זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (164 תגובות ב-80 דיונים)
30. כתבה יפה ונכונה ' ישתבח שמו לעד
* גולשת   27/11/09 | 12:03
29. תפסיקו עם השטויות
אנחנו לא עם נבחר ולא אור לגויים שטויות שנועדו לאחד אותנו
* יעקב   27/11/09 | 11:48
מאיפה אתה יודע??
* יוני   27/11/09 | 14:24
28. לכל המוסלמים למיניהם
כל הטענות שלכם לא ענייניות ואם תחשבו עליהם ותנסוקצת לבדוק אותם תגלו שהם גם לא נכונות. אז לפני שאתם כותבים תחשבו. חבל..
* יהודי   27/11/09 | 11:46
27. הוא בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו תורת אמת.
* איציק.    27/11/09 | 11:42
26. תודה על המידע. יש לי כמה שאלות ושני דברים לספר.
שאלותי: 1. מי כתב את המילים הראשונות "בראשית ברא.." עוד לפני חווה ואדם? 2. מדוע כתיבת התורה פסקה? הרי יש ספר אחד שיש לו התחלה וסוף. למה? ***חברתי הנוצריה מבולבלת מאוד. לבניה קוראים דוד וסיימון. כששאלתי למה בחרה בשמות של יהודים,אמרה שהיא בכלל בחרה בכך כי אלה שמות יפים. היא מספרת שברור לה שהתורה התחילה מהעם היהודי. אציין שהיא נורבגית. ****כשהילדים שואלים: אבל היו דינוזאורים לפנינו...והם לא מבינים איך התורה משתלבת, אני אומרת שבשורות הראשונות מוזכר מה קרה לדינוזאורים: "...והארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום". יבואו הלא מאמינים, ידקלמו מאמר שכתב איזה מדען גדול על המפץ הגדול, אך ישכח שלפני המדען, השם סיפר לנו על כך מזמן................. מדור נפלא, אני נהנית. המשיכו כך.
* כתבות נפלאות, כן ירבו   27/11/09 | 11:40
אמממ
1. כעיקרון כל התורה עצמה, כל מה שסופר על האדם הראשון על נוח וכו... הכל היה קיים עוד לפני שזה קרה יותר מ 700 דורות לפני בריאת העולם ליתר דיוק... הרי כתוב בזוהר הקדוש שהקב"ה "אתסכל דאורייתא וברא עלמא" לפיכך מה שאומרים הכל ידוע והכל כתוב אכן כך, אפילו הבורא ברא לפי ספר התורה, חבל שאם התורה היא הוראות יצרן לעולם כה מושלם אנחנו לא פועלים עפ הוראות היצרן עלינו.... 2.לגבי שאלה זו אני לא בטוח אבל אני חושב באיזה שהוא שלב כן התרחש ריחוק מסויים או יותר נכון ליקרוא לו זה הסתר פנים של הקב"ה בעיקבות החטאים הרבים שבין השאר החריבו את בית שני והגלו את עם ישראל מארצו (ויש הבטחה שהוא יחזור וזה אכן קרה)
* ערן   27/11/09 | 13:35
אני יכולה לנסות לענות על שאלה 1..
כשמשה רבינו עלה לשמים במשך 40 יום ולילה,הוא כתב את התורה לפי מה שהק"בה אמר לו.
* תושבת הארץ   27/11/09 | 13:45
תשובה לשאלתך
משה רבינו כתב את התורה במהלך ימיו. את כל התורה מתחילתה ועד סופה. רק משה יכול לכתוב את התורה מפי אלוקים. שאר הנ"ך נכתבו ע"י נביאים. כיום, לצערינו, אין נביאים.
* אפרת   27/11/09 | 14:28
הסבר לשאלה 2
אבל המציאות חוזרת על עצמה כל פעם מחדש.. לא שמת לב לזה? זה כמו גלגל שמסתובב והציורים לא משתנים..
