מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

שבוע ראשון מזה למעלה משנתיים וחצי שהדירוג השבועי נשאר זהה לחלוטין. לרוב יכול לקרות שאחד או אפילו שניים מהמקומות הראשונים נשארים אותו דבר. נדיר ביותר שהרשימה לא משתנה.

למה זה קורה? לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב "אחת הסיבות האפשריות היא רמת הביצועים של המובילים שהיתה גבוהה במיוחד בהשוואה ליתר הפרסומות בדירוג. כן ראינו שינוי ביתר הדירוג, אולם המובילים, שכבר רצים יותר משבוע, הצליחו לייצר רמות גבוהות של אהדה שסייעו להן לשמור על מקומן גם בשבוע השני.".

מקום שלישי:שופרסל | גיתם BBDO

עומרי כספי עושה קניות לחג וקולע למקום השלישי השבוע עם פרסומת שמתרפקת (ומתזכרת) על קריירת הכדורסל שלו ובדרך מנסה להעביר את המסר שלמרות שמדובר ברשת השיווק הגדולה בישראל – עדיין קיים קשר אישי בין המוכרים לקונים בה.

משרד פרסום: גיתם BBDO | שם הפרסומת:  שופרסל פסח-  2022 | מנהלות שיווק: דפי קמיניץ, אלכס מרגולין, רותם פלג | מנהלות פרסום: שיר אשכנזי, רעות בן, מיכל יחזקאל, דנה באסל | קריאייטיב: הדס גווילי, אביעד רוזנברג, בועז חפצדי, טל מנור | סמנכ"ל לקוחות: רועי תורג'מן | ניהול לקוח: גל בן דוד, קורל בן ציון, עומר כץ, טלי בלס | הפקה: מיאלמה | במאי: אביב מערבי | משרד מדיה: OMD, Ocean | מנהלות קמפיין של המשרד מדיה: טל לוכביצקי ודורין מור 

מקום שני: השחר העולה |  ענבר מרחב

גם השבוע, את המקום השני מאכלסת הפרסומת של שוקולד השחר. שבוע שלישי ברציפות!

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב "אין ספק שמדובר באחת הפרסומות האטרקטיביות, שמצליחה להיות אטרקטיביות ואפקטיבית לאורך כל תקופת השידור שלה ובהשוואה לקריאטיבים אחרים. השילוב בין ישראליות, חג הפסח ושוקולד למריחה שאין ישראלי שלא טעם ממנו, מצליח לקסום לכולנו וגורם לכך שביצועי הפרסומת לא נשחקים והיא ממשיכה להיות אהודה, למרות שהיא לא עושה שימוש בסלבריטאים בתור פרזנטורים או בפירוטכניקות מיוחדות."

 

 

משרד פרסום: ענבר מרחב g האבאס | לקוח: השחר העולה | שם הפרסומת: אל המעיין | סמנכ"ל שיווק ומכירות: יהלי רובינשטיין | מנהלת פרסום: רחלי לבקוביץ'-מלכה | מנכ"לים משותפים: אור גלייכר, בן סבר | 
ניהול לקוח: שרית בן צור, תומר כהן, מאיה מרקסון | הפקה: זואה פרודקשיין | מדיה: ליאור גרינץ 

מקום ראשון: איקאה | מקאן תל אביב

הפרסומת של איקאה בכיכובם של סנדרה שדה ומוני מושונוב כובשת את המקום הראשון השבוע עם המלצות מקוריות על איך ואיפה לחגוג את הסדר.

לדברי אוליניק "בפעם הראשונה שראיתי את הפרסומת לא כ"כ הסתדר לי הקשר בין בני הזוג מושונוב/שדה לבין הטייטל "סבא וסבתא" עד שבדקתי בוויקיפדיה בני כמה הם. על פניו, הרעיון של סבא וסבתא שעושים קניות לפסח באיקאה נשמע קצת מוזר, אולי הזוי, בטוח משמים. אבל בפועל, הפאנצ'ים של סנדרה בסוף כל סרטון, שמזכירים את דמותה של ריקי רוזן מסברי מרנן, והמימיקות הקטנות של מושונוב ברקע – הופכים את הפרסומת לאחת מהפרסומות המשעשעות ביותר שמדדנו השנה. פשוט וחד!" 

 משרד פרסום: מקאן תל אביב | שם הפרסומת:  סבא וסבתא של היום – עושים חג באיקאה | סמנכ"ל שיווק: אפרת צור | מנהל פרסום: בקי עזריה | מנהל קריאייטיב: רן אלון | מנהל לקוח: בת-אל אסייג | הפקה: POV | משרד מדיה: UM | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: מיכל ליבסקינד 

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%