תגובות (190 תגובות ב-120 דיונים)
70. התגרשו ?! נגמר סיפור.עכשיו שתעשה מה בא לה
למעלה מ 50% מהמתגרשים זה בגלל בגידות.ומן הסתם חלקם עוברים לבני הזוג איתם בגדו.אז כולם לא יוכלו להתחתן ? נו באמת.גישה פרימיטיבית ומתיימרת לשחק אותה אלוהים.מה גם שיוכלו להתחתן אזרחי. ומה גם שגם ככה חיים ביחד והולידו ילד אז בפועל הם מקיימים נישואין לכל דבר.
18/12/14 | 14:29
ממש לא יש כבוד ומוסר וקפריסין
19/12/14 | 04:04
69. התורה
זוהי תורתנו הקדושה ואין עליה עוררין.
זה כתוב במפורש .
ערך המשפחה הןא יסוד גדול ומקודש בתורתנו
ןאם תעמיקו תראו שעומד רציונאל מאחורי החוק... אוי לנו אם נהרוס את מוסד הנישואין... בגלל זה ישנה הדרדרות מוסרית וערכית בחברה שלנו
18/12/14 | 14:19
איזה שטויות , אני מעלה עוררין על התורה והחרדים
18/12/14 | 14:31
מעלה עוררין. ..
אם אתה מתכחש לתורה, אתה מתכחש לעצם היותך חי בישראל. אתה לא יכול לחיות בישראל אם אתה לא מאמין בתורה.
זה הופך אותך לגזלן אדמות
18/12/14 | 16:06
ואיפה בתורה זה כתוב ???
כלומר, איפה בדיוק כתוב שאשה אינה יכולה להינשא למי שאתו נאפה לאחר התרת הנישואין בהם היתה קשורה בעת שנאפה ???
"לקחת אשה" - זה להתחתן ? או שהיא ידועה בציבור ?
ואילו היתה "רק" ידועה בציבור - כן היה מותר לה להנשא לידוע בציבור השני (זה שסיפק אונתה בעת שגם אחר סיפק) ?
העיקר שהכל קדוש ושמתפרנסים מזה היטב ???
19/12/14 | 21:04
הלכה
אם היית יהודי שומר מצוות היית יודע שזה בהלכה "...אסורה על בעלה ועל בועלה" כלומר על זה שבועל אותה כשהיא נשואה. אגב גם בעלה הגרוש לא יוכל להתחתן איתה שוב במידה והתפייסו
21/12/14 | 05:32
68. טיפשות! זאת לא החלטה של בית הדין
ככה כתוב בתורה: ״אסורה לבעלה ולבועלה״ אישה נואפת אסור לה להיות עם בעלה ועם המאהב שלה! ולכן בין הדין אוסר כאילו הם מחליטים מה שבא להם על דעת עצמם
18/12/14 | 14:15
איך אפשר להתחתן איתך יזולה (נ) דין תורה
וילד שלך הוא ממזר
18/12/14 | 14:54
67. אשה לא תשנא עם הגבר שאיתו בגדה
פסק הדין מקובל עלי, בתנאי!!!! שגם גבר שבגד - לא יוכל להינשא למאהבת.
זה לא קיים היו!!!
18/12/14 | 14:12
66. החלטה מקוממת?????
הכתבה הזאת באמת מקוממת לא יתכן שאישה גם תבגוד בבעלה וגם תצא נקיה,אף אחד לא חושב על הבעל, נותו לגטימציה לבגוד אם איןעונש
18/12/14 | 14:11
הבעל שישב בשקט
זכותה לבגוד, אנחנו לא אירן
20/01/15 | 00:47
65. בסדר מסכימה עם זה ומה עם זה ההפך והבעל בוגד????
18/12/14 | 14:09
לבעל לא יקרה כלום. התורה שובינסטית
18/12/14 | 15:12
שטויות
גבר על פי ההלכה הישנה יכל לשאת כמה נשים שיחפוץ, כל עוד הוא מבקש רשות מאישתו הראשונה ויכול לפרנס את כולן.
מיכיוון שהוא יכול כמה נשים, מטומטם יהיה לאסור עליו לשאת אותה כי הוא שכב אתה...
18/12/14 | 16:13
64. הלכה טיפשית ומקוממת
אני מסכימה ב200% שעל האישה לשלם את מחיר הבגידה כלפי הבעל הפגוע( והכל ביחס לסיטואציה ולטיב הקשר).