* אניניניניני   27/11/09 | 16:00
25. ישראלי אמיתי מאמין
ליהודים שבנינו תמשיכו להאמין בה' אחד ושמו אחד לדתות האחרות נמות ונראה ( אל תשכחו לקחת מברשת נעלים כדי לצחצח לי תנעלים)
* אוהב ה'   27/11/09 | 11:35
24. ל12
 יכופר תחשוב טוב מה שאתה מדבר
* שי    27/11/09 | 11:32
23. להתעורר
מתי יבינו סופסוף אנשים שכל הדתות רק יוצרות מאבקים שטותיים בין בני אדם. כולם רוצים להרגיש שהם יותר טובים והדת שלהם היא הנכונה. אבל אין דבר כזה דת נכונה. אין דבר כזה עם נבחר. זה גזענות להגיד שכן וההיסטוריה רוויה בדם בגלל העיוורון הזה והאגו של בני אדם. האלוהים כתפיסה של משהו מוגדר כל כך, זאת תפיסה ילדותית ופרמיטיבית. אם יש אלוהים, לא מזיז לו באיזה דת אתה. אם אתה בנאדם טוב עם ערכים, אלוהים יאהב אותך. היהדות כמו כל דת אחרת זה חרטא ברטא.
* עופר   27/11/09 | 11:29
איך טעית במה שאמרת
אתה מוזמן לפתוח לא יותר בשביל סידור, ולראות "ובחרת בנו מכל העמים להיות לנו לאלוקים. בור.
* ירון   27/11/09 | 13:27
הבור הוא אתה ידידי המפגר
עופר צודק 100%...
* קנדה   27/11/09 | 16:37
בוא אני אסבר לך משהו אחד
היהודים- רוצים להות בארץ ישראל השלמה כשומרי מצוות-שומרי השם הנצרות-מנסה להרחיב אותה כמה שיותר,מנסים לשכנע אנשים שיבואו לכניסיות-משלמי לאותם אנשים כסף שיהיו נוצרים מוסלמים-הדת הקיצוני שמנסה להחריב את מי שעומד בדרכה,פעולות טרור זה המסולמים,הם רוצים עולם רק של מוסלמים היודים רק רוצי מדינה קטנה,וצדיקים-לא יותר מזה וחוץ מזה דת מחנכת את המאמין לעשות טוב לכולם לא משנה מי ומה הא (אצלנו זה ככה-זה שאנחנו לא רוצים לחיות עם הגויים זה לא אומר שאנחנו שונאים אותם.)
* קופיקו   27/11/09 | 13:56
תתעורר
אכן, כל הדתות האחרות, הובילו לשפיכות דמים. היהדות, שוללת לחלוטין הריגה של בו דת אחרת. יחי ההבדל!
* יונתן   27/11/09 | 14:29
היהדות ממש לא שוללת הריגה של בן אדם אחר
לך ללמוד קודם אחר כך תדבר שטויות...אף דת לא שוללת הרג של בן דת אחרת....השאלה היא אצל מי זה קיצוני-אצל האיסלם=פאנטים מסוכנים...
* קנדה   27/11/09 | 16:41
עופר יקירי
יש משהו בצליל של המונח" עם נבחר" שקצת מבלבל אותך!!! זה שעם ישראל הוא עם נבחר,זה לא אומר שאנחנו יותר טובים מעם אחר! אין פה תחרות או אמירה גזענית כל שהיא! עם ישראל פשוט ש ו נ ה משאר העמים! אם תשווה את העולם כולו לאדם פרטי,לכל אדם יש אברים בגופו שהם יותר מרכזיים,מהותיים,חשובים! כמו הלב או המח. עם ישראל ביחס לשאר העולם הוא כמו לב!!! הוא כמו מרכז,הנקודה הפנימית ביחס לשאר העמים.לא בגלל שבחרנו בזה או שהחלטנו שכך יהיה! המציאות(או יותר נכון ,אלוהים)החליטו בשבילנו,כך שאין באמירה כזאת שום גזענות! לכל עם יש תכונות ויכולות מסוימות,ולנו יש "קטע אחר" משאר העמים!כך נבראנו(במעמד הר סיני)לא אנחנו החלטנו שכך יהיה.כמו שיש לכלב תכונות שאין לאבן,זה לא אומר שהכלב גזען או מתנשא!פשוט כך הכלב נברא!עם יכולות ותכונות שאין לאבן.אני לעומתך,זה שאומרים לי שאני חלק מהעם הנבחר,זה מעורר אצלי א ח ר י ו ת!אני מבין שלעם ישראל יש איזו שליחות ,איזה תפקיד חשוב בעולם.ו...לפני שאתה מחליט שהכל חרטא ברטא,תשב ותלמד הרבה תורהלעומק,ורק אז אתה מוזמן לשלול הכל בכזאת ודאות! שבת שלום עופר.בייייייייייי
* ג'וני   27/11/09 | 15:58
22. דת
תתביישו לכם. מה זה דת ? הרי כל הדתות בסופו של דבר מאמינים באתו אלוהים. השנאה זה הבן אדם. די לשנאת האחר והשונה.
