_פרויקטים
תגובות (131 תגובות ב-65 דיונים)
65. נמאס מהכפיה החילונית שהביאה לנו רק טומאה,ודברים רעים!!!
* אביה   12/12/12 | 20:56
64. אתם סתם קרציות מעצבנות..אל תירק לבאר שאתה שותה ממנה
חתמת-שתוק שים כיפה יגוי אחד! רק עם ישראל חי ומאוחד יוכל נגד כל אויבנו..
* כפייה חילונית   12/12/12 | 08:01
63. כפיה אנטי דתית
כולם מדברים על כפיה דתית, זה נחמד אבל למטבע הזה ייש שני צדדים כמו שלדתי אסור להשפיע על חילוני לחזור בתשובה אסור לחילוני להשפיע על מישהו לצאת בשאלה! במקרה הזה התלמיד בעצם הראה שלא אכפת לו מאנשים אחרים ללא קשר לדת או לאום הוא פשוט עשה מה שבא לו לכן היה צריך להעיף אותו לא על אי כיבוד הדת אלא על אי כיבוד האדם באשר הוא אדם!!
* עמיעד   12/12/12 | 01:57
62. אני ראיתי את המקרה
הסטודנט סתם מתבכיין!!!!!! הוא נכנס בהתרסה ואמר שהוא לא רוצה לשים כיפה על הראש ושהוא נגד התקנון. אז המרצה שלח אותו למזכירות שיבדוק שחתם על טופס כזה. אני אישית יושב עם כובע.
* אדם   11/12/12 | 21:23
"אתאיסט"
אם אתה אתאיסט למה אתה יושב בשיעור עם כובע? אם דורשים מבן אדם חילוני "לכבד" על ידי יישום מנהג שזר לו (במקום ציבורי!) זה צביעות וחוסר כבוד כלפי אותו אדם. ואיך לעזאזל זה שהוא שם כיפה או כובע מספק את המרצה? מה זה נותן לו אם אותו בחור עדיין מרגיש שהוא מרמה את עצמו ולא מאמין במנהג הזה? אתה משתף פעולה עם כפייה דתית.
* חבר   13/12/12 | 09:48
למה לא?
יש תקנון, חתמת עליו, ועכשיו אתה מנסה להפר את ההסכם עליו אתה חתום. בשום עיסקה לא אמורים לוותר לך אם אתה חתום. חוץ מזה, יש עכשיו אופנה של הפגנתיות, כדי לתפוס כותרות. נשמע שזה אחד שמנסה את מזלו.
* בני   05/12/13 | 23:52
61. מה אם?
מה אם אני נוצרי או מוסלמי גם אז יחייבו אותי לכבוש כיפה? זה ממש לא בסדר האוניברסיטה הזאת תחשבו הפוך, אם היו אומרים לכם שאסור לשבת בכיתה אם כובשים כיפה וחייב הוריד אותה או שאם נגיד הייתם לומדים בחול והיו אומרים לכם שלמי שאין צלב לא יכול לשבת בכיתה...תחשבו אז איך אתם הייתם מרגישים...
* חמיד   11/12/12 | 19:26
60. ככה זה התחיל באיראן
קודם חייבים לשים רעלה ואז תולים ברחוב את מי ש"כופר" ערסים מטומטמים אין לכם מושג לאן אתם מדרדרים אותנו
* ----   11/12/12 | 19:21
59. חאלס עם הכפייה!
כמו שאף אחד לא יחייב דתיים לבוא לאוניברסיטה בלבוש חושפני ככה אף אחד לא צריך לכפות על חילוני לשים כיפה. ומה הקשר בכלל אם בן אדם לא שם כיפה זה אומר שהוא מכבד פחות את החומר הנלמד..מה הקשר בין מחט לתחת, תפסיקו להתעסק בתפל! ומעניין שהכפייה הזאת תמיד באה מהצד של הדתיים שחושבים שהדרך שלהם היא הכי נכונה.
* אפרת   11/12/12 | 18:38
הוא ידע שהוא לומד במקום דתי הוא חתם על התקנון ו
ודבר נוסף הדתיים לא חושבים שהדרך שלהם היא הנכונה הם בטוחים כי התורה היא השורש של עם ישראל מבלי התורה אין עם כזה תלמדי קצת היסטוריה של העם שלך ולאחר מכן תרשמי תגובות טיפשיות.אם את מצדדת בפריצות וללכת בחוסר צניעות זה לא אומר שבנות אחרות חייבות לנהוג כמוך מי שאין לו אישיות מחפש למשוך תשומת לב בפריצות.
