החדשות
תגובות (90 תגובות ב-62 דיונים)
62. גדנ"ע
זה ממש לא בסדר ! מה אתם מבטלים את זה ? הגדנ"ע של היום זה הצבא של מחר ! אתם לא יכולים פשוט לבוא ולבטל את זה.. איך אתם מצפים שיתגייסו ככה ? :O
* תלמידת כיתה י'   08/01/12 | 20:40
61. יש מספיק תחליפים!
זה לא כאילו חסר תחליפים!!! יש מיליון קבוצות להחנה לצה"ל שפועלות כול השנה ולא שלוש ימים! והמחיר לא בשמים , יש קבוצות של 200 ש"ח לשנה שלמה! הנקודה היא שמי שרוצה להיתקונן לשירות שלו ברצינות ילך לקבוצה כזו או אחרת . הילדים שמחקים לגדנ"ע סתם רוצים להעביר שם צחוקים , זה טיול בשבילהם.
* יורי   08/01/12 | 09:25
60. בקשר לגדנע צלילה
גם גדנע צלילה מתבטלת?
* אלמוג   07/01/12 | 21:39
59. ביטול גדנ"ע
ממש יפה שהממשלה משקיע כסף בבתי כלא של ערבים שרוצחים ששם הם יכולים להוציא תואר ראשון על מימון המדינה ולילדים במדינה לא משקיעים בכלל!
* משה    07/01/12 | 18:07
58. חבל שבארצנו הקטנטונת מה שלא יורה, בטל
מה שלא יורה- לא יהיה בצה"ל. מה שלא מכניס כסף מהיר ותוצאות מוכחות- בכלל לא משתינים לעברו. במדינה שלנו אין אף מנהיג שמוכן לראות מעבר לעצמו- להסתכל רחוק יותר, לטווח הארוך ולראות שבעוד שנתיים תלמידים שהיו אמורים להגיע לגדנ"ע ולא הגיעו, גם לא יגיעו בבקו"ם. וזה לא כולם. הגדנ"ע משפיעה בהרבה צורות. ויהיו גם כאלה שיצאו ממנה במוטיבציה ירודה, כי פתאום הבינו מה עומד מולם, ויהיו כאלה שלא ידעו שהם בכלל יכולים להתגייס ויבינו שכן ולא ילחצו רק אנטר בצו ראשון ישקיעו ויגיעו לתפקיד ממצה ומשמעותי. חבל שאין פה מישהו שמוכן להסתכל על כל התמונה. מישהו שבאמת אכפת לו מהמדינה הזאת ולא רק מהכיס שלו.
* חיילת   07/01/12 | 15:23
57. גדנע
איך זה יכול להיות שבמקום לעודד תלמידים דרך הגדנע לצאת ליחידות קרביות , מבטלים את הגדנע ... אני בתור אחת שרוצה לצאת לקרבי , רציתי להתנסות דרך הגדנע זה פשוט בושה ..
* תלמידה בכיתה יא   07/01/12 | 14:13
56. מפקדת בגדנע
פשוט עצוב עד כמה שמדינה הזאת מתדרדרת איפשר לקצצץ דברים שפחות חשובים במקום לגלוש לחינוך כי אחרי הכל ילדים שבאים לגדנע זה לא רק חוויה אלא יוצאים גם עם שינוי אהבה לזולת רצון לגיוס ערכים וקצת שינוי מהיום יום שלהם! זה מה שהמדינה רוצה ללמד שגם צה''ל מראה עד כמה שהכסף חשוב שחינוך היום עולה כסף,נכון שאולי הם יתגייסו ויעברו שם חויות ושינוי אבל עם הם לא ירצו מהתחלה להתגייס איך זה יקרה וזה מה שגדנע עושה נותנת להם סיבות למה להתגייס ועד כמה שצה''ל הוא לא נורא וצה''ל מקבל כל אחד שגם בצה''ל אתה יכול להיות עצמך למרות המדים ומשעמת!
* בטי אגה    07/01/12 | 12:28
55. יחסכו כמה שקלים לתקציב, אבל הדור הבא של המתגייסים לא יהיה מוכן לשירות צבאי.
