_פרויקטים
תגובות (131 תגובות ב-65 דיונים)
15. סליחה לא ברור לי למה זה לגיטימי???? ואם אני אישה נשואה אז אני חייבת לבוא עם כיסוי ראש???
מה זה משנה מי שם כיפה או לא !?!? זה מצביא על יכולת ללמוד יותר טוב או להבין אחרת?!?! ואם יש סטודנט ערבי או מוסלמי גם הוא חייב לשים כיפה?!?!? מה זה השטויות האלה?!?!
* אני   11/12/12 | 13:55
ל"אני"
ערבי או מוסלמי לא צריך להיכנס לשיעור יסודות היהדות .. ואם הוא בוחר להיכנס אז כן הוא צריך לכבד
* ניב   11/12/12 | 14:08
לא צריך?!?!? מה ז"א לא צריך??? וזאת כל הבעיה כי כולם שם לא צריכים אלא חייבים!
* זאת אפליה על רקע דתי!    11/12/12 | 14:51
14. לסטודנט היקר להיות יהודי זו לא בושה עם שלא גאה בעברו
אין לו עתיד מה כול כך קשה לחבוש כיפה אני לא מבין תראה את המוסלמים איך הם גאים בדתם אז מה הפחד שלך מזה שאתה יהודי בושה וחרפה לאן היגענו אנחנו הולכים לאבדון לאט לאט להתעוררררררררר מה קרה לנו???
* לא מפחד להיות יהודי   11/12/12 | 13:54
יפה דיברת
* ננה   11/12/12 | 14:45
דוגמא מצויינת
הם לא מתביישים כי הם מאמינים.ובדיוק בגלל שרובם מאמינים אתה רואה לאן הם הגיעו ולאן אנחנו.בזמנים שיש אייפון לכל ילד בישראל להם תשתיות מים בקושי יש ...ולאלו שחיים במדינות העשירות אומנם יש כסף אבל שכל ממש לא.הנאורות והקידמה מרחיקה מהדת זה פשוט עובדה...הגיעה הזמן להתבגר ידידי,וגם אם לא...כפייה דתית היא בטח לא הדרך
* טל   11/12/12 | 16:26
13. כפייה דתית 2013 ...
* אני   11/12/12 | 13:52
מי שלא דתי כופה את דעתו על הכלל. תנו כבוד לדת.
* אורי עמר    11/12/12 | 14:02
12. איראן
בגלל זה לא לומדים שם!!! בושה של מקום. לכל אלה שאומרים כולה כיפה.. אם היו מכריחים את הבת שלך ללבוש רעלה בגן היית מסכים? כולה סינר שחור כזה... לא מתיישב עם השקפת העולם שלי. אני לא חושב שזה בכלל חוקי!!!
* אייל   11/12/12 | 13:50
באיראן היית חולץ נעלים במסגד.. צבוע.
* אורי עמר    11/12/12 | 13:59
בגלל זה לא נלך לבקר שם
חוץ מזה יש הבדל...אם אתה נכנס לבית כנסת ומתלונן למה אתה צריך להיכנס עם כיפה אתה אידיוט,אם אתה הולך לאוניברסיטה להשכיל וללמוד אז אין ספק שאתה לא אמור לחבוש כיפה.בדיוק כמו שאתה לא חובש כיפה למכולת כי המוכר דתי או לספר כי הספר דתי כך אין סיבה לחבוש כיפה לשיעור כי המרצה דתי.
* טל   11/12/12 | 16:29
11. לדעתי זו חוצפה, אבל זוהי אוניבסיטה דתית (לא שברור לי מה ההיגיון מאחורי זה),
ומי שבוחר ללמוד שם שלא יבוא בתלונות... מצד שני - להוציא משיעור ?! חוצפה! הוא סטודנט לכל דבר שמשלם שכר לימוד
* מורן   11/12/12 | 13:47
אוניברסיטה דתית ?
מה זאת אומרת בדיוק אוניברסיטה דתית ? אתה יודע מה יקרה לי אם אני ישים שלט עסק לחילונים בלבד ?
