מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

מקום שלישי: תאגיד המחזור "תמיר" עם דדי | גליקמן שמיר סמסונוב Publicis

החתול דדי של תאגיד המחזור "תמיר" ממש רוצה לשבור את שיאי המחזור השנה ומפעיל את הקסם שלו על מי שרק אפשר, כנראה שעלינו זה עבד כי הפרסומת הגיע למקום השלישי מבין הפרסומות המובילות השבוע. 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-30 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-91 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-82 אחוז.   

סמנכ"ל שיווק: שלי מלצר| מנהל פרסום: שרונה שלום| מנהל קריאטיב קריאטיב: יגאל שמיר| מנהל קריאיטיב: עדי ברונר| צוות קריאטיב: רונן לוין וניר לניר| מנהל לקוח: עירית פסטרנק ומורן ג'וליאן| הפקה: גוסטבו הפקות, גראוויטי| מנהלת מחלקת הפקה – מירי סלהוב| הפקת משרד פרסום: שחר לוי| משרד מדיה: publicis media
מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי לסר

מקום שני: מפעל הפיס עם "שווים בתעסוקה" | אדלר חומסקי

"מפעל הפיס" מחזיר לקהילה עם פרויקט "שווים בתעסוקה" והקסם הזה פותח לנו את הלב ותופס אצלנו את המקום השני בפרסומות האהובות השבוע. 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-36 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-83 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-84 אחוז.

מנהל אגף תדמית: שי לירז| מנהלת פרסום: חמי פדן| סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס| מנהלת לקוח: ליאור גלעד| הפקה: גרין| משרד מדיה: מדיהקום| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: חן גרנות

מקום ראשון: "YES פלוס" עם פרופיל צפייה אישי | אדלר חומסקי

הכפיל של "מרגי" לא מרוצה מהז'אנרים שנועה קירל בוחרת לצפות בהם ב- "yes פלוס" ועכשיו הם נפרדים, אבל אנחנו דווקא מאוד מרוצים ולא נשארים אדישים לפרסומת הזו שעשתה המון רעש ותפסה השבוע את המקום הראשון בפרסומות האהובות.  

הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-60 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-65 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-87 אחוז.

סמנכ"ל שיווק: דרור בהט| מנהלת תקשורת שיווקית: נויה ינאי ישראלי| מנהלת פרסום: רויטל רוגד| סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס| מנהלת לקוח: טל ויסבוך| קופירייטרית: יעל קורן| סופרווייזרית: גל יניב| הפקה: מולה
משרד מדיה: מדיה קום| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי פרידמן, שיר רוזן  ויארא אבו סאלח

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%