זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (76 תגובות ב-25 דיונים)
25. תודה לשם שנתן לנו תורת אמת
מרחמת על מי שלא פקח עדיין את עיינו
* נויוש   29/11/17 | 13:32
24. לא היה ולא יהיה אלוהים. מישהו ראה, שמע?
כששואלים דתי, איך אתה יודע שיש אלוהים? התשובה, לא שואלים. ועד היום אין אישורים לאמיתות התנך.
* אחד   20/02/16 | 21:45
23. יש מה לקרוא -
אפילו לא בזבזתי תזמן שלי על הכתבה וישר הלכתי לתגובות , אחח נושא שכבר ידוע מראש שיחולל סערות וכמה שיותר אפשר להגיב , מבחינתם זה יותר טוב , אבל עם כל הכבוד לפילוספיות ולמדע ולכל הוויכוחים שלכם , אין לכם מה לערערררררר בכלל על נוכחותו של הקדוש ברוך הוא בכל רגע ורגע בחיים שלנו , לכל היהודים פה שכתבו תגובות נגד הדת , אני לא מאחלת לכם שום דבר רע , ההפך , שיהיה לכם רק טוב , וכשאני אומרת טוב אני מתכוונת בעזרת השם שתחזרו בתשובה שלמה מתוך אהבה לאבא שלנו ולא מתוך פחד , שתתמלא הריקנות שהייתה נמצאת כמעט בכל אחד מאיתנו לפני שמצאנו ת'אמת .. אחחחחחחח איזו תחושה מדהימה להיות בת של מלך (:
* להלה   25/08/11 | 03:39
22. "נצח ישראל לא ישקר" יש אבא בשמיים!!
* משיח now   19/08/11 | 10:38
צודק ! אין על אבא שלנו שבשמיים ומי שמערער ... רחמי עליו
* להלה   25/08/11 | 03:15
21. תגובה למי שכתב שאלוהים פושע בגלל השואה...
לא צריך ללכת רחוק - כבר בתחילת התנ"ך אלוהים מתברר כעורך דין מפולפל שעובד על האנושות כבר אלפי שנים, הנה פרשיית קין והבל כדוגמה - כל הידוע לנו על קין והבל היה עיסוקם, דהיינו, כבר בתחילה, נראה כי הקב"ה רוצה שנדע כמה שפחות על אישיותהם של קין והבל. בפסוק ד', תחילת הפרשיה עצמה מתחילה כאשר שני הבנים מביאים מנחה לקב"ה. למה מקביל הדבר? מה זה אומר "להביא מנחה"? הקורא הפשוט יגיד - הביאו לו מתנות כדי להדגיש את אמונתם, סוף פסוק, מבלי להתייחס לחשיבות האל עבורם. ניתן להשוות את קבלת המנחה לתנאי המחיה - אם האל שעה אל מנחתך, הרי שכל חייך יהיו קלים יותר. יבולך ייתנו פרי, כבשיך יתרבו ויתחזקו ולא תהיה תקופת בצורת בחלקתך. במילים אחרות, ההפרשים בין אדם שאלוהים שעה למנחתו ולבין אדם שאלוהים לא שעה למנחתו יהיו לכל הפחות כמו ההבדל בין כורה פחם בצ'ילה לנסיך באמירויות הערביות שאי אפשר להעריך את הונו בכלל. חשבתם שפה נגמר העניין? וודאי שלא, קין אדם בוגר והוא יודע שאם ינסה קשה יותר בפעם הבאה יצליח לשרוד ו"לגמור את החודש"... אולם, הקב"ה, מראה שימוש בציניות מיותרת ומתגרה בקין ללא בושה - "וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-קָיִן: לָמָּה חָרָה לָךְ, וְלָמָּה נָפְלוּ פָנֶיךָ. ז הֲלוֹא אִם-תֵּיטִיב, שְׂאֵת, וְאִם לֹא תֵיטִיב, לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ; וְאֵלֶיךָ, תְּשׁוּקָתוֹ, וְאַתָּה, תִּמְשָׁל-בּוֹ."מהפרדת הפסוקים ניתן לראות כי הקב"ה מסיים את דבריו לאחר ההתגרות, והפסוק אשר מסביר למה מתכוון אינו חלק מדבריו, במילים אחרות - גרסה של תובע אשר מקשה על הנאשם להפריח את אשמתו(למי שלא מתמצא-חובת ההוכחה אינה נופלת על הנאשם). עורך הדין המפולפל שלנו יכול היה לסיים את דבריו כאן ולעבור לתגרה, אך העדיף להשפיל את קין עוד יותר - " וַיֹּאמֶר קַיִן, אֶל-הֶבֶל אָחִיו; וַיְהִי בִּהְיוֹתָם בַּשָּׂדֶה, וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ.". הקב"ה מודה כי היה דיבור בין קין להבל אחיו בהיותם בשדה, אך לא מפרט כלל מה היה. אנחנו יכולים רק לדמיין מה היה, אך רק לשם ההמחשה, הנה תיאור של מה שיכול היה להיות שם שהיה משנה את כל התמונה - קין: "אלוהים לא שעה אל מנחתי ולא ייתן שדי פרי עד קץ הימים. הבל:"אם מבוקשך הוא מעט מזון, שלם גם מנחתי, עבוד בנחלתי ומשול תהיה לי עד יום המנחה." קין:"הלוא אחים אנחנו, לא תגלה טיפת חמלה באחיך?" הבל:"השומר אחי אנוכי? אין בלבי חמלה כלפיך. הלוא מותך וגוויעתך תטיב עם ירושתי" נעצור את הדו שיח כאן, כי הנושא הומחש. ניתן לראות כי הדיון שלא פורט יכול היה לשנות את המצב ולהוביל לתגרה דו צדדית שהובילה בסופו של דבר להריגת קין. דוגמה זו הייתה קיצונית, אך ניתן לראות בבירור כי הסתרת הדברים מעיני הקורא בהחלט גורמת לקורא להיות בצד של הקב"ה. הפרשיה מסתיימת כאשר הקב"ה מעליב את קין בעלבון קשה מנשוא ויוצא "צדיק" כאשר נותן לו את אות המגן. לדעתי יצא כאילו קין רצח על "שנאת חינם" ו"קנאה", אך לומר זאת זה כמו לומר שהמפגינים במצרים יצאו לרחובות בגלל שנאת חינם ו"קנאה" למובראק...