* חילוני   11/12/12 | 19:28
58. כיפה בשיעור יהדות
מעניין רק היהודים מתכחשים למורשתם. מעניין אם אותו סטודנט היה נכנס למסגד או לכנסייה האם גם אז הוא לא היה מכבד את מנהגי המקום?
* יוני   11/12/12 | 17:35
תן להם, הם עוד יחזרו ובגדול.......
רק חבל שזה יצטרך להגיע אחרי מכות קשות...
* יניב   11/12/12 | 17:51
אתה אבל משווה בין שני דברים שונים.
אתה צודק אותו סטודנט סביר להניח שיכבד כנסיה או מסגד שיכנס אליה אבל כנסיה ומסגד זה לא שיעור יהדות.. בבית כנסת אני בטוח שאותו תלמיד יכבד את המנהגים כמו שאתה אומר לגבי המסגד והכנסיה אבל אין שום קשר בין המקומות האלו שהם מקומות דתיים לבין שיעור כל שהוא גם אם הוא שיעור יהדות (שכמובן לא מקתיים במקום דתי\קדוש..)
* רועי   11/12/12 | 17:56
כיפה איננה מורשת ואף פעם לא הייתה
ואפילו בית כנסת איננו קדוש. הדבר היחיד שקדוש הוא היחסים שלך עם האלוהים שבו אתה מאמין. לא מתווכים כמו רבנים, לא סמלים כמו כיפה ולא מבנים!
* יהודים, אינכם יודעים מהו יהודי   11/12/12 | 19:47
57. .
כמו שמבקשים להביא ציוד לשיעור מסוים צריך לחבוש כיסוי ראש בשיעור יהדות. מדובר בשיעור אחד ולא בכל מקצוע,מספיק לגרום הסתה נגד דתיים
* איתי   11/12/12 | 17:26
56. כבד את המקום חבוב
יש תקנון ובטח שלא תיכנס למקום שבו אומרים דברי תורה ללא כיפה
* דתי חרדי   11/12/12 | 17:13
55. צבועים כי כשמרצה גירש מהכיתה לובש מדי צה"ל הכל בסדר והוא עדיין מרצה.
הגיוני שאם יש חוק באוניברסיטה שלימודי יהדות עושים עם כיפה אז תהיה דרישה לאכוף את החוק הזה. מבין את המתנגדים אבל זה כתוב בתקנון של האוניברסיטה וכל עוד לא שונה החוק הזה אז זה תקין. אבל אני שואל אתכם על מרצים באוניברסיטאות ובמכללות שמפלים על רקע דעה פוליטית והיה אחד שהגדיל וסילק סטודנט שחזר ממילואים והיה עם מדי צה"ל. את זה כולם שכחו אבל הוא בתחילה סולק מתפקידו אבל חזר מתחת לאף של כולנו. אז בואו נשווה בין סילוק חייל רק בגלל שלבש מדי צה"ל לבין דבר שהוא קבוע בתקנון לגבי חבישת כיסוי ראש בלימודי יהדות. וכל עוד התקנון קיים והתלמיד חתום עליו אין הרבה מה לעשות.
* דוד   11/12/12 | 16:48
54. כולכם מוזמנים לתל אביב
אוניברסיטת השמאל הכופר הרדיקלי . סתם חחחחח אצלנו זה בחיים לא יקרה.
* ניר    11/12/12 | 16:44
53. צביעות חילונית לא מוצא חן בעינכם לכו ללמוד במקום חילוני
* חילוני   11/12/12 | 16:27
52. מה הוא מתבכיין? הוא בחר ללמוד שם
ידוע לכל כי האוניברסיטה הזו בעלת צביון דתי ודרישות בהתאם מהסטודנטים, ההורים שלי גם לחצו עליי ללמוד שם כי זה יחסית קרוב לבית אך אני העדפתי בתור חילונית גאה וכן גם מסיבות נוספות להדרים לאוניברסיטת בן גוריון, שם גם יש לנו בתחילת כל סמסטר חופש לא מתוכנן עקב הפגזות, אך העיקר שאין כפייה דתית!!!