אבל למנוע ממנה להתחתן עם מי שהיא רוצה( לאחר הגירושים) זה פשוט שעוררתי.
18/12/14 | 13:59
מה יש בך שאת קובעת "טיפשית" גאון את לא
18/12/14 | 14:39
63. מדוע בני זוג בוגדים צריכים ליהנות מפרי בגידתם?
אם הם רוצים להתחתן - שיטוסו לקפריסין ויתחתנו בנישואים אזרחיים.
זוהי מכה כפולה לבן- הזוג הנבגד המסכן.
18/12/14 | 13:57
כי זכותם כמו של כל אדם אחר היא להינשא לבחיר ליבו
במדינה שלהם, הם משלמים מיסים תורמים לחברה וגם עם לא זה זכותם להינשא בלי שום תנאי
ואף אחד לא יכול לשפוט אותם על מעשיהם כי זה לא עניינו
והם לא צריכים לטוס לקפריסין כי איזה כמה רבנים החליטו
זה מונופול לכל דבר ועניין ואסור שזה יהיה .
18/12/14 | 18:10
ומה עם הרס החיים לבן זוג שלהם?
לדעתי מי שבוגד צריך עונש חמור מאוד
20/01/15 | 00:26
62. ובמצב ההפוך זה בסדר?
אם גבר בוגד באישתו, הוא יוכל להתחתן עם המאהבת?! כנראה שכן.
דת שונאת נשים.
18/12/14 | 13:55
61. ״אסורה לבעלה ולבועלה״
הלכה ידועה! בית הדין מנסה להימנע מלקבל פרטים כאלו במקרה של גירושין בכדי לא לסגור את אופציית הנישואין בין שני הבוגדים, אך אם המידע הגיע כבר לפתחו, הוא אינו יכול לפסוק אחרת מהלכה זו.
18/12/14 | 13:55
60. עיקביות!
המשפט הישראלי בנושאי גירושין מתבסס בענייני מזונות על החוק העברי ולכן נידונים אלפי אבות בשנה לעוני ומחסור כדי לממן את המזונות כי הדין העברי מטיל את מלוא אחריות כלכלת הילדים על האב.
לכן החלטת בית הדין היא פשוט עקבית - וטובה: הדין העברי גם שולל את זכותה של אישה שזנתה להתחתן עם מאהבה, והדיינים פסקו נכון.
18/12/14 | 13:49
59. זאת ההלכה בתלמוד של רבותינו
אף בור לא יוכל לחלוק עליה מי שלא מתאים לו שלא יבוא תחת חופה וקידושין כהלכה שיתחתן נישואין אזרחיים וכך נדע שהילדים ממזרים רוצים להמשיך לשמור על הגחלת והעם היהודי אף גוי לא הצליח לשנות את זה במשך אלפיים שנות גלות ובטח שבארץ שלנו עלינו להמשיך בדרך אבותינו .. שתגיד תודה שהיא לא נמצאת תחת השלטון של המדינה האיסלאמית שם היתה מוצאת את עצמה בתוך בור וערמת אבנים וסלעים
18/12/14 | 13:46
58. דת ומדינה גועל נפש
מי שמכם לקבוע עם מי כל אחד מאיתנו יתחתן!?! בכל מדינה מתוקנת יש נישואים אזרחיים, רק בישראל אין לך ברירה אלא להתחתן ברבנות וכמובן לשלם על כך!!! חוצפה שאין כדוגמתה! חייבת להתקיים הפרדה בין דת למדינה!!! הדת לא יכולה לשלוט בחיי כולנו, איש איש באמונתו יחיה.
18/12/14 | 13:41
חסוי
אם המדינה לא הייתה מחוברת להלכה ( שאגב לא באמת כל ההלכות מתקיימות כמו שצריך לצערנו..) היה פה סדום!!!!
כל ההלכות והפסקים הם כדי לשמור אותנו כבני אדם מוסריים ושלא יהיה פה שחיתות וזנות , בלי התורה והמצוות מה היה ההבדל בינינו לבין הבהמות שמתנהגות כרצונם?
21/12/14 | 00:00
חסוי
הפסוק המקורי זה :״צדיק באמונתו יחיה ״ !!!!!
