מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום 1: בנק לאומי | McCann תל אביב

במשך כמה שבועות, הקמפיין ה"מטורלל" של גל תורן ומרגלית צנעני נמצא בדירוג - ואפילו בשלישייה המובילה. אלא שהשבוע, גרסת הבנקאי היוזם מקפיצה אותם אל הפסגה. 

משרד פרסום: מקאן | סמנכ"ל שיווק: מיטל שירן הראל | מנהל פרסום: נאור דהן | מנהל קריאייטיב: ירון פרל | מנהל לקוח: דפנה אנגל



מקום 2: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

 משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | לקוח: מזרחי-טפחות |  שם הפרסומת: פיקדון קרמבולה | סמנכ"ל שיווק: תרי ישכיל | מנהלת תקשורת שיווקית: עינב שגיב | מנהלת מדור פרסום: מירב ללוש | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | משנה למנכ"ל ראובני פרידן: שירי הייסר | מנהל קריאייטיב: ינאי וולף | ניהול לקוח: מעין רום, דוד רביאן, שני דרור | הפקה: ראבל | פוסט: פלייגראונד | משרד מדיה: מרקורי | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג | משרד דיגיטל: ארלו | משנה למנכ"ל ארלו דיגיטל: יניב פרטוש | ניהול מדיה דיגיטל: עידן אזולאי | ניהול לקוח דיגיטל: יובל מירנדה

 

מקום 3: טורנדו | McCann תל אביב


 משרד פרסום: מקאן | סמנכ"ל שיווק: אפי ארנפלד | מנהל פרסום:דנה פיירמן | מנהל קריאייטיב: אדם פדר | מנהל לקוח:דנה פיירמן | הפקה: WEDO | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: דור כץ


על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%