* מאמינה באלוהים   27/11/09 | 11:28
21. כל הכבוד למקו! יש בכם קצת יותר מרדידות...
סוף סוף מביאים מאמרים עם תוכן ולא רק רכילויות ושטויות. שיחקתם אותה הפעם...
* א.א   27/11/09 | 11:27
20. רק הזמן יגיד, ברגע שכל אחד מאיתנו יגיע למעלה הוא ידע.
כרגע אלוהים יש לכולנו, אפילו לגויים, אף אחד לא בוחר איך להוולד ולאיזה דת להוולד, אני מאמינה שגם אלוהים חושב ככה.
* דגניתת   27/11/09 | 11:25
אז זה יהיה מאוחר
אפשר כיום לבדוק את הנושא. אפשר להכנס לאתר 'הידברות' בכדי לבחון את הדברים.
* יוסף   27/11/09 | 14:31
19. הענין שבהר סיני קיבלנו תורה לעיני מיליוני עדים ואילו ....
הדתות האחרות טוענים שהתגלה להם אללה או גאד אין עד אחד ולכן כשיש מיליוני עדים שממשיכים את העדות עד היום (עם ישראל) לא ניתן להפריך זאת אנחנו העם הנבחר ואנו מצווים לקיים תרי"ג מצוות אלו הכללים ואלו החיים בעולם הזה בשביל הכנה לעולם הבא
* המרצה הנודע   27/11/09 | 11:10
18. בושה שהדת היהודית מיוצגת ע"י, ביישתם את דתו של הנביא משה.
הקוראן אף פעם לא השתנה ואין לי גירסאות ובמקרה ויש רק השיעים שכחלק מקונספרציה החליפו מילה אחד בקוראן , הקוראן הספר היחיד בעולם שנשמר מאז היווסדו , ואני מקווה שכך בכל הדתות ,
* מוסלמי   27/11/09 | 11:07
...
ככה גם התנ"ך. אין לו עוד גרסאות..
* עדן   27/11/09 | 11:25
הרב צודק במיליון אחוז כנראה שבגוג ומגוג נראה ....
איזה דת היא המקורבת ביותר לה'
* יהודי   27/11/09 | 11:36
קוראן, אמנם אמת?
אם לבחון את הקוראן ניתן להבחין כי מדובר בשכתוב לא מוצלח של התנ"ך היהודי. מה עוד שקיימות עדויות היסטוריות ברורות שככל הנראה זהו המצב.
* בוריס   27/11/09 | 11:42
אתה כל כך טועה!
ועוד איך הקוראן השתנה, ויש הרבה גירסאות למוסלמים ולנוצרים של התורה שאתם כתבתם. אם ניקח את הספר שהקבה כתב ליהודים ואם נקח את כל הספרים מכל מקום בעולם, לא נראה שהיה שינוי אפילו לא קטן. נביאי שקר גם מוחמד וגם ישו! אני יכול לקום בבוקר ולומר אני נביא הקבה התגלה אליי בו נפתח דת חדשה. הרי אף אחד לא ראה שהקבה נתגלה למעט "מוחמד וישו". ובכך שתורת ישראל הקבה נגלה לעיניי מיליוני ישראלים וגויים, זו ההוכחה, ומה גם כתוב שהקבה נשבע לעם ישראל שהוא לא יעזוב אותם, איך הקב"ה יכול להפר את מילתו?!?!
* ירון   27/11/09 | 12:26
אז מה עדיף לסמוך על מוחמד?!
ותזכיר לי מתי הקוראן נוסד?! תהיה בטוח שהוא נוסד לאחר התנ"ך!!!! ולא רק שנוסד לאחר התנ"ך, אלא גם מושפע מִן התנ"ך. *והתנ"ך לא השתנה מעולם אפילו לא במעט!!!!
* ליטל.....   27/11/09 | 13:21
נכון הקוראן נשאר אותו דבר...רק הסתה
מה יש לכם בקוראן...??? רק הרס,רק מוות,רק נקמות,רק דם...בזה אתה צודק שהקוראן נשאר אותו דבר.
* אני...   27/11/09 | 15:50
17. יש כל כך הרבה הוכחות
יש זמירות שנכתבו עוד לפני מוחמד וישו. כי באנו בחרת מכל עם ולשון ורוממתנו מלכנו בשמך הגדול. ושמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.
* משה   27/11/09 | 11:05
16. אהבתי תכתבה...ישתבח שמו לעד!!!
