נשים
תגובות (177 תגובות ב-56 דיונים)
6. איזה כיף לראות סוף סוף נשים אמיתיות מדברות על הפלות ומראות את הצד החיובי והיפה! מזל שיש הפלות, הלוואי והייתה יותר נגישות וקלילות לעניין
* אלה   23/05/19 | 22:16
5. נשמע כמו חוסר אחריות ובריחה מאחריות.
* דנית   23/05/19 | 21:53
להביא ילד לא רצוי זו בריחה מאחריות.
* אנה   24/05/19 | 14:39
בום!
* האמת כואבת דנית   25/05/19 | 11:10
4. מה אתן רוצות? מחיאות כפיים??
* שיר   23/05/19 | 21:51
מה אתה קשור? תקרא ותשתוק
* משה   25/05/19 | 14:28
צדק חברתי
ושלטים "את צודקת"
* שרון   25/05/19 | 22:33
3. כתבה חשובה . הפלה היא בחירה וזכות של אישה על גופה.
אסור ללדת ילדים לא רצויים ונתתם כאן דןגמאות נפלאות
* יו   23/05/19 | 21:44
2. אני לא שופטת וזו החלטה שלהן
אבל אי אפשר שלא לחשוב ש"אלוהים" נותן אגוזים למי שאין שיניים. מי שכן רוצה את זה,צריך לעבור שבעה מדורי גהינום עד שזה קורה.
* קאבוקית   23/05/19 | 18:46
נכון מאד החיים לא הוגנים
אבל אין קשר בין הדברים
* חילונית ליברלית   25/05/19 | 11:14
ואם היו יולדות, אלה שלא מצליחות להרות היו נכנסות להיריון?
או שאת עדיין חושבת שיש קשר בין הדברים? זה לא בא אחד על חשבון השני את יודעת
* גיל   26/05/19 | 15:47
1. לאישה יש זכות מלאה ובלעדית על גופה, הפלה היא לא רצח!
העובר הוא אינו יצור חי עד שהוא יכול לחיות מחוץ לרחם. זה גוש תאים בגופה של האישה ויש לה זכות מלאה להסירו.
* לומי   23/05/19 | 17:49
זו סתם קביעה שרירותית, אז מה אם הוא לא יכול לחיות מחוץ לרחם
הגיל של חיים מחוץ לרחם יורד כל הזמן, היום מצילים פגים גם בגיל חמשה חודשים, אז מה זה אומר, שפתאום הם לא גוש תאים? שעד לפני עשור כשרק פגים בחודש שישי יכלו לחיות אז מותר לרצוח את אותם תינוקות? אנחנו לא יכולים לומר בוודאות מתי עובר נהפך לבן אדם ולכן מחמת הספק כל רצח של עובר הוא רצח. תינוקות מרגישים דברים גם לפני שהם יכולים לחיות מחוץ לרחם והרבה מערכות מתפתחות הרבה לפני זה, איך אפשר לקבוע בכלל מתי זה בן אדם? נשים היום רק הנוחות שלהם חשובה ובשביל זה מותר להם לרצוח. זה לא זכות על גופכן, זה זכות לרצוח תינוק. שלא לדבר על זה שלאב אין שום מילה בנושא אבל משום מה הוא חייב לפרנס את התינוק אם הוא נולד.
* מה זה קשור   24/05/19 | 08:19
זכות האישה על גופה עולה על זכותו של גוש תאים להתפתח להיות יצור חי
הפוטנציאל של גוש התאים להתפתח להיות אדם עדיין לא הופך אותו לאדם ולא ליצור חי. כדי שגוש התאים ימשיך להתפתח הוא זקוק לגוף האישה ונתון לרצונה. גם בסיום ההיריון ולידת התינוק, הוא לא יכול להתקיים בלי עזרת אדם אחר. אם האישה לא רוצה את התינוק אין שום סיבה הגיונית לכפות עליה ללדת אותו. האישה היא לא אינקובטור, היא אדם עם רצונות משלה ולאף אחד אין זכות להכריח אותה להפוך לאם. גם אני עברתי הפלה כי אני אלהורית ולא רוצה להיות אם. לא רוצה להקריב את החיים והשאיפות שלי לטובת ילד, לא רוצה לשאת היריון, לא רוצה ללדת ובטח ובטח שלא רוצה לגדל ילד. לא חשבתי פעמיים ולא התלבטתי לרגע, אבל אם היו אומרים לי שאת גוש התאים שהוצא ממני אפשר להמשיך לגדל באינקובטור לטובת מישהו שירצה אותו, לא הייתי מתנגדת. יש לזה פוטנציאל להיות חי, אבל זה עדיין לא חי. וסתם שאני אבין: אם לטענתך הפלה יזומה היא רצח, מה לגבי הפלה לא יזומה? האם זו הריגה? או אולי גרימת מוות ברשלנות? מה ההבדל בין אובדן היריון רצוי לבין השארת ילד במכונית חמה?
