הורים
תגובות (323 תגובות ב-170 דיונים)
120. טוב שהציבו לך מראה מול הפרצוף.
זו האמת. בישראל, גם אלו שרואים את עצמם מלח הארץ, אקדמאים חילונים ואשכנזים מהמעמד הבינוני, האוכלוסיה האיכותית שדתיים/רוסים/מזרחיים (מחק את המיותר) גנבו להם את המדינה וכו', הם בסופו של דבר גסי רוח, קולניים, חצופים ולא מתנזרים מ"סחיבות" קטנות. ולא, אלו לא תכונות "צבריות" חיוביות. את לא טובה בהרבה מגברת שוקולדה מהטיסה של ישראייר. מאחל לך ולמשפחתך שהחיים באמריקה ישנו אתכם לטובה.
* רון ממלבורן   26/12/15 | 14:32
119. יעבור לך תוך שנה ..האמרקאים צודקים
תרבות הדיבור ההקשבה ומניעת האלימות יהיו לך נוחים הסבלנות של הילדים תהה לך למתק והתסכול יעלה בעוד חמש שנים כשתחזרי להתווכח בטלפון ו"תחתכי" את מי שמדבר איתך כי ככך מדברים בישראל אבל את למדת טוב יותר ולא תאמיני שנגררת לזה. את האתוס הצברי גנבו וההקצנה הישראלית בהעדר האופציה התרבותית היא מסוכנת
* פוסט פוסט   26/12/15 | 14:30
118. את מכוערת ומוזנחת וגם בעלך. אלף PHD לא ישנו את זה
* די לבכיינות   26/12/15 | 12:29
117. חפרת. תחנכי את הילדים שלך ותתנהגי יפה וזהו
מותר להגיד לילדים לא. צריך לתת להם דוגמא טובה. אבל כנראה שאנחנו הישראלים פשוט בהמות נכון? זה מה שרצית להגיד בסגנונך המתנשא? חבל שאת הורסת להרבה ישראלים שכן יודעים לחנך את הילדים שלהם
* אני   26/12/15 | 11:49
כיף לשמוע תגובה לעניין!
יש פה הרבה יפה והיא סתם מלכלכת.
* אמיר   11/04/16 | 00:54
116. וככה אני מרגיש בישראל רק כי נולדתי חרדי
גדלתי במשפחה חרדית ממוצעת עם הערכה מהסביבה להישגים שהגעתי אליהם בזמנו. עזבתי והפכתי לחילוני, כמה התנשאות חוויתי על כך שאיני מכיר את מאיר שלו או רחוב שומשום! תמיד התייחסו אלי בתור עוף מוזר ממעמד נחות כי אין לי דוד בחיל מודיעין, לא היה לי סבא בקיבוץ והמשפחה לא הלכה לטקסי יום הזיכרון כי לא היו חללים במעגלים שלנו. ממש התקשיתי להבין למה אנשים שופטים אותי ומסתכלים עלי מלמעלה למטה. אחרי כמה שנים נשבר לי, עזבתי לחו"ל. אם זר אז עדיף זר בין זרים. זה נשמע שאת עדיין שופטת אחרים ומוכנה לרדת אל ה'עמך' הפ.ריקנים,המלוכסנים והשחורים רק כי אין ברירה.. ההתנשאות שלך והתחושה הפריווילגית מוכרים לי היטב. מעניין אם היית שופטת אותי בארה"ב כפי שבטח היית עושה בישראל,אני מניח שכן.. אפילו טרחתי להגיה את התגובה שלי כדי שלא תזלזלי בעברית הפשוטה שלי. מקווה שתצליחי לראות אנשים מבעד לסטריאוטיפים. חן חן.. בהצלחה
* השם לא שמור במערכת    26/12/15 | 11:32
המשך וסוף (אופטימי)
כבשתי מחדש את לב משפחתי המורחבת שהוצגה בפניי שנים כ"פרימיטיבית" ו"נחשלת"... ונאבקתי על מקומי בלבם! והתקבלתי באהבה והערכה. וזכיתי בפרס שלא חלמתי שיהיה בידיי אי פעם. תחושת שייכות וגאווה לאנשים שגם הם מאמינים ומקיימים כבוד וסיוע צנוע ושקט לזולת. אחריי גררתי את אחיותיי ועכשיו אני עובדת על חיבור של הוריי המנותקים שיתחברו מחדש אל המקורות כפרה עליהם. שכנוז זה אונס תרבותי ורוחני נורא. אז לבי איתך בחווייתך האישית. איש יקר, הלוואי והייתי יכולה להציע לך חוויה מתקנת למה שעברת. ואגב, האוצר הרוחני שזכית לו בילדותך אינו מבוטל כלל ועיקר בגלל כמה גזענים מהקיבוץ. הוא מדהים. ואני מרגישה בעלת זכות לקרוא בכתבים עתיקים וליהנות מחוכמה, תבונה, אור וטוב בני אלפי שנים. כמובן שכיהודיה חופשיה אני בוררת את מה שמתאים לי ונמצאת במסע תמידי של איתור עוד ועוד פנינים מכל שפה דת ותרבות שירחיבו את עולמי והשכלתי הקטנטנים (בכל זאת, לימודים בישראל זה אכן תת של תת. מהנמוכים בעולם). אם תבוא ארצה לביקור ותרצה חוויה מתקנת של ישראלים מכבדים - אתה כל כך מוזמן... אני שולחת לך חיבוק אנרגטי מעבר לגלי המרשתת (חחח בדיחה קטנטונת על "משלב לשוני גבוהה של קיבוצניקים אשכנזים חילוניים מתנשאים) ומקווה בשבילך שבנית לך חיים טובים בקהילה מכבדת ותומכת. לכולנו מגיע. בהערכה על כנותך ותודה על השיתוף, אני הקטנטונת.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 04:36
115. פשוט תחנכי את הילדים שלך
זה שהורים ישראלים בטוחים שכל ילד הוא נסיך או מלך ומותר לו לצרוח, להרביץ, להרוס ועוד זה בהחלט לא אומר שכל העולם חייב לקבל את השגיונות האלו. חנכי את הילדים שלך ואת עצמך בדרך. אף אחד לא חייב לך כלום.
* טל   26/12/15 | 11:25
114. כתבה בעייתית מאוד
אני מבינה שחלק מהדברים שכתבת הם בחצי קריצה, אבל באמצע פשוט גללתי לסוף לראות אם כדאי להשאר ולהמשיך לקרוא. בטוח לא קל לך שם אבל הכתיבה שלך ממש עיצבנה אותי.. וממש חיכיתי לקרוא אותך.. מקווה שהכתבה הבאה תהיה יותר חיובית.. בהצלחה
* מיכאלה   26/12/15 | 10:40
113. כשקראתי את הכתבה שלך
חשבתי על ארץ ייצורי הפרא של מוריס סנדק. ועל הילדים שלך כעל שני מקסים קטנים. העניין הוא ששם מקס עובר את המסע לבד, כי אמא קוראת לו ייצור פרא ומכניסה אותו לחדר, ואילו כאן, חופש דרור, לך ברור שילדים צריכים לגדול כייצורי פרא, זה רק החברה מסביב, שאינה סבלנית לתפיסה הזו. אני כותבת מנקודת מבט הפוכה. אני מגדלת ילד, המכונה בחברה הישראלית "חננה". הייתי איתו שבת שעברה במוזיאון ילדים, והוא היחיד שלא נדחף, לא עקף, ובאופן כללי, חסר את האנרגיות המתפרצות של הילד הישראלי הממוצע. אני חושבת שאנחנו חברה המקדשת את רוח המרד. במיוחד בבנים. אנחנו לא רוצים ילדים צייתנים. אלו הם הגיבורים שלנו החל מבר כוכבא ודמויות היסטוריות אחרות שהן חלק מהתודעה הישראלית ועד ליזמי הייטק שפורצים מסגרות. מצד שני, יש לזה גם השלכות שליליות כי אנחנו חושבים שהכל מגיע לנו, ומותר לנו להתנהג איך שבא לנו תמיד, בכל מקום, ולא ממש אכפת לנו מה כל העולם מרגיש או חווה. אני שמחה שהילד שלי חננה.שהוא הילד הכי ממושמע בכיתה. שהוא רגיש ולא רוצה לפגוע באחרים. אני מניחה שזו בחירה שלנו כהורים, וכחברה.
* ל   26/12/15 | 10:13
תסלחי לי ל' היקרה, אני מרגישה שאת מפספסת כמה נקודות חשובות:
א. להבדיל ממך כותבת הטור / בלוג אינה אישה מכבדת ומתחשבת בזולתה. אל תתבלבלי בין מאופקת בתגובותיה ושכלתנית - לבין בעלת ערכים מוסר וחינוך טוב. ב. אישית אני מאוהבת בספר שהזכרת ולטעמי הוא מתאר מצב שונה לחלוטין מזה בו מדובר. הכותבת, כמוך, גם מבלבלת בין חינוך ומישטור ילדים. לשלוח ילד לחדר, או להפליק לו או לצרוח עליו או למנוע ממנו כל דבר שהוא כי "הוא התנהג לא יפה" או "היה ילד רע"... ג. יש להורים הרבה כלים לסייע לילדיהם להיות מחד בני אדם מאושרים ובטוחים בעצמם, מאידך לכבד את זולתם ולנהוג בעידון איפוק וסבלנות. הכותבת היא גזענות חסרת ערכים וכבוד לזולתה. היא גודלה ונהנית להמשיך לחיות בחיים פריבילגיים שסביבת הגידול שלה ארגנה לעצמה. זה נקרא גזל. ד. ואגב חינוך כולנו פה חונכנו על שקר השיוויון - ורק אלו שהיה להם הרבה יותר האמינו בו וממשיכים להאמין בו. כל אלו שהיום מוחים ורוצים "להחזייר לכולם את המדינה שהפוליטיקאים גזלו לכולנו" - מתכחשים למציאות בועטת של ארבעה דורות שהוסללו אל עוני בורות בידוד שנאה עצמית וכמובן שמכך צמחו זעם תסכול וחוסר שת"פ. כי כמה אפשר לנסות להסביר לגזלן או לבן פריבילגי של גזען שמעולם לא הייתה פה סולידאריות אמיתית או שיוויון וצדק לכולנו??
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 06:14
המשך 1
ה. אפשר לטעון ש"פעם לא הבינו את זה ככה" או ש"תפישת העולם של חלוקת זכויות הזדמנויות ומשאבים" משתנה - אבל זה שקר שחמסנים מספרים לעצמם. האמת היא פשוטה בדוק כפי שהכותבת כתבה (בלי להבין כנראה לעומק את מילותיה). היא חושבת שהיא אליטה. שמגיע לה. למה? כי היא נולדה לבנה ובקיבוץ... זו גזענות, חמסנות, אלימות, גזל האחר, התנשאות ואם כל חטאת בארצנו. ו. ונחזור שוב לעניין החינוך אנשי חינוך דגולים מכל הדורות והדתות והתרבויות הדגישו חזור והדגש כמה חשוב בחינוך בסיס של דוגמא אישית לפני הכל. הכותבת אינה נותנת לילדיה דוגמא אישית ערכית ומוסרית מכבדת ומתחשבת בזולתה. היא גם מעידה על עצמה שהיא נדחפת בתור, צועקת על ילדיה, מוציאה אותם בקור מקפיא ועוד... למעשה, להבדיל ממך היא נותנת להם דוגמא אישית גרועה. ברור שהילדים יחקו אותה ולא את גנדי או את רבי כלפון משה הכהן זצ"ל (אני מניחה שאינך מכירה. את מוזמנת לגגל את שמו ולקרוא ולהתענג)...