* אריה   27/11/09 | 10:48
15. כל דת יגיד שאלוהים בחר בו
לפי דעתי כל הדתות יגידו שהם העם הנבחר .
* arieshor   27/11/09 | 10:43
זה לא לפי דעתך, זאת עובדה.
לא רק אנו טוענים את זה, כך כל הדתות.
* עכג   27/11/09 | 12:22
14. הנחת יסוד מוטעית. פאנטים לא חושבים
* למה זה חשוב?   27/11/09 | 10:30
13. כנסו
מזה עם נבחר ? אלוהים שלך לכם מאות נבאים אבל מה עשיתם הרגתם אותם ואמרתם על דברים נוראים על האמא של ישו אז אם אתם די בתוחים שאתם העם הנבחר אז למה אתם מפחדים מהמוות אשר אלוהים לא יבגוד בכם וישלח אותכם לגיהנום כתוב בקואן שאלוהים כעס עליכם בגלל שלא רציתם לקחת את התןרה עד שהוא הרים את ההר מעל ראשכם .
* מוסלם   27/11/09 | 10:16
הסורות בקוראן זו פשוט בדיחה היסטורית
* בוריס   27/11/09 | 11:44
אם אתה לא יודע עברית, איך אתה מבין מה כתוב בתנ"ך...
* יהודי   27/11/09 | 14:33
כך או כך.......
ואף עפ"י כן, אלוקים בחר בנו (העם היהודי) שנקבל את תורתו!!! ואין לך על מה להתקומם כי התורה כעת בידנו (אם ההר עלה מעל ראשנו ואם לאו, זה כבר דבר שולי ביותר נוכח העובדות).
* ליטל.....   27/11/09 | 15:22
תגובה ל-13
כל אלו שלא רצו לקבל את התורה הם ערברב(הם מיצרים ששכבו אם נשים יהודיות ונעשו למישפחה) וזאת למה כל הבלגן במידבר "שמע ישראל השם אלוקנו אשם אחד ויחיד"
* יהוד   27/11/09 | 16:28
12. הכול שקר
הכול שקר בחיים לא ראיתי מוסלם הופך ליהודי רק שתדע יבוא יום ונרא מי נכון האיסלאם היא הדת של כול הנבאים מאז אדם עד מוחמד זה כלל את מוסא גם שתדע אין בדת האיסלמית יותר מ קוראן אחד הוא ירד דרך המלאך בשפה הערבית וישאר לעד בשפה הערבית ללא שינוי
* מוסלמי (כנסו)   27/11/09 | 10:08
אז רק שתדע
הייתי בשיעור תורה שבו הרצה אדם מוסלמי לשעבר שהתגייר כי הרגיש שיש עליו שמירה אישית מה', הוא סיפר דברים מדהימים מהשבי בחיזבאללה ובכל זאת ניצל מכל סכנה, הבנאדם התנתק מכל דעה קדומה וחיפש את האמת ומצא אותה ביהדות! הוא אמר שהדבר היחידי שהוא מצטער עליו זה שהוא נולד מוסלמי!
* נתנייתי   27/11/09 | 12:08
אל תאמיני לכל מה שמספרים לך מותק !
זבי בחיזבאללה עאלק בטח הוא משקר .
* עומר   27/11/09 | 15:59
אתה טועה גבר
עם אתה לא יודע הקצין שלי דרוזי אבא שלו היה בשבי בחיזבאללה אז אל תגיד שזה שטויות כי לפני 320 היו חיילים בשבי של חיזבאללה ולמוסלמים שתדעו כל הדתות בעולם כולו יודע שאנחנו העם הניבחר מה שנישאר לכם זה לשרת אותנו
* מגבניק   27/11/09 | 18:58
נחלנ
תאמין במה שאתה רוצה
* מהע   27/11/09 | 12:15
אה באמת?
אז כשתמצא הוכחה שהאיסלם קיימת יותר זמן מהיהדות,תודיע לי טוב? וכן יש מוסלמים שמתגיירים להפתעתך הרבה.
* אריאל   27/11/09 | 20:26
11. אמת ויציב. שכוייח !
* הדר   27/11/09 | 10:07
10. כל הדתות מאמינות שיקבלנו תורה מסני אבל!!!!!!!!!
אחרי מתן תורה. עשינו את חטא העגל ולכן השם עזב אותנו כך יואמר כל נוצרי או מסולמי אבל שאלה? למה השם לא התגלה כאשר כיביכול הוא עזב אותנו עובר הנוצרי/מןסלמי למה לא היתה התגלות כמו בהר סיני?