* אמיר   18/08/11 | 11:00
20. חחחח תנ"ך הוא אפילו לא מתחרה פוטנציאלי למדע
ספר של שקרים וסיפורי ילדים שנועד לשלוט בבני אדם מתוך פחד של איזה חבר דמיוני ששמו "אלוהים"... תקדמו אנשים... אנחנו כבר ב-2011
* טל   18/08/11 | 00:37
לרוע המזל גם ב2013 מאמינים בדמות הדימיונית המכונה "אלוהים"
* חן   13/07/13 | 23:21
19. מריחה יפה..
לא כתוב פה דבר וחצי דבר שישלול את מה שהרב זמיר כהן אמר..לאנשים נח להאמין שאין אלוקים ,ככה הם לא מחוייבים בתורה שלו .פשוט וקל! מי שמחפש את האמת ,היא תמצא אותו בסוף...בהצלחה לכל המחפשים.
* רחלי    18/08/11 | 00:30
תגובה יפה!כ"כ צודקת
* מיטל   18/08/11 | 03:45
לרחלי
כתוב שזמיר כהן מתבסס על מחקרים שגויים מה עוד את צריכה? ואם כבר יש סיבה להאמין שלאחד מהצדדים יש אינטרס זה ברור שזה לדתיים, על מנת להמשיך את התעשייה הכי גדולה והכי לא יצרנית בתולדות האנושות, הביזנס שמתבסס על אשליות של אנשים, אנשים חייבים להמשיך להאמין, אסור שיתפכחו ויבינו שזה שקר, מדע הביא לנו רפואה,חשמל, אינטרנט, מה הביאה לנו הדת מלבד פנאטיות ודם?
* לילי   18/08/11 | 19:11
מה הקשר שדת מביאה פנאטיות ודם?
אם כבר אצל החילונים והגויים יש את כל הפנאטיות והדם שאת אומרת,רב מקרי הרצח זה אצל חילונים ולא דתיים,וכל זה לומדים מהסרטים של הגויים שיש סרטים עם רציחות אונס ודברים מזעזעים,ולעומת זאת הדתיים האמיתיים לא רואים סרטים כאלה,אז זה שאת כותבת שטויות ושונאת שינאת חינם את הדתיים(יהודים) ואם את יהודיה אז הם אחים שלך ואת שונאת אותם משטיפת מח של התקשרות(תשקורת)כדאי מאד שתתפכחי בעצמך ותביני שאת חיה בשקר אחד גדול!ותדעי לך שבקשר לזה שמדע הביא רפואה זה נכון,אבל גם בתורה יש רפואה,הרמב"ם לא התבסס על אף מדע אלא רק על התורה וריפא אנשים..ומה עם אנשים גוססים שהרופאים אמרו שהם לא יכולים כבר להציל אותם ואין להם סיכוי לחיות והתפללו לאלוקים ובסוף בנס הם חיים?מה יש לך להגיד על זה?שזה המדע???לא ולא זה רק אבא שבשמיים שדואג לנו ומחכה שנקרא לו!!ה' יעזור שתחקרי לעומק את העניין לפני שאת משמיצה את הדת את אלוקים ואת היהודים!
