נשים
תגובות (177 תגובות ב-56 דיונים)
56.
חבל שאין מספיק הסברה לגביי הפלות. הפלה לא שונה מקצירת איברים מגופה עם מוות מוחי ,רק שבמוות מוחי יש לפחות מוח (גם אם הוא לא פועל) לעובר שמפילים אין אפילו את זה. תעודדו נשים ונערות צעירות להפיל. כואב לי על כל אישה או נערה שהורסת לעצמה את החיים עם ילד לא רצוי
* עדן   20/09/22 | 08:20
55.
תהיה גם כתבה על הנשים התחרטו על ההפלה? או שאנחנו מציגים רק צד אחד כי זה הפוליטקלי קורקט של הרגע?
* בר   31/10/21 | 16:28
54. רוצות להכנס לגן עדן
אל תפילו את העוברים הפלה ,כי הפלה זה רצח חמור ,אתם חיים בעולם של שקר זה כתוב וזה פוגע ויברך אלהים את נח ואת בניו ויאמר להם פרו ורבו ומלאו את הארץ ב ומוראכם וחתכם יהיה על כל חית הארץ ועל כל עוף השמים בכל אשר תרמש האדמה ובכל דגי הים בידכם נתנו ג כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה כירק עשב נתתי לכם את כל ד אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו ה ואך את דמכם לנפשתיכם אדרש מיד כל חיה אדרשנו ומיד האדם מיד איש אחיו אדרש את נפש האדם ו שפך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלהים עשה את האדם ז ואתם פרו ורבו שרצו בארץ ורבו בה    ח ויאמר אלהים אל נח ואל בניו אתו לאמר ט ואני הנני מקים את בריתי אתכם ואת זרעכם אחריכם י ואת כל נפש החיה אשר אתכם בעוף בבהמה ובכל חית הארץ אתכם מכל יצאי התבה לכל חית הארץ יא והקמתי את בריתי אתכם ולא יכרת כל בשר עוד ממי המבול ולא יהיה עוד מבול לשחת הארץ יב ויאמר אלהים זאת אות הברית אשר אני נתן ביני וביניכם ובין כל נפש חיה אשר אתכם לדרת עולם יג את קשתי נתתי בענן והיתה לאות ברית ביני ובין הארץ יד והיה בענני ענן על הארץ ונראתה הקשת בענן טו וזכרתי את בריתי אשר ביני וביניכם ובין כל נפש חיה בכל בשר ולא יהיה עוד המים למבול לשחת כל בשר טז והיתה הקשת בענן וראיתיה לזכר ברית עולם בין אלהים ובין כל נפש חיה בכל בשר אשר על הארץ יז ויאמר אלהים אל נח זאת אות הברית אשר הקמתי ביני ובין כל בשר אשר על הארץ שפך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלהים עשה את האדם כבדו את התורה של בורא עולם , לא מסכים להפלות ,זה רצח חמור , ומי שאומרת עדיף שימותו מאשר שיחיו ,בוא נראה אותך שירצחו אותך מה תגידי ,כמו שאתן לא רוצות שירצחו נשים על ידי בעלים ,אל תעשו הפלה , בגלל זה יש רצח נשים, אתם אומרים לאנשים רוצחים ושאת עושה הפלה זה לא רצח ,זה רצח חמור .גם עם זה בעל מום זה רצח או סוג של תסמונת גם זה רצח , כי יבוא יום תפילו בריא ושלם מה תגידו ,זה בעל מום זה תסמונת ,תזהרו מהפלה ,דתיה שעושה הפלה זאת לא דתיה ,זה דתיה מזויפת ,ורב שמתיר הפלה זה לא רב זה רב שקרן
* חסויה   28/10/19 | 10:05
53. הפלה זה רצח ופשע בינלאומי נגד האנושות
ההפלה היא רצח ופשע בינלאומי נגד האנושות. זוהי שואה נגד תינוקות שלא הספיקו להוולד. בהפלה עצמה נפגעת הזכות לחיים ולביטחון של התינוק שלא הספיק להוולד. התינוקות שלא הספיקו להוולד בגלל ההפלה היו יכולים במציאות אחרת ללא הפלות להוולד ולהפוך בעתיד לאנשים מועילים לחברה בתחומים רבים בחיים כגון: בעיתונות,במדע,בתרבות,בספורט,בחינוך,בהיי טק וכו'. הנאצים במהלך ההיסטוריה תמכו בהפלות וזה לא מצדיק לרצוח תינוקות ולכן להשתמש בטיעון של הפלות כזכות דמוקרטית מוצדקת הוא לא מוצדק. אנשים שלא יכולים לקחת אחריות על תינוקות לא צריכים לרצוח אותם אלא למסור אותם לאימוץ או מההתחלה להתנזר מיחסי מין כדי שלא יגיעו מההתחלה למצב שבו יצטרכו לרצוח תינוקות. מי שמצדיק רצח תינוקות באמצעות הפלה לא פחות רשע מאותם נאצים שתמכו בהפלות במהלך ההיסטוריה. אם היה קיים עונש מוות בינלאומי על הפלות אנשים היו חושבים פעמיים האם לבצע רצח ולהיות מוציאים להורג או להמנע מלרצוח. גם אם החיים קשים זה לא מצדיק סתם ככה לרצוח תינוקות ולשלול מהם את הזכות להוולד רק בגלל הרצון לבצע הפלות ולא משנה מאיזו אידיאולוגיה זה נובע והאם זה בשם חוקי גזע,בשמה של הדמוקרטיה ו/או בשם עקרון אחר. ההפלות הן חלק בלתי נפרד מהמכשול לשלום משום שאולי בכך שמונעים מאדם להוולד קיים סיכוי שמונעים מאדם מועיל בעתיד לבוא ולשפר את העולם. הפלות הן זלזול בחיי אדם. התינוקות שטרם נולדו הם בני אדם ושלילת זכותם להוולד באמצעות הפלות זוהי שואה מודרנית שממנה מתעלמים תומכי ההפלות בכך שאינם רואים בהפלות שואה מודרנית. ההפלות והטרור בעולם הם איום על האנושות ושניהם חמורים מאוד ומהווים איום רציני. הדור שזכותו להוולד נמנעה הוא דור שהיה יכול לעזור לנו ובכלל לעולם כולו אילו ההפלות לא היו מתבצעות. אם אדם היה רוצח אישה ברחוב היו קוראים לו רוצח וקוראים לעונש ראוי לרוצח ומגנים אותו ולכן עונשם של מבצעי ההפלות ושל כל הרוצחים צריך להיות 100 שנות מאסר לפחות בתנאים קשוחים ביותר. אדם שמגנה רצח אישה אבל מצדיק הפלה צבוע משום שרצח אחד הוא מגנה ורצח שני הוא מצדיק רק משום שהרצח השני הוא רצח תינוקות שלא הספיקו להוולד. אנשים שמבצעים הפלות לא ראויים לקבל תמיכה לא בעיתונות ובטח שלא באינטרנט על מעשיהם. אם הנורמה תהיה לרצוח אדם ללא סיבה ברחוב האם זה מצדיק גם לתמוך במעשה זה? במה רצח ברחוב ללא סיבה פחות חמור מרצח תינוקות שטרם נולדו?