* אורי   07/01/12 | 03:31
54. בתור חייל אומר שהגדנע היא הסיבה שאני לא קרבי
חוויה מזעזעת, בוטלה בשעה טובה
* שון   07/01/12 | 03:17
אתה עצמך- הסיבה היחידה שאתה לא קרבי.
גדנ"ע משקפת בדיוק את מה שהיית חווה בצבא. להיות קרבי זו בחירה- אתה זה שבחרת שלא. הרבה תלמידים מגיעים לגדנע ופתאום מבינים שהם מסוגלים, מתמודדים עם קשיים. תירוץ יפה!
* קרבי זה הכי    07/01/12 | 15:12
53. האם ביטלו את גדנ"ע מזרחנים של אמ"ן ?
* שאלה   07/01/12 | 00:42
52. חובה לקרוא !!
הממשלה צריכה להתייחס לתלמידים ! הם אלו שבעתיד יהיה הדור ההמשכי של המדינה ופשוט אני מאמינה שאת אותו יחס שאתם נותנים לחינוך בישראל הם יחזירו לכל הממשלה הארורה הזאת שלא יהיה לכם פנסיה ותקבלו מיסים כבדים יותר ופשוט הגלגל מסתובב וחבל שאתם לא שמים לב שאתם פוגעים במשו חשוב וחיוני מאוד לכל התלמידים שבזכותם המון תלמידים מתגייסים ועכשיו שאתם מורידים את הגדנ"ע להודעה חדשה ואפילו לשבוע מעכשיו אתם פוגעים בהם ובסוף מי שישלם על זה בעתיד זה הממשלה שמעט מאוד בני נוער יתגייסו ואז באמת לא תבינו למה תיהיה עוד מעט מלחמה ולא יהיה יותר ישראל ! פשוט ביזיון בערך הכי חשוב וחיוני את היציאה לילדים לגדנ"ע פשוט אתם הורסים להם את החינוך ואת הרצון להתגייס ואל תיתפלאו אחר כך שיש הרבה משתמטים !!!!
* מורה    07/01/12 | 00:29
51. גדנ"ע חובלים בחופש הגדול מבוטלת גם????
* שאול   07/01/12 | 00:21
50. שאלה חשובה מאוד!!!!!!!!!!!!
האם ביטלו גם את הגדנע מזרחנים??????? דחוף חברים
* אמנון   06/01/12 | 23:59
49. איזה באסה
זה לא פייר שכול השנים זה כן היה , יום ראשון היינו אומרים לצאת ורק היום הודיעו שלא ... זה הדבר הכי מבאס בעולם , ולאף אחד במדינה לא אכפת העיקר נותנים לוקחים לעצמם כסף אבל לדברים החיוניים אין להם כסף
* שלי   06/01/12 | 21:38
את ממש צודקת!!
תילחמו על זה- רק ככה אולי משהו פה ישתנה. חיילים לא יכולים - אתם, וההורים שלכם והמורים יכולים לעשות את השינוי.
* מפקדת בגדנ"ע   07/01/12 | 15:05
48. איזה החלטה מטומטמת
אני לא יצאתי לגדנ"ע והאמת חבל פיספסתי, אבל יותר גרוע מזה, גדנ"ע זה לא רק שבוע של טיול לתלמידי יא, הגדנ"ע גם לוקח אליו אוכלוסיות חלשות ומעודד את אחוזי הגיוס, אלה שעברו "טראומה" אוקיי לא כולם נהנים מקדרים ומשמעת והתכנים שמעבירים שם, אבל אל תהיו חכמולוגים אתם ספציפית תהנו יותר בקרייה יש הרבה כמוכם, אני רואה את חברות שלי שהן מפקדות בגדנ"ע כמה השירות הזה משמעותי בשבילן, כמה הוא מפתח את החיילם שמשרתים שם, וכמה זה שבוע חוויתי לתלמידים שיוצאים, החלטה אחת המפגרות, אני יכולה לחשוב על כמה דברים אחרים שהמדינה יכולה לקצץ, בה, דווקא במפעל שמעודד גיוס וחינוך פחות....
* קאקאקא   06/01/12 | 20:42
47. הכל לטובה
* זוהר   06/01/12 | 20:41
46. הפסד עצום.