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 06:14
המשך 2
ז. הילד הישראלי הממוצע כפי שאת קוראת לו - הוא רק תוצר של סביבתו: מנהיגים גנבים מושחתים ופושעים שגוזלים את כולם (הנה שיוויון מהזן המחריד שגם אנחנו, הנגזלים הוותיקים, מתפללים שייכחד מארצנו ועמנו האהוב) ועוד משקרים במצח נחושב ומאופרת ונוזפים בנו "אין ארוחות חינם!" משל היינו עצלנים או פרזיטים ולא הם.. השופטים משחררים אנסים פדופילים טרוריסטים ומהרסי חיים וקוברים במתקני הכליאה דור אחרי דור של ספרדים מזרחים אתיופים וערבים... לא דיברנו על שלל פקידים בכירים של המימשל שיודעים לקחת שכר ותנאים סופר מפנקים - ומעזים עוד להתעצל בעבודתם או לשלוח ידם במעל בשביל ג'ובים אצל טייקונים או אונס והטרדות מיניות במקום העבודה... הזקנים הנכים חסרי הישע והעניים נזרקו פה לכלבים... שום תחום בשירותי האזרח לא מתפקד... שולחים את ילדינו להיות בשר תותחים במלחמות שרובן יכלו להמנע הן התרחשו רק כדי שלא נהיה פנויים להתקומם ולזרוק את הפושעים לכלא...בכלל כל ילד שלישי עני והולך לישון רעב... מחצית מבני הנוער היום נפלטים מהבית ואין לכך שום תוכניות סיוע להורים כדי למנוע המשך מצב זה או תוכניות שיקום נוער זה שפשוט מת מסמי פיצוציות אלכוהול וחיי רחוב מחרידים. הארלם זה כאן בכל עיר ושכונה... להערכתי כיום כבר כשבעים אחוז מאוכלוסיית ישראל חיים מתחת לקו עוני שמן הראוי היה לשנותו הוא מזוייף בכוונה למטה מדיי. למעשה מלבד העשירונים העליונים ביותר כמעט כולם עניים. ועובדים. קשה... יוקר המחיה מוסיף לעלות - השכר נשחק ואיתו האנשים. כמעט כולנו מגולגלים בתוך נייר עיתון... בבית הספר "מורות" שעושות בייביסיטר אלים על ארבעים ומשו ילדים בכיתה אלימות מילולית וווקאלית כדי לשרוד את היום... על גני הילדים והפעוטונים לא ארחיב האלימות שם קשה ומסוכנת... כל אמצעי התקשורת מלאים בתוכן אלים ופוגעני... החינוך לשנאת החפצת ניצול ואינוס נשים הוא ארוך שנים והולך ומשתכלל... הרחוב מלא אלימות... אז מהיכן ילמדו ילדינו דרך ארץ חיובית וטובה כמו שאנחנו חולמים עליה כהורים? רק מאתנו. מהדוגמא האישית שלנו מתקשורת מקרבת, ומהרבה הסברים ושיחות מלב אל לב. את כנראה מהמעטים שעושים זאת - כי מעטים הם בעלי פרבילגיות רב-דוריות מצטברות שמאפשרות את ההתמקדות בנושא זה.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 06:15
המשך 3
ח. כתבת על הדמויות שמהוות פה דוגמא לילדינו - כל הדוגמאות שציינת הן למעשה כאלו שנבחרו על ידי ה"צבר" הלא הוא האשכנזי ש"נולד מן הים" ממש כבן אלים. אנשים כמו ירון זהבי מפקד חסמב"ה שדמותו מבוססת על הילד ירון לונדון (איש גזען מטריד סדרתי ושונא נשים שונא דתיים ואנשי אמונה איש חסר ערכים שניהל רומן מחוץ למוסד הנישואים וזה נראה לו הגיוני שיש לו ילדים ששווים יותר וילד אחר ששווה הרבה פחות, למשל לא שווה הכרה רשמית כבנו האהוב... כנראה שהוא לא באמת יודע לאהוב במשמעות האמיתית של הפועל) והונצחה על ידי עוד ילד פלא אשכנזי אסי דיין ז"ל שעל דמותו אין צורך להכביר במילים... אבל התנ"ך מספק לנו שלל דוגמאות לדמויות אחרות שניתן להעריך ללמוד מהן ואף להעריץ. וגם המציאות ההיסטורית הקרובה יותר בכל הדתות והעדות מעמידה לנו נשים וגברים נפלאים כאלו. אבל הם לא מתאימים לגזענים חמסנים ולנרטיב ה"ציוני" שהמציאו לעצמם. למעשה היהודים האירופאיים הצעירים מתנועת ההשכלה שמהווים את הרוב הגורף של התישבות חקלאית ראשונית בישראל - פשוט העתיקו את הערכים והמוסר של אלו שטבחו כמה וכמה דורות באבותיהם והכריתו את הדת היהודית מעולמם ובנו לעצמם דת חדשה הלוא היא "הציונות" לפיה הם שווים הכל - והשאר חוטבי עצים ושואבי מים. ערביי ישראל לא שיתפו פעולה אז נחשבו ככבשים ואנחנו יובאנו בשקרים והבטחות שווא על אחוות אחים ואיחוד במולדת - כדי למצוא עצמנו תחת שלטון פרעוני בארץ קודשנו מידי אחינו... אז זו התרבות שבה את מגדלת את בנך יקירתי. אל תתפלאי על בחירה בדמויות שחושבות שהכל מגיע להן מתנהגות איך שבא להן ללא כל אמפאטיה תקשורת רגשית ומעשית עם זולתם הנרמסים. ט. כינית את בנך האהוב בתואר ה"נכסף" - "חננה". והצלחת לזעזע אותי עד לשד עצמותיי. אני אסביר מדוע: מדובר בכינוי גנאי מעליב ביותר בעולם הילדים. את קוראת לבנך בעצם "נזלת". או למעשה הפרשה מיותרת ומוגלתית שהגוף פולט החוצה. אני בטוחה שאת אמא טובה ואוהת את בנך. ואני לא מעבירה חלילה ביקורת. רק מראה לך דברים לעומקם: י. נדמה לי שבבואך לחנכו להיות ילד ובהמשך אדם מוסרי ערכי טוב לב שמחובר לרגשותיו ומכבד את זולתו - בילבלת בין כל אלו לבין נרמסות ונרפסות וחולשה מוחלטות. כדי שהוא ילמד להיות אדם טוב אל זולתו קודם עליו להרגיש ואז להבין אהבה עצמית צנועה מהי. את זה את מלמדת אותו בדוגמא אישית ובמסרים על ותת הכרתיים שאת מעבירה לו. כאשר את מתייגת את בנך בינך לבין עצמך כנזלת את מחלישה אותו ומסמנת לו שזה בסדר להיות חלש ונרמס - כי יש רק עוד אופציה אחת והיא להיות חזק ורומס. ואני אומרת לך מפורשות שיש דרך שלישית של עוצמה שקטה. של אהבת תכונותיי רגשותיי ונפשי - גם ללא אלימות ודורסנות ולקחנות מהזולת. למעשה, הביריונים הם האנשים הכי חסרי בטחון בכל קבוצה אנושית וסובלים מרמות עצומות של שנאה עצמית. כל הגזל החמס האונס הביריונות הטרור והשתקת האחר שהם מבצעים באה לחפות על כל זה מחשש שהם ייהפכו בידי אחרים ל"חננות" החברתיים. וגם מהרבה דוגמא התנהגות סביבתית זהה לזו שהם מסגלים לעצמם... יא. הרבה ילדות וילדים בעולם ניתנים להגדרה כרגישים עדינים מחוברים לרגשותיהם בחברה אנושית שמקדשת את ההפך.. בדר"כ אלו ילדים שפסיכולוגית ניתן להגדירם כבעלי אישיות מופנמת. ואילו החברה האנושית מעודדת מוחצנות. אני ממליצה לך לאתר ביוטיוב הרצאת טד מאלפת של אמריקאית מקסימה ומוצלחת (ומופנמת) שפתחה את עיניי לנושא הזה של מופנמות מול מוחצנות וההשפעה ההרסנית של החברה הדורשת מוחצנות מילדים ואנשים מופנמים. שכחתי את שמה אבל חפשי את המילים טד מופנם ומוחצן באנגלית ורוב הסיכויים שתמצאי אותה בשניות. היא מדברת שם על העוצמות השקטות שיש בילד ובאדם המופנם ושאם רק נדע כהורים וכחברה לעודד אינדיבידואלים כאלה - הם יוכלו ללמוד לאהוב את עצמם ולהיות שלמים ובטוחים בתכונותיהם ה"שונות". הם גם לדעתי יוכלו לאתר אלו את אלו וליצור לעצמם קבוצות כוח מחזקות. אולי יום אחד נצליח בחברה האנושית לקדם גם שת"פ מכבד ומודע של מופנמים ומוחצנים. אולי, ב"ה, בנך ואחרים בדורו יובילו אותנו לשם. כולנו רק נצא נשכרים מכך זה בטוח. יב. אני הייתי ילדה מופנמת-מוחצנת בו זמנית. אהובה בבית ובקרב חברים בשכונה - אבל דחויה בכיתה. עד גיל 12. אז עברנו דירה והמצאתי את עצמי מחדש בלי טיפת מודעות למעשיי. את המופנמות שלי שמרתי לעצמי ולחברת הנוער החדשה הצגתי רק מוחצנות, עוצמה שקטה שיודעת להרעים תותחים אם צריך. הביריונות כלפיי נעלמה. אני גם שנאתי ביריונות כלפי זולתי וכל מי שסבלו מהתעללות מצד ה"מקובלים" חטפו ממני השפלות מילוליות. עם החברים והחברות המופנמים שלי ישבתי לשעות של שיחות על רגשות חלומות ודימיונות. כמו כפל זהויות. אני מודה שזה לפעמים מבלבל אותי. אבל אלו הכלים שאינטואיטיבית השתמשתי בהם כדי לגאול את עצמי מגורל אכזר של חרמות החלשה והתעללות. בדורנו רוב ההורים לא ממש הבינו מה זה חרם ולא התערבו בהתעללות ילדים במוחלשים. אני בטוחה שכאם אוהבת תמצאי כלים ודרכים לתת לבנך את מה שהוא צריך. אני מפצירה בך לא לחנכו להתנשאות על מוחצנים וביריונים ואחרים ששונים ממך. שתחנכי אותו בדוגמא אישית לא לשפוט לחומרה מצבי חיים מורכבים של הזולת רק על פי מידת הכוח שהזולת מפעילים. שתסבירי לו שרוב האנשים פה חיים בעוני רעב תסכול ומצוקה בעוד מנהיגינו מתנהגים כפרעונים. שלא יצאנו ממצריים ב-כלל. תלמדי יחד איתו את התרבויות האחרות שסביבכם ותצליחי ללמדו להושיט יד לתקשורת מכבדת עם הזולת מתוך מקום חדש שעדיין לא קיים פה. ככה הוא ילמד לאהוב גם את עצמו וגם את זולתו וימצא לעצמו מקום טוב בעולם. והכי חשוב - לשיפור האנושות. כי כולנו חלק מהאבולוציה של האנושות ויש לנו חלק ואחריות בעניין. בהצלחה.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 06:15
112. כיף לקרוא:)
* ישראלית   26/12/15 | 09:38
111. את כותבת מדהים
מתה על הכתיבה שלך נועה!! בהצלחה.. כל התחלה היא קשה!!