* יבגני   20/06/19 | 18:28
לכי לחפש
* בחורה   09/09/20 | 00:24
52. ממש ממש עצוב
* בוכה   17/06/19 | 21:16
51. הפלה
עצוב לדעת שאנשים עושים הפלה בחופשיות כזו הפלה זה רצח. תראו סרטונים מה קורה לתינוק בזמן ההפלה מצמרר מאוד. הוא מנסה לחמוק מהמוות שלו זה מצמרר מאוד שראיתי את הסרטון הזה הבנתי לא משנה הקושי ולא משנה כלום אני לעולם לא יעשה הפלה גם במצבים הכי קשים שיש. עדיף שתעזובו את הילד בבית חולים או בבית יתומים
* יפעת   02/06/19 | 11:10
זה חא מעניין אף אחד
* אישה   09/09/20 | 00:25
50. יצאתי 10 שנים עם מישהו שלא רצה ילדים
נכנסתי אחרי כמה שנים להריון ממנו ומיד קבעתי לעשות הפלה לפני שהוא יקבל התקף לב רק מהידיעה.. ושמחה שכך פעלתי. אף אחד לא רוצה אבא לילד שלא רצה אותו מלכתחילה..עד היום אין לו ילדים כך שהמעשה שלי היה הכי נכון לעשות.
* מישהי   01/06/19 | 17:20
עשית בשכל מי צריך אבא מתנכר
* יוליה   01/06/19 | 23:16
עשית בשכל
* למישהי   03/06/19 | 00:46
עשית בשכל
* למישהי   03/06/19 | 00:46
49. הפלה
בת 65.רציתי משפחה גדולה. עברתי 3 הפלות טבעיות,(גם ככה היה קושי להכנס להיריון, טיפולים וכו') כואב ועצוב!!, אבל לא שופטת אף אחת.כל אחת והשיקולים שלה
* אזרחית   29/05/19 | 06:39
כל הכבוד
* מישני   09/09/20 | 00:26
48. מהמם. תודה רבה.
* רחלי   27/05/19 | 20:22
47. 3 הפלות???? חסרת אחריות
איך אפשרררר להחליט על חיים של אחר איזה חוסר אחריות 3 פעמים להיות בהריון ולהפיל!!! לא אהיה אלוהים אבל לגמריי מתביישת בנשים כאלה+
* עינב ואני דתיה   26/05/19 | 19:33
תתביישי בעצמך
* בחורה שסיימה בית ספר   09/09/20 | 00:26
46. גברים תבינו: אין רחם = אין דעה!
עד שלא תעברו תשעה חודשים של היריון, קושי פיזי ונפשי ולידה כמובן אין לכם שום זכות להביע דעה בכלל! זו החלטה של האישה בלבד שכן המשא הזה הוא על כתפיה בלבד! וכל הכבוד לנשים האמיצות שלקחו החלטה נכונה ואחראית
* גיל   26/05/19 | 15:49
ואם אנחנו בעד הפלות?
*  מותר לנו להביע דעה?   26/05/19 | 22:07
אף אחד לא שואל דץגברים את דעתם
* אישונת   09/09/20 | 00:27
נכוןןןן
* בחורונת   09/09/20 | 00:26
45. מישהו מוכן להסביר לי למה יש פה אנשים
שמרחמים על גידול אבל לאכול יצור חי, באמת חי זה בסדר?
* צבועים   25/05/19 | 20:36
44. מה המטרה?
אני מסכימה שכול אשה והזכות שלה על הגוף שלה.. אך נראה שהכתבה באה לעודד הפלות. אין ולא מהדעה או עדות מהכיוון השני.. לא בסדר בעליל
* אולגה   25/05/19 | 20:30
מה זה "לעודד הפלות"?
נשמע לך הגיוני לעודד נשים להיכנס להיריון לא רצוי ואז לעבור הליך רפואי שיש לו סיכונים? כי זו אמירה די הזויה. נשמע כאילו את חושבת שהפלה זה כיף. בדיוק בשביל אנשים כמוך העלו את הכתבה החשובה הזו
* גיל   26/05/19 | 15:31
43. להכנס להריון קל, לצאת ממנו....ק ש ה!
אז לפני ששוכבים תחשבו 100 פעם
* רונית   25/05/19 | 20:09
אם כבר ההפך זה לא קל ולא לכולן זה בא בקלות
ככה שבנות מופקרות זו התוצאה ולא לשכוח מחלות מין בדרך
* 14   25/05/19 | 23:15
אפשר להיכנס להריון גם עם אמצעי מניעה. זה לא מגן 100 אחוז.
* גרישה   09/09/20 | 00:29
זה לר עובד ככה.
* במבי   09/09/20 | 00:28
42. כל הכבוד לכן, נשים אחראיות שלוקחות אחריות על הגורל שלהן
מי שמביאה לעולם ילד לא רצוי היא אגואיסטית שחושבת על טובתה שלה. ילד לא רצוי זה ילד שיגדל ללא אהבה למציאות אומללה, ויגדל להיות מבוגר מתוסבך. ילדים מביאים מאהבה, כשהזוגיות יציבה, ויש אפשרות כלכלית לגדל אותם בתנאים הולמים. זה חוסר אחראיות להשריץ ילדים על ימין ועל שמאל כי "הפלה זה רצח". במדינתינו הפרימיטיבית עם שלל העמותות שמנסות למנוע הפלות, עדיין לא השכילו להבין את זה.