* סטודנטית   11/12/12 | 16:19
51. הביא למרצה את הג'ננה אז הוא נכנס בו עם תקנה שאיש לא אוכף כבר 30 שנה...
* העיקר שיש כותרת במאקו   11/12/12 | 16:00
כיפה בשיעור יהדות
וכמובן גם בגלי צה"ל
* יוני   11/12/12 | 17:40
50. הם הולכים ללמוד דבר קדוש שיכבדו
אם הם היו נכנסים למקום של דת אחרת הם היו אומרים נכבד תתבישו יהודי שמתבייש לחבוש כיפה שיסע לעזה איכס בושה
* חח   11/12/12 | 15:56
49. אפס מי שיוצא מהכיתה
אני זוכר באוניברסיטת חיפה איזה מרצה אמר לסטודנט לצאת מאיזה שהיא סיבה. הוא אמר לו- לא!. וזהו. מה זה בית ספר? איזה הומו אפס יוצא רק כי מישהו אמר לו. ובטח ובטח מסיבה כזו. הייתי מת שמשהו כזה יקרה לי. הייתי עושה את המרצה הזה מפורסם בכל הארץ כפאשיסט.
* אא   11/12/12 | 15:53
אוניברסיטת חיפה
אפס מי שלומד שם
* חחחח   11/12/12 | 16:16
48. פרובוקציה !!!!
מה קשה ככ ??? מה בקשו ממך ? שים כיפה כבד את המעמד! נכנס לשעור תורה עם ספר פתוח צריך לכבד את המעמד. לא מתאים לו שילך ללמוד ביר זית שמה בטוח לא יבקשו ממנו לכבד כלום. חוצפן פרובוקטיבי. שמאלני נאלח גייס חמישי.
* הלטיני   11/12/12 | 15:50
47. חוקים זה חוקים....
הכל רשום בתקנון וזה חלק מאופי מכבד מבחינתם מי שלא יודע לכבד שלא יטרח ללכת לאוניברסיטה הזאת. אבל מי שכן הולך שיהיה מודע לחוקים של האוניברסיטה הוא לא יכול לבוא בטענות לאחר שחתם עליהםץ (אם שמתם לב זה מודגש ללימודיי יהדות !) ד"א . ערוץ 2 דפוק!!! ..
* נטלי   11/12/12 | 15:49
46. חילול שם שמים
חבל..אפשר בדרך אחרת..
* חילול השם   11/12/12 | 15:46
45. פשוט לא ללמוד שם וזהו, חרם !!!!!!!
* מיקי   11/12/12 | 15:34
תתחילו מאוניברסיטת חיפה
בעמוד ענן קיימו עצרת לזכר תושבי עזה
* אלף   11/12/12 | 15:44
אתה קולט שזה לא מאיים עלייהם
יש ציבור שלם שהולך דווקא לאוניברסיטה הזאת
* נטלי   11/12/12 | 15:51
44. מדינת דת- האם מישהו מופתע שהכפייה הגיעה גם לאקדמיה?
אין ספק שהמדינה שלנו היא מדינת דת. הכל נעשה בכפייה ,כולם הולכים כמו עדר ללא מחשבה נוספת שבנויה על אמונה של חוקים (מצוות) נוקשים ,לא ברורים ופחד ומי שמתנגד מקבל אצבע מאשימה , אתה כופר! אני רוצה לומר לכם שזה ביזיון להכריח סטודנטים ללמוד שיעורי יהדות ובנוסף לחייב לחבוש כיפה, בטענה שזו אוניברסיטה דתית. מה הקשר בין אקדמיה לדת?. ידוע שהרבנים המצועצעים שלכם שולטים במדינה הזו ובכל שרי הממשלה . זה בא לידי ביטוי בצבא , במוסדות אקדמיים בשוק העבודה. ואם אתם שואלים, למה שחילוני יבחר ללמוד באונ' בר אילן אם ידוע מראש שאלו הם הנהלים , אני לא צריכה סיבה מיוחדת. אנחנו גם חלק מהאוכלסייה שמתיישבת בארץ, תורמת בצבא ,משלמת מיסים מידי חודש, מילואים כשצריך. אזרחים לכל דבר ועניין במדינת ישראל. ומגיע לנו התחשבות. עצם העובדה שהשקפותיי ודעותיי לגבי דת שונות משל המגזר הדתי לא צריכה לכפות עליי את המנהגים שלכם. אני יהודיה אך לדעתי חבישת כיפה , לנשק מזוזה, לנשק ספר שיוצא מתוך מבנה שנקרא בית כנסת. או למעשה להגיד מבנה כבית כנסת כמקום קדוש. היא למעשה לא יותר מטקסים פולחנים.
