מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: דנונה אקטימל | באומן בר ריבנאי

דנונה/אקטימל, עם נועה קולר ו"חברים", מטפלים השבוע באקטימל בעזרתו של דר אסף בוך שמצליח להית לא פחות אטרקטיבי מקודמיו לתפקיד ומכניס את הפרסומת של דנונה/אקטימל למקום השלישי.

"אחד הדברים היפים בשפה של דנונה היא שהיא מספיק רחבה בשביל להכניס תחתיה מותגים ותתי מותגים שונים", מסביר איתי אוליניק משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב שעורכת את המחקר שמאחורי קקטוס הזהב. "בלי לאבד את האטרקטיביות שלה ואת העניין של הצופים – שממשיכים לאהוב אותה לאורך זמן". 

 

מקום שני: פרטנר  | McCANN

פרטנר וסטטיק עם פרסומת שהולכת ראש בראש מול בזק והפרזנטור שלה גידי, נכנסת למקום השני עם פרסומת שאהבתם במיוחד, למרות הגישה הלא קונבנציונלית שלה. "פרסומות מהסוג הזה יכולות לפעמים לקבל צלש או טרש מהצופים", מסביר אוליניק. "שלא תמיד יכולים לראות בעין יפה את ההתנגחות בחברה אחרת. במקרה שלנו, נראה שהגישה הקלילה והמחויכת, דווקא עובדת ובצורה טובה במיוחד". 

משרד פרסום: מקאן תל אביב | לקוח:  פרטנר | שם הפרסומת: פרטנר פרייבט פייבר | סמנכ״ל שיווק: אורי גל | מנהל אגף תקשורת שיווקית: יונתן רגב | מנהלת פרסום: הילית הראלי קוך | קריאייטיב: סיגל עבודי, אסא קרן, יונתן טייטל | ניהול לקוח: דפנה אנגל ודניאל אוחיון מי דן | במאי: שחר סגל | הפקה: pov | משרד מדיה: יוניברסל מקאן

מקום ראשון: ויקטורי | מנצ'

במקום הראשון, שבוע שני ברציפות, אנחנו מוצאים את שלושת הדורות של משפחת אסייג עם פרסומת שמצליחה להיות גם אטרקטיבית, גם זכירה וגם מקושרת למותג ויקטורי. לדברי אוליניק, העובדה שאנשים גם מקשרים מיידית את הפרסומת לויקטורי - אינו טריוויאלי: "בדרך כלל, כאשר מתחילים בשפה חדשה עם פרזנטור, במיוחד במותגים שלא נוהגים לפרסם באופן קבוע , רמת הקישור למותג נמוכה יחסית. דווקא כאן, אנחנו רואים קישור חזק למותג – שהולך ומשתפר בשבועות שהקמפיין באוויר" – עדות לשילוב הטוב שלו תוך כדי הפרסומת". 

משרד פרסום: מנצ' | לקוח: ויקטורי |  שם הפרסומת: ויקטורי – האבא של המשתלם | מנכ"ל בעלים: אייל רביד | מנהל שיווק: גל מרגלית | מנהל קריאייטיב: רומן ממונטוב, חן עזראי | מנהל לקוח: דריה נטל | הפקה: רינת לביא, עדי בוטוין | חברת הפקה: גיגי הפקות | משרד מדיה: TMF | יח"צ וסושיאל: גל בייסברג, אלמוג בייסברג | שחקנים: שלום, דניאל ואושר אסייג | במאי: קובי חביה  

על המדד

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%

 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%