* לומי   24/05/19 | 13:56
לא מדובר על פוטנציאל, מדובר על ייצור חי
את מתעלמת מהטיעון ולא מסוגלת להסביר למה מותר להרוג ייצור חי, אם פתאום אפשר לגדל אותו מחוץ לבטן זה אומר שהוא חי והגיל הזה יורד כל הזמן עם התפתחות הטכנולוגיה הרפואית. אז איך בדיוק את קובעת מתי הוא נהפך מגוש תאים לייצור חי? זה שאת לא רוצה או לא נח לך זה לא רלוונטי, זה לא נותן לך זכות להרוג את התינוק, גם אם הוא מאונס או סתם הנסיבות לא מתאימות לך. השאלה זה לא את, השאלה זה התינוק, והתינוק הוא לא גוש תאים ולא יעזור לך כלום. וכן, אם מישהו גרם לך להפיל בכוונה הוא יואשם ברצח התינוק. אם קרתה לך תאונה אז זו תאונה ולא אשמת אף אחד. אם התינוק מסכן את חייך אז אני יעדיף את הצלת חייך על התינוק אבל מעבר לזה מדובר ברצח. הרצונות שלך גם לא רלוונטיים, אנחנו לא נותנים לאמהות להרוג תינוקות כי יש להם רצונות, גם אם החיים שלהם קשים, אז כל השאלה היא אם התינוק נחשב חי או לא ומתי זה קורה. אני מכבד אם מישהו מביא דיעה שהתינוק לא נחשב חי עד זמן מסוים ומנמק למה גם אם אני לא מסכים. מה שאני לא מכבד זה את הטיעון זכות האשה על גופה או שקשה לך או שלא בא לך, זה בכלל לא רלוונטי כי כולם מסכימים לזה, השאלה היא אם זה גופה או גופו של התינוק.
* גם במקרה של אונס   25/05/19 | 02:12
קודם כל: no uterus-no opinion
אם אתה לא מכבד את זכות האישה על גופה כל מה שאני יכולה זה לקוות שאין לך בת זוג או בנות. אתה גם קובע באופן שרירותי שחיי האישה חשובים, מבחינתך, יותר מחיי התינוק ומעבר לזה מדובר ברצח. מי שמך להחליט? אם העובר יכול לחיות מחוץ לרחם אז הוא נחשב כיצור חי בפני עצמו, עד אז הוא גוש תאים. זה גידול טפילי בגופה של האישה וזכותה להסיר אותו. אם אפשר להמשיך לגדל אותו באינקובטור ויש מי שרוצה את זה- שיהיה בכיף, גוף האישה הוא לא אינקובטור.
* לומי   25/05/19 | 12:10
חיה בסרט! לכל אישה זכותה לעשות מה שהיא רוצה!
מי את שתכנסי לנשים אחרות לרחם???? חצופה!! ואם מישהי לא רוצה ילדים?? והתעברה כתוצאה מאונס חס וחלילה?? גם אז תגידי שאין לה זכות כל הגוף שלה??? חיה בעבר.. תצאי מהסרט שלך ומהר!
* חוצפנית!   24/05/19 | 15:28
בשבועות הראשונים זה לא בן אדם.