* אחלה כתבה   25/05/19 | 19:32
בורה ועמת הארץ
אם קצת תחקרי בנושא, תביני לבד שאין שום קשר לפרימיטיביות. זו עובדה הפלה=רצח, ברגע שיש דופק זה רצח כפשוטו, זה יצור חי ונושם לכל דבר כמוך כמוני. מי שלא מעוניינת להשריץ ילדים, כדברייך שלא תפתח רגליים, במידה ואכן פתחה אותן ולקחה את הסיכון שתכנס להריון שתקח אחריות על מעשיה. ולרצוח זה לא לקחת אחריות!!!
* מיכל   04/06/19 | 09:17
אז אנשים הם רובוטים?
* מישני   09/09/20 | 00:30
41. אחלה כתבה, חשוב לשמוע גם עת הצד הזה
אני עברתי הפלה בגיל 25, נכנסתי להריון בטעות, עד היום לא סגורה ממי, הייתי רווקה ולא התחלתמ את החיים, כשראיתי את שני הפסים בבדיקה הדבר הראשון שחשבתי היה שזה חייב לצאת, זה הרגיש כמו טפיל שהשתלט לי על הגוף ואם הוא לא יצא אנמ אמות פיזית אן נפשית, למזלי ההורים שלי ניו לגמרי בראש שלי והלכנו למקום פרטי כדי שנספיק לפני שיהיה דופק, אני לעולם לא אשכח את תחושת ההקלה שהייתה לי ברגע שזה נגמר, כאילו חזרתי לחיים, היום אני נשואה+1 ואני יודעת שאם לא הייתי מפילה הייתי רווקה דיכאונית עם ילד אומלל, לא כל הפלה החא לרעה, יש מצבים שהיא חובה.
* אני   25/05/19 | 19:28
נכון
* מילי   09/09/20 | 00:30
40. זכות האשה על גופה לא קודמת ל"לא תרצח"
אולי נהרוג ילדים כי לאמא שלהם אין כח אליהם והיא רוצה לצאת בערב עם החברות שלה לשופינג? או שנהרוג בנים כמו ההיא שרצחה את הבן שלה כי המין שלו היה זכר. מהרגע שילד חי, הפלה היא רצח.
* ירון   25/05/19 | 16:42
זה לא יחד ובטח שלא חי
* זאת ערימה של תאים   25/05/19 | 20:10
ואת יודעת מה יותר מזה זכותי גם לא להיות אמא כי אני לא רוצה
* Ok   25/05/19 | 21:16
תשמרו על עצמכן מופקרות וזה לא יקרה
* **   25/05/19 | 23:18
נכון
* מימייי   09/09/20 | 00:31
No uterus- no opinion
תהיה לך זכות דיבור בנושא כשאתה תהיה זה שצריך להיות בהיריון וללדת, נראה מה תגיד אז.
* לומי   26/05/19 | 10:57
מילים כדורבנות
* סלעעע   09/09/20 | 00:32
39. לא לשפוט
בואו לא נשפוט נשים אחרות על הבחירות שהן עשו, הפלה זה לא פשוט (גם למי שכתבה שזה היה לה קל - לפעמים זה רק מנגנון הגנה של הנפש שפועל ועושה ניתוק בין הדברים). שכל אחת תעשה מה שהיא מוצאת לנכון לגופה ולמצבה בחיים - בין אם זה להפסיק הריון או להשאיר. הכי חשוב שהילד שבסופו של דבר שנוצר יהיה אהוב ומטופל כפי שמגיע לו.
* אני   25/05/19 | 15:53
נכון.
* נכון   09/09/20 | 00:32
38. רוב הילדים מאוד מאכזבים. לא מוצלחים
לא ברור למה להביא הרבה ילדים, עוד ספר עוד גנן עוד רופא? העולם טובע באנשים לא מיוחדים שנראים בדיוק כמו עוד מליון אחרים ולא עושים שום דבר משמעותי חוץ מלהפוך את הרחובות לצפופים יותר ולהעלות את מחירי הדירות כי אין מספיק מקום לאכלס אותם.. עדיף להתרכז בחיים שלכם ולא להתנהג כמו בהמה שמתרבה לשם ההתרבות
* אמיתי   25/05/19 | 15:10
צריך להגביל ילודה רק ל2
אבל אנחנו חיים במדינה של ערסים ודוסים אז זה לא יקרה
* 14   25/05/19 | 20:32
מדויק מאוד
* Ok   25/05/19 | 21:18
ילדים
את פשוט מגעילה לא רוצה ילדים אל תביאי אבל מזה האמירות האלה?????
* ללה   29/05/19 | 07:09
ילדים זה לא טוב ולא מועיל.
* מועיל ???   09/09/20 | 00:33
37. תסגרו את הרגליים-כך יהיו פחות הפלות...סליחה רציחות.
רצח בדם קר!!!
* שי חי   25/05/19 | 13:04
לשמור על עצמך זה הכי קל
כולה כמה ימים בחודש תקפידו יותר בימים אלו
* 14   25/05/19 | 20:33
אולי תשמרו על הז*ן בחוץ? מה דעתך לקחת חלק באחריות? חצוף!
* שרית   26/05/19 | 08:01
אישה לא נכנסת להיריון מעצמה בפעם האחרונה שבדקתי
או שאולי פספסת כמה שיעורי חינוך מיני ביסודי?
* גיל   26/05/19 | 15:33
כן ההההה
* צודק   09/09/20 | 00:34
איזו מגזימה
* וואי   09/09/20 | 00:34
36. אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים
לעומתן, אני רואה את עשרות הנשים במחלקת ivf, דשנים לא מצליחות להכנס להריון .. החיים לא פייריים !
* אחת העם   25/05/19 | 12:29
יש גם מיליוני ילדים רעבים באפריקה אז את לא אוכלת כי להם אין?
* עוד מפגרת    25/05/19 | 19:22
אנשים צבועים..אל תתייחסי
* יי   09/09/20 | 00:35
עולם מסריח והפוך.