* יהודיה חילונית   11/12/12 | 15:32
קראתי בעיון רב את תגובתך ותאמת בא לי פשוט
לבכות עד כמה בורות וחוסר ידע בסיסי יכול להיות באדם אחד זה יותר מידי את ממש אומללה אם כך את מדברת על השורש הבסיסי שלך כיהודיה אם את לא מאמינה בספר שנמצא ״בתוך ארון במבנה שנקרא בית כנסת״ מה הזכות הבסיסית שלך לארץ הזאת מה את עושה בארץ ישראל גוזלת קרקעות שכמותך את מכירה בכלל את ההסטוריה של עם ישראל? לכי ללמוד מה זה אומר עם ישראל ארץ ישראל ואני סמוך ובטוח שאם תלמדי ברצינות את תתני מכות קשות לעצמך איך בכלל העזת לכתוב דברים חסרי טעם ומשמעות.לצערי הרב אנחנו צריכים ללמוד מהערבים לתת כבוד לדת ולשורשים אך בכיוון שיש אנשים שמדברים כמוך אנחנו בקרוב מאוד נאבד את הזהות את השורשים ואת המדינה.
* יהודי גאה   11/12/12 | 17:27
מה הקשר?
מה הקשר בין מה שהיא כתבה לטיעונים שלך? אין בעיה עם הדת כרעיון , אלא הקשר בין דת לפוליטיקה הוא בעייתי. וכן, המקרה של ארץ ישראל הוא אכן מורכב ובעייתי- דת ולאום ששזורים זו בזה. אתה רוצה להדמות לערבים דווקא מהצד של התכונות הפונדמנטליסטיות??? ברור שכן כי נראה לך לגיטימי לחייב סטודנט לחבוש כיפה במקום שאמור להיות מקדש אך ורק לחופש המחשבה ותו לא.
* שוקי   11/12/12 | 18:45
43. "כולה כיפה"? ומה עם זה היה הפוך?
כשאומרים שחובה לחבוש כיפה אז זה כולה כיפה? ומה אם ה"חוק" של המרצה היה ש-אסור- לחבוש כיפה בכיתה שלו? אתם חושבים שאז הייתם אומרים "כולה כיפה"? אתם חושבים שאז המרצה הזה היה עוד מרצה? קשה לאמר כפייה דתית, אבל בהחלט בכיוון של זה..
* אובייקטיבי   11/12/12 | 15:24
לידיעתך- זה עובד גם הפוך!
מה יקרה מחבישת כיפה ??? הסטונדט יחזור בתשובה ? נו באמת. ברומא התנהג כרומאי. דתי שיילך למועדון לא צריך לחבוש כיפה כי זה מתאים ובבית כנסת או שיעורי יהדות צריך לחבוש מתוך כבוד לתכנים שנלמדים. בעולם מכבדים את זה- גם לכנסיה אסור להיכנס חשופים, למה אתם לא נזעקים בגלל זה ? מוסר כפול וצדקנות מיותרת יש לנו בכל נושאי הדת. וחבל.
* פו   11/12/12 | 16:07
איפה יש חוק כזה?
בחייאת. אם 1 מתוך 40 או 70 נכנס עם כיפה זה בכלל יזיז למישהו? בדוק ת'מקרה לגופו במקום להיות חכמולוג !
* ב   11/12/12 | 16:12
אוקיי עכשיו תקרא שוב את מה שקראת..
"אם 1 מתוך 40 או 70 נכנס עם כיפה זה בכלל יזיז למישהו?" אני מדבר על המקרה ההפוך בו 70 יהיה ללא כיפה ואחד יהיה עם כיפה. ולא יתנו לבחור עם הכיפה להכנס כי הוא עם כיפה. ואם אתה אומר שזה בכלל לא יזיז למישהו אז למה זה מזיז למישהו שרק בחור אחד נכנס עם כיפה. חכמולוג אני לא.. אבל כדאי שתבין שמה שאתה כותב סותר את מה שאתה מנסה להעביר, ובכלל לא סותר מה שאני מנסה להעביר ואפילו עוזר לי.
