מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום 1: משרד הבריאות | לפ"מ

לרגל חג הפסח, לשכת הפרסום הממשלתית החזירה לחיינו את המוזיאון העתידיני שבנתה עבור משרד הבריאות. בלב התערוכה - השתייה הממותקת והאלטרנטיבות תחת הכותרת "עידן הלא-נעים". 

משרד פרסום: לפ"מ | מנהלת פרסום והסברה : סמדר שזו בן - שמחון | מנהלת  תוכן והפקה : נורית פיינמן | מנהלת לקוח: מאיה לוי | הפקה: מארקט מאסטר | משרד מדיה: לפ"מ | מנהל קמפיין של משרד המדיה: דיאנה מסלם.

מקום 2: מיני סופר אלונית | מנצ'



לקוח: דור אלון | משרד הפרסום: מנצ' | מנהל פרסום/שיווק: יפעת סטאל, רותם קופרווס | קריאייטיב: אור לביא (סמנכ"ל קריאייטיב), קובי אדרי, רועי לינדנבויים, רומי פורת | מנהל לקוח: דריה נטל, מעיין הרוש | הפקה: נעמה בלז, עדי בוטוין | שחקנים: אמיר שורוש, אלי זולטא, תמר קורן, עמית איצקר | כותבים קופה ראשית: יניב זוהר, נדב פרישמן | חברת הפקה: WE DO | במאי: אורן שקדי | עיבוד מוזיקלי: KNOB | משרד מדיה: יוניברסל | אסטרטגיה: שרון שלו-לבצור, תמר מצאלחה
 

מקום 3: פוקס - קמפיין קיץ | GITAM BBDO

משרד פרסום: גיתם BBDO | סמנכ"ל שיווק: קרן קורץ | מנהלת פרסום: שרית רובין | סמנכ"לית קריאייטיב: איה בכור קוחניצקי | מנהל קריאייטיב: רון ליטני | סמנכ"לית לקוחות: אורית שצברג | סופרווזרית: מעיין לוי, סתיו שרוני | הפקה: אלון שמואלוף, רון עופר | משרד מדיה: OMD | מנהל קמפיין של משרד המדיה: רונה ולבורם

  
על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%