* מאיה   26/12/15 | 07:44
110. נועה את מדהימה!! מחכה לקרוא בכל שבוע
* קרן   26/12/15 | 07:23
109. קשה לשמאלנים עם העובדה שהלאומיות עדיין חזקה ובועטת
כשמאלני מגיע לחו"ל הוא מגלה שהישראליות היא אולי הדבר שהכי מגדיר אותו, אין הבדל בינו לבין ימני, זרים בארץ זרה, תבנית נוף מולדתם. שפה, תרבות, מראה, כולם דברים שעדיין יוצרים שבטיות, אין אדם אוניברסלי. לעולם לא יהיה לך חברי אמת שאינם ישראלים.
* נבל במנוסה   26/12/15 | 07:10
לנבל במנוסה היקר, לא כל אשכנזיה גזענית היא שמאלנית.
יש גם ההפך. ויש גם מלא "פרדוקסים" כמו למשל אני : חצי ספרדיה וחצי מזרחית, דור שני בארץ מחד ושלישי מאידך, נולדתי את מעמד הפועלים, גודלתי בקבוצה הסציו-אקונומית שנקראת פה מעמד ביניים אמצעי והשכלתי גבוהה רחבה ועמוקה וכולה אוטודדקטית, אוהבת את כל בני האדם כולל ערביי ישראל וחיה איתם בשלום ומצד שני מאמינה ב"הקם להרגך - השכם להרגו" ויפה שעה אחת קודם. מקדשת את החיים אך במצב חירום אפעל במהירות להשרדותי. מבכה את היחס ההשפלה מניעת הזכויות ההזדמנויות והמשאבים מכל קבוצות ה"אחר" פה - וגם רואה את חלקן בהמשך המצב אותו כולנו רוצים לשנות. יהודיה חופשיה ואוהבת את כל אחיותי ואחיי האדוקים בדת ומכבדת כל אדם דתי שדוגל ופועל להרמוניה וחיים מכבדים משותפים. פמינסטית שדוגלת בהוצאה להורג של אנסים - ודורשת כאזרחית זכויות לאבות גרושים וענישה קשה למעלילות אונס והטרדה מינית שקרית (אחוז פצפון לעומת ניפוחים של התשקורת הגברית). נפגעת ישירה של מערכת ה"רווחה" של המימשל - ומאמינה שאפשר לשנותה מהיסוד ולתת שירותי רווחה טובים ומכבדים לכווולנו וגם שהמימשל ירוויח מזה הון. מאמינה בקדושת החיים, מתנגדת להוצאה להורג של רוצחים אזרחיים ודורשת את שיקומם של פושעים - ומתפללת ליום שיהיה פה חוק המתה לפדופילים ואנסים ללא התיישנות על עבירות אלה. צורכת תרבות פופ - וגם תרבות "גבוהה" של מתפלצנים שעפים על עצמם. אוהבת אוכל ואלכוהול עממיים וזולים - וגם "גורמה". ענייה ולא שונאת את כל העשירים. אפילו מפרגנת לאלו שעשו ועושים כסף רב ביושר. נכה במצב קשה ומאמינה ברפואת ניסים ובכוח הרצון להחלים ומקווה שיום אחד גם אצליח בכך. מתכוונת להגשים חלום ישן וללמוד לגלוש גלים וסאפ ולחזור לרקוד. מוחצנת וגם מופנמת. רוצה שלום ועסקים וקשרי תרבות ומסחר עם שכנינו ןמתנגדת להחזרת כל גרגר אדמה ל"פלשתינים". בעד שהאסלאם ירד מהגב של המדינות האירופו-צנטריות - וגם שיצא לגזעים הלא לבנים מהמחצבים המשאבים ושיסתיים כבר הכיבוש הקולוניאליסטי (שעבר משליטה מלוכנית במשאבים שונים בכל יבשת שאינה אירופה - לשליטת תאגידית. אותה גברת בשינוי אדרת). לבנת עור וחולמת על היום ששוחרי וכהי העור בכל העולם יחזרו להיות שווים ללבנים וחופשיים באמת. מאמינה שהאדם שייך לאדמה והר הבית ליהודים. חולה על העם שלי ורואה את קריסתו עצובה ומאשימה רק את הנבלים שלמעלה שבנו להם אליטות וחיים נוחים על חשבון כולנו - אבל יודעת בוודאות שכשכולנו ביחד נתאחד, בשניה נאדה אותם ממגדלי השן אל הכלא. מאמינה ביד חזקה עם טרוריסטים ויד רכה עם שאר הציבור. מאמינה במהפכה חברתית מוחלטת ונחושה וגם יודעת שהדרך הנכונה לבצעה היא ביחד כל העדות הדתות והקבוצות בדרכי התנגדות שקטה (בדיוק כמו זו שגנדי הנהיג מול הבריטים בהודו). אם חלילה ינסו לבצע לינץ' באדם שחשוד כמחבל לידי אגן עליו בגופי כי אני מאמינה בקדושת החיים - אבל בעד שהמימשל ייתן מנדט לכלל כוחות הבטחון להרוג מחבל/ת במקום. ולבצע וידוא הריגה. בעד חיים טובים לפלשתינאים מעבר לקו הירוק - אבל קודם כל לנו. עניי עירך קודמים. אוהבת גם אנדלוסית וגם להקת הג'ירפות. מכבדת זקנים ומבוגרים ממני - אבל אוי לו לזקן הסוטה שינסה ללטף לידי מישהי. איך תגדיר אותי? למי אצביע? אין אף מלגה בכל הקשת הפוליטית המטונפת בארצנו שמייצגת אותי. כווולם שחקנים בהצגת ענק על חשבוננו בשכר מופקע מאוד. 'תה מבין? ובכלל בישראל ההגדרה "שמאל" ו"ימין" היא מאוד מצומצמת שטחית ולקויה - במכוון כדי להמשיך לעודד פה שיח רדוד ואלים. כאן יש לנו בחורה שלא פירטה את דיעותיה בנושא יהודים-ערבים. אבל די קל לשייכה לאותה קבוצת "זהבה גלאון" - יעני אשכנזיה אמידה (בכסף ומשאבים לא שיוויוניים שנגזלו מרוב העם) שמתפרנסת מגזענות על כלל מי שאינם אשכנזים ואף נותנת טון בעניין "נחיתות" תרבותית וביטול האחר שאינו היא (בעיקר ספרדיים ומזרחיים) ובאותו זמן מקוננת על גורלם המר של ערביי ישראל המקופחים. להם היא תעביר הון עתק אם הייתה ראשת ממשלה. אבל ל"שיקום 'שכונות'" - יוק! שילכו לעבוד העצלנים חסרי התרבות! הרי הם מתנהגים כקופים בג'ונגל ומביאים ילדים כמו חתולות: בהמוניהם ולא מטפלים בהם!! והחרדים האלה... חשוכים!! כמה אונס הטרדה וגזענות כלפי נשים יש שם... מזל שאצלנו זה לא ככה. אנחנו נאורים! וגם מזל שיש לנו מערכת משפט איכותית ומערכת רווחה נהדרת ועו"סיות שמצילות בחד עם שופטים ילדים תמימים מהורים מתעללים!! (אגב, לדעתי ולדעת חוקרים/ות רבים - רוב ההורים פשוט היו זקוקים לסיוע כדי לרכוש כלים להורות טובה יותר - ולא שיחטפו את ילדיהם וימכרו אותם לעשירים. חטיפת ילדי תימן לא נגמרה. "רק התרחבה"). כן? מן זהבה גלאון לעניי הקיבוץ שכזו...
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:06
המשך
אבל אם נחזור לדבר יותר בגדול מעבר להשערותיי לגבי הכותבת הזו אם אשה מגדירה עצמה נאורה, ובמקביל מתנשאת מעל כל מי שאינו "בעל משלב לשוני גבוה" (אני חוזרת על הציטוט הזה מהטור של הכותבת כסמל שהיא נתנה לבידול העצמי הגזעני שהיא עושה מול הספרדים המזרחים האתיופים והערבים הסובלים לדעתה מנחיתות תרבותית מולה, דהיינו השתייכות לכל "קבוצה" פה מלבד אשכנזים אמידים ומעלה. דהיינו כסמל לגזענות), חולמת על שלום עם הערבים שחיים סביבנו ואיתנו - אבל במקביל היא בורה לחלוטין גלביהם כאינדיבידואלים וכשותפים בקהילה ותרבות שונות מאוד משלה. ממש בורה מוחלטת (לגבי תרבותם, מצבם, מחשבותיהם, חוויות חייהם, רגשותיהם, שאיפותיהם, אורחות חייהם וכו'. כל ידיעותיה אותם הן מהתקשורת המגוייסת והשקרנית שיש כאן. אה והיא "מתה על האוכל שלהם" כמובן..) - אז בדרך כלל היא גם תקונן על מר גורלם של ה"פלשתינים", תחלום לתת להם אדמות שלנו, על חשבוננו כמובן, תשנא את ה"מתנחלים" וה"חרדים" (שמות גנאי דוחים ומעציבים בעיניי) ותאחל להם למות (הם הרי "ג'וקים") בלי למצמץ בלהט שונא של קנאות דתית עיוורת. למרות שהיא שונאת את הדת. את כל הדתות. והיא לא קראה את התנ"ך בטעמים מימיה, לא טרחה לקרוא דף גמרא (למרות שהיא "פמיניסטית" גאה), לא עלתה לתורה. היא תקרא ליהודים יוצאי אתיופיה במילת הכ' ותגיד בקול חמוץ מהתנשאות ש"האוכל שלהם מסריח" - אבל אוי לו ליהודי הספרדי שיטען לידה (ובצדק לתחושתי) שאת המסתננים והפליטים האפריקאיים אי אפשר לרכז יותר בשכונות מצוקה! וכי רבים מהם הם מוסלמים קיצוניים שאונסים מטילים טרור וגורמים להתרוקנות הרחובות משעות אחה"צ. אוי לו ליהודי זה שיאמר לידה את האמת!! ומצד שלישי - אם איזהשהוא גורם יאסוף את כל אותם מסתננים ופליטים אפריקאיים לא מטופלים שסובלים פה ומהווים לעתים קרובות מדיי סכנה לעצמם ולזולתם ויישב אותם ברמת אביב ג' או בצהלה או באפקה או ברחביה בי-ם או בדניה בחיפה - אוהוהוווו!! איזו מהומת עולם היא וחברותיה יקימו!!! קשה לה ולחבריה עם הלאומיות הישראלית החיה ובועטת - כי היא לאומיות ספרדית-מזרחית. כי האמת נאמרת בקול רם. אין לה שום בעיה עם בנט כי הוא לבן ומדבר בשקט ועשה אקזיט בהיי-טק... ואגב - חברות אמת בין אשכנזים תמיד הייתה סוג של זן נדיר. היום היא על סף הכחדה. כי כל דור הפנים את הפכפכות וחוסר נאמנות דור הוריו והגדיל לחקותו "יותר חזק"...