* מאקו בקשה פרסמו את תגובתי!!!   19/08/11 | 14:56
זה צירוף מקרים
היו גם המונים לאורך ההיסטוריה שהתפללו לחסדי האל ולא קיבלו אותם, שישה מיליון בשואה התפללו לאלוהים וזה לא עזר להם, כדאי שאת תתפכחי ותביני שאת חיה בשקר אחד גדול וכנראה שאת יודעת את זה אחרת לא היית כל כך שוצפת וקוצפת. אז החילונים עושים סרטים אלימים, לפחות זאת לא המציאות, וזה שלא שומעים הרבה אצלכם על פשעים זה רק אומר שאנשים לא מתלוננים מפחד, אגב כל הכתות שגילו לאחרונה היו דתיים. ולסיום לגבי פנאטיות ודם אני מצטטת מספרו של דוקינס, דמייני עולם ללא מתאבדים מתפוצצים, ללא 11.9 ללא 7.7 ללא מסעי צלב, ללא ציד מכשפות, ללא ליל אבק השריפה, ללא חלוקת הודו, ללא מלחמות ישראל פלסטין, ללא מעשי טבח בין סרבים, קרואטים ומוסלמים, ללא רדיפת יהודים "הורגי ישו", ללא מהומות בצפון אירלנד, ללא רצח בשם כבוד המשפחה, ללא מטיפי טלוויזיה אוונגליסטים שמנקים את קהל חסידיהם השוטים מכל נכסיהם, דמייני שאין טליבאן שיפוצץ פסלים עתיקים, אין עריפות ראש בפומבי של מחללי שם שמיים, אין הלקאה של עור נשי על חשיפת סנטימטר ממנו" התגובה שלך מלאת שנאה ל"חילונים" ואת אומרת שאני מלאת שנאה, אני בסך הכל ביקרתי את הדת, לא משנה איזה, את בחרת לקחת את זה אישי וכמו שאתם עושים כל פעם שמישהו מבקר אתכם זעקת "אנטישמיות גוועלד". גם היו מלא "ניסים" של נוצרים שהתפללו לישו והבריאו כאילו בגלל זה אבל אם אשאל אותך על זה את תגידי שזה סתם צירוף מקרים כי את לא מאמינה בישו, תביני למה את שוללת את כל האלים האחרים ותביני למה אני שוללת את שלך, בשקט בלי להתלהם
* לילי   19/08/11 | 22:42
אין שום צרופי מקרים בעולם
אז מי את חושבת שברא אותך ? את ההורים שלך ? את האדם הראשון ? את העולם הזה , את הגלקסיה את הכוכבים את הירח מי ? חחח מפיצוץ אחד כל זה יקרה ? כל זה יברא ? תחשבי עלזה ... מפיצוץ אחד נוצרו כלכך הרבה דברים מורכבים ? מסובכים ? יצורים חיים , עולם שלם יש על יצורים חיים , כל האיברים שבגוף שלנו חיצוניים ופנימיים , תכונות דברים עווולםםם , כלזה צירוף מקרים של פיצוץ אחד גדול ? תחשבי עלזה (:
* להלה   25/08/11 | 03:20
את צודקת , אני פשוט מרחמת על האנשים הריקניים האלה שמחפשים את האמת במדע ,
איזה הרגשה של ביטחון ושלמות את מרגישה עם אמונה אמיתית חזקה וטהורה ( :
* להלה   25/08/11 | 03:16
18. אם לא היתה דת לא היתה שואה.
* תגובה ל17    17/08/11 | 23:59
17. כל האשכנזים,לא נוח לכם פה? לכו לגרמניה
אבל אל תלכלו על הדת שלנו שבזכותה אתם גרים בישראל ולא נרדפים ע"י הנאצים. מה קרה ה' עזב אתכם בשואה אז אתם מקללים אותו? אתם עוד תצטערו על זה!
* מזרחי מאמין וגאה   17/08/11 | 22:40
ואו אולי תפסיק להגיב זה כבר מביך
ומה לעזעזל הקשר לאשכנזים?? אני מבינה שאתה מאמין בדברים לא הגיוניים אבל נראה לי שכבר עברת את השלב הסביר אתה מתחיל לערבב דברים אולי כדאי שהפסיכיאטר יעיף מבט
* לילי   17/08/11 | 23:33
כן הקטע של האשכנזים היה לא לעניין ,
* להלה   25/08/11 | 03:23
אם אדוני היה קיים
אדוניך לא קיים ואם הוא באמת קיים וידע מה קורה בשואה ולא נקף אצבע הוא פושע נבזה שצריך לנטוש אותו מדבריך ניכר שאתה ,,מאוד אינטלגנט,,
* דן   18/08/11 | 09:31
ה' לא עזב אותנו גם בשואה
כמה זוועה הייתה בשואה , ככה ניסים , כמה סיפורים יש שאנשים שחוו את השואה סיפרו על הניסים שהתחוללו להם , ובקשר לזוועות שהיו בשואה , תחשבו עלזה , ילד קטן נכנס בטעות לחדר ניתוח , רואה רופאים כורתים לבנאדם את שתי הרגליים , כולו נבהל מזועזע , איך הם יכולים לעשות מעשה נפשע שכזה ? אם הוא רק היה יודע שהרופאים בעצם הצילו אותו , שברגליים היה גידול שהיה יכול להתפשט לכל הגוף ולהרוג אותו והם הצילו אותו לפני שזה קרה , ככה אנחנו , אנחנו רואים נקודה קטנה מכל התמונה הגדולה , מי אנחנו שנשפוט ?
* להלה   25/08/11 | 03:23
16. פחח התנ"ך ניצח את הדת לא בטוח?