* יהודי   11/12/12 | 13:53
ל"יהודי"
יהודי יקר , לנו לחילונים אין סטנדרטים מיוחדים שיפריעו לנו אם יהיו אם מפריע לך שמשהו יחבוש כיפה זו רק בעיה שלך , אבל אם היית בא לאונברסיטה ערבית והיו מבקשים מהבנות ללבוש כפיה לא היית מתפלא .. זה לא שהם לא מקבלים חילונים אלא שמבקשים שהם יכבדו בשיעורי הידות לא יותר מזה ..
* ניב   11/12/12 | 13:59
ציווי אלוקי גובר על כל אדם. די עם הזולות..
* אורי עמר    11/12/12 | 14:01
פגוש פסיכולוג דחוף אחי
* ---------   11/12/12 | 19:29
10. לחבוש כיפה?המעט שאפשר לבקש
זה שיעור יהדות , כיפה זה לא בקשה כל כך גדולה כדי לכבד את המעמד,זה לא שאמרו לך להתפלל שלוש תפילות , אמרו לך לחבוש כיפה בשביל לכבד אם אתה לא מכבד אפילו במעט אז בשביל מה ללמוד את השיעור האלה ? ועוד איך אם חתמת על זה באונברסיטה. תכבד אפילו במעט עושים סיפור עכשיו שאמרו לך לחבוש כיפה .. כאילו מה ביקשו .. ולכם חדשות 2 בושה לכם ששמתם את זה בכותרות .. מנסים למצוא כמה שיותר פאקים בציבור הדתי .. ( נ.ב אני לא דתי )
* ניב   11/12/12 | 13:47
9. שאלה יהיו הצרות שלנו...
אני לא בטוח שזה נכון לחייב לשים כיפה במהלך השיעורים, אבל אני לגמרי חושב שראוי שיהודי יכבד את התורה שאותה הוא בא ללמוד במיוחד אם מליונים מאבותיו נרצחו על מנת לשמרה ולכבדה. ואם האוניברסיטה דורשת דבר בסיסי כזה כמו לשים כיפה, זה נראה לי משהו שאדם בעל מידות טובות לא היה לוקח קשה. אלא אם כן הוא לא באמת יהודי. מה שיותר מקומם אותי, אם כבר מדברים על אוניברסיטאות, זה שהן מעודדות את אירופה לעשות חרם על מוצרים מההתנחלויות. האם מישהו מבקר אותם על כך?
* SPiRiT   11/12/12 | 13:47
8. הסעיף בתקנון לא חוקי
הוא נוגד את חופש האדם.
* שלומי   11/12/12 | 13:43
נכון.
* love universe   11/12/12 | 14:17
זכותך להגיש נגדו בג"צ-ועד שבג"צ יחליט תכבד את חתימתך על התקנון
* נגד חופש הזילות   11/12/12 | 14:46
7. פחח גם כן מדינה דמוקרטית
לסגור את הבית ספר !
* אורי   11/12/12 | 13:43
6. לגיטימי מה הבעיה??#$!@
שישים כובע קסקט או כל כיסוי ראש אחר.. אסור לקרוא דברי תורה בלי כיסוי ראש...! כשנכנסים לקבר יתרו של הדרוזים צריך להוריד נעליים וכנל בטאג' מאהל.. צריך לכבד את השיעור שלומדים. כמו שבבית ספר דתי מחוייבים לשים כיסוי ראש כך גם באוניברסיטה הזו שידוע שהיא יהודית!! לא זו בלבד.. אלא שמחתימים כל סטודנט בנושא אז שלא ישחק אותה פתאום.. לא מתאים לו שילך למקום אחר.. לא מתאים לו שלא יחתום על זה!! סטודנט שהולך לבר אילן יודע את המשמעויות הנלוות כמו שיעורי יהדות וחבישת כיסוי ראש.. מי שלא מתאים לו מוזמן ללמוד במקום אחר..!!! אף אחד לא מכריח אותו ללמוד שם.. למה אף אחד לא עושה רעש בבתי ספר דתיים עד כיתה ו' שמחייבים לשים כיסוי ראש?? ועוד שם מדובר בחוק חינוך חובה זו לא מותרות?? אז תפסיקו לבלבל ת'שכל.. לא מתאים שילמד במקום אחר.. נוח לו ללמוד בבר-אילן אז שיכבד את הקורס וישים כובע..
* אחד שמבין   11/12/12 | 13:42
הו ידידי.