* אובייקטיבי   11/12/12 | 17:06
בוודאי!
כאדם שממש לא מחבב דת ונגד כל סממן שלה במדינתנו, הייתי מזדעק אם היו אוסרים על מישהו לחבוש כיפה. זה המינימום של חופש דת אך עם זאת מגיעה הדרישה לחופש מדת.
* אתאיסט   11/12/12 | 23:03
יש חופש בחירה
אל חר קורס מסויים, אל תבחר אוניברסיטה מסויימת, יש חופש בחירה. אחרי שבחרת, יש גם מחויבויות.
* רציונלי   05/12/13 | 23:55
42. פשוט אל תלמדו שם
אוניברסיטה של בורים. לא פעם ראשונה שהם עולים לכותרות עם הדעות והמנהגים המטופשים שלהם. הם פשוט רוצים להדיר את כל החילונים משם ולהפוך את זה לעוד ישיבה.
* הילה   11/12/12 | 15:24
41. פרובוקציה חילנוית ושמאלנית
חוקי המקום, שבשעורי יהדות צריך לשים כיפה. אז תשים כיפה מה הסיפור? לא ביקשו ממך להתפלל או להניח תפילין. רק אקט של כיבוד הדת שאתה לומד עליה בשיעור הזה. אם אתה לא רוצה אתה לא חייב להכנס לקורס. אם נכנסתתכבד זה המורשת שלנו. זה כמו שחייל יגיד שהוא לא רוצה לשים כומתה במסדר. זה החוקים. תפסיקו להגיד כפייה דתית. זה לא קשור בכלל. מי שאומר את זה הוא בעצמו מתנהג כמו באיראן!
* בועז   11/12/12 | 15:23
כפייה דתית. פשוט כפייה דתית.
תעשה את ההבדל בין כבוד לבין החוק. זכותו של הסטודנט לא לתת כבוד למרצה ולשיעור ולא לשים כיפה . רק שפה יש חוק שקובע שהוא חייב לעשות את זה בניגוד לרצונו . קשה להסביר, אבל בעצם , לסטודנט אין זכות לבחור. ובבר אילן שיעורי יהדות הם חובה.
* חילונים    11/12/12 | 16:40
נכון אין לו זכות בלחור גלל ש:
בר אילן הקומה כאונ' דתית. אתה מומזמן לפתוח את דפי ההיסטוריה. היא מקבלת את לשירותיה חילנוים ומחבקת אותם. אא בדקו א הוא לובש ציצית או משנק מזוזות. זה מקום דתי וכמו שלביכנס נכנסים רק עם כיפה. בשיעור יהדות הם מבקשים להכנס עם כיפה. עניין טרויאלי. לא חייבם להאמין באלוקים בשביל זה. זה לא פוגע בחופש כל שהוא. ומי שלא מעוניין לא חייב ללמוד שם.
* בועז   11/12/12 | 22:18
כפיה חילונית שהביאה רק טומאה למדינה=אלו חוקי הבית וכל סטודנט חתם על הסכמה!!!
* נמאש מסמרטוטי השמאל   12/12/12 | 21:01
אז תאכל חזיר.. מה הבעיה?
אם יאמרו לך לאכול חזיר באיזו מדינה נידחת מאחר וזהו מנהג המקום או לחילופין לעבוד בשבת, היית עושה זאת? לחבוש כיפה זה יכול להיות משהו עקרוני. אם הוא מחליט להתחשב בכם - שיבושם לו, אבל איך אתה יכול להכריח אותו? וכמו שכתוב בכתבה, אלו קורסים חובה באוניברסיטה, משמע חייבים להיכנס וחייבים לחבוש כיפה.
* מתמם..   11/12/12 | 23:08
40. כבוד
זה הרבה יותר עקרוני מתכנון : כמו שאדם נדרש להוריד כיסוי ראש בכנסיה ולהוריד נעליים בכניסה למקדש של בודהה כך נדרש על ידי המרצה: לכבד!! אבל בכל הקשור לזהותם יש יהודים ששנאתם העצמית מעבירה אותם על דעתם
* אלי   11/12/12 | 15:22
ההבדל
מקדש , כנסיה , מסגד וכו' הינם מקומות קדושים. לעומתם, שיעור באוניברסיטה , גם אם הוא נוגע ביהדות , הוא לא קדוש. מלבד זאת שנכפה על הסטודנט ללמוד שיעור זה [ זהו חוק בבר אילן - קורסים יהודיים ] . חוסר התחשבות במיעוטים שבארץ.