זה האנדרסטטייטמנט של השנה, מה שעושה זמיר כהן זה להשתמש במונחים מדעיים ובשפה מדעית ומתעלם מזה שרוב קוראיו הם אנשים חסרי השכלה מתאימה כדי להבין את זה ולעלות על הסתירות שלו והשגיאות שלו, זה תואם לאמונה שלהם אז הם מקבלים את זה, נא להיכנס ליוטיוב "מדוע אנשים צוחקים על דתיים" שם מסבירים אנשי מדע בשפה ברורה ונהירה להמונים את הדמגוגיה של זמיר כהן הליצן
PARADOXAL   17/08/11 | 21:52
15. זהירות, תגובה "חופרת":
טיעוניו של הרב זמיר כהן בספרו מגוחכות בצורה בלתי רגילה. מכיוון שתגובתי לכתבה הקודמת בנושא, שפרסמה את הספר - הרב זמיר כהן: "התנ"ך מקדים את המדע" - צונזרה, אסכם זאת בקצרה, אך קודם לכן: הכתבה הזאת כשלה כשלון חרוץ להראות זאת, והיא מתעסקת יותר בטענת החוקר הנ"ל לפיה תורה ומדע יכולים להתקיים זה לצד זה, ולא בהסברים המפריכים את טענותיו של הרב. לפיכך, על קצה המזלג: הרב טוען שהעולם בן פחות מ-6000 שנים כי שיטות התיארוך המדעיות, שהראו כי גיל כדה"א הוא 4.54 מיליארד שנים עם סטייה של עד כאחוז, מופרכות, לדעתו. כדוגמה הוא מציג את שיטת תיארוך פחמן-14, שהופרכה לכאורה במחקר שבדק את פרק הזמן שעבר מאז מותם של כלבי ים שידוע שמתו לפני זמן קצר. השיטה מצאה שכלבי הים מתו לפני כ-200 שנים, בסתירה. מה שהרב כהן לא מספר לנו הוא שהחוקרים ציפו לתוצאה כזו, בגלל האופן בו עובדת שיטת התיארוך (זה די ארוך, ולכן אני נאלץ להפנות אתכם לוויקיפדיה) - שלא צפוייה לעבוד עבור בעלי חיים ימיים. בעניין אחר הוא טוען שבני אדם חיו יחד עם דינוזאורים, וכראייה מציג, בין היתר, כמה ציורים קדומים שציירו אבותינו על מערות, ובהם יצורים דמויי דינוזאורים. אלא שידוע לנו על ציורי מערות רבים נוספים, המציגים את דמיונם הרב של אבותינו הקדמונים - דמיון שלא כ"כ תאם את המציאות. ניתן למצוא ציורים של אלים למיניהם, דרקונים יורקי אש ועם קצת דמיון מאת הצופה - אפילו את מפלצת הספגטי המעופפת! (אם לא שמעתם עליה עד כה, ראו בוויקיפדיה). למען האמת, הציור הזה לא כ"כ דומה למפלצת הספגטי המעופפת, אלא בסה"כ לשני יצורים גדולים בעלי עין אחת, בטן בצורת עיגול והרבה רגליים דמויות נחש (mako לא מאפשרים לקשר ללינקים בתגובות ולכן אפנה אתכם דרך גוגל - חפשו FSM cave painting והכנסו לתוצאה הראשונה). בנוסף טוען הרב שהאבולוציה מופרכת ושהסיבה להצלחתה בקרב מדענים (כ-99.9% מהד"ר והפרופסורים לביולוגיה בארה"ב מאמינים באבולוציה, עובדה שהוא לא טרח לציין) היא שהאבולוציה היא קונספירציה משותפת של המדענים שמטרתה לתמוך באתאיזם וע"י כך לתרץ לעצמם ולאחרים פורקן יצרים. כמובן שלא אוכל להתחיל לפרט את המאגר העצום של ראיות התומכות באבולוציה, ולכן אני ממליץ לקורא הסקרן להתחיל בקריאת "התנגדויות לתורת האבולוציה" ו"ראיות למוצא משותף" בוויקיפדיה, ואולי אף לקרוא את הקישורים החיצוניים שם. אציין שקראתי הרבה מאוד טיעונים בראיתניים וטיעונים התומכים בתכנון תבוני - וגם שהם מאוד משכנעים! עם זאת, הם גם מטעים מאוד. אל תסתפקו בקריאתם ללא בדיקה סקפטית מאוד של טיעונייהם והראיות שהם מציגים - שכוללות שגיאות גסות ולעיתים אף שקרים (אם אומרים, למשל, שמעולם לא נצפתה התפתחות של מינים - אל תאמינו! זה פשוט לא נכון, כפי שניתן לראות, לדוגמה, מעיון בערך "E. coli long-term evolutionary experiment" בוויקיפדיה האנגלית, או מדוגמאות המופיעות בערכים "אבולוציה", "התנגדויות לתורת האבולוציה", "ראיות למוצא משותף" בוויקיפדיה העברית ושלל אתרים נוספים ברחבי האינטרנט. כנ"ל טענות כגון "מודלים מתמטיים הראו שאבולוציה היא בלתי סבירה לחלוטין" - טענה נכונה בעיקרה, אך מטעה מכיוון ש"שכחו" לציין שאת החישובים הללו ערכו בריאתנים שהניחו הנחות בלתי מתקבלות, כגון שהעולם בן פחות מ-6000 שנים, ושהחישובים הרציניים והמדעיים שנעשו מצאו שהאבולוציה סבירה ואף מתבקשת (אם כי קשה, כמובן, להעריך במדוייק לאיזו רמת מורכבות היו צריכים החיים להגיע - וקיים טווח שגיאה גדול שהמצב הנוכחי נמצא בו)). לסיכום, כאשר אתם קוראים טענה אנטי-אבולוציוניסטית בדקו אותה, ולאחר שתקבלו תשובה (ואתם תקבלו תשובה), בדקו לשם האובייקטיביות גם אותה.