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:07
108. זה שככה את מרגישה אשמתך בלבד
זה שבארץ התנהגות בהמתית זה הנורמה וזה מה שאת רגילה אליו, זו אשמתך שאת מרגישה ככה, ואשמתך בלבד. אני גדלתי בארץ ואותי ההורים חינכו כמושצריך ותמיד ידעתי להתנה יפה, כשעברתי לקנדה הרגשתי כאילו הייתי כאן כל החיים, אנשים מתורבתים ומנומסים, כמו שלימדו אותי מהילדות. הכל עניין של חינוך מהבית, ישראלים שיורדים מהארץ צריכים להבין שהם יצטרכו לוותר על הבהמתיות. ככה זה, בגללכם שונאים אותנו בעולם. אוליי תתחילי בלהפסיק לצעוק על הילדים שלך, בפומבי וגם בבית. מה זה?! הם מבינים יותר טוב בלי צעקות. תנסי, עובד פלאים.
* קנדית   26/12/15 | 06:57
107. אחרי 3 שנים בארהב מרגישה בדיוק כמוך
* חיכיתי לכתבה שלך.מדהימה.   26/12/15 | 05:36
106. מה אכפת לך מה חושבים עלייך?
את מי זה מעניין מה האמריקאים חושבים עלייך? אם הם ישבו לדבר איתך ולהכיר אותך הם יבינו כמה אנחנו הישראלים ואת בפרט אנשים טובים ואיכותיים
* אוהב   26/12/15 | 03:39
זה שורש הבעיה.צריך שיהיה אכפת.
גם בגלל התדמית השלילית שהתנהגות כזאת מייצרת, גם בגלל העובדה שמדובר באורחת בארץ זרה, שלדעתי צריכה לפעולמעל פי כללי המקום המארח ובעיקר בגלל שלצורת התנהגות של בן אדם יש השלכה התנהגותית של הסביבה כלפיו.
* חיים סבאג   26/12/15 | 13:54
כל מילה שלך בסלע, נשמה!!!
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:08
105. כל מה שכתבת נכון, רק לא מאותם
זה נכון שמרגישים קצת ירידה במעמד, ירידה בערך עצמי לפעמים. יש לזה סיבות אחרות. סיבה עיקרית שנדונה כאן היא נכונה אבל לא היחידה. ישראלים הם החברה הכי גיזענית מעמדית שהיכרתי .עד היום אתה תיראה ישראלים ששואלים ישראלי " מאיזה עדה אתה" על מנת למקמו בארכיה. הסיבה האמיתית שהכותבת מרגישה נחיתות במעמד היא מהסיבה הפשוטה, אין לה את השפה או התרבות המקומית עדיין. כל עוד היא לא יכולה להיבחר לועד כיתה היא תרגיש נחותה מעט. זה יקח פרק זמן לא ארוך והיא תרגיש טוב עם עצמה, עדיין תהייה שונה או מקורית או מיוחדת כשלעצמה.ובבוא היום היא תרגיש שהיא אפילו יכולה לרוץ לרשות העיר. גם אז היא תרגיש שונה או מיחדת אבל ממש ממש לא נחותה. ככה זה שעוקרים נטוע.
* יעל פלורידה   26/12/15 | 02:03
104. מצוין! בניגוד לשניים הראשונים
הפעם הרגשתי הזדהות
* יעל   26/12/15 | 01:37
103. מעולה! מצחיק שנון והתחברתי כל כך!
תודה לך אני נהנית מאוד לקרוא את הטור שלך מהחוף המערבי בעיירה קטנה בשום מקום. כיף!
* אני   26/12/15 | 01:33
מעולה! גזעני, מתנשא
מנותק! התחברתי כל כך! תודה לך
* תני לי עוד   27/12/15 | 09:25
חחח את קורעת! תני לי עוד מהתגובות המעולות שלך!!
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:12
יש לך את זה ביותר מנותק וגזעני?
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:13
102. כייף לקרוא אותך
נעה,בתור מישהי שעברה לא מזמן לארצות הברית מזדהה ונהנית מהכתיבה שלך !! מקווה שאת מצליחה לא לפתוח ולקרוא חלק מהתגובות של חלק מהאנשים פה. במקרים כאלה יש לאמץ את המשפט הגאוני של מאייר מנכ״ל MGM :״אני אפילו לא מתעלם מזה״ ועכשיו הם בטח אומרים לעצמם-הנה, עוד סמולנית אשכנזיה מתנשאת...סבבה,זורמת...
* אלונה   26/12/15 | 01:09
אלונה, תזרמי עם מה שבא לך. את פשוט חסרת חשיבות.
ואת מי את מצטטת... מנכ"ל תאגיד דורסני שוביניסטי גזעני וחובב נשק אלימות שנאת נשים ומיעוטים... "אחלה" מודל חיקוי. תישארי גם את באמריקה. כל אחד/ת כמוך שבורחת מפה - המדינה שלנו משתפרת. בהצלחה בניכר - לא נתגעגע
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:16
101. נועה, תוך 4-5 שנים תרגישי אחרת.
יש הבדל תרבותי מאוד גדול בין ישראל לארה״ב. מרגישים אותו כשמתחילים לחיות בארה״ב ולא רק לטייל. לגור במזרח התיכון מוקפים במדינות עוינות ובהשרדות כלכלית ומדינית, הופך אותנו לאגרסיביים, גזענים וחסרי סבלנות לאחר. ארה״ב כמה על מהגרים. שלושת המדינות הגובלות לה נמצאות ביחסים טובים ולא מאיימות על קיומה. אחרי חמש שנים בניו יורק אני מתחילה ללמוד שאני לא יודעת יותר טוב מכולם. שאני מאוד לוחמנית וזה ממש לא חיובי ועוד הרגלים שהבאתי מישראל שחבל שלא השארתי בארץ. יש המון תכונות מקסימות לישראלים ויש גם הרבה לשפר. נועה- שיהיה לך בהצלחה. אני מעריכה את הכנות שלך ובטוחה שתמצאי אושר בכל מקום שתהיי.
* דנה   25/12/15 | 23:22
את דנה ידידה של האוס הסורי המקרה??
* חחח   26/12/15 | 07:02
לא ידעתי שלארה"ב גבול עם שלוש מדינות
האם תוכל לפרט מיהן שלושת המדינות?
* אורן   04/01/16 | 13:19
חחח
אכן יש לה גבול ישיר רק עם מקסיקו בדרום וקנדה בצפון. כל השאר אלו איזורים שסיפחה אל עצמה או גבולות-ימיים ז"א לא ישירים בכלל. ולכן לא נחשבים כ"גבולות"
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:47
דנה יא גזענית בורה - ממליצה לך להרחיב השכלתך בדחיפות. ולהמנע משיחות סלון עם אמריקאיים. כי את תקבלי מבטי תדהמה...
גם ישראל קמה על מהגרים. גם ארה"ב היא מדינה בהשרדות כלכלית מדינית וקיומית. והיא שותה את הדם של המזרח התיכון מאז שהאירופאים יצאו משם פיזית - דרך תאגידים צבאיים ואזרחיים ביחד עם מקביליהם הארופאיים. לארה"ב אולי יש גבולות מיידיים נטולי מלחמות - אבל כל מאות מיליוני המוסלמים הקיצוניים בעולם חולמים להחריבה וגם מבצעים בפועל תכנית השתלטות דמוגרפית עליה ועל אירופה ועל שאר היבשות שהאירופאים כבשו (דרום אמריקה, אוסטרליה, אסיה, אפריקה). אגב, יש לפי ההערכות נכון ל2015 כמעט מיליארד וחצי מוסלמים בעולם. אלו שקמים להחריב את ארה"ב אירופה ואותנו הם אכן כ15-25 אחוזים מכלל המוסלמים. מה שגורם לאנשים מסויימים בישראל להפוך לאגרסיביים גזענים וחסרי סבלנות לאחר זה החינוך ההתנהגותי והפעולות בפועל של המימשל שהוא מרגע הכרזת המדינה אשכנזי, אפיקרוסי, גזעני, חסר סבלנות לאחר ואגרסיבי בצורה בלתי ניתנת להבנה כמעט. אנשים שברחו מהפרעות טרום השואה. יהדות אבודה שהושפעה מהעם הפולני - אחד הגזענים האלימים האדישים וחולי הנפש באירופה. והתחרות שם תמיד הייתה רבה. יהדות מנותקת מהיהדות המקורית, יהדות שלוקה בהפרעת אישיות חריפה קולקטיבית. והם יצרו ומתחזקים פה "כור היתוך" - יעני שרפו אותנו ודחקו אותנו בכוח כדי שניכנס לתבנית שהם מגדירים כ"תרבותית" כ"נכונה" וכו'. זו כבר לא יהדות. זו כבר לא מורשת. זה אונס תרבותי, כלכלי, מחשבתי. זו אפילו לא דמוקרטיה. זה סוג של סמי-אפרטהייד לכל מי שאינו אשכנזי. אל תתנשאי עלינו הישראלים ותאבחני אותנו על תכונותינו ה"מקסימות בעינייך" מול תכונותינו הפסולות בעינייך. כי עינייך לא רואות את המציאות. ואת גזענית ובורה ועלובית. אז אנא, הפליגי לך בניו יורק הרחוקה על כנפי התחושה שאת טובה מאיתנו ועופי לנו מהאתרים והתגובות. ותזכרי שבכל פעם שאת מתארת בשקרים שלך לעצמך ולגויים את ישראל מהפריזמה הצרה והגזענית שלך - את במו פיך מייצרת לנו שונאים בורים נוספים כמוך. ביוש ולא להתראותוש דנוש!
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:33
100. חיכיתי כל השבוע לטור
כותבת נהדר, בהצלחה איי שם!
* שרון   25/12/15 | 23:00
99. לא הייתי מגזים מלח הארץ. ...מקסימום מלח שולחן
זה לא שבארץ היית מלח הארץ ובחו"ל את בהמה ממי'לה....גם בארץ היית בהמה פשוט עם פחות מודעות עצמית (למרות שקשה להאמין שזה אפשרי)
* צחיק   25/12/15 | 22:54
בדיוק ככה.
* מישי   25/12/15 | 23:41
בתור אחת שגרה כבר כמה שנים בקליפורניה
אם יש משהו שמעצבן זה לראות ילדים לא מחונכים. בין אם את גרה בארץ ובין אם את גרה בארה״ב. גם בישראל, בתור אשכנזיה שמאלנית, לא הייתי חושבת שאת במעמד גבוה יותר עם ילדים שמתנהגים ככה. הקיצר, תחנכי את הילדים שלך!
* אני   26/12/15 | 02:26
גם אני גרתי כמה שנים בקליפורניה...אז מה?
מה זה ״ילדים מחונכים״? מה שהכותבת תארה זה לא ילדים לא מחונכים! היא תיארה ילדים מלאי חיים!!! למגיבה שחיה בקליפורניה: הם תמיד יראו בך הישראלית מהמזרח התיכון! כל כמה שתגידי How are you today? , הם תמיד יראו בך שונה ומהגדרת. זה טבע האדם... נוח להתנשא על השונה. מאחלת לך ילדים מחונכים
* גם אני   26/12/15 | 11:36
ילד שדוחף במשחקיה ילד זר שרוצה לשחק איתו זה ילד
לא מחונך.נקודה... שום תירוץ על ילד מלא שימחת חיים לא ישנה עובדה פשוטה זו כנראה זה מגיעה מהאימא שדוחה כל מי שזר ולא מהאליטה הישנה.