* הממ    11/12/12 | 16:42
39. הלוואי וגם אצלנו באריאל יחייבו לשים כיפה את כולם במורשתישראל
שזה המקביל ליהדות בבר אילן במקום זה מביאים מרצים שמלמדים ברית חדשה ואומרים שהיהדות היא פיקציה.. בושה וחרפה לאריאל ישר כוח לבר אילו
* נסימיקו   11/12/12 | 15:15
38. זאת כפייה דתית לכל דבר. לא משאירים להם ברירה
אז מחתימים את הסטודנטים... בר אילן כופה בדיעבד הרבה מאד תוכן דתי ודרישות מעבר מסטודנטים חילוניים ומתיחסים אליהם כאל אחד הסטודנטים הדתיים שלהם. האוניברסיטה ידועה באופייה הדתי....
* דנה   11/12/12 | 15:04
37. אין בתורה ולא בהלכה איזכור של חובה לכבוש כיסוי ראש רק לכהנים מוזכר-
כי היו בבית המקדש חובשים כיסוי ראש ,אך רק כשבית המקדש היה קיים ! ולא מחוצה לו ורק כהנים ! הכיפה ויתר כיסויי הראש אינם קשורים לדת היהודית! הנוהג הזה של כיפה הישתרש לפני כ-300 שנה ,כדי להבדיל ביניינו לגויים . אני ממליץ לאותו סטודנט להגיש תביעת ענק נגד בר אילן והמרצה! אני בטוח שהוא יזכה ! וגם ילמד את כל גדולי התורה שזה לא חובה! וכי זה פוגע בכבוד האדם חרותו! מי שרוצה מרצונו לכבוש כיפה בבקשה.
* אריה   11/12/12 | 14:59
36. סטודנטים מחוייבים ללמוד את הקורסים ביהדות לבית כנסת אף אחד לא מכריח אותך להכנס
* ארתור   11/12/12 | 14:53
35. שטויות!
כבוגרת האוניברסיטה אני מעידה שלמרות שהשקפת האוניברסיטה היא דתית היא מכבדת בדיוק באותה צורה את החילוניים הן בלימודים, במסיבות שנערכות במיוחד וכן הלאה זהו סתם מקרה של מרצה ספציפי ואין בכך להעיד על הכלל!!
* מישהיא   11/12/12 | 14:47
34. סטודנט-ככל אדם- חייב לכבד את חתימתו לתקנון האוניברסיטה
יתכן שיהיה עליו לחפש אונירסיטה שתתאים להשקפת עולמו.
* כה פשוט   11/12/12 | 14:42
נכון ,רק שזה יקרה ברגע שיפסיקו לסבסד את ביתך ההתנחלות וישאר כסף לבנות אוניברסיטה חדשה
* q   11/12/12 | 14:56
33. חבישת כיפה
בכל שיעורי היהדות שלי באוניברסיטה (תואר ראשון ושני), לא חבשתי כיפה, וכך גם סטודנטים רבים לא חבשו כיפה, ואף מרצה לא דרש לחיות עם כיסוי ראש, או שהוציא סטודנט בשל כך- לדעתי מדובר במקרה בודד אם הסיפור נכון בכלל
* בוגר בר אילן   11/12/12 | 14:35
אני כן נתקלתי במקרים כאלו
ואני רק בשנה א'....
* חן   11/12/12 | 15:07
32. השלב הבא, תפילין ונישוק מזוזות
shosh   11/12/12 | 14:32
31. חתמת?! זבש"ך
* פרובוקאטיבי   11/12/12 | 14:32
30. אוניברסיטת בר אירן
פשוט מקומם. ניתן לראות את הכפייה הדתית מעוררת הסלידה במלוא הדרה. עוד יותר מקוממת תגובת האוניברסיטה - הסטודנט חתם על התנאים לפני שהתקבל ללימודים. אתם רציניים? כל אוניברסיטה יכולה להחתים כל מועמד על מה שבא לה , אז ? טוב שלא החתימו אותו שהוא חייב לצום ביום כיפור. ולכל מי שטוען שזו אוניברסיטה דתית, מעניין מה היה קורה אם באוניברסיטה חילונית היו מבקשים ממשהו להוריד את הכיפה. וחוץ מזה בערך 50% מהסטודנטים בבר אירן לא דתיים.