בתור אחת שהייתה בגדנע אני יכולה להגיד שהגדנע העצים מאוד את הרצון שלי והמוטיבציה שלי לשירות משמעותי בצהל. אני יודעת שהמון תלמידים שלמדו איתי בשכבה לא רצו להתגייס ולאחר חוויית הגדנע, לא רק שרצו להתגייס אלא רצו גם להתגייס לקרבי, בנים ובנות כאחד. אני יודעת שכיום יש אחוז גבוה של בני נוער שלא רוצים להתגייס והגדנע בהחלט היה מענה מצויין בשבילם. אני חושבת שהממשלה עושה שוב טעות אני מקווה שלפחות הפעם יזהו את זה מספיק מוקדם כדי לתקן.
* שני   06/01/12 | 20:22
45. יותר טוב... לרוב התלמידים הגדנע רק מורידה מוטיבציה
* ימחחלעלא   06/01/12 | 19:52
44. גדנ"ע
במקום להקפיא את הגדנ"ע צהל צריך להקפיא את ההטבות שהוא נותן לכל הפקידים שיושבים ב"קיריה" ובשלישות.
* דב   06/01/12 | 19:30
43. החלטה מעולה
בתור אחד שהיה בגדנ"ע ממש לא מזמן. הפעילות לא מאתגרת, המשמעת לא משמעת, התוכן משעמם ונוצרת התחושה שכל התרתור הזה הוא בשביל כלום. בצבא יש לכל דבר בסופו של דבר תכלית. אחד השבועות המיותרים, עצובים ומבובזים בחיי. ברכה אלה שהיו אמורים לצאת.
* היה בגדנ''ע   06/01/12 | 19:25
אתה ממש טועה
הגדנ"ע יכולה ולרוב היא חוויה משמעותית מאוד עבור בני הנוער. בתור אחת שבוטלה לה הגדנ"ע, אני מאוד מאוכזבת. רק מהסיפורים שהאח הגדול שלי סיפר על הדגנ"ע, או חברים מי,ב מבינים את הפיספוס האדיר. פשוט ביזיון!
* נטע   06/01/12 | 21:27
לא מסכימה איתך בכלל..!
בתור אחת שהייתה בגדנע לא מזמן אני רוצה להגיד לך שאתה טועה ובגדול..! זה אחד מהשבועות המוצלחים שהיו לי... הצלחתי בשבוע הזה ללמוד המון על הצבא ועל מה אני רוצה לעשות בצבא..( הצבא בהחלט העלה לי את המוטיבציה לשרת..! ) אני לא יודעת באיזה בסיס היית אבל אצלנו המשמעת הייתה מאוד גבוהה, התוכן היה מעניין ומרתק ואני אישית מאוכזבת שלא כל בני הנוער יוכלו לחוות את מה שחוויתי במהלך השבוע הזה..
* אני..!!   08/01/12 | 18:06
42. למה לבטל את הגדנ"ע??
עם הולכים לפי מה שאיתן כבל אמר ליפני חודש בכתבה:"המאבק על תקציב הביטחון"......"הסיכוי שיהיה קיצוץ בתקציב הביטחון, הוא כמו הסיכוי שאני אגבה ואהיה הסנטר של מכבי ת"א בכדורסל, קבוצתי האהובה". אז למה מבטלים את הגדנ"ע??
* לביא   06/01/12 | 19:20
אולי תלמד לא להקשיב לכל השקרים שלהם כמו פתי
* חהחה   07/01/12 | 02:52
41. גדנ"ע
חבל מאוד לבטל על הגדנ"ע ! זה גוף חינוכי
* דוד אדרי   06/01/12 | 19:08
40. מאוד לא מפתיע
מעניין מאוד שבמקום להוריד את תקציב הבטחון האמיתי ( כמו בריכות לחיל האוויר) מורידים את תקציבי הבטחון הקשורים לחינוך! יופי.. מה חשבתם, שזה אינטרס של כולם שהיו אחוזי גיוס גבוהים?! ממש לא! זה לא שהממשלה רוצה גיוס והנוער לא. יש גם מהלכים בתוך הממשלה שירדו אחוזי הגיוס.. הנה עוד אחד מהם
* ירדן לוין   06/01/12 | 19:01
39. ....