חברה מאד טובה שלי עברה שנים של טיפולים ללא הצלחה והיא בן אדם מקסים ונשמה טובה שעובדת הרבה שנים עם ילדים על הרצף האוטיסטי. הייתה יכולה להיות אמא מדהימה. אין צדק בעולם.
* נכון מאד   25/05/19 | 20:42
אז מאמצים וזהו
* 14   25/05/19 | 23:19
נכון שתאמץ
* ממממממ   09/09/20 | 00:35
לא נורא
* ...   09/09/20 | 00:35
ויש כאלו שקופצות מהגג. גם צריך?
* מה?   09/09/20 | 00:34
35. כל הכבוד על הקול השפוי הזה!!
אל ורק לאשה זכות על גופה! אני משוכנעת שנשים לא חושבות על הפלה כאמצעי מניעה- הרבה יוצר קל ונוח להשתמש באמצעים אחרים. במידה ואזה נכנסת להריון לא רצוי (וסיבותיה איתה) היא חשופה בישראל לעמותות פרימיטיביות שמשכנעות אותה להביא את הילד בלי לחשוב על ההשלכות. ילד לא רצוי הוא ילד אומלל. שוב, כל כבוד לקול השפוי
* אני   25/05/19 | 12:24
הכי חשוב שהאמא אדם חי ופוטנציאלי תורם לחברה מבוגר תהייה אומללה. גוש איברים לא מעניין תגבה.
* בחורה   09/09/20 | 00:36
34. תשמרו על עצמכן ואז זה לא יקרה
מה הבעיה להקפיד על אמצעי מניעה בימים הבטוחים הייתי עם מאות ומעולם זה לא קרה לי
* יוליה   25/05/19 | 11:33
מגיע לך פרס נובל.
קודם כל על זה שהיית עם מאות (ואת עוד משוויצה בזה...). אח"כ על זה שאת לא מבינה שלפעמים אמצעי מניעה לא עוזרים. שלא לדבר על מקרים של אונס של ילדות, נערות ובחורות שלא השתמשו באמצעי מניעה כלשהו. כמה קל לשבת למעלה על האולימפוס ולכתוב שטויות. ואי אפשר לסמוך רק על הימים הבטוחים. מכת טמטום במאקו.
* מה את אומרת ???   25/05/19 | 20:47
אפשר רק בימים הבטוחים מעבר לזה לא
* יוליה   26/05/19 | 20:13
אז היא הייתה עם מאות
מי אמר שזה רע? שתהיה גם עם אלפים
* שתשוויץ בזה   26/05/19 | 22:09
33. תודה לאל שיש לנו את היכולת לתקן את הטעויות שקורות.
24 צודק... כל ילד והברכה שלו... והפנימיות מלאות בילדים אומללים שלא לדבר על בתי הכלא... אחר כך.
* אמת   25/05/19 | 11:28
את כותבת תודה לאל
בורא עולם כתב שהפלה היא רצח את חייה בעולם של שקר ,כל הפלה פוגעת בבורא עולם ,הוא בוכה על כל הפלות שאתם עושים
* חסויה   28/10/19 | 09:52
32. למה מלכתחילה לא להשמר?????
איך יכול להיות כל כך הרבה הפלות בגלל ש"לא נזהרנו היינו בלי קונדום". מה זה חוסר האחריות הזה?????
* חילונית ליברלית   25/05/19 | 11:13
בהחלט חשוב להישמר ולהיות אחראיים
אבל העונש על חוסר אחריות לא יכול להיות מאסר עולם בדמות ילד לא רצוי. למשל אני תמיד נזהרת ומשתמשת באמצעי מניעה, אבל לפעמים קורה שהם לא עובדים. אני לוקחת את זה בחשבון ומבצעת בדיקת היריון ביתי פעם בשבועיים, כשגרה. פעם קרה ואמצעי המניעה לא פעלו ונכנסתי להיריון, אז עשיתי הפלה. אני לא מתחרטת לרגע ואני לא אשמה בכלום.
* לומי   25/05/19 | 12:17
צודקת
* צודקתתתת   09/09/20 | 00:38
31. הפלה=רצח.כמה שתנסו לייפות את זה.
* ליאור   25/05/19 | 10:54
אל תשפוט את שלא תיהיה בנעליים של אחרים
וזה לא רצח.... זה עדיף מלזרוק את הילד אחכ או להזניח אותו אתה כנראה צעיר אם לא בגיל אז בנפש ויש הרבה דברים שאתה צריך ללמוד
* אייפון   25/05/19 | 17:34
תראי את סרטונים על ההפלות
זה רצח. אישה צריכה להיות אחרית על המעשים שלה. גם לי היה קשה והיתי בנעליים האלה ואני מבינה כל אחת ואחת אבל עד רצח תביאי אותו ושלחי אותו לבית יתומים למה להרוג תראי את הסרטון וכל התאוריות שלך ישתנו. העובר חי ונושם כמו תינוק שרק נולד מה זה משנה עם הוא בפנים או בחוץ אישה שעושה הפלה היא רוצחת
* יפעת   02/06/19 | 11:19
מתייפייפת...
* חלאס עם זה   09/09/20 | 00:39
ללדת ילד לא רצוי = חיים אומללים להורים ולילד
עדיף שלא יוולד מלכתחילה. אי אפשר לרצוח משהו שלא יכול להתקיים לבד
* גיל   26/05/19 | 15:34
30. מין העובר
זכותן של נשים על גופן. אבל הסיפור על ההפלה אחרי גילוי מין העובר די מזעזע. שיקול כזה הוא לגיטימי? בת להשאיר ובן לא?