מבין אתה לא . 1. עד היום לא הכריחו אף גבר בכיתה שלמדתי בה לחבוש כיסוי ראש. 2.אתה מדבר על מקומות דתיים. 3. האוניברסיטה אמורה לשרת את הציבור הרחב ולא רק את הדתיים. 4. זכותו של הסטודנט ללמוד איפה שירצה בלי שיבטלו לו את חופש הבחירה . 5. בתי ספר דתיים הם דתיים ולא חילוניים אילו היה מדובר בבתי ספר חילוניים היה המצב שונה. גם בבתים הדתיים ולא בבתי הספר הרי נהוג לחבוש כיסוי ראש . מצטערת להודיע לך אבל מבין אתה לא.
* המ    11/12/12 | 16:51
5. כולה כיפה !!!!! די לעשות כמל דבר סיפור...תחבוש אותה ותשב בשיעור!כל דבר פרובקציה לעשות
כולה כיפה !!!!! די לעשות כמל דבר סיפור...תחבוש אותה ותשב בשיעור!כל דבר פרובקציה לעשות
* גל   11/12/12 | 13:41
כולה כיפה? זה למה לשים אם זה כולה?
יש פה כפייה דתית! למה לא לחייב לבוא עם צלב? כולה צלב.. גם אני יצאתי מהקורס האחר הזה ובחרתי קורס אחר..
* אחד שעבר את זה לפני 4 שנים בקורס אחר   11/12/12 | 13:50
כל הכבוד למרצה. ישר הוגן ולא צבוע.
* אורי עמר    11/12/12 | 13:59
צודק.
* love universe   11/12/12 | 14:18
כולו חילוני
כיפה זה סמל דת, חילוניות זה גם אמונה, האמונה לא להאמין- וחובה על מדינה לכבד גם את זה
* להלה   11/12/12 | 13:50
ל"להלה"
מכבדים ..ומבקשים לכבד גם אתה אפילו במעט את שיעור יסודות היהדות ונרשמת עליו ומבקשים ממך לכבד אז כן תכבד ! אז לא שבקשו ממך ברכת המזון מתי שאתה גומר לאכול . תכבד בקצת !
* ניב   11/12/12 | 14:13
אמונה חילונית=סתירה מובנית בגוף המשפט
* אבשלום השני   11/12/12 | 14:48
כולה צלב ! שב עם צלב בשיעור.
זה סממן דתי ואם בן אדם בוחר שלא להיות דתי הוא לא צריך ללבוש סממנים דתיים.
* אז זהו שלא    11/12/12 | 16:48
4. כיפה זה מנהג, הייתי אומר שזה אפילו פסל.
* ארבע אמות   11/12/12 | 13:40
3. אי אפשר לחתום על חוזה ולהפגע כל כך
* היה לך זמן להיות אידיאליסט והוא עבר   11/12/12 | 13:38
2. עוד תהייה
אני לומדת כבר 3 שנים בבר אילן. שמתי לב שכל המרצים שלי, בלי יוצא מהכלל, דתיים. בדיוק הרהרתי בזה- האם להיות דתי זוהי דרישה מוקדמת להיות מרצה בבר אילן? או שאולי הם חובשים כיפה בשיעור כי מחייבים אותם?
* סטודנטית בבר אילן   11/12/12 | 13:38
אני לומדת בעברית ,אבל נראה לי הגיוני שאם בחרת לבוא לבר אילן תכבדי את הכללים שלהם
הבעיה היא שרוב הסטודנטים שם לא מתקבלים לאוניברסיטאות אחרות ככה או ככה אתם בחרתם בזה אז תכבדו אותם זה לא שלא ידעתם מראש שהם דתיים והאגנדה שלהם דתית אז תגידו תודה שקבלו אתכם ולא הייתם צריכים להתפשר על איזה מכללה.
* ליהי   11/12/12 | 13:47
צאי מהסרט שאת חיה בו ומהר
טובי המרצים והסטודנטים לומדים ומלמדים באוניברסיטה הזו בכל מחלקה יש בוגרים של מיטב האוניברסיטאות בעולם. אז דעי לך שלפני שאת מגיעה עם הגישה האליטיסטית של העברית, בחינת עובדות ומקורות האין הם דרישות בסיסיות מחוקר מתחיל? אז כנראה שבעברית לא מלמדים להיות חוקר טוב, רק לקבל תעודה, לתלות על הקיר ולא לעשות עם זה כלום, סביר להניח שלא לסייע, לעזור או כל דבר שיש בו אספקט חברתי. מיטב הבוגרים משולבים בתפקידי מפתח. כנראה שבורות היא פגם גנטי אחרת אני לא מצליחה להסביר את ההיגיון בדברי השנאה שכתבת
* מנחיתה למציאות   11/12/12 | 14:07
חצופה!!!