* עומר   11/12/12 | 14:23
צודק !! נראה אוניברסיטה שתגיד לסטודנט להוריד את הכיפה .. אותו דבר!
* אני   11/12/12 | 15:22
29. אף אחד לא חייב אותו לקחת את הקורס הזה
יש עוד המון מרצים שלא מחייבים לחבוש כיפה, אז הוא חייב ללכת דווקא למרצה הזה?!?!?! ועכשיו תגידו לי שזה לא דווקא....
* דווקא אוהב חלודה   11/12/12 | 14:21
28. בכל התנך לא כתוב כלום על כיפה.
* אליהו   11/12/12 | 14:17
27. מקרים כאלו והתגובה של האוניברסיטה
גורמים לי להתבייש שלמדתי בה.
* טל   11/12/12 | 14:16
26. היהדות לא יותר טובה מהאיסלם
כפיה דתית. איראן.
* דודו   11/12/12 | 14:16
25. רק בארץ לא מכבדים אתה במסגד כנס בלי נעלים
אתה באפריקה כבד את תרבות המקום אתה לומד יהדות במקום דתי תכבד חסר תרבות גויים שבאים מכבדים בחוץ לארץ
* יאיר   11/12/12 | 14:14
לכבד ?!
מי אמר שהמקום הוא דתי ? מחר לומדים שם כימיה !!
* בני - נהריה   11/12/12 | 14:47
24. שיקפידו פחות על כיפות ויותר על תכנים
* דוס   11/12/12 | 14:10
23. אחת שלמדה בבראילן
אין על בר אילן ,זאת אונברסיטה ברמה גבןהה מאוד , ויש לה סטנדרטיים משלה , מישלא רוצה לעמוד בסטנדרטים לא מחוייב ללמוד שם, אף אחד לא לומד באונברסיטה בכפייה, מי שנמצא שם זה מרצונו החופשי, וזאת זכותם לנהוג לפי כללים משלהם , לא מוצא חן בעיינך יש עוד הרבה אונבירסטאות, אתה מוזמן להחליף מקום.
* תמר   11/12/12 | 14:09
מהרמה הגבוהה של דברי הכותבת אפשר להסיק על הרמה הגבוהה
של האוניברסיטה
* יש יש   11/12/12 | 14:44
זאת אונברסיטה ציבורית לא פרטית לידיעתך.
* ארתור   11/12/12 | 14:52
סליחה? מז"א ? ואם בבן גוריון
או בת"א יחליטו שלא לאפשר לתלמידים להיכנס עם כיפה זה לדעתך יהיה נורמלי ? זה עובד לשני הכיוונים.לא מספיק מחייבים תלמידים לקחת קורסים של יהדות(שזה גם מקומם לכשעצמו) ועכשיו עוד להיכנס עם כיפה ? מחר מחרתיים יחייבו לנשק מזוזה בפתח ולברך על תפוח שאוכלים בשיעור.אם בת"א היו מחייבים לקחת קורס שנוגד את האמונה היהודית או לא מאפשרים לאנשים להסתובב עם כיפה כי "זו רוח האוניברסיטה" אני חושב שלא היית מגיבה ככה,אבל כשזה נוגע לכפייה דתית אז הכל בסדר.וחוץ מזה האוניברסיטה שם ממש לא ברמה גבוהה...חוץ מהפקולטה למשפטים הכל שם ברמה של סמי שמעון ושאר מכללות כושלות,אוניברסיטה פח.
* טל   11/12/12 | 16:19
לומדים שם עוד סימני פיסוק חוץ מפסיק?
* מעניין   11/12/12 | 16:21
22. בר אילן-חבישת כיפה
כמו שאתם מחוייבים ללמוד יהדות,אתם מחוייבים לחבוש כיפה!קצת כבוד למגזר הדתי יתן הרבה כבוד למגזר החילוני!!!בואו נחיה בשלום ונפסיק להתייחס לכל סטודנט שמחרחר למלחמה
* קרן   11/12/12 | 14:08
21. ל15 שכנראה צריכה חיזוק בהבנת הנקרא..