* ארז   26/12/15 | 20:58
אכן ארז קלעת בול נשמה טהורה.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:00
אני אסביר לך מה זה "ילדים מחונכים" ממי:
כאלו שלהוריהם דרך ארץ, ענווה, כבוד לזולת. כאלו שהוריהם קשובים לילדיהם מחד כך שהילדים לא נאלצים לצרוח או להזרק על הרצפה - ומאידך משמשים דוגמא אישית חיובית לפי הערכים מעלה ואף מסבירים בסבלנות רבה את חשיבות בחירותיהם לילדיהם. יעני "והגדת לבנייך" כל השנה. כל הזמן. ילדים מלאי חיים צוחקים משתוללים ונהנים בזמן ובמקום המתאימים לכך. וקשובים לאמם ומתחשבים בציבור בפרהסיה. גם בישראל וגם במדינות אחרות. פשוט מדובר באשה שהיא גזענית עלובה שחשה עצמה "אליטה" ואפילו לא ראויה להקרא "בטטה". וילדיה מתחנכים אצלה בשיטת ה"עאלק חופש לילדים". ילדים שיש להם חופש מלא ללא השגחה גבולות הסברים ודוגמא אישית מדוקדקת מההורים - הנם ילדים שחיים ללא סמכות הורית. ואלו בתורם עלולים לפתח שלל הפרעות מחרידות התנהגויות הרגלים וכישורי חיים שבורים הפוגעים בזולתם. זה בכלל לא קשור לישראליות. או לכל לאומיות אחרת. זה קשור אך ורק להזנחה עצמית והזנחת הצאצאים. בהמיות חסרת מודעות וחיים עאלק ערכיים שמכסים בדר"כ על פשיטת רגל רוחנית ותפקוד לקוי. ממליצה בחום לקרוא את כל ספריו של חיים עומר הגאון. הכל פתיר. חנכו את עצמכם - וילדיכם כבר יחקו אתכם. למדו כלים לנוכחות הורית וקחו אחריות אוהבת ומכבדת על תפקידכם ההורי - וכך תזכו סוף סוף במשפחות מתפקדות עם ילדים ערכיים ממושמעים ולא ממושטרים באלימות. וכן, גם אני, אני מסכימה איתך שכל כמה שישראלי ידמיין שהוא שייך לעם אחר - זה רק דמיון פרוע במוחו. המקומיים תמיד יראו בנו נטע זר. וזה פשוט: כי. אנחנו. פאקינ. יהודים. תפנימו כבר שהשואה לא סיימה את גזענות האדם הלבן כלפי היהודי. גם היהודי שהלבין אחרי שנים של התבוללות עם גויים לבנים הוא עדיין "היהודי". לאנושות יש עוד דרך ארוכה לעשות בדרך לשיוויון אמיתי חלוקת משאבים ואפשרויות צודקת ובריאה והרמוניה בין המינים הגזעים והמגדרים
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:59
למה קשה להאמין צחיק? זו יכולת מופלאה של עדות אשכנז הקיבוץ והמושב, הרי המה "בני האלים". מנפלאות "תבונתם" ה"קורנת"
גם מלח שולחן זו מחמאה עבור שכמותה
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 07:48
98. כמה בורים בטוקבקים
את אומרת את האמת כמו שצריך. תודה
* לאה   25/12/15 | 22:39
מי שמתגלה כבורה זאת את לאה
* הילדים שלך כבר רצחו מישהו הבוקר?   27/12/15 | 18:54
חחח גדול
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:04
97. תחנכי את הילדים שלך גברת
גם בישראל לא בא לנו על ילדים מופרעים, תשארו שם בבקשה.
* שיר   25/12/15 | 22:35
תעברי גם את תודה.
* בהמה בעצמך עם הגישה הזאת   26/12/15 | 00:54
96. בארץ פשוט אפשר היה להמתיק את הגלולה... הילדים עם נימוס חלש אבל ממשפחה טובה
אז אם בארץ כנראה הייתם משפחה טובה בארה"ב אתם סתם משפחה של מהגרים עם ילדים שלא למדו נימוסים כראוי. בארה"ב דרך אגב, בגלל שקשה למפות אתה השיוך והמעמדי של אנשים וזה אפילו קצת לא פוליטקלי קורקט. אחת הדרכים כן לזהות מעמד של אנשים זה מידת הנימוס ומידת הנימוס שהנחילו לילדייהם . גם אנשים איטלגנטים מלומדים ומוכשרים אבל עם נימוסים לקויים ייראו כפחותים בעיניי אמריקאים עם שיוך מעמדי גבוה
* מלח הארץ של הלבנט   25/12/15 | 22:10
נכון מאוד! נועה נקוה שתראי את התגובה הזו ותלמדי
* מ   26/12/15 | 05:39
95. קראתי, חייכתי, הזדהתי
מדהים איך שהזמן טס, בלי להבין כבר עברו 12 שנים מאז שהגעתי לאמריקה אבל התחושה שאת מתארת עדיין שם כמו קפאה עם השנים. אני מאמינה שאם לא תאריכו את שהותכם מעבר לשנתיים תחזרי לארץ עם אותן תובנות בדיוק. ובכל זאת מי שבסופו של דבר נשאר והופך את החיים באמריקה למציאות ולא לטיול, מבין כמה דברים חדשים. כמו למשל שהערך העצמי הנפוח שהבאנו איתנו במזוודהת מתנפץ לא רק בגלל שכל הידע והאמיתות שלנו לא שווים הרבה מחוץ לישראל אלא גם בגלל שהוא נולד בבועה וצמח באופן בלתי מבוקר בהיעדר מראה רחבה. אחרי שגומרים לבכות על האובדן של המעמד החברתי מתחילים לייצר אותו מחדש והפעם מול מראה די אכזרית שמלמדת אותנו שאנחנו מאוד שחצנים ובטוחים שאנחנו חכמים מכולם ובעיקר צודקים מכולם. אפילו אם חשבנו לעצמנו שאנחנו משכילים, פלורליסטים ומתקדמים בדיעותנו הלא חשוכות מגיעה פתאם איזו הארה, איזו ענווה שאולי אנחנו בכל זאת לא השמש ושאולי העולם מלא באמיתות תרבותיות וחברתיות שאינן פחותות ערך משלנו. מה שבישראל הוא מלח הארץ הרבה פעמים מתגלה כאסופת ערכים נפוחים ומלאי חשיבות עצמית, אמיתות חינוכיות מופרכות וגסות חברתית. ועדיין גם אחרי כל זה אין לי חברים אמריקאים, לא השתלבנו באמת, והיחידים שאנחנו מרגישים בנוח לצידם הם שותפנו לשבט דוברי העברית. בכל זאת אני ממליצה לך בחום לספוג ללא ביקורת ולהתבונן באומץ ופתיחות. ל'ערסים', אלה שלא עומדים בהגדרת מלח הארץ,הכי קל כי מבחינתם האמריקאים מטומטמים וסתומים, אפשר לעבוד עליהם והנחמדות שלהם מזוייפת. לפעמים גם זה נכון אבל שיהיה לך האומץ לחשוב שאולי יש לנו הרבה מה ללמוד מהנאורות שלהם, הקבלה החברתית, הנימוס, הרצינות והסובלנות. זה לא אומר שצריך להחזיר את הילדים לקיבוץ בחליפות ובעמידת דום אבל אני מבטיחה לך שתגלי שאכלת מפרי עץ הדעת והרבה מהקסם של החינוך והערכים בקיבוץ יעמוד למבחן.
* יעל   25/12/15 | 22:09
כתבת את זה יפה מאד יעל !
* צחיק   25/12/15 | 22:55
ממש ככה כל מילה נכונה
* 12 שנה בארהב   26/12/15 | 07:53
תראי אותך, יעל "מתוקה", מתגזענת עלינו ה"ערסים" בתוך ציפוי סכריני של מילות דבש... ממש היטלר לובש את הגלימות של גנדי והדלאי לאמה ביחד... יש לך את זה ביותר עולב גזעני חסר בושה?