* ללא שם   17/08/11 | 20:46
מעניין, אבל
אמרת שהרב טוען "שהאבולוציה היא קונספירציה משותפת של המדענים שמטרתה לתמוך באתאיזם וע"י כך לתרץ לעצמם ולאחרים פורקן יצרים." למרות שזה די נכון, בחרת ניסוח מגמתי למדי שגורם לזה להראות מגוחך יותר ממה שזה באמת, אבל ניחא. אני מתעניינת בתשובה שלך לטענה הזו, כי לא באמת התייחסת אליה (רק לאבולוציה עצמה), ודי נראה לי שאתה מתחמק. נ.ב. לא נראה לי שיש מישהו שבאמת יקרא את כל החומר הזה על אבולוציה - זה נורא ארוך ודי משעמם.
* רחל   18/08/11 | 00:37
אולי תקראי את מה שאת כותבת תעשי טובה
האבולוציה היא קונספירציה של המדענים כדי שהם יהיו אתאיסטים ויוכלו לפרוק כל עול, דבר מטומטם כזה הרבה זמן לא שמעתי, אנשים ביזבזו הון תועפות , שנים של מחקרים, פרופסורים שזכו בפרסי נובל למה? כדי שיוכלו לשכב עם מי שהם רוצים ולאכול מה שהם רוצים? זה באמת נשמע לך הגיוני באמת? את חושבת שאם אנשים לא ירצו לחיות לפי הדת הם יצטרכו להמציא קונספירציה לשם זה? לא הם פשוט יחיו בדרך שהם רוצים! בשבת נסעתי והדלקתי אש והפתעה השמיים לא נפלו ! וזה עוד בלי בכלל לדבר על זה שרוב המדענים הגדולים מגיעים מארצות המערב ששם הדת הכי פופולרית היא בכלל הנצרות ולא היהדות, אז האם את בעד שאותם מדענים יתקרבו לנצרות וינטשו את המדע? מה גם שהנצרות היא דת כלל לא תובענית כמו היהדות ישנם גם הרבה מדענים שכן ממשיכים לעסוק במדע ולקיים אורח חיים נוצרי כך שהטיעון שלך נופל
* ליל   18/08/11 | 19:31
אם היה אלוהים
אחלה תגובה מעודד לדעת שיש במדינה הזו עדיין כמה אנשים עם שכל ההרגשה כאן היא כמו להיות מטפל בבי"ח פסיכיאטרי עם כל הסכיזופרנים האלה מסביבנו
* דן   18/08/11 | 09:53
יישר כוח!!
* חן   13/07/13 | 23:17
14. יש הרבה הוכחות לתנ"ך
יש גם הרבה דברים שהתנ"ך אומר כמו זה שהעולם בצורת כדור מה שהמדענים חשבו שהוא שטוח ועוד מלא הוכחות לכך שבורא עליון כתב אותו. יאללה אתם האשכנזים כל דבר על היהדות אתם מפריכים יאללה מי צריך אותכם פה אם אתם לא מגדירים את עצמכם כיהודיים אז מה באתם לגור בישראל?
* מזרחי מאמין   17/08/11 | 20:24
כמה אמת בתגובה אחת
אח אח צדיק אתה
* אמת ויציב   17/08/11 | 21:32
ישראל מדינה דמוקרטית
ולהרבה יהדות היא לא דת אלא לאום
* לילי   17/08/11 | 21:49
דוקא הפך התורה אומרת שהעולם שטוח והמדע הפריך אתזה
* m   18/08/11 | 00:03
כלכך לא נכון
התורה אומרת שהעולם עגול
* להלה   25/08/11 | 03:26
איזה תגובה של בן אדם בור
* יאללה יאללה יאללה   17/08/11 | 21:53
מזרחי מאמין צודק אחלה תגובה אתה הכי חכם פה!
* יהודיה גאההה   18/08/11 | 03:32
תלמדי לשרשר!!!!!!!
* גאה גאה אבל סתומה   18/08/11 | 20:23
אשכנזים ומזרחיים
יש נטייה לחשוב שמזרחיים יותר מאמינים מאשר האשכנזים ליצמן מיהדות התורה אפילו אתאיסט. אני מזרחי אמתי שנולד במרוקו ועדיין לא מאמין בכיפה אדומה וספר ההמשך-התנך
* מזרחי מאמין... באבולוציה   18/08/11 | 10:02
מזרחי מאמין תתבייש לך
אתה מוציא שם רע למזרחים באשר הם, בבקשה אל תקרא לעצמך מזרחי
* מזרחית שסולדת ממך   18/08/11 | 20:24
פחחחח
מה קשור אשכנזים מה ?!!! אני אשכנזייה רוסיה ואני דתיה !!!!!!!!!!!!! ואני מאמינה בה' יותר מכולכם אז תפסיק לדבר שטויות יא גזען .
* אחת שחושבת שאתה אידיוט !   24/08/11 | 18:38
אני מסכימה עם מה שאתה אומר אבל ...
הקטע של האשכנזים לא בסדר , יש כלכך הרבה אשכנזים דתיים , אני אישית ספרדייה אבל זה לא יפה להגיד אתזה , אבל חוצמזה אני לגמרי איתך .
* להלה   25/08/11 | 03:25
13. פיי איזה עדינים הייתם...