* תהיות   25/05/19 | 09:42
יש כאלה שמעדיפות בנות ובצדק
* לאף אחת אין כח לבנים   26/05/19 | 13:21
29. כל עוד הטפיל הזה חי אצלה בגוף אז היא מחליטה
אם יש יצור בבטן שלי שחי ממני ואמור לחיות ממני כל חייו זא אני האמא ואחראית עליו ואני לא מעוניינת זאת זכותי.מספיק כבר עם אנשים חסרי אחריות שמביאים ילדים כאילו זה חתולים שמסתובבים ברחוב
* נמאס מהשמרנים הפרימיטיבים   25/05/19 | 09:12
28. חיים כערך עליון. תהיו אחראיות
כאמא ל4 ילדים בריאים ורצויים, מעולם לא הייתי בצומת הזו וגם לא אהיה. מקווה שגם אף אחת מהבנות שלי לא תהיינה בצומת הזו. אבל מבחינתי מי שלא רוצה ילדים שתזהר. בכל מחיר. הפלה זה רצח לכל דבר. כל אדם באשר הוא אדם, לא משנה הגודל שלו ומידת תודעתו. עוד מעט נגיד שלפגועי נפש, או הלוקים בתודעתם גם אין זכות קיום... שנמוכי קומה הם פחות אנשים מהתמירים. גודל הוא עניין יחסי, והתפתחות תודעתית ונפשית היא יחסית. כתבה מזעזעת
* אמא אוהבת ואחראית   25/05/19 | 08:47
27. הפלה זה מבורך
ילד לא רצוי זה מיותר לגמרי להקפיד על אמצעי מניעה לפחות בימי הביוץ ואז זה לא יקרה
* יוליה   25/05/19 | 08:31
ילד לא רציוי
הילד הזה שיוצא לעולם וגודל הוא רצוי מאוד ולא מבינים איך חשבת אפילו על הפלה היא לא משנה מה אוהבים אותו ולא יכולים לחיות בלעדו אני מדברת מנסיוןן
* יפעת   02/06/19 | 11:21
26. חלק מהנשים שהוזכרו פה...
הן פשוט מופקרות. מתייחסות להריון ולהפלה כאילו זה ללכת ולעשות קקי. גועל נפש. 18 הפלות יזומות?! מזעזע! ואנחנו עדיין לא באלבמה - מדוע לפרסם כתבה מגמתית חד-צדדית ברורה שכזאת? מה עם אלה שהתחרטו, שנכנסו לדיכאון, שההפלה פגעה בהן ולא הצליחו להרות כשכבר רצו? זה טור לא מקצועי ומיותר לחלוטין.
* אחת   25/05/19 | 02:05
ממש כך. חושבות שהן נאורות אבל אנוכיות
* ירדן   25/05/19 | 13:36
הכי מופקרות שיש זה קורה לרב לבחורות כאלו
* 14   25/05/19 | 17:12
25. כל הכבוד על השיתוף החשוב!
כל אישה יכולה לבחור כרצונה. צריך לבטל את הוועדות המשפילות והמיותרות, ועד שזה יקרה - להעמיד לדין משמעתי את חברי הוועדה שמרשים לעצמם אמירות שיפוטיות ומיזוגניות.
* אפרת   24/05/19 | 22:42
מי שלא רוצה ילדים שתדאג למניעה מראש
יש מספיק אמצעים למניעת הריון. חיים הם ערך עליון. אני בת 37, חילונית ואמא ל4 והדעות שלך מפחידות
* לדעתי את טועה בענק   25/05/19 | 08:49
אם את חילונית אני צנצנת. ואין אמצעי מניעה בטוח ב-100%
* אילו היית חילונית, היית יודעת   25/05/19 | 16:00
למה רק היא צריכה לדאוג? מה עם הגבר?
לא נכנסים להיריון לבד את יודעת
* גיל   26/05/19 | 15:35
24. עוד פעם המשפט כל ילד והלחם שלו?
* לכו לפנימיות תשאלו מאיזה בתים הוציאו אותם   24/05/19 | 21:56
מזל שיש את מי לשאול. הם בחיים
כי אם היו מפילים אותם לא היה את מי לשאול.
* מזל    25/05/19 | 08:56
איזו תשובה שלא מבינה כלום...
ילד בחיים לא ישכח את הרגע שבו הוא הבין שהוא לא רצוי ושאין לא אף אחד בעולם הזה, התשובה שלך רק מראה כמה את חוסר ההבנה של גודל הדבר. ילד צריך להיות רצוי, מטופל ואהוב ולא אומלל
* איזו תשובה שלא מבינה כלום   25/05/19 | 14:53
אז את אומרת שכל מי שפנימיה לא היה צריך להיוולד ?
* לשעבר תלמיד בפנימיה והיום מנהל בכיר.   25/05/19 | 21:12
לא, היא אומרת די עם השקרים שכל ילד מביא איתו פרנסה
* מנהל בכיר שלא יודע לקרוא   25/05/19 | 22:15
23. לא מרשים אותי
אני לא נגד הפלות! עובר עם מום - צריך להפיל. עובר כתוצאה מכפייה - צריך להפיל. אבל אני נגד חוסר אחריות. מי ששוכבת מרצונה ולא רוצה הריון - שתדאג למנוע אותו.
* מיכל   24/05/19 | 21:44
ואם נכנסה להריון, את רוצה להעניש את הילד שלה
מגיע לו שיגדל אצל אמא שלא רצתה אותו, רק כי הצדקנות שלך מחמיצה למראה יחסי מין שלא למטרת רבייה. כמה רשע וגועל.
* Mephistopheles   25/05/19 | 01:27
תדאג להתעסק בעניינים שלך
קרה ונכנסה להריון לא רצוי - ההפלה היא החלטה שלה ושלה בלבד
* רעות   25/05/19 | 06:45
נכון
* שש   25/05/19 | 09:36
ומי שלא דאגה, צריכה לשאת ילד בניגוד לרצונה?
זה כאילו לטובת הילד להיוולד בכח את מצפה מהמישהי הציאורתית שלך גם להגיע לבדיקות סדירות, ולהפסיק לעשן, והוציא כסף על בגדים? או שאולי באותו הגיון- מי שלא דאג לשים קרם שיזוף שלא ימרח אחר כך אלוורה, ומה שלא לבש סוודר שלא יקח אחר כך אקמול? אם יש תקלה ויש ריך לתקן- אז למה לא? ואגב, בלי קשר, צריך שניים כדי לעשות תינוק.. את מאשימה רק את הנקבות
* קטנה   25/05/19 | 10:15
צודקת שצריך למנוע אבל..
