כבר לא מקופ"חות: כך מביאים את המרפאה לסלון
פרסומת מכבי שירותי בריאות זכתה בפעם השנייה ברציפות במדד קקטוס הזהב. מאחורי ההצלחה עומדת אסטרטגיה שמדגישה את הבריאות כחוויית חיים כוללת, תוך שימוש בשפה לעומתית והומור יומיומי שזוכה לאהדת הקהל

שוק שירותי הבריאות בישראל הפך בשנים האחרונות לאחד השחקנים הבולטים גם בזירת הפרסום' והקמפיין האחרון של מכבי שירותי בריאות מוכיח את זה היטב. עם שפה קריאייטיבית קלילה, שמצליחה לפרק את המתח סביב מושגים רפואיים, מכבי מציבה סטנדרט אחר לאופן שבו מוסדות בריאות מדברים עם הציבור. העובדה שהפרסומת שוב מתברגת לצמרת מדד קקטוס הזהב משקפת לא רק אהדה רגעית, אלא מגמה: הצופים רוצים לראות גוף בריאותי שמדבר אליהם בגובה העיניים, מבלי לוותר על מקצועיות או אמינות
"יחד עם משרד הפרסום מקאן, ישבנו לעבוד ולדייק את האסטרטגיה שלנו", משחזרת ליאת פסוק בוגין, מנהלת מערך שיווק, מכבי שירותי בריאות. "יצאנו לדרך לפיה תפיסת הבריאות שעומדת בבסיס המיצוב של מכבי היא שחברי מכבי בריאים יותר כי במכבי, בריאות זה הכול. אנחנו מבינים, שבשביל חיים בריאים צריך מענה כולל ומקיף, לכן אנחנו עושים הכל כדי לתת לחברי מכבי את המענה הרפואי הכי איכותי כשהם חולים אבל לצד זה אנחנו כל הזמן מפתחים עוד ועוד פתרונות ושירותים שיעזרו להם להנות מכמה שיותר שנים בריאות. לפני שנה השקנו את השפה החדשה של "המקופח"ות"" לראשונה פרלמנט נשי, הומוריסטי, המתבסס על תובנות אמיתיות מהחיים, שכמעט כל אחד יכול להזדהות איתם. יצרנו שפה לעומתית, אשר מדגישה את השירותים הייחודים שיש לנו להציע".
וכך אחרי 14 שנים עם אדיר מילר, במכבי החליטו להחליף את השפה. "ניהול החלפת השפה התבצע עם מקאן בצורה המקצועית ביותר", מספרת פסוק בוגין. "בדקנו כל אחת ואחד מהשחקנים, שיתאימו למשימה ולתפקיד, אסף הראל הבמאי, שאחראי על 'הפרלמנט' המוצלח אימץ את המשימה לביים בכשרון רב גם את פרלמנט הבנות שלנו, וכמובן כתיבה מדוייקת, המתבססת על תובנות מהחיים, שכל אחד יכול להזדהות איתם. את הצוות הכל כך מקצועי שגיבשנו עירבנו כבר בשלב הכתיבה. ברור שיש להם את האינפוט שלהם, יש לא מעט סצנות ומשפטים שפשוט נולדים על הסט, יניב, יעל שרוני ושירה נאור המוכשרים כל כך, הם חברים טובים מאוד וזו זכות לעבוד באווירה מפרגנת, מקצועית ומצחיקה.

מדוע לדעתכם היא הפרסום התברגה במקום הראשון? מדוע לדעתכם היא הפרסום התברגה במקום הראשון?
הפרלמנט כבר מזוהה עם מכבי ואנשים מחכים לפרק הבא, המהלך הנוכחי, מתבסס על תובנה מדויקת, של רגשות אשם שכמעט ואין הורה שלא מתמודד איתם יש לנו כהורים את תמונת האידיאל והמציאות מכתיבה פשרות, אבל אפשר באמצעות הדרכה וליוויי מקצועי, אפשר לצמצם את התחושות ולמנוע את הקונפליקטים שיש לכל הורה כל זה עטוף בהומור משובח מבטיח מקום ראשון כנראה.

אילו תגובות קיבלתם עם עליית הפרסומת?
אני חושבת שמעבר לתגובות, והן רבות וטובות, אנחנו כאן לדאוג לבריאות הציבור, וההצלחה של הקמפיין באה לידי ביטוי עבורנו בזימון תורים לשירות . ואכן הדרכות הורים זה שירות קריטי ונדרש ע"י משפחות צעירות. התקופה הקשה שאנחנו חווים בשנתיים האחרונות מביאה איתה התמודדויות מגוונות. במכבי אנחנו מעניקים פתרונות בתחום בריאות הנפש במגוון צרכים, אבל מוצאים לנכון לתת מקום גם לבעיות של היום יום, עם הליווי הנכון ניתן לשפר את האיזון בבית. השירות הוא חינמי ומובל ע"י מיטב המומחים שנבחרו בקפידה, בכדי להמשיך ולהבטיח את הטיפול הטוב ביותר.
