מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: המוסד לביטוח לאומי | לפ"מ

לפעמים כל מה שצריך כדי למנוע טעויות בחיים זה לנסות לחשוב על העתיד. התינוק של לשכת הפרסום הממשלתית מנסה היום לשכנע את הוריו לחשוב על מחר - והביא אותם היישר אל צמרת הדירוג. 

משרד פרסום: לשכת הפרסום הממשלתית | לקוח: ביטוח לאומי שם הפרסומת: חיסכון לכל ילד | מנהל פרסום: מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי | מנהל תוכן והפקת וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: תמר קובנסקי גבסו, מורן טוהר | הפקה: גוסטבו הפקות | מדיה: דיאנה מסאלם | מנהל מדיה: טליה לוינס

מקום שני: מזרחי-טפחות | לפ"מ

משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | לקוח: מזרחי-טפחות | סמנכ"ל שיווק: תרי ישכיל | מנהלת תקשורת שיווקית: עינב שגיב | מנהלת מדור פרסום: מירב ללוש | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | משנה למנכ"ל ראובני פרידן: שירי הייסר | מנהל קריאייטיב: ינאי וולף | ניהול לקוח: מעין רום, דוד רביאן, שני דרור, פז חיים | הפקה: ראבל | פוסט: פלייגראונד | משרד מדיה: מרקורי | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג | משרד דיגיטל: ארלו | משנה למנכ"ל ארלו דיגיטל: יניב פרטוש | ניהול מדיה דיגיטל: עידן אזולאי, עדי גבאי | ניהול לקוח דיגיטל: יובל מירנדה

מקום שלישי: השחר העולה | ענבר מרחב g האבאס

משרד פרסום: ענבר מרחב g האבאס | לקוח: השחר העולה | שם הפרסומת: אל המעיין | סמנכ"ל שיווק ומכירות: יהלי רובינשטיין | מנהלת פרסום: רחלי לבקוביץ'-מלכה | מנכ"לים משותפים: בן סבר, אור גלייכר | מנהל קריאייטיב: טל מנור | ניהול לקוח: שרית בן-צור חדד, תומר כהן, קרן שוייצר | הפקה: זואה פילמס | מדיה: ליאור גרינץ | מדיה דיגיטל: יפית אבני, שניר ארונוביץ'

 
על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%