הכיסוי ראש לא נועד בשביל להבין יותר טוב את החומר.. הוא נועד לכבד את הדת שלומדים בכיתה.. ערבי/מוסלמי שבא ללמוד בבר-אילן יודע מלכתחילה שיצטרך ללמוד קורסים ביהדות והוא לוקח זאת על עצמו. הוא לא צריך לשים כיפה כמובן ולא בטוח בכלל שערבי צריך לשים כיסוי ראש.. אבל יהודי שלומד בכיתה קורס ביהדות כן צריך לשים כיסוי ראש!! וכיסוי ראש זה לאו דווקא כיפה!!! זה כיסוי לראש. זה יכול להיות כובע של פומה או כובע צמר או כל כיסוי אחר.. אז חלאס עם ההתחכמויות. יודעת מה? אם היו מחייבים לשים כיפה הייתי אומר סבבה זו כפייה דתית.. אבל דורשים לשים כיסוי ראש כלשהו לאו דווקא כיפה..
* אחד שמבין   11/12/12 | 14:06
סבבה.. בוא נלך צעד קדימה.. למה רק גברים? מה עם נשים?
כנראה אתה לא חזק בהבנת הנלמד.. אם אתה קורא טקסט דתי בלי כיסוי ראש מה יקרה לך?? למה במקום לפתח אנטי אצל חילוניים אולי שיבואו ממקום של קבלת האחר ?? כי אני אישית מכירה את הקורס ויודעת שהוא מבוקש ומרצה מעניין.. אולי במקום לכפות על כולם תנו להם להכנס לשמוע ולהתעניין.. אולי אחרי כמה שיעורים הם לבד ישימו כיפה ברגע שיבינו את המשמעות ?!?! למה הכל מתחיל ונגמר בכפיה דתית מכוערת ודוחה?? ואם הוא לא רוצה לשים כיסוי ראש ..אז מה ?!?! על מה כל המהומה?? אם כיפה בלי כיפה כולנו בני אדם!!! אי אפשר לדבר על לכבד מצד אחד ומצד שני לא .. קצת היגיון בריא!
* שוב אני   11/12/12 | 14:58
20. אייאייאייי אפשר לחשוב כולה כיפה
למה לא לכבד? מישהו כפה עליו לחבוש כיפה גם מחוץ לשיעור? סתם שמאלני מסריח שמגדל שיער וחושב שהעולם הוא סוטול איך אתם נהנים לסכסך זה לא יאמן
* סתם פרובוקציה   11/12/12 | 14:02
19. אז מה הבעייה ?! אם הסטודנט לא רוצה לחבוש שלא יגיע לשיעור!
* חילוני   11/12/12 | 14:02
השעורים האלה הם שיעורי חובה, זה בדיוק העניין
* מיקי   11/12/12 | 14:28
ואחרי זה אומרים שהדתיים הם ראש בקיר!
יש מספיק קורסים ביהדות באוניברסיטה שלא מחייבים חבישת כיפה אל תשחקו אותה תמימים. מי שכ"כ מפריע לו שיירשם לקורסים אחרים ביהדות! נודניקים! חשבתם פעם גם שיש מושג של כפייה חילונית. תעקבו אחרי דברים בארץ ותבינו שדתיים לא סובלים פחות מחילונים.
* N   11/12/12 | 19:46
18. פרובקציה חילונית
* דוד   11/12/12 | 13:59
17. איאתוללה בלב מדינת ישראל. חשוכים הביתה!
* טהרן   11/12/12 | 13:59
16. שהולכים למסגד למה חולצים נעלים.. כפייה ???
זוהי אוניברסיטה דתית. מה בושה לשים כיפה.. לימוד קודש.
* אורי עמר    11/12/12 | 13:58
זו אוניברסיטה,לא בית כנסת
יש שם גם חילונים וצריך להתחשב בהם,זה צורם לך בעין כשאתה רואה מישהו בלי כיפה?
* אריאל   11/12/12 | 14:18
זה לא בושה, פשוט כפייה דתית
אי אפשר לכפות על אנשים לעשות דברים שאינם רוצים או מאמינים בהם. העיקר הדתיים רוצים שיבואו לקראתם, שיפסיקו את הכפייה הדתית הזו ואולי זה יעזור במשהו.
* אפרת   11/12/12 | 14:30