מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: שטראוס עלית | באומן בר ריבנאי

 

שטראוס עלית שומרים על המקום הראשון במצעד. שירי בירמן, מנהלת השיווק של חטיבת הממתקים בשטראוס ישראל עונה:

על מה הקמפיין?

הקמפיין הוא על החזרה המשמחת של עלית למדפים, אחרי תקופה ארוכה של היעדרות שגרמה לכולנו להתגעגע למגוון המותגים: פרה, טעמי, פסק זמן, טורטית, עד חצות, ספלנדיד ועוד.

עלילה:

העלילה מתרחשת בחנות ממתקים צבעונית וממחישה את סיפור האהבה הוותיק שלנו עם החטיפים האהובים, סיפור אהבה על זמני חוצה גילאים.

המסר:  התגעגעתם, גם אנחנו התגעגענו ואנחנו שמחים לחזור. ההתרגשות היא הדדית! 

הטרנד: החטיפים של עלית הם חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי, דורות שלמים גדלו וממשיכים לגדול עליהם. בכל בית בישראל אפשר למצוא את המותגים שלנו: עלית, פרה, טעמי, פסק זמן, עד חצות, טורטית, רבע לשבע, ספלנדיד או אחרים. הם מייצרים נוסטלגיה והתרפקות יחד עם חדשנות. בדיוק כמו שאי אפשר להסביר אהבה, כך אי אפשר להסביר את הגעגוע. זה מרגש ומשמח את כולנו.

המשבר? וההתמודדות: 

ברגע שקרתה התקלה, לקחנו אחריות והתנצלנו. תגמלנו את הצרכנים בפיצוי כפול לצד הקמעונאים. במקביל הישרנו מבט לאתגר,  לקחנו הפסקה, תיקנו מה שצריך היה לתקן, ובקרוב מאוד נחזור למדפים.

בתקופה האחרונה חזרנו לייצר ואנחנו ממלאים את המחסנים. הרעש של המכונות הינו כמו לב פועם של מפעל וזה מרגש אותנו מאוד. התגעגענו מאוד לצרכנים שלנו ואנחנו יודעים שגם הם מאוד אלינו. כי אי אפשר להסביר אהבה וגם אין תחליף לאהבה.

 

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | לקוח: שטראוס עלית | שם פרסומת: חזרנו - אין תחליף לאהבה | מנהלת שיווק: שירי כהן בירמן | מנהלת פרסום: שירה אדלר | מנהל קריאייטיב: אליעד פרידמן | מנהל לקוח: ארין שמי | הפקה: יש הפקות | במאי: רני כרמלי | מדיה: יוניון | מנהל קמפיין חברת מדיה: דנה מנור

מקום מקום שני: מאוחדת | LEAD Ogilvy


משרד פרסום: LEAD Ogilvy | לקוח: מאוחדת | שם הפרסומת: רמה אחרת- זמינות טיל! | סמנכ"ל שיווק: יוסי זיגמון | מנהל פרסום: אורית ארטל-דלוגין, לילי טל | מנהל קריאייטיב: עידן רגב, מאיה פלר | מנהל לקוח: נועה יעקובוביץ, חן טלקר | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי פרידמן 

 

מקום שלישי: מפעל הפיס | אדלר חומסקי
| אדלר חומסקי & ורשבסקי

משרד פרסום: אדלר חומסקי | שם הפרסומת: מפעל הפיס - מנוי פיס | סמנכ"ל שיווק מכירות ופרסום: צביקה פיליפס | מנהל אגף קשרי לקוחות: אילן דרור | מנהלת פרסום: חמי פדן | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאייטיב: קובי כהן | מנהלת לקוח: מיכל יצחקי | סופרוויזרית: רויטל שיף | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת קמפיין של המשרד מדיה: לירון רוזנפלד, ולריה סניצר 

על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%