לא כולן יודעות איך (בנות צעירות למשל), ולפעמים למרות שיש אמצעי מניעה עדין נכנסים להריון (שמעתי על מספר מקרים כבר). אז נכון שצריך מראש לדאוג לא להיכנס למצב כזה אבל אם כבר יש הריון והוא לא רצוי צריך לשקול גם את טובתו של העובר להיכנס לעולם בו הוא לא רצוי ושיתכן ולא יהיה מי שיטפל בו ויתן לו את כל מה שהוא צריך. בכלל כדי לכולנו לשפוט פחות בחומרה אחרים - כי החיים הם גלגל מסתובב ואף פעם לא נדע מה אנחנו נעשה באותו המצב עד שנהיה בו. סתם חומר למחשבה
* למיכל   25/05/19 | 14:59
ומי שמך להחליט החלטות הרות גורל עבור נשים זרות?
את תגדלי ילד לא רצוי אם בא לך, מישהו מינה אותך להיות אחראית על כל הנשים בארץ ולקבל החלטות בשמן? שכל אחת תעשה מה שנראה לה בגופה. צריך להיות מאוד אחראית כדי להחליט לא להביא לעולם ילד לא רצוי!
* גיל   26/05/19 | 15:37
22. לא מרשים אותי
אני לא נגד הפלות! עובר עם מום - צריך להפיל. עובר כתוצאה מכפייה - צריך להפיל. אבל אני נגד חוסר אחריות. מי ששוכבת מרצונה ולא רוצה הריון - שתדאג למנוע אותו.
* מיכל   24/05/19 | 21:44
בדיוק
* חילונית ליברלית   25/05/19 | 11:18
לפעמים יש פלטות, את יודעת.... אין אמצעי מניעה בטוח ב-100%
* סתם עובדה להשכלה כללית   25/05/19 | 11:25
21. כתבה מאוד מגמתית
חבל שקולו של נשים שהחליטו לא להפיל ולא מצטערות על זה לא נשמע.לגדל ילד בנסיבות חיים לא קלים ועדיין להצליח ולשמוח בחלקך הרבה יותר מרגש לפעמים. חוצמזה, אף אחת שילדה ילד לא תגיד שהיא מצטערת על הילד שיש לה. מאקו בואו תהיו פחות מגמתיים ותראו עוד קולות וצדדים. החיים הרבה יותר מורכבים, ונושא ההפלה היא לא שחור ולבן. חוצמזה, בואו תביאו גם דוגמה לנשים שמשתמשות ההפלה כאמצעי מניעה, האם זה בסדר? האם זה לגיטימי? זה לא משהו שאפשר להקל בו ראש. אני אישית לא נגד או בעד הפלה, אני בעד בחירה אבל זה נעשה משהו שמאוד מקלים בו ראש
* מישהי   24/05/19 | 19:24
עדיף להפיל מאשר לגדל ילד לא רצוי
בחלק גדול מהמקרים זה קורה לבחורות מופקרות שלא מקפידות על אמצעי מניעה
* למישהי   25/05/19 | 08:34
זה בדיוק מה שחשבתי גם
מגמתי ולא הוגן
* מישהי 2   25/05/19 | 09:49
קולן של האחרות נשמע תמיד, הנה פעם אחת קול אחר
ולשאלותיך: זה לא בריא להשתמש בהפלה כאמצעי מניעה, אבל זה עינין של בעלת הגוף שעובר הפלה, לא עניין שלך. וברור שיש נשים שמתחרטות על הילדים שלהן, גם אם הן לא אומרות. כמו שהן לא אומרות לך אם הן חירבנו היום, אבל זה קורה. חלק מהן גם מתעללות בהם, חלק מזניחות חלק אפילו רוצחות אותם , ואת קוראת ומזדעדעת, אבל מתעלמת מזה כתופעה.
* למישהי מגמתית   25/05/19 | 10:19
צר עולמך כעולם הנמלה
לא חסרים הורים שהתחרטו שהביאו ילדים..זה שלא הכרת/שמעת על זה, לא אומר שזה לא קיים
* .   25/05/19 | 11:06
מה לא נשמע, מה? שומעים אותן צווחות את זה תחת כל עץ רענן יחד עם עמותת אפרת והידברות
* לא נשמע אעלק   25/05/19 | 11:24
זה שלא מדברים על זה לא אומר שהתופעה לא קיימת
אנחנו חיים בחברה שיפוטית וחטטנית שבה כל אחד מרשה לעצמו להתערב בחייהם של זרים ולהכתיב להם איך לחיות. איזו אישה תעז להודות שהיא מתחרטת שהיא הפכה לאם? כמה נשים מביאות ילדים רק כי בן הזוג והמשפחה רוצים וכי זה מה שמצופה ממנה, בלי להתחשב בכלל ברצונות שלה עצמה? אני דווקא זוכרת שכן התפרסמה כאן כתבה על נשים שהתחרטו על שהן אמהות ואפילו שאינן אוהבות את ילדיהן כי מעולם לא רצו בהם. אני בספק אם יש נשים שמשתמשות בהפלה כאמצעי מניעה קבוע. גם אם מתעלמים מהיבטים של דת ומוסר, זה עדיין הליך רפואי לא נעים וברוב המקרים יקר באופן משמעותי מאמצעי מניעה אחרים.
* לומי   25/05/19 | 11:27
20. כל הכבוד, אתן אמיצות, זכות האשה על גופה
גם לפי היהדות, האשה קודמת לעובר, רק הנוצרים הפנאטיים מעדיפים את זכות העובר. הפלה זה לא כיף, אבל זו בחירה לגיטימית.
* יפעת   24/05/19 | 19:06
19. הפלה זה מבורך
עושים ילדים רק שרוצים בהם
* יוליה   24/05/19 | 19:03
18. זה רצח!
אם יש לעובר דופק זה רצח לכל דבר. זה מזעזע בעיני האישה הזאת שאמרה רציתי בת אבל בגלל שזה היה בן אז הפלתי . תגידי את רצינית? נהנתם קחו אחריות. די להתייפיפות שזה לא רצח. זה עובר עם דופק שזז ומניע ידים ורגלים ופשוט לקחתן אותו והרגתן אותו. גועליות.
* הדס   24/05/19 | 18:31
תתעסקי בעניינים שלך
* רעות   25/05/19 | 06:45
לא באלי להתעסק רק בעניינים שלי. באלי להגיד את דעתי סבבה?
