מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: ביטוח לאומי | לפמ

הפרסומת של לשכת הפרסומת בממשלתית שמטרתה להעלות את המודעות לאנשים עם פטור מעמידה בתור כנראה עובדת כי היא מזנקת היישר אל המקום הראשון.

משרד פרסום: לפ"מ -  לשכת הפרסום הממשלתית | לקוח: הביטוח הלאומי |  שם הפרסומת: פטור מתור | מנהל פרסום: מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי | מנהלת תוכן וידאו לפ"מ: שרית יפת | מנהל לקוח: תמר קובנסקי גבסו | הפקה: פי.או.וי שחר סגל הפקות | משרד מדיה: לפ"מ | מנהלת מדיה:  טליה לווינס | מדיה TV : דיאנה מסלם

מקום שני: MAX | מקאן

עוד פרסומת של מקס בכיכובם של שחר חסון ולוסי איוב - הפעם להלוואות. 

משרד פרסום: mccann | לקוח: MAX | שם הפרסומת:  קמפיין קיץ | סמנכ"ל שיווק: גלית הראל הכט | מנהל פרסום: נעמה טהורי | מנהל קריאייטיב: רן אלון ואדם פדר | מנהל לקוח: אינה טובין ורוני בראון | הפקה: ראבל | משרד מדיה: UMD ומקאן יוניברסל | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: אביעד אשכנזי ומיכל ליבסקינד

מקום שלישי: בנק לאומי | מקאן ומיי סושיאל

בנק לאומי זינקו על השיר של נונו שאנחנו לא מפסיקים לזמזם ונכנסו לדירוג. 

משרד פרסום: מקאן בשיתוף מיי סושיאל | לקוח: לאומי | שם הקמפיין: לאומי פה | סמנכ״ל לקוחות: דפנה אנגל | מנהל קריאייטיב: רונה יעקובי וירון פרל | מנהל לקוח: עמית הוכדורף | הפקה: שושי ואודי | משרד מדיה: יוניברסל מקאן וUMD |מנהל קמפיין של משרד המדיה: אביגיל אבן ארי

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%