את באמת חושבת שלמדת משהו מהאמריקאיים? או מכל קבוצת תרבות שפגשת מחוץ לישראל?? אני אעשה לך ראי לכיעור העצמי שלך: "בלה בלה בלה מילות נועם ונופת צופים....ל'ערסים' אלה שלא עומדים בהגדרת מלח הארץ, הכי קל כי מבחינתם האמריקאים מטומטמים וסתומים, אפשר לעבוד עליהם והנחמדות שלהם מזוייפת" ז"א את גם הגדרת אותנו כסרסורים רועי זונות (בה פירוש המילה כמו שאת יודעת), גם קיבצת את כולנו תחת אותה מחשבה מזלזלת בזולתנו - בעודך מזלזלת בנו - זולתך, גם הכנסת אותך ואת העולב שכותבת פה טור גזעני בלי להתבלבל או לקחת אחריות על התוכן שהיא מפליצה בכיף לכל עבר כחברות באותו שבט אליטיסטי נעלה ועליון. ממש כתבת הקדמה לספרון אאוגניה לקיבוצניק הגזען האשכנזי הצעיר... וכל זה בכל כך מעט מילים... את ממש כישרון כתיבה גזענית טהורה, "כפרה"... בואי נמשיך: ואז, את מייד מודה - כדרכם של סוציופאטים (ואליטות גזעניות בנויות מסוציופאטים בלבד. שלא תהיה לך טעות) ש"אפשר לעבוד עליהם (האמריקאים) והנחמדות שלהם (של האמריקאים) מזוייפת" ז"א כל הערכים האמריקאיים שהגנת עליהם בהתחלה - הם פתאום זיוף. ופתאום האמריקאים הם מזוייפים. שזו, בארצנו, מילת קוד למטופשים, מטומטמים וסתומים. היי, אלו המחשבות שייחסת לנו, ה"ערסים". ואז את חותמת את גילוי הלב הסוציופאטי שלך באמירה "לפעמים גם זה נכון" ז"א לפעמים לעבוד על האמריקאיים הטפשים ולזייף להם נימוס ונחמדות זו הדרך הכי טובה לקבל מהם את מה שאת רוצה לקחת מהם בלי מאבק. דהיינו לרמותם ולנצל את תמימותם ואמונתם ברוח האדם - שאת, כמו כל אשכנזיה רעת לב גזענית ומתנשאת מפרשת כטיפשות. ואז שוב, בפיצול האופייני לבהמות נפוחות מחשיבות עצמית וחסרות מודעות עצמית מסוגך את שוב מסייגת "אבל שיהיה לך האומץ לחשוב שאולי יש לנו הרבה מה ללמוד מהנאורות שלהם (של האמריקאים, בטח, הרי "ערסים" הם בורים חשוכים שחיים בימי הביניים והם להבדיל ממך ומהכותבת בנות האליטה אינם בעלי שום יכולת פיזית מנטאלית שכלית גנטית והתנהגותית "להפוך" לנאורים), הקבלה החברתית, הנימוס, הרצינות, הסובלנות... בלה בלה בלה ...אבל אני מבטיחה לך שתגלי שאכלת מפרי עץ הדעת (כאן השחלת לנו ה"ערסים" דימוי עממי שנראה שאת מבינה במקורות. את לא.) והרבה מהקסם של החינוך והערכים בקיבוץ יעמוד במבחן"... פחחחח כמה מיץ של ז-בל בפסקה אחת. והכל ממש מתאים למדריך האאוגני לקיבוצניק הגזען מתנשא שבא להתחיל להתעלק על האמריקאים... תשמעי, יעל - את ציינת באמצע הבלה בלה הנפוח והגזעני שלך שגם אחרי מספר שנות מגורים בארה"ב אין לכם באמת חברים אמריקאיים מקוריים ואמיתיים. אלא רק ישראלים. שהם בוודאות בעקבות היכרות עם טיפוסיות רבות מסוגך - בול שכפול מגעיל שלך. אז זה ההסבר לחוסר ההתערות שלך בארה"ב: 1. את גזענית בוטה חסרת מודעות ובלי עצם בלשון - כי ככה נוח לך ובא לך לחיות. 2. האמריקאים בטח מזדעזעים / נגעלים / מתרחקים / בורחים ממך. ואת נדבקת לבני מינך שכמוך - במקום להלחם אתנו ביחד כתף אל כתף במורשת הגזענית הנצלנית המשפילה והשקרית של הורייך וסבייך כדי שלכווולנו יהיה פה אחת ולתמיד טוב - בחרו "לברוח" לארה"ב כדי לבזוז אותה ואת תושביה הטיפשים. 3. יש לך יסוד סוציופאטי באופייך ואין לך שום בעיה עם זה. כשנוח לך את מכבדת את האמריקאים. כנשוח לך את "לומדת מהם" (ז"א מחקה פעולות חיצוניות גינונית וטונאציות. עושה כאילו) - כשנוח לך את יושבת עם חבורת השמשונים-יובבים שלך וצוחקת על האמריקאיים ה"טפשים". 4. את ניצלת את ישראל כל עוד יכולת. עכשיו את מנצלת את ארה"ב. אח"כ אולי מקום אחר. אין לך ערכים מוסר ושורשים בשיט. הערך העליון שלך זה השרדות וכוח בכל מחיר על חשבון כולם. העולם על ה- שלך. 5. איזה כיף שעזבת. בבקשה תזמיני את כל החברים שלך להגר לארה"ב או גרמניה או אנגליה או וואטאבר. רק תעופו לנו מהעיניים. כי אנחנו נעשה פה מהפכה חוקית של אור ואהבה ונלאים בחזרה ה-כל. כל הקיבוצים והאדמות "שלכם"... את כמו הכותבת פשוט אשה חסרת בושה ועלובה. אני מרחמת על ילדייך שילמדו להיות כמותך ולחקות אותך ויסתובבו בעולם מתוך אמונה שהם ה"טובים" ושיש "ערסים" שהם בגדר ה"רעים". כי רק ללבנים מותר להיות כל מה שבא להם וכהי עור או שחורים צריכים לסתום ת'פה ולהגיד תודה לירון זהבי כמו התימני הכנוע בחסמב"ה. 6. הסוד שלכם כבר לא סוד לא מוחלט ובהחלט גזענותך ופרצופכם הכעור חשופים לעיני כל.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:39
ואו, השקעת. השתדלתי לקרוא עד הסוף
חבל שאת באה ממקום כל כך שטוף שטנה וכל כך מלאת תחושות נחיתות. לא כל מי שמתבטא בעברית תקינה הוא אשכנזי, קיבוצניק או מתנשא, ותגובתך מעידה יותר על תפישתך את עצמך. זה שאת מגייסת כאלה אמוציות קיצוניות בתגובותייך לטור הזה מלמד עלייך הרבה.נסי פחות לכעוס כאסטרטגיה לחיים. אני מסכימה איתך מאוד שיש הרבה התנשאות בביטוי "מלח הארץ " ובמי שמרשה לעצמו להשתמש בו ובכל זאת היו הרבה רגישויות אחרות בטקסט שבודאי יכולת להתחבר אליהן מבלי שהעלבון יחסום אותך רגשית ויוציא אותך בשעטה אל הקרב.
* יעל   09/01/16 | 23:34
תראי אותך, יעל "מתוקה", מתגזענת עלינו ה"ערסים" בתוך ציפוי סכריני של מילות דבש... ממש היטלר לובש את הגלימות של גנדי והדלאי לאמה ביחד... יש לך את זה ביותר עולב גזעני חסר בושה?
את באמת חושבת שלמדת משהו מהאמריקאיים? או מכל קבוצת תרבות שפגשת מחוץ לישראל?? אני אעשה לך ראי לכיעור העצמי שלך: "בלה בלה בלה מילות נועם ונופת צופים....ל'ערסים' אלה שלא עומדים בהגדרת מלח הארץ, הכי קל כי מבחינתם האמריקאים מטומטמים וסתומים, אפשר לעבוד עליהם והנחמדות שלהם מזוייפת" ז"א את גם הגדרת אותנו כסרסורים רועי זונות (בה פירוש המילה כמו שאת יודעת), גם קיבצת את כולנו תחת אותה מחשבה מזלזלת בזולתנו - בעודך מזלזלת בנו - זולתך, גם הכנסת אותך ואת העולב שכותבת פה טור גזעני בלי להתבלבל או לקחת אחריות על התוכן שהיא מפליצה בכיף לכל עבר כחברות באותו שבט אליטיסטי נעלה ועליון. ממש כתבת הקדמה לספרון אאוגניה לקיבוצניק הגזען האשכנזי הצעיר... וכל זה בכל כך מעט מילים... את ממש כישרון כתיבה גזענית טהורה, "כפרה"... בואי נמשיך: ואז, את מייד מודה - כדרכם של סוציופאטים (ואליטות גזעניות בנויות מסוציופאטים בלבד. שלא תהיה לך טעות) ש"אפשר לעבוד עליהם (האמריקאים) והנחמדות שלהם (של האמריקאים) מזוייפת" ז"א כל הערכים האמריקאיים שהגנת עליהם בהתחלה - הם פתאום זיוף. ופתאום האמריקאים הם מזוייפים. שזו, בארצנו, מילת קוד למטופשים, מטומטמים וסתומים. היי, אלו המחשבות שייחסת לנו, ה"ערסים". ואז את חותמת את גילוי הלב הסוציופאטי שלך באמירה "לפעמים גם זה נכון" ז"א לפעמים לעבוד על האמריקאיים הטפשים ולזייף להם נימוס ונחמדות זו הדרך הכי טובה לקבל מהם את מה שאת רוצה לקחת מהם בלי מאבק. דהיינו לרמותם ולנצל את תמימותם ואמונתם ברוח האדם - שאת, כמו כל אשכנזיה רעת לב גזענית ומתנשאת מפרשת כטיפשות. ואז שוב, בפיצול האופייני לבהמות נפוחות מחשיבות עצמית וחסרות מודעות עצמית מסוגך את שוב מסייגת "אבל שיהיה לך האומץ לחשוב שאולי יש לנו הרבה מה ללמוד מהנאורות שלהם (של האמריקאים, בטח, הרי "ערסים" הם בורים חשוכים שחיים בימי הביניים והם להבדיל ממך ומהכותבת בנות האליטה אינם בעלי שום יכולת פיזית מנטאלית שכלית גנטית והתנהגותית "להפוך" לנאורים), הקבלה החברתית, הנימוס, הרצינות, הסובלנות... בלה בלה בלה ...אבל אני מבטיחה לך שתגלי שאכלת מפרי עץ הדעת (כאן השחלת לנו ה"ערסים" דימוי עממי שנראה שאת מבינה במקורות. את לא.) והרבה מהקסם של החינוך והערכים בקיבוץ יעמוד במבחן"... פחחחח כמה מיץ של ז-בל בפסקה אחת. והכל ממש מתאים למדריך האאוגני לקיבוצניק הגזען מתנשא שבא להתחיל להתעלק על האמריקאים... תשמעי, יעל - את ציינת באמצע הבלה בלה הנפוח והגזעני שלך שגם אחרי מספר שנות מגורים בארה"ב אין לכם באמת חברים אמריקאיים מקוריים ואמיתיים. אלא רק ישראלים. שהם בוודאות בעקבות היכרות עם טיפוסיות רבות מסוגך - בול שכפול מגעיל שלך. אז זה ההסבר לחוסר ההתערות שלך בארה"ב: 1. את גזענית בוטה חסרת מודעות ובלי עצם בלשון - כי ככה נוח לך ובא לך לחיות. 2. האמריקאים בטח מזדעזעים / נגעלים / מתרחקים / בורחים ממך. ואת נדבקת לבני מינך שכמוך - במקום להלחם אתנו ביחד כתף אל כתף במורשת הגזענית הנצלנית המשפילה והשקרית של הורייך וסבייך כדי שלכווולנו יהיה פה אחת ולתמיד טוב - בחרו "לברוח" לארה"ב כדי לבזוז אותה ואת תושביה הטיפשים. 3. יש לך יסוד סוציופאטי באופייך ואין לך שום בעיה עם זה. כשנוח לך את מכבדת את האמריקאים. כנשוח לך את "לומדת מהם" (ז"א מחקה פעולות חיצוניות גינונית וטונאציות. עושה כאילו) - כשנוח לך את יושבת עם חבורת השמשונים-יובבים שלך וצוחקת על האמריקאיים ה"טפשים". 4. את ניצלת את ישראל כל עוד יכולת. עכשיו את מנצלת את ארה"ב. אח"כ אולי מקום אחר. אין לך ערכים מוסר ושורשים בשיט. הערך העליון שלך זה השרדות וכוח בכל מחיר על חשבון כולם. העולם על ה- שלך. 5. איזה כיף שעזבת. בבקשה תזמיני את כל החברים שלך להגר לארה"ב או גרמניה או אנגליה או וואטאבר. רק תעופו לנו מהעיניים. כי אנחנו נעשה פה מהפכה חוקית של אור ואהבה ונלאים בחזרה ה-כל. כל הקיבוצים והאדמות "שלכם"... את כמו הכותבת פשוט אשה חסרת בושה ועלובה. אני מרחמת על ילדייך שילמדו להיות כמותך ולחקות אותך ויסתובבו בעולם מתוך אמונה שהם ה"טובים" ושיש "ערסים" שהם בגדר ה"רעים". כי רק ללבנים מותר להיות כל מה שבא להם וכהי עור או שחורים צריכים לסתום ת'פה ולהגיד תודה לירון זהבי כמו התימני הכנוע בחסמב"ה. 6. הסוד שלכם כבר לא סוד לא מוחלט ובהחלט גזענותך ופרצופכם הכעור חשופים לעיני כל.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:39
94. תתביישי כי יש לך הרבה על מה.!!!
