מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 

מקום שלישי: פיצה מעדנות | גיתם BBDO

כמה שההורים מחכים שהילדים ילכו לישון כדי לאכול את הפיצה החדשה של מעדנות עם תוספות למבוגרים בלבד. הפרסומת קיבלה ציון גבוה מ-32 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות, ציון גבוה מאוד במדד האטרקטיביות - גבוה ב-92 אחוז מהפרסומות האחרות. הפרסומת הגיעה גבוה גם במדד ההשפעה למותג (89 אחוז). ציון המדד המסכם: 82 אחוז.  

 

מקום שני: שקע ותקע - בטיחות חורף, חברת החשמל | אדלר חומסקי

שקע ותקע חוזרים לקראת החורף להזכיר לכולנו לשמור על כללי הבטיחות בחורף. הפרסומת הגיעה לציון גבוה מ-36 אחוז הפרסומות האחרות במדד הזכירות. מדד האטרקטיביות של הפרסומת גבוה עם ציון גבוה מ-81 אחוז מהפרסומות האחרות וציון גבוה מ-69 אחוז מהחברות האחרות במדד ההשפעה למותג. ציון המדד המסכם: 85 אחוז.  

סמנכ"ל שיווק: אורן הלמן | מנהלת פרסום: גילי שחם זנגו | מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהלת לקוח: רעות משולם | הפקה: מרקט מאסטר | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין משרד מדיה: חן גרנות

מקום ראשון: אגם רודברג לרשת הפארם BE | גיתם BBDO

גיבורת העל אגם רודברג שומרת על המקום הראשון בדירוג עם הפרסומת לרשת הפארם BE. הפרסומת שמרימה לאמהות שומרת על נתונים גבוהים.  

התשדיר קיבל ציון גבוה יותר במדד הזכירות כשהגיע לציון גבוה ב-58 אחוז מהפרסומות האחרות במדד, לעומת 53 אחוז בשבוע שעבר. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-81 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-96 אחוז. 

סמנכ"ל שיווק: זיו קסלמן| מנהלות שיווק: רונה סיסטר וסיון ברלר| מנהלת פרסום: מעיין בן דוד דרוקר| סמנכ״ל קריאייטיב: אדי גרצמן| מנהל קריאייטיב: אמיר אסייג| סמנכ״ל לקוחות: עומר אביעד| ניהול לקוח: שובל ברנט| אמבר סנסורה ונוי אזולאי| הפקה: מיאלמה| במאי: אוהב פלנץ| מנהל הפקה: אלון שמואלוף| מפיקים: רפאל אדינייב ורון עופר| משרד מדיה: TMF, Ocean| מנהלות קמפיין של המשרד מדיה: טל לוכביצקי ודורין מור

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%