N12
פרסומת

משוודיה באהבה: IKEA עלתה לצמרת הדירוג

ענקית הריהוט מציינת 25 שנה בארץ וכובשת את צמרת הקטטוס, כשבוע בלבד לאחר שנכנסה אליו. במקום השני, בנק מזרחי טפחות ונסרין שומרים על מיקום גבוה ואחריהם התינוק של במבה ואליעד מטיילים למקום השלישי עם פרסומת נוסטלגית במיוחד. אלו הפרסומות שעשו את השבוע

קקטוס הזהב
Business
פורסם:
IKEA
הקישור הועתק

קקטוס הזהב 2025, גם השבוע קשת 12 וחברת המחקר "שילוב", מדרגות ומכתירות את הפרסומות האפקטיוביות ביותר בטלוויזיה. המדד, המבוסס על חוות דעתם של מאות צופים, בוחן את הפרסומות לפי פרמטרים כמו זכירות, אטרקטיביות ותרומה למותג. בין שלל הפרזנטורים, המסרים והקמפיינים, מי היו הפרסומות שעשו לכולנו את השבוע? 

מקום 1: McCann| IKEA תל אביב

 איקאה ומראינו אידלמן חוזרים שוב לדירוג קקטוס הזהב הישר אל המקום הראשון, עושים כבוד לעלייה ומציינים 25 שנים למותג הריהוט בישראל. 

מקום 2: בנק מזרחי טפחות | ראובני פרידן

במקום השני בקקטוס הזהב: נסרין קדרי והלהיט האהוב מככבים לצד הפרזנטורים דביר בנדק וחן אמסלם בפרסומת של מזרחי טפחות, ועולים השבוע מקום נוסף למעלה בדירוג.

 מקום 3: במבה | McCann תל אביב

במקום השלישי בקקטוס הזהב: אליעד והתינוק של במבה נזכרים אחד בשני ויוצאים לטיול בישראל, עם פרסומת שכולה נוסטלגיה וחיבור לארץ. הם מעפילים למקום השלישי בדירוג.

ואילו פרסומות נוספות זכו בדירוג? 

                            

 
על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות האהובות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב-3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%