* הדס    25/05/19 | 23:44
עדיף ככה הילד רק יסבול
ככה זה שאת מופקרת ולא שומרת על עצמך
* 14   25/05/19 | 08:36
את מגיבה ללא שום ידע. את אומרת דברים מטופשים. תרימי ספר
קודם כל, אני איתך שזאתי שהפילה משום שהעובר היה זכר והיא רצתה נקבה לא כ"כ בסדר בראש. אבל עובר בגיל כזה נמצא בשלב התפתחותי מאוד מוקדם.. אחלה שיש לב אבל אני מבינה שאת לא מייחסת חשיבות רבה למוח...
* שש   25/05/19 | 09:41
אני יודעת יותר טוב ממך. תאמיני לי.
יש כאלה שעושות הפלה בחודש שלישי ואז כבר יש עובר עם ידים ורגלים. לא כולן בכתבה עשו את ההפלה בחודש הראשון שהעובר רק היה תא. אוקיי? ואל תחשבי שאת היחידה עם המוח פה.
* הדס   25/05/19 | 23:43
יש דופק הרבה לפני שיש ידיים ורגליים להזיז
זה רצח? את חושבת שכל םעם שיש הפלה טבעית לפני שבוע 12 (וזה קורה בכרבע מההריונות ) צקיך לשבת שבעה?
* בורה   25/05/19 | 10:21
תשובה
לא, אני לא חושבת שצריך לשבת שבעה. אבל עדין כל תא עם דופק זה עובר שיכול להיות אדם תתנו לו לבחור אם הוא רוצה לחיות או לא. את יכולה להחליט על הגוף שלך כרצונך אבל מהרגע שיש עוד ישות/ עובר עם דופק שיש לו ממשות את לא יכולה להחליט בשבילו מה הוא רוצה - אם הוא רוצה להיוולד או לא.
* הדס    25/05/19 | 23:49
לתת לו לבחור? חחחחחחח
ברור לך שהוא לא יכול להתקיים מחוץ לרחם בשלב הזה נכון? ואיך נשמע לך הגיוני לתעדף "רצונות" של עובר בשבוע ה12 לעומת חיים שלמים של אישה שיכולים להיזרק לפח? אין שכל אין דאגות..
* גיל   26/05/19 | 15:43
17. מה זה? כתבה לעידוד הפלות ???
* אושר   24/05/19 | 18:19
ברור, הכי הפלה זה ממש כיף
כי מקבלים ימי מחלה! טיפש.
* גיל   26/05/19 | 15:43
16. וואו! כמה אומץ, כתבה חשובה מאין כמותה!
במיוחד בימים חשוכים אלה בהם גברים מחליטים בארצות הברית, הארץ הנאורה והמערבית עבור נשים שאין להן זכות מלאה על גופן, כל כך חשוב להזכיר לכל אישה - הבחירה בידיך, ורק בידיך. את היחידה שאחראית לגופך ומה שתבחרי לעשות - היא הבחירה הנכונה עבורך. כל הכבוד על הכתבה הזאת, כל כך חשוב ומשמעותי, שאפו מאקו.
* א   24/05/19 | 17:45
15. הפלות
אסור לעשות הפלה על פי ההלכה,אחר כך ישנן חסימות בחיים,חשוב מאוד לדעת.
* ציפי   24/05/19 | 17:42
איזה שקר זה חחחחחח. עשיתי הפלה ואי לי שום חסמים: עבודה מדהימה, כסף, בעל מדהים. נהנים מהחיים בלי ילדים על הראש
* לא להאמין לשקרים של מטיפי תורת השקר   25/05/19 | 11:23
אסור להתערב בחייהם של זרים
וההלכה אינה מחייבת את מי שאינו מכיר בחוקיותה אז זה לא רלוונטי.
* לומי   25/05/19 | 11:29
אהע משתין על הלכה ואני חיי את החלום, מה תגידי ?
* משתין   25/05/19 | 14:32
הלכה למעשה
כתוב גם לא תגנב לא תנאף ומלא שטויות אחרות חבל שלא חסמו את התגובה שלך יחד עם החיים שאת מדברת עליהם
* שרון   25/05/19 | 22:38
14. כתבה מצוינת וחשובה כל כך!!!
* תודה.    24/05/19 | 16:01
13. תודה על השיתוף. טוב לדעת שיש עוד נשים
כמוני שבחרו לעבור הפלה היות ולא התאים להם יותר ילדים.
* דפי    24/05/19 | 14:36
12. מאוד מרגיזות התגובות של זכות בחירה של האישה על גופה
לא מדובר כאן על ניתוח קוסמטי שבו אפשר להגיד שזכותה של כל אישה להחליט על גופה. במקרה של הפלה האישה מחליטה על זכותו לחיים של עובר שכבר נוצר בזכות רשלנותה! כמובן שבריאותה הנפשית של האישה קודמת לכל ואני לא מדברת על אונס או קושי נפשי משמעותי. שאר השיקולים נראו לי כל כך אגואיסטיים! הלו...זה כבר לא גופך זה עובר קטן שנוצר בתוכך ויש לו דופק! ולתגובה 1-את רצינית? היית נותנת שיכאיבו לעובר שלך בתהליך פולשני בחודש תשיעי רק כי הוא אוסף תאים בתוך הבטן?
* יעל   24/05/19 | 14:27
לכי תתרגזי בבית.. חוצפנית!!
״זה כבר לא גופך״.... ומי שם אותך להחליט לאישה אם זה הגוף שלה או לא?! מטומטמת! אין לך שום זכות לקבוע לאישה אם זה כן או לא הגוף שלה! איכס כמה חטטנות!! צאו לנשים מהרחם!!!!!
