מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 מקום שלישי: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

מהאולימפיאדה למתנ"ס: את המקום השלישי קוטפת הפרסומת של מזרחי טפחות לפקדון תפוז. המתעמלות האולימפיות מגיעות מרוסיה לישראל כדי לראות מה עושים עם הכסף (המזומן... לא המדליה). 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה מ-48 מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה מ-66 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-88 אחוז.   

 סמנכ"ל שיווק: דינה נבות | מנהלות פרסום: מירב ללוש ועינת הלפמן | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | סמנכ"לית קריאייטיב: מיטל שקדי קריא | משנה למנכ"ל: שירי הייסר | ארט דיירקטור: ינון יוסף | מנהל לקוח: רון שפונט | תקציבאית: דריה שיכטמן | הפקה: איבונה קרוגליאק | חברת הפקה: ראבל | במאי: דרור שאול | משרד מדיה: מרקורי | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג

מקום שני: משרד הבריאות - לפמ

 לא מחכים - מתחתנים? הקמפיין של משרד הבריאות לעידוד מתחסנים כנראה עובד טוב כי הפרסומת בכיכובו של דודו ארז שתופס אנשים ברחוב לשאול אם התחסנו מגיעה למקום השני בדירוג השבוע. הפרסומת עברה 49 אחוז מהפרסומות במדד הזכירות ובמדד האטרקטיביות הגיעה ל-51 אחוז. 

במדד ההשפעה למותג קיבלה הפרסומת ציון גבוה במיוחד יותר משל 95 אחוז מהפרסומות השבוע. הציון המסכם של הפרסומת הוא: 93 אחוז.  

 קריאייטיב: חגי לפיד תומר ברזידה | מנהל לקוח: מאיה לוי | מנהלת תוכן והפקה: נורית פיינמן | מפיקה : נעה פרץ | משרד מדיה: לפמ | מנהלת מדיה : טליה לוינס | מנהל קמפיין מדיה: דיאנה חנציס מסלם

מקום ראשון: מילקי מקופלת - באומן בר ריבנאי

סטטיק ובן אל מביאים את מילקי למקום הראשון - קליל: שטראוס ממשיכה בסדרת הפרסומות עם הצמד המוכר בפרסומת למוצר חדש בסדרה - מילקי מקופלת. מד הקלילות של מילקי צונח, סטטיק מציע פתרון להצלת המצב - לחבר את המעדן לחטיף השוקולד המוכר. 

סטטיק ובן אל מככבים בפרסומות של לא מעט מותגים לאחרונה, אבל נראה שהם עושים את העבודה. הפרסומת קיבלה את הציון הגבוה ביותר במדד הזכירות (59 אחוז). במדד האטרקטיביות קיבלה הפרסומת ציון גבוה מ-94 אחוז מהפרסומות האחרות. במדד ההשפעה למותג קיבלה הפרסומת ציון של 73 אחוז. הציון המסכם: 98 אחוז.  

 סמנכ"ל שיווק מחלבות שטראוס: אבי לאופר | מנהלת תחום שיווק מעדנים : נעמה גל שבת | מנהל תקשורת שיווקית: איציק אדרי | מנהלת מותג: ורד אוחיון | קריאייטיב: יגאל עזרא, גלי דיבון ועומרי צידון | ניהול לקוח: אביב בן זיקרי, שלי עבוד ויובל בן הרוש | הפקה: POV | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור 

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%