מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: בנק לאומי | מקאן תל אביב 

קבלו את ציפי שביט וגל תורן או יותר נכון ציפי שביט וגל...ציפי שביט.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, אין ספק שכל פרסומת עם ציפי שביט תצליח להיות משעשעת ומהנה. עם זאת, לפרסומות מהסוג הזה קיים גם פוטנציאל להיות מאוד מעצבנות – דבר שלא קורה במקרה הזה. כנראה שאנחנו אוהבים מדי את ציפי שביט מכדי לכאוס עליה. 

משרד פרסום: מקאן תל אביב | שם הפרסומת:  בנק לאומי – בטיחות פיננסית לגיל השלישי | סמנכ"ל שיווק: מיטל שירן הראל | מנהל פרסום: שרון לוי | מנהל קריאייטיב: ירון פרל | מנהל לקוח: עמית הוכדורף | הפקה: שושי ואודי הפקות | משרד מדיה: יוניברסל מקאן

מקום שני: ביטוח לאומי | לפ"מ

התינוק של המוסד לביטוח לאומי נשאר איתנו שבוע נוסף בפסגה. לדברי אוליניק, אחד הדברים היפים בפרסומת, שביצועי מאוד גבוהים מלכתחילה, היא העובדה שהם אף הצליחו להשתפר משבוע לשבוע = דבר די חריג כשמדובר בפרסומת עם בצועים כל כך טובים. הפרסומת שיפרה לא רק את מיקומה בדירוג אלא גם התפיסות לגביה השתפרו בכל מדד אפשרי – אם זה הנאה, אטרקטיביות, אמינות ועוד. שאפו!

משרד פרסום: לפ"מ | שם הלקוח: הביטוח הלאומי | שם הפרסומת: חסכון לכל ילד | מנהל פרסום: מיכאלה כהן – דוברת הביטוח הלאומי | מנהלת תוכן וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: תמר קובנסקי גבסו, מורן טוהר | הפקה: גוסטבו הפקות | במאי: אוהב פלנץ | מדיה: טליה לוינס | מדיה TV: דיאנה מסלם

מקום שלישי: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

קבלו את משכנתמי, דברי וחברים נכנסים הישר למקום השלישי השבוע. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, הפרסומת החדשה מצליחה להיות גם אטרקטיבי וגם זכירה. גם משחק המילים החדש (על משקל חתונמי) ללא ספק תורם במידת מה. השאלה היא האם הוא יתפוס לאורך זמן? 

משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | לקוח: בנק מזרחי-טפחות | שם הפרסומת: משכנתמי מומחים | סמנכ"ל שיווק: תרי ישכיל | מנהלת אגף תקשורת שיווקית: עינב שגיב | מנהלת פרסום: מירב ללוש | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | משנה למנכ"ל: שירי הייסר | מנהל קריאיטיב ראשי: צור גולן | סמנכ"ל קריאייטיב: מיטל שקדי | סמנכ"ל אסטרטגיה: טל חן | תסריט: ינאי וולף | ארט דיירקטור: איל לבנון | סופרווזרית: מעין רום | תקציבאית: פז חיים | מנהלת הפקה: מיה קרסו | חברת הפקה: ראבל | במאי: אביב מערבי | פוסט: פלייגראונד | משרד מדיה: מרקורי | מנהלת קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג | משרד דיגיטל: ארלו

 

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%