אסור להם זה אחד הדברים הכי כיפים חושבים ומגבשים
* עדי   06/01/12 | 19:01
38. אמרתי לכם .
כמה צפוי עכשיו זה- הדרת תלמידים .
* זמבר    06/01/12 | 18:44
37. בשעה טובה
הגיע הזמן. השבוע המיותר הזה גם כך לא ממצא את תכליתו ומבזבז משאבי ביטחון. משאבים של משהב"ט - לביטחון ומשבים של משה"ח - לחינוך. הכי נכון, הכי חכם, טוב לחברה וטוב לביטחון.
* אלון תובל   06/01/12 | 18:35
36. אני לא מאמינה שזה אמיתי - זאת פרובוקציה
בצבא שירתתי בתור מד"נית בסיס (מפקדת בגדנ"ע), האנשים שיושבים למעלה משתמשים בזה כדי לעשות שריר ולעורר פרובוקציה! הרי זה הקיצוץ שהאזרחים ישר יראו וירגישו, אז למה לא לעורר אותם קצת! הגדנ"ע זה אחד מהדברים הכי חשובים שיש בצבא, ואי אפשר להשתמש בזה כקלף מיקוח! פשוט ביזיון!
* דניאלה   06/01/12 | 18:33
35. שיסגרו כבר תגדנ"ע המטומטם הזה וחסר תועלת הזה
בתור אחד שמשרת בבסיס גדנ"ע ונמצא עם הגדנע"ים 24 שעות אני יודע איזה דבר מיותר ומטומטם זה גדנ"ע , 90% מהתלמידים שבאים לזה יוצאים בטראומה ולא רוצים להתגייס ובכללי הבסיס שלי פשוט מיותר ובזבוז אחד גדול של כסף ומשאבים לא יוצא מזה כלום!!
* משרת בבסיס גדנ"ע   06/01/12 | 18:26
אם אתה לא חרטא
אז איפה אתה משרת, בתור מה, ואיך קוראים לך ?
* נופר - מפקדת גדנע   06/01/12 | 21:57
תגובה
באמת איפה אתה משרת ? כי ישר ברור שאתה לא מפקד... כי תכלס אני יכולה להגיד לך כמפקדת שהעבירה 20 מחזורי גדנ"ע שזו טעות... נכון שלא על כולם הגדנ"ע משפיעה, אבל זה בדיוק ההפרך על 90 אחוז מהתלמידים הגדנ"ע דווקא משפיעה לטובה ונותנת להם השקפה מה יהיה להם בגיוס שלהם, ואיך הכל יתנהל.. זה שהגדנ"ע מועברת בבצפר זו פריבילגיה כי לא לכל בתי הספר יש גדנ"ע וההפך צריך להילחם שלכולם תהיה גדנ"ע כדי שנוכל להשפיע... אז קיצר אם תא הלא מפקד הגדנ"ע אתה לא יודע איזו השפעה יש לנו.. ואל תגיד מה שאתה לא יודע... אני ממש לא מתחרטת על השבועות שהעברתי ...
* אולגה   07/01/12 | 17:03
34. כואב לי עליהם
הזוי, אני פשוט לא מעכלת את העניין... לדעת ששנה מהחיים שלי חינכתי לערכים ופיקדתי על נוער- שזה הדבר הכי מספק בעולם, הכי מרגש והכי מאתגר, ופתאום לוקחים את זה וזורקים לפח, זה לא נתפס.
* מדני"ת בסיס   06/01/12 | 18:26
33. מצוין. זה בהחלט חסר תועלת.
לכל המלש"בים, בתור חייל אני אומר לכם - תקבלו מספיק צבא תוך שנה שנתיים. לאלה שכבר סיימו והם בכמה דרגות מעליי - החלטה מצוינת. זה מפעל אנושי חסר משמעות.
* פרדריק   06/01/12 | 18:20
32. גם לי ביטלו את הגדנ"ע
גם לי ביטלו את הגדנ"ע ועשינו רעש ובלאגן ובסוף לא יצאנו...אני משתחרר עוד שלושה חודשים אחרי שירות מלא כלוחם בשריון ולא נראה לי שחוסר ההשתתפות שלי בגדנ"ע השפיע עליי לרעה... אם צריך לקצץ אז שיקצצו..
