מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

שבוע שרובו עבר ללא השקות חדשות של קמפיינים, משמעו שחזור סדר הזוכים משבוע שעבר – שהדגיש מחדש את הרלוונטיות שלהם ולכן מסייע להם להיות אטרקטיביים ובעלי פוטנציאל השפעה גבוה מאוד. ניסינו להאיר פינות חדשות לגבי הקמפיינים שאהבתם.

מקום 3: המשרד להגנת הסביבה | לפ"מ

המשרד להגנת הסביבה עם קמפיין לעידוד השימוש ברב פעמי ביום העצמאות, נשאר במקום השלישי.

 משרד פרסום: לפ״מ | לקוח: המשרד להגנת הסביבה | שם הפרסומת: מפסיקים לזרוק על הסביבה - חד פעמי | מנהל פרסום:גיתית פנקס | מנהלת תוכן וידאו:שרית יפת | מנהל לקוח:סיגל כהן |הפקה:ג׳ימיני קריאטיב סולושנס | מדיה: דיאנה מסלם

מקום שני: לילי יום העצמאות |  מקאן

במקום השני, נשאר קמפיין השירותים המפנקים של לילי לשטח. לדברי אוליניק, "תשלבו ילדה חמודה וחיננית(ליצירת פרסומת מרגשת), צורך אמיתי (שירותים בשטח) ופעילות ייעודית ליום העצמאות (רלוונטיות) וקיבלתם את המתכון המנצח, שבוע שני ברציפות."  

 

משרד פרסום: מקאן | שם הפרסומת: קימברלי קלארק – לילי בטבע | סמנכ"ל שיווק: לילך כהן שולומון | מנהל פרסום: שני סופר | מנהל קריאייטיב: רן אלון | מנהל לקוח: עמית הוכדורף | הפקה: WE DO | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: מור בר

מקום ראשון: אסם - יום העצמאות | גיתם BBDO

ובמקום הראשון (שוב) במצעד הקמפיינים ליום העצמאות – אסם עם קמפיין המשלוחים לחיילים.

לדברי אוליניק "אין ספק שככל שמתקרבים ליום העצמאות ולמועד מימוש המבצע, הקמפיין הופך לרלוונטי מתמיד. צירוף התרומה לחיילים והמיצוב של אוסם כחברה שדואגת ליקר לנו מכל דבר, עוזרים לה לשמור על המקום הראשון השבוע." 

 משרד פרסום: גיתם BBDO | שם הפרסומת: אסם קמפיין יום העצמאות - כוורת | סמנכ"ל שיווק: אורית קינן | מנהל פרסום:  מאיה בליץ | מנהל קריאייטיב: אמיר אסייג | מנהל לקוח: מורן הרשקוביץ, הילה לוי ארזי, מאיה פולנסקי | הפקה: קאסקי הפקות | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: שלומי פרידן

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%