ומי אתה שתקבע לאישה אם זה זכות על גופה או לא, חתיכת חצוף ???!!! וזה לא רק עניין של הנוחות של הנשים היום, כפי שכתבת בטמטומך הרב. חלק מהסיפורים כאן מדברים על מקרים מלפני 20-3- שנה (אם בכלל קראת). יש עוד שיקולים שהם לטובת הילדים שלא נולדו לסבול. ילד לא רצוי שנולד (בעיקר לנערה צעירה מדי) עלול להרגיש את זה. להרגיש דחוי כל חייו. להרגיש שהוא שיבש את החיים של אמא שלו. או שיתגלגל בבתי אומנה או יימסר לאימוץ (שזה דבר חיובי בד"כ בשביל משפחה שלא יכולה ללדת) ואז יפתח את התיק בגיל 18 ויבין שאמא שלו הביולוגית לא רצתה אותו וירגיש חר*. לפי התגובה המטומטמת והמיזוגנית שלך, סיכוי גדול שאתה ירון עכברון האידיוט.
* שקט !!!   24/05/19 | 17:05
הסגברה. שקט גבר, כל עוד אתה לא מקיא בהריון וצורח בלידה אין לך זכות דיבור! שקט!
* אחת    24/05/19 | 17:09
מה עדיף? לרצוח נפש?
עם כל הכבוד, 'העובר' ולא התינוק, הוא לא יותר מצבר תאים, נקודה. כן דופק לא דופק, אין לו רגשות ואין לו חיים משל עצמו. אישה - מכלול של אדם, עם נפש ודעת, ההחלטה אך ורק בידיה אם להמשיך את ההריון או לא. מי את שתשפטי? עדיף להביא ילדים לא רצויים? למשפחה לא מאושרת? בלי כסף? שיגדלו להיות בורים וחסרי חינוך כי לאף אחד אין זמן אליהם? שיהיו מוזנחים ולא יהיה להם כסף לסנדוויץ'? שיגדלו לאמא בדכאון ואלוהים יודע מה יקרה איתם? יש לנו מספיק ילדים כאלה במדינה, תודה רבה, אין צורך ביותר. היה עדיף שהרבה מאוד נשים מכ-ל המגזרים היו מבינות את האחריות שיש להן על גופן ומשפחתן במקום להשריץ ילדים בלי הכרה. המדינה היתה נראית הרבה הרבה יותר טוב, מבטיחה לך. ולגבי אבות מפרנסים - יקירה לא בטוח מה את עושה בחייך, אבל בעולם המודרני, גם נשים מפרנסות.עדי, קודם לדאוג לעצמך להשכלה וקריירה, ככה שלא תצטרכי להסתמך על שום גבר. אה, והם לא אמורים לסחוב את העובר הזה 9 חודשים בבטן, אז אנא, שמרי את דעותייך החשוכות לעצמך ותתקדמי למאה ה21. ואם אתה גבר- בכלל שקט, אין לך זכות תגובה על גופה של אישה.
* א   24/05/19 | 17:51
תשמרו על עצמכן ואז זה לא יקרה
הפלה זה מבורך פחות ילדים לא רצוים
* יוליה   25/05/19 | 08:42
די כבר עם האטימות המפגרת הזו
יש לכל אשה את הזכות להחליט אם היא רוצה להביא ילד או לא, אי אפשר להכריח אף אחת להיות אמא, זה עד כדי כך פשוט. ובנוסף, אף אחד לא ביקש את דעתם של יפי הנפש שאומרים שהפלה זה רצח. היית אומר לילדה שעברה אונס/גילוי עריות לא להפיל כי זה רצח? מה עם הנפש שלה? איך היא תשמור על השפיות שלה אחרי הלידה? ואיך הילד הזה יגדל? למה לעזאזל יש ועדה להפסקת הריון? זה תהליך רפואי לכל דבר ולא צריך לבקש רשות להפיל או לא חלאס להיכנס לרחם של נשים, זו החלטה שלהן ושלהן בלבד
* מפחדת   24/05/19 | 17:52
אמא שלי לא ילדה אינקובטור.
* זו זכות על גוף ועוד איך!   24/05/19 | 21:23
די עם ססמאות
* אבל זה לא רק על גופה   24/05/19 | 16:36