* שחר   06/01/12 | 18:18
31. איזה באסה למי שלא היה בזה,זה אחד הדברים !
חבל זאת חוויה שלא נשכחת מ-י"א...אבל לא נורא יש לכם גם את במסע ישראלי לא לשכוח...;) ופראייר מי שמפסיד את הדברים האלה זה אחת החוויות
* אורי    06/01/12 | 18:09
30. מצטער שהתגייסתי לצבא -צה"ל (מושך ילדים תמימים )
* אל תתגייסו   06/01/12 | 18:08
29. סוף סוף צה"ל מתחיל לחשוב
* חייל   06/01/12 | 18:08
28. תבטלו את כל הצבא המיותר הזה
* על מי אתם מאיימים    06/01/12 | 18:07
תבטלו גם את המדינה על הדרך למה לא
תגזים עוד קצת.
* נועם   06/01/12 | 18:19
27. תקצצו את שכר הקצינים החסרי תועלת
משחקים אותה כאילו הדבר החשובים "גדנע ""מטוסים "וכו' יבטלו בעוד שמתחת לשולחן מבוזבז כסף אין קץ ...לסגור את הצבא המיותר הזה להשאייר קצת לוחמים בתשלום ,,וחבר'ה צעירים כאחד שהיה שם אני אומר לכם אל תתגייסו לצבא זה לא מה שאתם חושבים ..אני את הטעות שלי עשיתי מקווה שאתם לא אם הייתי חוזר אחורה היתי מוציא פטור
* במקום לבטל גדנעים   06/01/12 | 18:03
מזל באמת שהיית שם...
כנראה שבאמת תרמת הרבה אם זה מה שאתה כותב, בטוח היית לוחם סיירת או יחידה מובחרת..... תעשה טובה ותפסיק לבלבל את המוח הצבא תורם קודם כל לך בתור בן אדם ואזרח במדינה, למרות שבמקרה שלך ומקרה של הרבה ג'ובניקים הדבר פחות נכון כי אתם רק עסוקים ב"מתי אני יוצא היום הביתה"
* אחד שהיה שם....   06/01/12 | 19:06
26. הפסד גדול לכולנו
עזבו את זה שהגדנע מעלה אחוזי גיוס, הוא מעניק לתלמידי י"א אחריות ועצמאות וחוויה שאי אפשר לקבל בשום מקום אחר בעולם
* אור   06/01/12 | 17:56
25. לתגובה מספר 17
עדיף להוריד את הקצבאות לחרדים בחלק מהסכום במקום אפילו למנוע לאלה שמתגייסים.
* דניאל   06/01/12 | 17:51
אל תתחיל עם הקטע של החרדים זה לא יגמר
* נועם   06/01/12 | 18:20
צודק ב100 %
וואלה 81 צודק .... הוא עוד לא כתב .. אבל אני מסכים עם כל מילה שלו !!!
* מישהו   07/01/12 | 14:50
24. הטיול שנתי מעפן ליד זה
באמת שחבל! אני נהנתי הרבה פחות מטיול שנתי מאשר הגדנע, פי אלף יותר צחוקים זה מגבש מאוד וחבל למי שהפסיד
* אורן   06/01/12 | 17:47
23. טוב יותר. חזרתי משם עם טראומות. אני לא רוצה להתגייס מאז.
הייתי שנה שעברה והיה מזעזע ברמות קשות. אני מפחדת להתגייס ואני לא רוצה. זו מסגרת שלא מתאימה לכל אדם. חוויתי התעללות נפשית (וגם פיזית אבל זה פחות חשוב). אני שמחה שאחרים לא יסבלו כמוני.
* אנונימית   06/01/12 | 17:44
חבל מאוד
חבל מאוד שזה מה שאת חושבת על הגדנ"ע אבל עם את כל כך מפחדת שיעשו איתך מה שעשו לך בגדנ"ע.. אז מוזמנת להתגייס בתור ג'ובניקית ...
* לביא   06/01/12 | 18:55
לפחות את יודעת שלא מתאימה לך המסגרת הזו
יש יגידו שזאת חוויה בלתי נשכחת עם חברים ועם המון צחוקים, ויש שיגידו שזאת התעללות. אבל ככה לפחות הנוער (לפחות לרובו) יודע למה מכריחים אותו להיכנס, ולהתכונן נפשית ופיזית!!