21/12/14 | 00:01
57. נכון היא אסורה לבעלה ולבועלה וזו היהדות לא מתאים לכם לכו לנצרות
18/12/14 | 13:38
56. הוכחה נוספת לנתק שיש בין התקשורת לעם.
18/12/14 | 13:37
55. אתם מנסים להציג את הרבנות כגוף חשוך אך זאת הדת שלנו והם שומרים עליה
18/12/14 | 13:34
54. ק
כל הכבוד לרבנות וחבל שלא שכלו אותם כמו פעם
18/12/14 | 13:25
53. כל הכבוד לביה"ד!! איבדנו צלם אנוש בעניינים אלה.
לפחות מבחינתה. מבחינת עינא בישא. כבראין שום עכבות !! הכל מותר גם כשאסור. אין תרבות ואין צניעות. מה קרה ?? מה תגידי לילדים ?? מיד אחרי הגט עברתי לגור אצלו ? ועוד אני מניח - בשקר - שלא שכבת עם החדש בזמן הנישואין. בחיי שהרבנות צודקת. הם למעשה המכשול האחרון לסדום ועמורה. כן. ועוד דבר: אני לא דתי ולא בן של דתי. גם לא מסורתי ולא בן של מסורתי. אני מונע רק מראייה תרבותית. ועוד משהו. העונש הוא לא רק על האשה !! הוא על שניהם !! מגיע להם!!
18/12/14 | 13:25
בקרוב השמאל יהיה בשלטון ואז הלך עליכם הגברים
יש לנו אחלה נציגות בכנסת, והם סוף סוף יוציאו חוקים נגדכם הגברים שרק פוגעים כל הזמן בנו
20/01/15 | 00:28
52. אם לא בגדה וכל כך אוהבתו שתתחתן אזרחי
18/12/14 | 13:13
51. הרבנות צודקים די להפקרות
18/12/14 | 13:12
50. למה אתם לא מתקוממים נגד ברית מילה??
הרי זה עוול לתינוק..כי זאת הלכה יהודית. ומי שלא מתאים לו יכול להתחתן בקפריסין ולשנות את הסטטוס שלו מ"יהודי " לאני לא יודע מה.. ולנהוג כפי רצונו רק שלא ייבכה ממה שיהיה אח"כ והמבין יבין
18/12/14 | 13:09
גם את זה נבטל, אל דאגה
אנחנו נעלים את הדת מחיינו, נמאס לנו
20/01/15 | 00:29
49. אבל אם הגבר עושה אותו דבר מותר להם כמובן
המוסר פתאום לא קיים בהקשר של הגברים
פשוט בושה!
18/12/14 | 13:03
48. למי אכפת מהרבנות ???
חצי מהמדינה לא יכולה להיתחתן ברבנות למי אכפת כבר בסוף יהיה נשואים אזרחיים והרבנות תפשוט רגל !!! הרבנות יודעת לשלוט כל עוד היא אוחזת בכסף ברגע שזה יגמר גם הרבנות תיגמר !!!
18/12/14 | 13:02
חסוי
ואם ״הרבנות תיגמר״
תיגמר המינימום מוסריות שנישארה בעולם הזה
21/12/14 | 00:03
47. אישה שייכת לבעלה?!
ממתי להיות אדם משתווה ללהיות חפץ?
אישה לא שייכת לשום אדם חוץ מלעצמה.
פשוט שוביניזם דוחה.
18/12/14 | 13:02
בקרוב האיש יהיה רכוש של האשה
20/01/15 | 00:30
46. הנה עוד הוכחה שהדת שונאת נשים
18/12/14 | 12:56
את
טיפשה
18/12/14 | 13:29
למה שנאת נשים ?? העונש הזה לשניהם !! עד כדי כך העיוורון שלך ??,
18/12/14 | 13:30
נשים
חבל מאוד שאמת יצאה לאור.
18/12/14 | 14:16
העונש הוא לא רק לאישה -
הוא גם למאהב שלה!!!
18/12/14 | 14:35
45. זאת ההלכה במקור. הם לא המציאו כי בא להם
אולי תדרשו מבית דין רבני לתת פסקים מנוגדים להלכה?ממש הגיוני... ובתור כאלה שלא יודעים אפילו טיפה בהלכה , מה נותן לכם לחשוב שאתם יכולים לקבוע מה מקומם?
