מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: דור אלון | מנצ'

סדרת הפרסומות של דור אלון למיני סופר אלונית עם ראמזי מקופה ראשית ממשיכה להגיע לצמרת. והפעם, ראמזי לוקח את מיני ראמזי לטיול עד המקום הראשון

משרד פרסום: מנצ' | לקוח: שם הפרסומת: דור אלון – מיני סופר אלונית מטיילים בחגים | מנהל פרסום/שיווק: יפעת סטאל | מנהל קריאייטיב: אור לביא (סמנכ"ל קריאייטיב), דינת זיסנר כץ, חן עזראי, אסי זליקוביץ, יואב הבל | מנהל לקוח: דריה נטל, מעיין הרוש | הפקה: רינת לביא, עדי בוטוין | חברת הפקה: WE DO | כותבים קופה ראשית: יניב זוהר, נדב פרישמן | במאי: אורן שקדי | משרד מדיה: יוניברסל | שחקנים: אמיר שורוש, מונעם רוואשדה | אסטרטגיה: תמר מצאלחה

מקום שני: ביטוח לאומי | לפמ

הפרסומת של ביטוח לאומי להעלאת המודעות לאנשים עם פטור מתור ממשיכה להוכיח את האפקטיביות שלה, כשגם השבוע היא חוזרת למצעד

משרד פרסום: לפ"מ -  לשכת הפרסום הממשלתית | לקוח: הביטוח הלאומי |  שם הפרסומת: פטור מתור | מנהל פרסום: מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי | מנהלת תוכן וידאו לפ"מ: שרית יפת | מנהל לקוח: תמר קובנסקי גבסו, מורן טוהר | הפקה: פי.או.וי שחר סגל הפקות | משרד מדיה: לפ"מ | מנהלת מדיה: טליה לווינס | מדיה TV : דיאנה מסלם

מקום שלישי: אופטיקנה | ראובני פרידן IPG

אופטיקנה ממשיכה עם המגמה של בחירת אמנים לפרסומות שלה. הפרסומת עם קרן פלס לפורטיפוקל עושה את העבודה

משרד פרסום: ראובני פרידן | לקוח: |  שם הפרסומת:  אופטיקנה קמפיין פורטיפוקל | סמנכ"ל שיווק: ירון עמיר | מנהל קריאייטיב: ליאור נויפלד | מנהלת לקוחות: אילנה פייסחין | הפקה: קוקורוזה הפקה ותוכן בע"מ | במאי: רומן בוצ'אצקי | משרד מדיה: יוניברסל מדיה + ארלו דיגיטל ראובני פרידן | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: יובל זילבר, יניב צבן

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%