* תתרגזי בשקט   25/05/19 | 10:56
זה לא עובר ולא נעליים. זה צבר טעים חסר צורה
* מספיק לשקר   25/05/19 | 11:20
עוד יותר מרגיז שאנשים מרשים לעצמם להתערב בחייהם של זרים
שיקולים של אנשים אחרים, זרים לך, נראים לך אגואיסטיים? באמת חבל מאוד. לדעתך קושי נפשי או היריון כתוצאה מאונס כן אפשר להפיל? ואיך את בדיוק מגדירה 'קושי נפשי משמעותי'? שוב, אלה אנשים זרים ואין לך או לאף אחד אחר לקבוע להם איך לחיות ומה לעשות. לשאלתך: אני רצינית לחלוטין ואני עומדת מאחורי כל מילה שכתבתי. גיל העובר הוא מה שעושה את ההבדל. בגיל 9 חודשים זה כבר לא גוש תאים אלא יצור חי כי בגיל הזה העובר יכול לשרוד מחוץ לרחם, בהנחה שיהיה מי שירצה לטפל בו. אני עשיתי הפלה בשלב מאוד מוקדם כי אני מקפידה שלא להיכנס להיריון. אני משתמשת באמצעי מניעה ומבצעת בדיקת היריון ביתית פעם בשבועיים כשגרה. לפעמים אמצעי המניעה לא עובדים ואני לא צריכה לשלם את המחיר על זה, אבל אם הייתי מגיעה להפלה בשלב שבו העובר כבר יכול לחיות מחוץ לרחם ואני בכל זאת לא רוצה להמשיך את ההיריון- שיוציאו אותו ממני ומצדי שיגדלו אותו באינקובטור אם יש מי שרוצה אותו. גם אם אישה אכן התרשלה או נהגה בחוסר אחריות ונכנסה להיריון לא רצוי, היא לא צריכה לקבל מאסר עולם בדמות ילד לא רצוי. כמובן שמומלץ להיות אחראיים ולהשתמש באמצעי מניעה, אבל כל אישה וכל זוג יעשו את השיקולים שלהם.
* לומי   25/05/19 | 11:43
11. משפט מיותר
אין ספק שזכותה של כל אישה להחליט על גופה ועתידה, אבל המשפט :'מתחשק לי לומר שכל אשה צריכה לעבור הפלה בחייה. זה רגע של בחירה מזוקקת' פשוט נוראי. באידיאל , אף אישה לא צריכה לעבור את זה. זה הליך לא פשוט , והחלטה מאוד גדולה לקבל. איך שלא תסתכלו על זה הפלה היא לקיחת חיים פוטנציאליים של הדם שלך! מי שמגיעה לסיטואציה ובוחרת לעשות ,זכותה, אבל לומר שכל אישה צריכה לעבור את זה , כאילו מדובר באיזה חוג העצמה נשית פשוט דפוק. מדובר ההפלה לא הורדת פלולה.
* קצת אנושיות   24/05/19 | 13:27
בדיוק! אין לי בעיה עם הפלות אבל כל אישה צריכה לעבור את זה- משפט מטומטם
* מה שנקרא, בואו לא נסחף   25/05/19 | 11:19
מסכימה עם כל מילה.
ויותר מזה: הפלה גם יכולה להיות אירוע טראומטי. שלא לדבר על זה שהפלה עלולה לגרום נזק לרחם. יש בנות שעוברות הפלה ואח"כ מתקשות להיכנס להריון. בהחלט משפט מיותר לחלוטין ומטופש.
* נכון   25/05/19 | 21:17
10. כתבה חשובה. לכל אישה יש זכות בחירה אישית על הגוף שלה.
לא להקשיב לרבנים Q!!!!!!!!!!
* רעות   24/05/19 | 11:26
נכון! הועדות האלה צריכות להתבטל
באיזו זכות אנשים מתערבים ככה בגופה של האישה, מקבלים החלטות בשבילה ובשביל משפחתה? חטטנים חצופים.
* לומי   24/05/19 | 14:10
9. כתבה מאוד מאוד חשובה
תודה רבה. כתבה מעולה. תודה לנשים על הכנות.
* ענבל   24/05/19 | 11:17
8. במצב נורמטיבי לעשות הפלה בלי לספר לבן זוג קבוע* זה כמו בגידה
* גדי   24/05/19 | 02:41
נורמאלי
תודה לך גדי על כך שקבעת מהו נורמאלי מכון התקנים הישראלי ייצור איתך קשר על פטנט
* שרון   25/05/19 | 22:35
7. למה??
מי אני שאשפוט אתכן אך קשה לי לקרוא כתבה כזו אני בת 40 כל כך רוצה הריון נוסף כל כך רוצה לחוות אימהות שוב ולא קיבלתי איך אפשר ... לא מסוגלת להכיל הדמעות חונקות אותי..
* רלי    23/05/19 | 22:18
מה את קשורה עם התגובה המפגרת שלך?
* נו באמת   24/05/19 | 09:48
את/ה אדם חסר רגישות !!!
התגובה המפגרת היא שלך !!! כן, היא מרוכזת בעצמה, אבל התגובה שלך הרבה יותר גרועה. פשוט בושה. רשעות וטמטום זה שילוב קטלני.
* פרצוף כועס   24/05/19 | 16:55
מטומטמת, את שטופת הורמונים או סתם חסר לך וויטמין ז?
* מישההו כבר יעשה טובה למטומטמת ויעבר אותה   25/05/19 | 11:16
חתיכת אידיוט תת רמה עם פה בביוב.
* שקט !!!   27/05/19 | 14:33
כאמא, חשוב לא להיות מרוכזת בעצמך
אפילו אם את מאוד רוצה ילד, אפשר להבין שיש נשים שמרגישות אחרת, יש נשים שלא מתאימות להיות אמהות ויש נשים שלא מתאים להן להיות אמהות (בגיל צעיר מדי או בכלל). אם את לא מסוגלת לקרוא את הכתבה בלי לחשוב על עצמך ואת לא מסוגלת להרגיש אמפתיה לנשים שלא חושבות כמוך אז באמת מוטב שלא תקראי אותה.
* ולדעת להרגיש אמפתיה לאחרים   24/05/19 | 11:51
רוצה עוד ילד? תאמצי.
אין קשר בין התגובה שלך לכתבה. בכל כתבה בנושאים האלה תמיד יש אנשים שכותבים דברים ברוח הזו: "איך נשים מעיזות לעשות הפלה כשאני כל כך רוצה ילד", מה הקשר? זו אמורה להיות רמיזה שמי שלא רוצה את התינוק צריכה ללדת אותו בכל זאת ולתת אותו לך? או לכל אחד אחר שרוצה ילד ואין לו? גוף האישה הוא לא אינקובטור.
* לומי   24/05/19 | 14:02
נו, ומה היה עוזר לך שנערה בת 17 ילדה ילד לא רצוי? היית מצליחה להרות?
* היי מרגישה יותר טוב עם עצמך?!   24/05/19 | 16:15