18/12/14 | 12:55
44. הלכה ישנה וידועה
הלכה ישנה ומוכרת
כל ילד שקצת למד תורה וכל רב מלומד היה מחליט אותו דבר הלכה זה הלכה, חוק זה חוק, מילה זאת מילה זה הצד היפה במשפט העברי.
במשפט החילוני יש מאסר עולם אותו קוצבים ואז משחררים בניכוי שליש ובסוף יושבים פחות מעשור על רצח.
למרות שאני בעד נישואים אזרחיים אני אומר השיבה שופטנו כבראשונה שבה חוק זה חוק ולא לפי מה שנוח לשופט
18/12/14 | 12:51
43. מי שעשתה את זה איתו סביר שתעשה את זה גם לו
18/12/14 | 12:45
42. כל הכבוד לרבנות,,
18/12/14 | 12:44
41. דווקא הלכה מקסימה, אם רוצה שתתחתן נישואים אזרחים
אלא בחוקי השבט, אז זכויות אם בכלל, לא יגרעו ממנה, אבל אין את הזכות המוסרית היא איבדה
18/12/14 | 12:44
40. פסק דין הרבני
אישה שמקימים יחסים בהיותה נשואה אסורה לבעלה ואסורה גם לבועלה
18/12/14 | 12:41
39. מי ששכח שהוא יהודי שיעזוב לברלין!
אני לא דתי אפילו לא מסורתי, אני בדעה יציבה כבר שנים שרבנות/כשרות/ישיבות זה סוג של פרוטקשן להמון זועם אסל הקביעה ההלכתית הזו של הרבנות זה אחד הדברים היותר יפים אנושיים ונכונים מוסרית!!
אישה שבגדה בבעלה בזמן הנישואים או ההפך מגיע שתשלם על קבלת ההחלטות.. רוצה ללכת עם אחר?! תתגרשי ואז תלכי!! פשוט בושה
18/12/14 | 12:40
38. זו ההלכה!! ילד שנולד מנישואים כאלו נחשב ממזר!!
כל המגיבים פה פתאום נהיו יפי נפש ונאורים. אם הייתם לומדים קצת יהדות לא הייתם מפגינים כזו בורות - במיוחד שמעון איפרגן - מי שפרסם את הכתבה הזו. הפסיקה של בית הדין הרבני הינה על פי ההלכה. מנישאים כאלו נולדים ילדים ממזרים. אני בטוחה שלא הייתם רוצים שהילד שלכם יתחתן עם ממזר. אז מה כל העלהום הזה על הפסיקה של בית הדין? הפסיקה באה לשמור על עם ישראל והיהדות.
אין מה לעשות - היהודים לא כמו כל שאר אומות העולם. אנחנו שונים בגלל זה אנחנו העם המובחר!
18/12/14 | 12:36
הילד לא ממזר הוא נולד לאחר הגירושים !
18/12/14 | 12:57
טעות
הילד נוצר ונולד אחרי שהיתה גרושה ולכן אינו ממזר.
ממזר הינו ילד שנולד בזמן שהאישה היתה נשואה לאחר.
ההלכה היהודית לצערי מאד קשה ופמיטיבית ולכן צריך לשנותה. במה אנחנו שונים מהדת המוסלמית שגם היא קשה ומקשה?
18/12/14 | 13:46
מה זה אשמתו של הילד שהוא ממזר? זה אומר שהוא
פחות טוב מילדים אחרים? אם כן אז בואו נהרוג את כל הילדים האלה כי חבל שהם לעולם לא יוכלו להינשא ולהקים משפחה. בואו נעשה להם טובה כבר עכשיו.
18/12/14 | 23:57
37. לא. כי לבגוד בבעלך ולהוליד ילד ממישהו אחר זאת פסגת היושר והנאורות
בית יהודי לעם היהודי. מי שלא מרגיש שייך, מוזמן לעוף מכאן לכל הרוחות ולהשאיר ליהודים את ההחלטה כיצד יראה הבית שלהם.
18/12/14 | 12:35
36. טיפשים
מוסד הרבנות מגן על מוסד הנישואין מה עדיף שכל אישה שבא לה תוכל לבגוד וגם להתחתן עם מי שבגדה ככה לפחות שמים הרתעה על האישה. הלוואי שאותה הרתעה הייתה גם על הגברים
18/12/14 | 12:30
זאת הבעיה, שזה רק לנשים
הרבנות בעצם אומרת שלגברים מותר לבגוד ולנשים לא.