פתגם ידוע - אתה אוכל את מה שאתה מבשל - שיהיה לך בתאבון! קראתי את הכתבה פעמיים רק בכדי להיות בטוח שלא אגיב שלא לעניין אבל כעת אני בטוח בדבר אחד - זה כל כך מגיע לך. אנחנו משפחה שעזבה את הארץ לשליחות לפני 8 שנים, הורים לשני ילדים מדהימים חיים במרכז אירופה ולא מרגישים אפילו לא לרגע נחותים או מתביישים... למה? כי אנחנו לא מוותרים בחינוך, מנסים לספוג תרבות וסבלנות מהסביבה ומאידך לשלב את החום והאהבה הישראליים בסביבתנו הקרובה כך ששני הצדדים מפרים אחד את השני. אנחנו לא מקטלגים אנשים לפי מעמד או צבע ולא חושבים שאנו טובים יותר בשל מוצאנו, הספרים שקראנו או רמת המשכל שלנו או של הורינו... עצוב לי על ילדיך שהם חלק מההתנהלות שלך וכולי תקווה שהתגובות פה (ולא חסרות) תצליחי להפיק משהו וליצור עתיד טוב יותר עבורם ואולי גם עבורך
* יונתן   25/12/15 | 22:05
אתה כל כך צודק! מזועזעת מהגזענות שתבועה בה עמוק כל כך
זה בדיוק ההבדל בין האמריקאים לבינך. האדם ה׳לבן׳ הממוצע בארה״ב לא מרגיש נעלה יותר מה׳סינים והשחורים הנחותים האלו׳. צר לי אבל את באמת בהמה. לרב נהנית לקרוא את הטור שלך אבל כאן הזדעזעתי. שום מאיר שלו לא יעזור לך.
* דין   26/12/15 | 04:00
כל כך נכון
מתואר בצורה מדוייקת.
* אלפאמן   26/12/15 | 20:46
מבין כל התגובות אתה הצלחת כל כך לדייק
כיף לילדיך לבית מלא בערכים ותרבות צאי ולמדי מהם תרבות, ערכים וחינוך אמיתיים ואח״כ תעשי לביתך! הכי קל להיות המגניבה ולכתוב בלוג מטופש מקווה שילדך ילמדו אותך שיעור בזכות בלוג זה בהצלחה
* מוקסמת    26/12/15 | 20:48
יפה אמרת יונתן
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:40
ואוסיף שיש לה הרבה דרך ארץ ערכים תרבות וחינוך לספוג גם בישראל מרוב קבוצות האוכלוסיה ומרוב האנשים הפשוטים והטובים שיש פה. ותודה לאל יש פה!!!
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:41
93. את לא רק גסה ותת רמה, הייתי מוסיפה גם טיפשה!
* שרון   25/12/15 | 21:58
92. גזענית
בישראל כל קופאי בסופר היה מזהה בתוך רגע את הסיווג המעמדי שלי: יהודייה, לבנה, מדברת עברית במשלב לשוני גבוה – כלומר אני מהאליטה הישנה, מעמד בינוני, אקדמאית ובת להורים אקדמאים, כנראה שבעלת שורשים בהתיישבות העובדת, סיכוי טוב שסמולנית. גם אם הילדים שלי השתוללו במקום ציבורי, ידעתי שכולם יודעים שאני אישה עובדת ושהילדים שלי הולכים לגן ושבסך הכל אנחנו משפחה מתורבתת, קוראים מאיר שלו, מספרים לילדים לאה גולדברג, נוסעים לטייל בשבת בגולן. איזה מתנשאת ....
* לא מלח הארץ   25/12/15 | 21:33
91. הבנים שלי נולדו בארץ, ומעולם לא התנהגו כמו ילדייך...
צר לי לאכזב אותך. אבל אולי הגיע הזמן להתחיל לחנך אותם ? ויפה שעה אחת קודם.
* בדק בית   25/12/15 | 21:26
מצטרפת לדעתך.
* מישי   25/12/15 | 23:42
כנ"ל
* אמיר   26/12/15 | 13:57
90. כמה צביעות יש בין הטוקבקיסטים...חוסר מודעות עצמית מעוררת רחמים
כל הילדים בארץ ללא יןצא מן הכלל (טוב, חוץ מאלה של העולים מאירופה וארה"ב.. ) מתנהגים ככה - כמו הילדים של כותבת הטור. הבעיה עם ההתחסדות של הטוקבקיסטים היא שיש להם כאן הזדמנות פז להתנשא על מישהי מבלי שחלה עליהם חובת ההוכחה. נועה יחיאלי יקרה, תרגישי טוב עם עצמך. הילדים שלי ושלך ושל כל העם היושב בציון הם ילדים שובבים שמשחקים ומתעצבנים בכל מקום. הם מאושרים ולא מאופקים - כאלה אנחנו. לטוב ולרע.
* יעל   25/12/15 | 21:18
יוצאת מן הכלל ;)
מי קבע שילד רגוע, שלא מתפרע הוא לא מאושר? אם זה מה שאת חושבת אני גאה לומר שהוריי עשו עבודה נהדרת. אני ואחי מעולם לא התפרענו, לא צרחנו בקניון ולא התרוצצנו כמו פראי אדם ועדיין גדלנו ילדים מאושרים. לצערי רואים את קלות הראש של ההורים בדיוק כמו זו שאת נוהגת בה- למה לחנך את הילד? שיעשה מה שבראש שלו, שירגיש "חופשי ומאושר" או במילים אחרות "שיעזוב אותי בשקט, אין לי כוח להתמודד" ובמקרה זה אין טוב, אלא רק רע!!!
* לא צבועה   26/12/15 | 00:47
יפה אמרת.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:51
איפה את חיה?
אני לא יודעת איך אפשר לכתוב "כל הילדים מתנהגים ככה". אז לא. לא כל הילדים מתנהגים ככה. ילדים שלא חונכו כראוי, עם חוסר גבולות או בעיות אורגניות כמו היפר אקטיביות מתנהגים ככה. ממש לא כל הילדים. ממש לא. לא מקובל להתנהג ככה לא בישראל ולא בשום מקום אחר. התנהגות כזו פוגעת בסביבה, אגואיסטית וחסרת התחשבות. נימוס היא לא מילה גסה. כדאי ללמוד אותה וללמד ילדים להתנהג על פיה.
* ל 90   26/12/15 | 08:44
את חסרת המודעות הצבועה והגזענית! אף אחד לא אמר פה שכל ילדי ישראל מתנהגים למופת. רק שהיא חסרת מודעות עצמית וגזענית ובהמית - וזו אמת מלאה.
והנה גם את חשפת את פרצופך המכוער הגזעני והאמיתי "כל הילדים בארץ ללא יוצא מן הכלל מתנהגים ככה." ובאמצע "דחפת" לנו בסוגריים, כאילו שאנשים שאינם לבני עור לא יודעים לקרוא את מה שנכתב בסוגריים, "טוב, חוץ מאלה של העולים מאירופה וארה"ב".... מצחיקולה! את גרועה בדיוק כמו הכותבת וחסרת מודעות כמותה וכל מה שייחסת פה לטוקבקיסטים אחרים - כדאי שתפני אל עצמך. כי את את היא חסרת המודעות פה. ואת מחזקת את עצמך ואת גזענותך ותחושת עליונותך - דרך החיזוקים שאת מרעיפה על הכותבת העלובה. והנה את גם מחזקת אותה ואת עצמך בברכת "בלה בלה יקרה, תרגישי טוב עם עצמך. בלה בלה בלה לקק לקק לקק גזעני אינסופי של אשכנזיות גזעניות וסוציופאטיות הלוקות בהפרעת אישיות לא מאובחנת ושגודלו בתנאי יתר מהקיבוץ והמושב"... יעלי, את מאוד מוזמנת לפקוח עיניים. ולהבין שהבעיה כלל איננה ילדים "שובבים... מאושרים ולא מאופקים". אלא הורים מיץ של ז-בל כמותך שממשיכים בעקשנות לחיות ולהתנהג ולחנך את ילדיהם לגזענות בדלנות התנשאות גזל עושק ורמיסת האחר כדרך חיים לגיטימית.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:51
ואגב, נשמע שאת וילדייך זקוקים לאבחון וטיפול בהרעות קשב וריכוז והיפר אקטיביות. ואת אישית גם כנראה סובלת מהפרעת אישיות גבולית. תתמודדי במקום להקיא על זולתך את הש-יט שלך
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 08:53
89. ישראלי-אמריקאי
אין לי ילדים אז לזה לא אתייחס כי קטונתי אך דווקא ה"שלושה רגעים שגורמים לי להרגיש תת-תרבות" העידו כי את לא מבינה שיש הרבה מעבר לפרובינציה שלנו בה בישראל. אני בן להורים אמריקאים שנולד וגדל בארץ. מאז שאני קטן אני זוכר את הפערים התרבותיים בין מה שלמדתי בבית כהתנהגות מתחשבת ונחמדה לבין מה שלמדתי "בשטח" פה בארץ. הנימוס וההתחשבות האמריקאים (כגון לפתוח למישהו את הדלת ולא להתחרות איתו על לא ברור מה) נראית להרבה ישראלים כצביעות למרות שבסופו של יום זה רק עניין של התנהלות שנעימה יותר לכולם. זה ממש לא אומר שלתרבות הישראלית אין הרבה דברים מדהימים גם כן (לגודמא תחושת קהילתיות ואיכפתיות ממה שקורה לאחר). כאחד בלי ילדים שמבלה הרבה בארה"ב אגיד לך שגם לאמריקאים יש ילדים שעושים רעש ובלאגן. אני מציע לעשות קצת חושבים ולהבין שקודם כל, תרדי מהעץ, את לא אליטה ובטח ובטח שלא בגלל המוצא שלך. שנית, "חכם עיניו בראשו", לא יזיק קצת ללמוד מתרבויות אחרות על סבלנות והתחשבות. ואגב, הקופאי בחנות יכול ללכת ל&%^&@#&.. חסר בכסף זה בטוח לא בושה.
* אריה   25/12/15 | 20:45
88. צר לי לבשר לך, "מלח הארץ" היית כנראה רק בראש שלך
וההתנהגות המביכה שאת מתארת לא נובעת משום דבר אחר חוץ ממך. ילדים מתנהגים כמו שמחנכים אותם (או במקרה שלך, לא מחנכים אותם) להתנהג. ההתנשאות שלך מכוערת בצורה בלתי רגילה ואני שמחה שסוף סוף את טועמת מהדייסה של עצמך. דייסה עשויית התנשאות, בורות וזלזול בכל מי שלא עומד בסטנדרטים שלך, שבכנות, לא ברור איך בכלל את מעזה. הייתי ממליצה לך על קצת ענווה בתור התחלה, אולי תלמדי משהו על העולם ועל עצמך. כמו למשל, שאת ממש לא טובה יותר מכל אחד אחר ואולי אפילו להיפך. לא פלא שעם גישה מכוערת כמו שלך את מקבלת בדיוק את זה בחזרה מהילדים שלך. הם המראה שלך וכרגע - לא מראה מחמיאה במיוחד. אני רוצה לתהות איך.חשבת שזה בסדר לךרסם טקסט כל כך מכוער ומתנשא, אבל יש לי הרגשה שאפילו לא תביני מה לא בסדר במה שכתבת, הרי את "אליטה" ו"מלח הארץ", אז כנראה שמותר לך. תתעוררי, זה רק בראש שלך, כנראה שגם בארץ את לא להיט גדול.
* סייג לחוכמה שתיקה   25/12/15 | 20:31
תגובה כל כך קורקטית וממוקדת
* סמי הכבאי   25/12/15 | 22:06
ב-ד-י-ו-ק!! כל מילה בסלע. הזדעזעתי ומקווה שלא יתרגמו את הכתבה
* אסף   26/12/15 | 11:42
אל חשש אסף. איש לא יתרגם את גבב הקיא הזה לשום שפה.