* יהודי    27/11/09 | 10:04
חטא העגל התרחש לפני מתן תורה... כשעם ישראל ראה שמשה עלה ולא ירד הביטחון התערער
* ערן   27/11/09 | 12:33
היתי רוצה לתקן אותך- זה קרה אחרי מתן תורה
חטא העגל התרחש אחרי מתן תורה, משה עלה לשמים להיות עם ה' וכשחזר ראה את החטא שבני ישראל עשו.
* ***   27/11/09 | 17:49
9. כתבה מצוינת
* אוראל   27/11/09 | 09:55
8. פשוט מדהימה התשובה וזה כ"כ נכון!!
זה פשוט מוכיח לנו עד כמה התורה זה לא דבר שמישהו המציא אלא באמת זה עבר מדור לדור בצורה כ"כ מדויקית! אשריכם ישראל!!
* אחת שמאמינה..   27/11/09 | 09:53
7. כתבות נפלאות , המשיכו כך
כל הכבוד לאתר MAKO על הכתבות מלאות התוכן והמשמעות שאתם מעלים בימי שישי , המשיכו כך !
* אביחי   27/11/09 | 09:46
6. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד =יחיד ומיוחד לעם אחד ומיוחד
אהבתי את הדוגמא של הרב פנחס על מודה במקצת אשרינו מה טוב חלקינו שאנחנו יהודים ומובדלים משאר העמים יהודי רואים עליו שהוא יהודי זה נפש אחרת עדינה יותר סימני ישראל אומה הקדושה= ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים
* יוחנן   27/11/09 | 09:38
5. לשירי היקרה דת זה דרך איך לעבוד את הקדוש ברוך הוא
תלמדי ספר שניקרא הכוזרי ואז תביני מה זה הבדל בדתות אצלנו אסור להיתאבד את הבנת את זה
* א א    27/11/09 | 09:36
4. טיעון טיפשי. יש מאות דתות וכתות בעולם, רובן לא שמעו על התנ"ך.
* /   27/11/09 | 09:09
3. העם הנבחר
אני לא יודעת מה הבעיה של העם שלנו הרי תשאל את 80 אחוז מהאוחלוסיה ותגלה שיש בהם אמונה בסיסית בה' אז למה הם עושים את העולה על רוחם ולא שומרים שבת וכדומה... בגלל זה המדינה הזו נדפקת.
* ס   27/11/09 | 08:53
2. ה הוא המלך בארץ
ובעולם כולו
* גדי   27/11/09 | 08:31
1. דת זה אמונה בבורא אחד ולכן אין הרבה דתות יש הרבה כתות
הדת המאמינה בבורא אחד בלבד זה רק דת ישראל
* שירי   26/11/09 | 17:14
יפה מאוד,אהבתי את המשפט שירי
למעשה היא צודקת,כל הדתות מאמינות באלוקים אחד אבל לכל דת נביא אחר,אצל המוסלמים שישרפו יש את מוחמד,לנוצרים ישו ולנו ליהודים את משה רבנו עליו השלום
* דביר   27/11/09 | 09:27
דת זו אמונה ממוסדת
אמונה זה אינדבידואלי - את עם עצמך. דת זה כשמישהו לוקח את האמונה הבסיסית הזו, מלביש עליה את סגנון החיים שלו ומחליט שזו הדרך הנכונה לחיות. לאחר מכן הוא משכנע כמה אנשים שהוא צודק ומורה להם לשכנע או לכפות את סגנון החיים הזה על כל השאר. מכאן שדת זה אמצעי שליטה המבוסס על אמונה.
orendo   27/11/09 | 12:09
יואו כמה נכון........אהבתי את ההסבר
* קנדה    27/11/09 | 16:27
אמונה או דת זה אותו דבר
אם יש אחד חכם שיכול ללמד את הרבים, והם פועלים כי טוב להם לפי פועלו של החכם, סימן שעל החכם שורה רוח החוכמה מאלוהים. לכן, אמונה זה טוב, אבל יש המון חכמים, והמון מורי נבוכים. מי שטוב לך איתו עם החוכמה שלו, תזרמי עם דרכו אם היא טובה לך. בני אדם לומדים אחד מהשני. בלי הלמידה הזו אף בנאדם לא ידע לעשות דבר ויחיה כקוף אחרי חיות אחרות. מקווה שהבנת למה אני מתכוון
* זה ההבדל בין נבוך למורה נבוכים   27/11/09 | 17:42