N12
פרסומת

"סט הצילומים הכי מצחיק שהייתי בו": הילה ואירנה כובשות את קקטוס הזהב

הפרסומת החדשה של בנק הפועלים, בכיכובן של הילה קורח וליאת הרלב, הצליחה לבלוט השבוע מעל לקמפיינים האחרים. "יש כאן את המינון הנכון של מוצר חדשני, פרזנטוריות מדהימות והומור מעולה"

גלעד לוי
וקקטוס הזהב
Business
פורסם:
בנק הפועלים - הילה קורח ואירנה
הילה קורח וליאת הרלב בפרסומת של בנק הפועלים
הקישור הועתק

התחרות בין הבנקים כבר מזמן לא מתנהלת רק על תנאים ללקוח. כשהשירותים הדיגיטליים מתיישרים זה מול זה, ההבדל האמיתי נוצר בניסיון להגדיר מחדש מהו בכלל תפקידו של הבנק. בנק הפועלים ניסה השבוע לנסח תשובה משלו עם קמפיין חדש שמבקש להפוך את הבנק לשחקן יוזם בהתנהלות הכלכלית של הלקוח: לא רק מקום שמגיב לצרכים, אלא כזה שפונה, מציע, ממליץ ופועל באופן אקטיבי. את המהלך מגלם "דן", העוזר הפיננסי החדש, שמוצג לראשונה בפרסומת בכיכובן של הילה קורח וליאת הרלב שהתברגו ישירות בראש הדירוג השבועי של קקטוס הזהב.

"נקודת המוצא שלנו הייתה ההבנה שהבנקאות היום מאוד פסיבית", מסביר יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים. "בסיס המחשבה האסטרטגית שלנו היה שאנחנו רוצים לייצר סטנדרט חזק וחדש: אנחנו לא מחכים שיפנו אלינו לבנק, אלא מציידים את הלקוח בידע ותובנות שיעזרו לו בהתנהלות. דן, העוזר האישי, הוא רק יריית הפתיחה לאסטרטגיה שיווקית כוללת".

השלב הבא בבניית המהלך החדש הוא בקריאייטיב פורץ דרך. לשם כך גויסו למשימה שתי פרזנטוריות. האחת, השחקנית והקומיקאית ליאת הר לב, שהביאה עמה את "אירנה" היישר אל הסט. השנייה, בהופעת בכורה, המגישה הכול-יכולה הילה קורח. "זו הייתה הברקה של משרד הפרסום גיתם BBDO", מספר ברקת. "במקרה של הילה וליאת זו הייתה אהבה כמעט ממבט ראשון. כל אחת מביאה עמה סט של יכולות, והשילוב שלהן קסם לנו מההתחלה. אנחנו גאים להיות בנק ששם בפרונט שתי נשים שיובילו את המהלכים שלנו".

יגאל ברקת, סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים
יגאל ברקת, סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים | צילום: ענבל מרמרי

הפיצוח המדויק של פועלים התגלגל היטב גם לצילומים. "זה היה אחד הסטים הכי מצחיקים וקריאיטייבים שהייתי בו, אחרי 20 שנים של צילומים בעולם הפרסום", הוא קובע. "הווירטואוזיות והקומיות של ליאת והמקצועיות של הילה היו פשוט קסם. גם אסף הראל הבמאי הביא המון ידע כך שלא הפסקנו ליהנות לשנייה. יתרה מכך, לא הרגשנו שאנחנו צריכים לוותר על מסר כלשהו או לבצע איזושהי התאמה. הכול נעשה במינון נכון".

פרסומת

מדוע לדעתך הפרסומת התברגה במקום הראשון?

"אני חושב שהסיבה הישירה לכך היא התמהיל. יש בה את השילוש הקדוש של מוצר מעניין וחדשני, שתי פרזנטוריות מקצועיות ודומיננטיות, וכמובן – שימוש בהומור שהופך את הפרסומת למוצלחת במיוחד".

אילו תגובות קיבלתם עם עליית הפרסומת?

"למעט כמה ציניקנים, קיבלנו תגובות מדהימות משלוש זויות: המוצר, הפרזנטוריות וההומור המשובח. הופתענו מכמות האנשים שהחמיאו על האסטרטגיה, על כך שהבנק לוקח יוזמה ומחליט שהוא לא פסיבי יותר. זה רק הוכיח לנו עד כמה זה יושב על תובנה נכונה ואני מאוד שמח שבסוף הפרסומת, שמוצלחת בפני עצמה יושבת על תובנה מאוד חזקה שהלקוחות מעריכים אותה".