"לא התקבלו לאוניברסיטאות אחרות"- מאיפה את יודעת מה הממוצע של הציונים שלנו?!?! אני, כמו מרבית מחברותיי, התקבלנו לעוד אוניברסיטאות בארץ, אבל העדפנו את בר אילן מכל מיני סיבות....
* סטודנטית בבר אילן.   11/12/12 | 14:13
יש משהו בדבריך- אני שנה ב וכל המרצים הגברים חובשי כיפה
אבל נשים לעומת זאת יש לי הרבה מרצות שהן לובשות מכנסיים בכלל....אז זה לא לגמרי נכון שמקבלים רק דתיים אלא יותר נכון לומר- שהגברים נדרשים כחתום לשים כיפה.
* לסטודנטית בבר אילן   11/12/12 | 15:00
לליהי- באמת את חיה בסרט
אני עושה שם תואר שני אחרי שסיימתי את התואר הראשון בת"א. הרמה של האוניברסיטה מאוד גבוהה והסיבה שבחרתי באוניברסיטה הזו היא שיש את התואר הספציפי שלי רק בבר אילן. ואין לי שום בעיה אם זה שהם דתיים. מכבדת אותם. רק תהיתי אם יקבלו גם מרצה שהוא לא דתי. ולא. את לא יותר טובה מאיתנו. צאי מזה
* הסטודנטית עם התהייה   11/12/12 | 14:28
מה את לומדת בעברית? לימודי תעודה...
שלא דורשים כלום בטח כי את לא נשמעת כחלק ממעגל הסטודנטים. הגישה שלך מעידה על כך שאת ילדה קטנה שלא מבינה דבר. אני סטודנטית בבר אילן והיא אוניברסיטה כמו כל אוניברסיטה אחרת בארץ ולא צריכה לומר תודה על זה שקיבלו אותי זה שהם דתיים וקיבלו אותי לא אומר שאני צריכה לומר להם תודה, אם אני מתאימה בתנאי קבלה הם לא יכולים לסרב כי האגנדה שלהם דתית ואני חילונייה. זה דבר ראשון. דבר שני, בדיוק כמו באוניברסיטה חילונית שמכבדת גם דתיים, אז האוניברסיטה הזאת צריכה לכבד גם חילוניים. דבר שלישי, יש עניין גם של מי שגר במרכז נוח לו יותר להגיע למרכז זאת אוניברסיטה מעולה מבחינת רמת לימודים וזה מה שבסופו של דבר חשוב. כל המחלוקת בנוגע ל"כפייה דתית" לא קשורה לרמת לימודים או פשרות או ידיעה מראש שזאת אוניברסיטה דתית. הנקודה היא שזה נכון שצריך לכבד אותם מצד אחד אב מצד שני שיכבדו גם את התלמידים שלהם. חסר פה כבוד הדדי.
* אלמונית   11/12/12 | 14:50
לא כולם דתיים
חלק לא קטן מהמרצים שלי הצהירו בתחילת השנה כי הם לא חובשים כיפה ביום-יום, אך כיוון והם מלמדים בבר-אילן הם מחויבים
* חן   11/12/12 | 13:47
דתיים יותר מוצלחים זה הכל
* רון   11/12/12 | 13:50
איזה שוטויוווות
מספר לא מבוטל בכלל של מרצים ומתרגלים הם לא דתיים והם לא חובשים כיפה, אולי יצא לך ללמוד רק אצל דתיים אבל זה מקרי לחלוטין
* מיץ עגבניות   11/12/12 | 14:18
זו אוניברסיטה פח אין ספק אפילו
לא אומר שזה מעיד על רמת כל התלמידים אבל בטח על אחוז גדול.זה לא נושא לויכוח שבכל מה שקשור להנדסה היא מפגרת בהרבה משאר האוניברסיטאות וגם מחלק מהמכללות
* טל   11/12/12 | 16:33
1. בצדק מאה אחוז
כול הכבוד למרצה
* בני   11/12/12 | 13:33