* שרון   06/01/12 | 20:14
22. פעולה זאת תגרום להמון משתמטים
המדינה שלנו לא מבינה שהפעולה הזאת של הגדנ"ע שאמרו להסביר לנו ולהראות לנו מה זה צה"ל תפסיק אז רף המשתמטים יגדל וימשיך לגדול בגלל פעולה זאת !!!!
* מבואס   06/01/12 | 17:38
21. החלטה שגויה של ההנהגה
הצעד הקיצוני והטיפשי הזה יפחית משמעותית את הגיוס לצה"ל ובייחוד לשירות משמעותי בצה"ל. חבל שבני נוער לא יעברו שבוע אימון, שהוא ברובו חוויה כיפית, אבל בהחלט קיימים בני נוער שעברו תהליך משמעותי בשבוע הזה. לא נשאר לנו עוד הרבה זמן לחיות במדינה דמוקרטית, גם ככה הפכנו למטרות ניידות.
* מפקדת בגדנ"ע   06/01/12 | 17:36
20. מאבק
בתחילת השנה הודיעו לנו שביטלו את שבוע הגדנ"ע שלנו אבל נלחמנו על זה ובסוף יצאנו (לפני חודש בערך) לגדנ"ע כמו גדולים!
* תלמידה   06/01/12 | 17:27
19. חזרתי אתמול מהשני
כל מי שאומר שגדנע זה לא משהו חשוב או שאומר שזה לא יוריד את רמת המתגייסים פשוט לא מבין כלום זה היה אחד הדברים הכי חשובים שהייתי בהם דבר שנתן לי בטחון והבנה על הצבא בצורה טובה יותר
* הייתי שם השבוע שהיה   06/01/12 | 17:26
18. דווקא דברים חשובים
דברים חשובים למדינה הם מחליטים לבטל... חבל!
* י"א   06/01/12 | 17:16
17. שונא את ברק
הדפוק הזה עושה שרירים במקום שיש רעש וממש לא בגלל הכסף. מתי נפטר משר הבטחון הזה? אני לא מתכוון להצביע עוד פעם לליכוד אם הוא יהיה שם. שיחזור לאספסת בקבוץ או למגדלי אקירוב.
* דורון   06/01/12 | 17:12
16. עדיף שיקצצו בגדנ"ע מאשר בציוד או באימונים אמיתיים
אבל בכל זאת חבל
* יוני   06/01/12 | 17:11
15. הצטערתי שהלכתי..הוריד לי את החשק להתגייס
5 ימים מבוזבזים,אתה מתנהג כמו כלב..תהנו במסע ישראלי,הרבה יותר כיף
* סתם חרטה...   06/01/12 | 17:09
כנ"ל.
הוריד מוטיבציה וחשק. היה נורא.
* אלה   06/01/12 | 17:47
עוד בגדנע גיליתי את האמת על צהל.
בחמשת ימי המריחות האלה הבנתי שהצבא פשוט גוף אטום לא קשוב ובכללי פרט ללחימה נא בין מרחניסטיות גמורה לבין עשיית שום כלום. בחמישה ימים האלה סבלתי כמו שלא סבלתי בטירונות,נוראי. ברור שעם החברה זה רק צחוקים. אבל זה מיותר לא תרם לי להבנה של כלום לא הכין אותי לצבא ובטח שלא העלה לי מוטיבציה.. המכ"ים חיים בסרט שהם מכי"ם..כי וואלה כל כך קשה לפקד על תלמידי תיכון מושתנים...
* באמת שסתם   06/01/12 | 19:08
14. גם ככה זה דבילי
גם ככה זה דבילי לקחת ילדים לסדנה
* רון    06/01/12 | 17:07
13. רוצים לסחוט עוד כסף מהאוצר!!
במקום להתייעל הצבא מקצץ בדברים שהציבור רואה ע"מ להפעיל לחץ, עדיף שיקצצו בבטלנים שלא עושים דבר בצבא (יש יותר מדי מאלה).
* אייל   06/01/12 | 17:06