"התנ"ך ניצח את המדע? תלוי את מי שואלים" - נו באמת! מה אתם מוכנים לעשות כדי לדאוג שהמאמינים שלו ימשיכו לחשוב שיש היגיון במה שהוא כתב?... מה לעשות שהמדע עדין בדברים שלו הוא לא יכול לפסול כל דבר כמו הדת, ולכן עם פרופגנדה זולה משתמע לחלק מהבורים כאן שזמיר כהן מבין משהו... חוץ מזה שלדעתי כדאי שהכותב יתעדכן בתורת האבולוציה כי האדם לא התפתח מהקוף אלא מאב קדמון משותף שהיה לנו ולקופים...
* אמיר   17/08/11 | 20:23
12. המדע סותר את עצמו מדי יום!
איך אתם מסבירים את זה שכל יום צצים מחקרים חדשים של מדענים שסותרים את עצמם ואת אחרים?! המדע מפריך את עצמו פעמים רבות בניגוד ליהדות, לתורה, שנשארת איתנה כבר אלפי שנים..המדענים כל הזמן מעריכים דברים, אף פעם לא במדוייק, אז כשהתורה מראה עובדות מוצקות, אנשים מייד ממהרים להפריך??
* מור   17/08/11 | 19:35
חחחחחחחחחח
* סטס   18/08/11 | 05:10
מי שצוחק צוחק אחרון^
* לזה שצוחק מכל דבר פה..   19/08/11 | 14:42
צודקת , זה שיותר קל לכם להאמין שאין אחד למעלה ששומר עליכם
לא אומר שאין אותו , ויש אותו , באבו אבו יש אלוקים בשמיים והוא שומר עליי ומשגיח עליי , דואג שאני יקבל רק מה שטוב לי ומה שלא = לוקח .
* להלה   25/08/11 | 03:28
11. כתבה רדודה, בלי שום םאונטה, מגוחך, הרב זמיר כהן צדיק!!!
השם תסלח לעמך ישראל ותרחם עליהם, שיחזרו בתשובה שלמה, איזו כתבה שטוטית, ואף לא פעם אחת מוזכר בכתבה איזו סתירה לתנ"ך כלום!! התורה נינתה לעם היהודי, ואנו צריכים לקיים את רצון השם!! אמן ונכזה לעבוד אותו בשלמות!! ההקב"ה אנחנו אוהבים אותך
* כתבה שגויה   17/08/11 | 19:10
ברור שהכתבה שטויות
כי היא נוגדת את האמונה העיוורת שלך
* אל תתבלבל עם העובדות   17/08/11 | 21:48
איזה מורעל אמאלה
כשבן אחד סובל מהזיות קוראים לזה אי שפיות שמיליונים סובלים מהזיה קוראים לזה דת
* לילי   17/08/11 | 22:01
איזה חיוך העלית על הפנים שלי , סופסוף אחד שכותב באמת לעניין
הקדוש ברוך הוא - אנחנו אוהבים אותך הקדוש ברוך הוא - אנחנו הילדים שלך !
* להלה   25/08/11 | 03:29
10. איזה כתבה מבוזבזת...
* מיטל   17/08/11 | 17:39
מסכים
הרבה דברים שהיו צריכים להאמר ולא נאמרו.
* ללא שם   17/08/11 | 21:19
9. פ
הוא ממש יודע מה קרה לפני שנים רבות הרי הוא חי שם... ומה עם התנ"ך שנכתב לפני מאות שנים, כופררררר ומי שיקרה את הכתבה בעיון יבין שהכל שטויות והוא לא ממש מצליח להפריך את האמת
* החוקר הכופר   17/08/11 | 17:20
8. איזה דור אומלל
איזה דור אומלל אנחנו שצריכים הוכחות ותאוריות ומדענים ורבנים-דוד המלך כתב "מבשרי אחזה אלוקה" די להסתכל בגוף האדם קצת שכל ישר אמת פנימית ולהבין שיש בורא ויש מנהיג לעולם.....
* משיח בפתח   17/08/11 | 17:19
צודקת כנסו!!!מאקו בקשה לפרסם
חושבים שהם משכילים אבל אין להם שכל בגרוש עם הפילוסופיה וה"מדע",כבר חז"ל אמרו "איזהו החכם?הרואה את הנולד" מה הם חושבים שבאנו מהקופים?זה מה שהם באמת משווים את עצמם?..ממש כמו שאמרת להסתכל על גוף האדם,מי ברא את הבריאה המדהימה הזאת?אם תראו מצלמה,ברור שמישהו פיתח אותה לפני והיא לא באה מפיצוץ או משהו כזה וכל החלקים התחברו מעצמם,אז תקחו את העין בגוף האדם שאין משוכלל ומדהים כמו העין שהיא מחוברת למח ולגידים וכו' וכו' אז אתם רוצים להגיד שמישהו אחר ברא את העין שהיא נהייתה פתאום בלי אף אחד שתכנן אותה לפני???צאו מהבועה וה"השכלה" שלכם וכמו שחזל אמרו תראו את הנולד ומי תכנן את כל העולם המדהים הזה!
