מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: דנונה פרו | באומן בר ריבנאי

דנונה חוזרת לאחר העדרות של מספר שבועות עם פרסומת שלא תזכה במקום הראשון באטרקטיביות שלה (הקודמות יותר מצחיקות ומשעשעות ממנה)/ אבל, היא כן מצליחה להיות בעלת פוטנציאל השפעה גבוה יותר על המותג: "לפעמים זה כל מה שצריך בשביל לקדם ולבנות את המותג (וגם את עצמך)", מציין איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב.

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | לקוח: שטראוס | שם פרסומת: דנונה פרו שיבולת שועל |  סמנכ"ל שיווק: אבי לאופר | מנהל שיווק דנונה: לירז סופרין | מנהלת תחום יוגורטים: מיכל פלומין | 
מנהל תקשורת שיווקית מחלבה: איציק אדרי | מנהלת קריאייטיב: גלי דיבון | מנהל לקוח: נעמה פולוס |  משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור

מקום שני: אפליקציית יד 2 |  ראובני פרידן IPG

מאיה ורטהיימר מצליחה שוב להכניס את יד 2 לשלישיה המובילה השבוע.

לדברי אוליניק, גם הפרסומת ליד 2 מציגה לנו את הפרזנטורית שלה שהיא קצת מנותקת מהמציאות. ואם בפרסומת לתפוזינה היתה כאן פשוט התעלמות של ליהי קורנובסקי מהסביבה ודעתה על כישורי השירה שלה, כאן אנחנו מקבלים את מאיה שלא ממש שמה לב למה שקורה סביבה בגלל האפליקציה החדשה של יד 2 . התוצאה גם כאן היא שאנחנו אוהבים את מה שאנחנו רואים ואם אפשר להוסיף עקיצה קטנה שמקשרת את הפרסומת למציאות, בדמות ההודעה מאסף (זמיר) בעלה – אז עוד יותר טוב. מה שנקראה To end on high.

משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | שם הפרסומת: לא מפספסת את האפליקציה החדשה | סמנכ"ל שיווק: איילת ניצן | מנהלי פרסום: און וינמן ודורין אלון | מנהל קריאייטיב ראשי - דני יעקבוביץ' | סמנכ"ל קריאייטיב: ליאור נויפלד | קרייאיטיב: ינון יוסף, מאיה פרדו, תומר אברמוביץ | ניהול לקוח: אסף גריס, אלמוג לוי, תאי שרייבר ודור בר מימון | הפקה: אוג

מקום 3: תפוזינה | McCann

לפעמים מסתבר שאפשר להצליח גם אם מזייפים. לדברי אוליניק, פעם מפרסמים לא היו מעיזים להציג פרסומת שמציגה שחקן או שחקנית שמזייפים בקולי קולות. כל שכן להפוך את הזיוף של השיר Sweet but Psycho לחלק מהשפה הפרסומית של המותג (?). אבל מסתבר שזמנים השתנו ולמרות הזיוף הבולט (שנותן תקווה לכל מי שלא יודע לשיר)  אנחנו אוהבים את זה, חושבים שהיא אחת מהפרסומות האטרקטיביות השנה ובמקרה הזה, לפחות, הייחודיות שלה מצליחה ובגדול.

 

משרד פרסום: McCann | שם הפרסומת:  יפאורה – תפוזינה סדרת הקוקטיילים | סמנכ"ל שיווק: טל מלכה | מנהל פרסום: הילה צ'רי | מנהל קריאייטיב: אסא קרן, יונתן טייטל | מנהל לקוח: בת-אל אסייג | הפקה: בן ויניק | משרד מדיה: Universal McCann | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: איב וסרמן

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%