04/06/15 | 05:37
35. איזה בורים אתם. זה אחד מהיסודות הכי חשובים ביהדות. וטוב שכך.
18/12/14 | 12:29
34. ממתי עיתונאי נהיה פוסק הלכות שקובע.....
יש הלכה ברורה שקובעת כי אישה שבגדה אסור לה להינשא לבוגד, לא בית הדין קבע הלכה זאת ובוודאי שלא כל עיתונאי שלא מבין שום דבר בהלכות יוכל לטעון אחרת.
אני מציע לעיתונאי הנכבד ולכל מי שיש הסגות וחוסר הבנה על הלכה זאת ללמוד קודם טוב את המקורות של ההלכה ולהבינם ורק אחר כך לפרסם את תגובתו. כי אחרת זה כמו אדם שלא מבין ביהלומים ומתחיל להתלונן למה אבן יהלום קטנה עולה כזה יקר ומה ההבדל בינה לבין אבן ברחוב. ועל זה נאמר "מה מבין חמור במרק ירקות".
18/12/14 | 12:26
33. אי אפשר לא דרך הרבנות
לא משנה איך מתחתנים הגירושים הם רק דרכם ,ושם התחילה הבעיה
18/12/14 | 12:24
בדיוק הפוך
מאחר ואינם יכולים להיחשב נשואים ע"פ ההלכה, אינם צריכים להתגרש ע"פ ההלכה.
18/12/14 | 13:03
32. הפמניסטיות הרסו את המדינה
18/12/14 | 12:23
חכה... השיא עוד לא הגיע
20/01/15 | 00:50
31. החרדים עוברים כל גבול, אין להם בושה
18/12/14 | 12:22
30. יהודים זה ההלכה הוא עודד אותה חחחחחח
18/12/14 | 12:19
29. המדינה החליטה שהולכים לפי ההלכה בעיניני נישואים. וזה ההלכה. הרבנים לא ממצאים את זה, זה מה שהתורה קבעה.
אם אתם חושבים שזה פרימיטיבי וטיפשי אל תתחתנו ברבנות, ותנסו לשנות את החוק. עד אז תתחתנו על הכנסת וחוקיה ולא על מוסד הרבנות שפשוט הולך אחרי חוקי התורה.
18/12/14 | 12:19
28. אני חושב שיש בזה צדק
אשה בוגדת צריכה לשאת בתוצאות של מעשיה
18/12/14 | 12:16
27. מה מקומם בזה???
היא עשתה מעשה נבזי ונפשע
היתה צריכה לחשוב על זה לפני
ואם אתם לא מקבלים את ההלכה אז למה אתם פונים לרבנות
אל תנסו להכתיב לרבנות מה היא ההלכה
18/12/14 | 12:16
26. אסורה על בעלה ועל בועלה
אנשים יהודים נישאים בקדושה.מתחייבים לנאמנות מוחלטת בעיקר האישה שהיא עיקר הבית.כשהיא בוווגדת לא מגיע לה פרס ולהנות מכל העולמות גם מבעלה וגם ממאהבה.
18/12/14 | 12:16
25. למה הם מתעקשים להתחתן דרך הרבנות?
ברור שהמסגרת הזאת לא תואמת את אורח חייה ההוללים של האשה. ומה לעשות כמה שזה נשמע פרימיטיבי בגידה היא לא דבר מקובל על היהדות. שלא תפנה לבית דין גבוה כי גם שם תפסיד. חבל על הכסף.
18/12/14 | 12:16
24. גועל נפש של אישה
18/12/14 | 12:15
23. מה כל ההתקוממות? פשוט אל תבגדו .. ניראה לי מינימלי
18/12/14 | 12:12
22. אולי זה בגלל ששם משפחתו של המאהב הוא כהן
18/12/14 | 12:07
לכהן אסור להתחתן עם גרושה !
זה לא כולל את השם כהן יש עוד כמה שמות שמעידים שהאדם הוא כהן.
גם אם הכהן עצמו גרוש הוא לא יכול להתחתן עם גרושה
18/12/14 | 13:56
21. אישה שבוגדת בבעלה צריכה להתבייש!
לא רק שלא מגיע לה להתחתן עם המאהב, אלה לא מגיע לה אהבה אמיתית בחיים
18/12/14 | 12:05