* בת של מלך מלכי המלכים   18/08/11 | 03:28
ואלה ? אם את הבת שלו אז את אחותיייייייי (-;
חחחחחחחחח אהבתי כל מילה ומילה שלך , צודקתתתתתתתתתתתתתתתת אחותי
* להלה   25/08/11 | 03:32
חחחחחחחח
* א   18/08/11 | 05:10
לייק עליך (-;
* להלה   25/08/11 | 03:30
7. ההוכחה הכי טובה שהתנך אמת לאמיתה
ההוכחה הכי טובה והכי פשוטה היא שכל היהודים מכל קצוות הארץ שמרו את החגים ואת המנהגים וכו' וכו' עוד לפני שהגיעו לארץ,שנים על גבי שנים בזמן שלא היה טלפונים ואפשרות לתקשר.. ועכשיו חוקר דת יקר תענה על זה..
* אורי   17/08/11 | 16:35
למה חוקר דת? כל אדם בעל יכולת חשיבה בסיסית יכול לענות
כל הבודהיסטים, הנוצרים, המוסלמים ובני דתות אחרות שמרו גם הם את חגיהם ומנהגיהם למרות יכולתיהם המוגבלות לתקשר. בסה"כ מדובר בדור שרואה את חגיו ומנהגיו של הדור שקדם לו ומעביר אותם הלאה.
* ללא שם   17/08/11 | 19:32
ואם עכשיו אייסד דת לא אמתית
ויהיו לי אלפי תומכים שאחרי 2000 שנה יתרבו למיליונים... גם אז זו תהיה הוכחה?
* אמיר   17/08/11 | 20:24
ההבדל שבשאר הדתות אדם יחיד הקים ואמר שראה את אלוקים
אצלנו 600,000 אנשים היו במעמד הר סיני וראו את אלוקים והעבירו את זה מדור לדור
* יוחאי   28/06/13 | 14:13
6. כך לא מפריכים
דר פרסקו לפי מה שקראו עיני אין פה ולו הפרכה אחת. הכותרת מטעה. מה שיש כאן זו הבעת דעה על כתיבת התורה ודוגמה זעירה הקשורה באבולוציה. זו ממש לא הפרכה. הכתבות אינסטנט הללו משנות את משמעות המילים מיום ליום.
* פרופסור יגור   17/08/11 | 15:07
נכון מאוד, אין שום הפרכה. סתם גיבובי מילים גבוהות
* חן   17/08/11 | 17:37
5. מי אמר לך שזה נכון?
מי אמר לך שהמאובנים הם באמת בני מליוני שנים?! וחוץ מזה... אם אתה באמת רוצה לדעת, ישנם מפרשים רבים לתנ"ך( כן..כן.גדולי תורה) המסבירים את ה"שוני" בין המדע לתנ"ך... לדוגמא, רש"י אומר שעברו ששת אלפי שנים מאז בריאת האדם ( שנברא אחרון) ומכיוון שהבריאה לא היתה מושלמת לפני זה המוסג "זמן" לא היה קיים כפי שאנו מכירים ויתכן שכל יום שעבר בבריאה שקול למאות אלפי שנים שלנו.... זה רק הסבר אחד...יש עוד אלפים, אם תחפס-תמצא!
* סתם אדם בעל שכל..   17/08/11 | 14:51
4. נו באמת,למה כל כך הרבה אנשים קונים את זה?
אני לא אוהב אנשים לא משכילים,זה מטריף אותי לראות אנשים שפשוט עושים דברים טיפשיים אפילו שהם יודעים שזה מטופש לחלוטין,אז באמת,כל שאלה שמפנים לדתיים,התשובה שלהם זה אלוהים עשה ככה וזהו,וזאת עובדה. מאיפה הם הביאו את זה?,מאיפה יש להם הוכחות?,"הכל מוכח ואלוהים עשה הכל" אמונה עיוורת שגובלת בטיפשות. המדע הוכיח שהרבה מהניסים בתנ"ך הם בעצם תופעות טבע שפשוט הכותב הגזים בהם כדי "להאדיר את אלוהים"... התנ"ך סותר עובדות מוצקות,והם עדיין מאמינים בזה אמונה עיוורת.לפעמים אני פשוט מרחם עליהם על זה שהם צריכים לחיות בעולם כל כך אטום שבו יודעים להגיד מילה אחת.
* אמונה טיפשית   17/08/11 | 14:49
3. ביטול 'מיתוסים'
עקב התפוצה והתהודה הנרחבת לספר זה, הכתבים היקרים דאגו לנו שלא נתפתה להאמין ביהדות - והביאו 'חוקר דת' שהוא מוביל הדעה האמתית בכל נושאי היהדות כל עוד הוא נגדה. כל הכבוד למדינה שלא סותמת פיות ודעות ומביאה לנו את הכל בניטרליות אפילו שמדובר ביהדות!
* תל אביב   17/08/11 | 10:43
2. חחחח חמוד אתה
התנ"ך היה קיים קצת יותר זמן מהמדע. חוץ מזה שהמדע לא מתבסס על עובדות חותכות,אלא רק תיאוריות ,תיאוריות,מחקרים על גבי מחקרים -כל אחד שונה מקודמו. ואילו התנ"ך-בלי תיאוריות,בלי חירטוטים,מציג אך ורק עובדות. ככה שאני מעדיפה להאמין למשהו עובדתי ואלוקי מאשר לגיבוב תיאוריות של בני אדם
* אביבה   17/08/11 | 10:27
חחחחח באמת?!?!?!
וואוו אני בהלם, על אלו עובדות את מדברת בדיוק?!?!? תני לי עובדה אחת ויחידה... המדע מביא מאובנים שקיימים כבר מעל ל3 מיליארד שנים, בעוד לפי התנ"ך העולם קיים רק כ-6000 שנים.. וואוו אני פשוט בהלם מהאטימות והאמונה העיוורת, ביום שהדתות ייעלמו מהעולם זה יהיה היום שיהיה שלום עולמי... מצחיק איך בשם "אלוהים" רוב הדם בעולם הזה נשפך, ואל תגידי לי רק הערבים כי לנוצרים יש את מסעי הצלב הידועים ולנו יש את הכניסה המאסיבית לארץ ואת האימפריה של דוד, קיצר שיהיה לך המון בהצלחה בחיים
* אסף   17/08/11 | 12:18
צודק בהחלט
מה עם כל הדתות השונות שלא מאמינות בתנך ובאלוהים הם לא חיים ומתקיימים לדוגמא סינים הודים וכו.... האמונה היא עיוורת וכל התשובות של הדתיים מסתכם במילה אחת אלוהים. חבל שלא רואים בדת את הצדדים היפים כמו אהבת אדם חיי משפחה וכו וכל המאמנים מנסים להוכיח מי יותר דתי או מאמין ע"י שפיכות דמים מיותר.
* סיגל   17/08/11 | 13:29
אתה צוחק עלי?!?!
רבי עקיבה היה אחד מגדולי הרבנים אי פעם(!) והוא סיכם את התורה במשפט אחד " ואהבת לרעך כמוך " התורה היא ספר שמשלב סיפורים הסטוריים עם חוקים.. החוקים כמעט כולם הם בין אדם לחבירו!! זה שיש קבוצה של קיצוניים שמתעלמים מכך ועושים דברים איומים זה לא אומר שזוהיא התורה!! וחוץ מזה.. אנחנו נענשנו בחורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם ( אדם לאדם זאב)
* מישו   17/08/11 | 15:08
יהדות
היהדות היא הדת הישנה ביותר וכל יום מגלים דברים חדשים המחזקים את אמת התורה ( וגם על פי המדע ) כמו שכתוב בזוהר שהעולם הוא עגול אפילו שזה היה הרבה מאוד שנים לפני שהמדע גילה.
* אשדוד   17/08/11 | 15:56
גם אני אשדודיתתתתתת
* להלה   25/08/11 | 03:33
זו לא אמונה עיוורת, זו אמונה תמימה
סתם דוגמה כי ביקשת: שלמה המלך דיבר על העולם הסובב הרבה לפני שגלילאו גילה. אבל זה באמת לא העניין באמונה- הוכחות מדעיות. אמונה עובדת על רובד אחר, די מקביל לתיאוריה. ברגע שיש "הוכחה מדעית" כבר לא מדובר באמונה, אלא במשהו מוכח. מי שמאמין במדע (וכולנו כאלה : ) יודע שהמדע לא הפסיק להתפתח. יש עוד עולמות לגלות ולהמציא. אני מאמינה שיום אחד, כל הסתירות יפתרו והמדע יגלה את האמונה ויאשש אותה. כי למרות שאני מאמינה ומעריכה את המדע, אני הרבה יותר מאמינה באלוהים. אני כל הזמן מקבלת הוכחות. הן פשוט לא-מדעיות : )
* מי שמאמין באלוהים מקבל הוכחות.   17/08/11 | 14:15
לאסף ה"חכם", רואים שאתה פשוט בוררר
נכון, יש הוכחות מדעיות שקיימים מאובנים לפני מליארד שנים, דינוזאורים ומה שזה לא יהיה, בעוד שהעולם קיים לכאורה רק 6000 שנים.. אבל רואים שאתה פשוט בוררררר וכסיללל כי זה הרי ידוע שהקב"ה בורא עולמות ומחריבם, אז כדאי שתתחיל ללמוד לפני שאתה מזלזל במי שנתן לך חיים יא חתיכת כפוי טובה!!!!! באמת שהצלחת להצחיק אותי בכך שאתה בטוח שאתה כל יודע..טמבלל
* לאסף שחושב שהוא חכם גדול   17/08/11 | 20:54
ביום שהדתות ייעלמו?! ביום שאנשים כמוך ייעלמו
יהיה הרבה יוותר טוב.. פוסטמה!
* אני   08/09/11 | 09:50
תגובה למגיבים
איך אפשר להעריך בן כמה אותו מאובן , הרי גם גילו הוא לפי תאוריה , אולי קרו דברים שהשפיעו על המאובן בצורה קיצונית , תאוריות לא שוות ןאי אפשר לקרוא להם עובדות
* עמוס   17/08/11 | 14:34
1. הרב גדול במדע יותר משהדוקטורנט גדול בתורה
כתוב: "כדי להבין טוב יותר את משמעות הדברים, המובאים בספר, פנינו לתומר פרסיקו, דוקטורנט, מרצה באוניברסיטת תל-אביב ומומחה לדתות"....אתה צוחק עלינו ?? נקטת עמדה לפני שהתחלת לכתוב..על כל אחד מאיתנו מוטלת האחריות לאחדות לאומית גם על הכתבים וגם על הקוראים.בהצלחה.
* עם כל הכבוד   17/08/11 | 10:14