הכיעור המנטאלי של הכותבת העילגת והגזענית הזו רלוונטי רק לכאן. לתודעת ה"היתוך"... וזה ממש כתוב בשפה ועומק שני
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 14:36
בול
* חן   26/12/15 | 19:52
מילים כדורבנות . תשובה מדוייקת.
* נגה   26/12/15 | 21:38
תגובה מצויינת ולעניין
* כל הכבוד   27/12/15 | 18:51
87. את חייבת להתעורר מהסרט שאת חיה בו
גזענית
* גל   25/12/15 | 20:28
86. אולי כדאי שקודם תביני שמלוכסנים זה אסייתים
את כנראה סוף סוף הבנת איפה המעמד שלך במתאר החברתי. את פשוט מגלה מה שנחשב כאן כנורמה. מישהי שרואה ״מלוכסנים״ ו״שחורים״ במעמד יותר נמוך ממנה, מקבלת כרגע את את המציאות שאליה היא שייכת.
* מלח הארץ?   25/12/15 | 20:24
לגמרי! גזענית דוחה
למזלה אף אחד לא ינהג כלפיה בגזענות כי היא הגיעה למקום בו אנשים טובים ממנה פי כמה ברמת הסובלנות והכבוד לזולת
* דנה   26/12/15 | 04:04
85. מלח, סוכר, הילדים שלך לא מחונכים
אתרגם לך. גם אני הורה, ו מסביב,יש המון ילדים להורים גרועים כמוכם שלא שמים גבולות ואחר כך מתפלאים שלא מקשיבים להם. "קר לי, בבקשה תתחשב בי"...???? ילד בן 3? יש לך הרבה מאוד מה ללמוד בנושא חינוך ויפה שעה אחת קודם. וכן, גם אני הייתי מסתכל עלייך ועל ילדייך כחסרי דרך ארץ וחינוך.
* מלח    25/12/15 | 20:24
תגובה לעניין
* אהבתי   27/12/15 | 18:49
84. חכי חכי כשהילדים שלך
עצמך ובשרך יתייחסו אלייך כמו אמא מהגרת צעקנית . זה בדרך...ברגע שהם נכנסים למסגרות הציבוריות הם מתאימים את עצמם (אפילו מהר מאיתנו ההורים) לתרבות החדשה. ברגע קל הם פתאום אומרים לך: "אמא אבל למה את צועקת?" וזה עוד החלק הקל. מגיע הרגע של אסיפות ההורים ואז את מבינה ומזדהה עם סיפורי מהגרים מארצנו הקטנטונת. עם כל האנגלית והמעמד המתורבת שלכאורה באנו ממנו , את לא ממש מבינה מה רוצים ממך, ועם כל האקדמיה והתארים בתוך המזוודה הוירטואלית את לא מסוגלת לעזור לילד בשיעורי הבית של כיתה א' . מה אגיד ומה אומר, אולי מבלי להבין לגמרי את משמעות הדברים שאני כותבת לך את מקיימת את המצווה של "לך לך" מארצך ממולדתך ומבית אביך . קילוף הקליפות הוא שלב הכרחי והטעם החדש מתוק מפרי בשל. סבלנות לא קונים בשום חנות. בהצלחה ויישר כח. שבת שלום
* רגל פה רגל שם   25/12/15 | 20:19
83. אהבתי את תגובה 65
* אמא של חנה   25/12/15 | 19:24
82. מקסים, כמה צחקתי!!
נשמעים ילדים מתוקים ונורמליים להחריד. העיסוק בחרבות, ה״אני אהרוג אותך״ שאנו מנסים למגר בגן, הכל מאוד מוכר. אהבתי מאוד את הכתיבה הכנה, דרוש אומץ על מנת לומר זאת, כל הכבוד לך! מקסים ואני בטוחה שהילדים מתוקים אמיתיים
* גננת   25/12/15 | 19:16
מסכימה עם "להחריד"
ילדים נורמליים לא הייתי אומרת... אולי נורמליים יחסית לישראל... אבל כן מחריד בוודאות. "אומץ על מנת לומר זאת"? הייתי מתביישת... במקום זאת עדיף שתחנך אותם אם יש לה מודעות עצמית כל כך גבוהה ולא תתרברב בטמטום שכזה. אותי לא חינכו כך, מעולם לא יכולנו לסבול את הפראיות הזאת ולמרות הכל גדלתי שמחה ומאושרת. ממש לא צחקתי!
* קצת תרבות לא תזיק   26/12/15 | 00:40
81. מזדהה
אני כבר פה יותר מ10 שנים ונשוי לאמריקאית. הילדים שלי לדעתי הם ילדים טובים ומחונכים, ובתור ילד שגדל במושב אני מכליל את עצמי איתך בקבוצת מלח הארץ. אבל ילדים, מחונכים ככל שיהיו, לפעמים בוכים וצועקים ומשתוללים, לפעמים זה קורה שאנחנו בסופר או בקניון ואני לא חוסך בצעקות איומים ושאר ירקות, ולא רואה אף אחד ממטר. זה קצת מביך וקצת לא נעים, אבל את יודעת מה, בגלל שזה אמריקה, הסיכוי שתתקלי באותם אנשים שוב הוא די קלוש... דרך אגב, הצביעות האמריקאית רק מסתירה דברים, אבל הילדים שלי מביאים הרבה שטויות, קללות ושירים מטומטמים שלמדו מחבריהם האמריקאים בבית הספר. אני מאוד אוהב את הבלוג הזה שלך, וזה מזכיר לי הרבה דברים שעברתי ועדיין עובר פה. תמשיכי לכתוב ולהנות מהשהות פה, זו בהחלט חוויה אחרת ומלמדת.
* עפר   25/12/15 | 19:03
80. אחידות דעים
יכול להיות שהתגובות מיועדות להיות חלק ממחקר של בעלך הסוציולוג... קשה לי להאמין שאת באמת ובתמים מאמינה לגבבה הארוכה הזו... בדחיפות להזעיק את מיכל דליות. נראה לי שיש צורך באימון דחוף- הן של הילדים אך בעיקר של ההורים.
* ענת   25/12/15 | 18:18
79. רוב ההורים בארץ מגדלים ילדים מאוסים
* האשמה רק בהורים   25/12/15 | 18:15
סופ סופ תגובה ראויה
* לייק   25/12/15 | 18:53
אי אפשר ללכת למקום ציבורי בחופש הגדול
רעש יבבות צרחות בעעע
* ו   25/12/15 | 19:13
בדיוק. החינוך זה מהבית. מתי תבינו שהתפקיד של הבורה זה לחנך ולא להיות חבר של הילד
* כשהילד כבר בוגר אז מגיע השלב של החברות   27/12/15 | 18:48
78. גועלית
* ירון   25/12/15 | 17:56
77. ילדים פח אשפה
תעברו לעזה, למה להעניש את אמריקה. ?
* טל קלומק   25/12/15 | 17:54
חחח חחחחח חחחחחחח
נפלתי מכסא לרצפה
* צצחחיק   25/12/15 | 18:43
76. זה לא הם זו את
במקרה נתקלתי בסיפור הבכי שלך,אני רוצה לומר שיש לך בעיה רצינית עם עצמך!זה לא הילדים שלך זו את!!את תהיי מוערכת בכל מקום ללא קשר לשפה ולילדים ברגע שתביני את זה!על מה את מתנצלת ומתפתלת?? גם בארץ התנהגות כזו של ילדים ובמקומות ציבוריים לא מתקבלת בעין יפה.המלצה שלי-לכי לעבוד..את מבזבזת זמן יקר שלך.
* טלי מניו גרזי   25/12/15 | 17:29
75. סליחה נעה. הכל מתחיל מתחושת האליטיזם הסמולני שלך. כמו שאת מעידה.
* מה זו החלוקה שחור לבן???! סמול שקוראת שלו??׳   25/12/15 | 17:20
74. בלי קשר לארץ...
גם אנחנו חיים פה, לגמרי יעמד הביניים, והילדים שלי מעולם לא התנהגו ולא יתנהגו ככה לא בארץ ולא פה. זה פשוט עניין של חינוך. וכן, אני גם מאמינה בלא לומר להם ״ לא״ כל היום אבל אני לא צועקת עליהם. אפשר לחנך גם בלי לצעוק או לומר ״ לא לא לא״ כל היום. הילדים שלי משחקים במה שהם רוצים, מתלבשים איך שהם רוצים ואומרים מה שהם רוצים. אבל יש דרך לכל דבר. גם אם הייתי רואה אותך ואת הילדים שלך בארץ הייתי נבוכה בשבילך. סליחה, אבל זו האמת....
* קצת תרבות וחינוך   25/12/15 | 17:10
73. נועה, את לא נשמעת לי כמו מלח הארץ
אני פשוט שומעת אשכנזיה מתנשאת שפגעו לה באגו. רוב הילדים הישראלים שאני מכירה לא נתפסים על הרגליים של אמא ומתקוטטים בציבור, ואם הייתי רואה ילדים כאלו ברחוב הישראלי הייתי חושב שאלו ילדים פרועים ושובבים, בלי שום קשר למעמד. ההתעסקות שלך בגזע ובכמה נורא זה שאף אחד באמריקה לא מעריך את הדמות האליטיסטית שגידלת לעצמך פשוט מביכה. אני במקומך הייתי ממש מתביישת להעלות פוסט כל כך רדוד וגזעני.
* דניאל   25/12/15 | 17:09
72. האליטה הישנה???
גם בארץ קוראי מאיר שלו אינם נחשבים עוד לאליטה. היום קוראים, חמודה, רועי חסן ושלומי חתוכה. ההגמוניה האשכנזית כבר מזמן איבדה מחשיבותה וכוחה. אתם לא טובים יותר מאף אחד בארצנו הקטנטונת, אתם כבר לא בעלי התואר השלישי היחידים שטסים לעשות פרו דוקטורט מעבר לים, ועם התנהגות כמו של הילדים שלך, גם בארץ היו מסתכלים עלייך עקום. ההתנשאות שלך והחוסר מודעות עצמית פשוט מעוררות רחמים. עורי קומי מותק, את חיה בתודעה כוזבת! ומאקו, השתדלו בבקשה לפרסם טורים יותר רלוונטיים חברתית ופחות מתנשאים ומנותקים.
* רעות    25/12/15 | 17:06
פרודוקטורט
עורי? אולי אורי? פרו דוקטורט? ממי, זה פוסט דוקטורט, גם ביקורת צריך לדעת לכתוב. ולנועה : אכן תגובות קשות, חזקי ואמצעי. את כותבת נפלא ומאד אמיתית.
* יוספה   25/12/15 | 23:40
מה זה "פרו דוקטורט"?
* יניב   26/12/15 | 09:43
רעות!!! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* צודקת!   26/12/15 | 20:50
רעות את כלבה לא קטנה
* מיצי   27/12/15 | 04:11
רעות , תנוחי מעט, את נסערת מדי ..ומי זה לעזאזל רועי חסן ?
* ריגשי נחיתות משמינים ..חח   27/12/15 | 11:24
71. אולי כדאי שתסתכלי על החינוך שנתת להם בישראל
כי לפי מה שנראה את מתרצת את החינוך הצעקני כ״בסדר״, כי בישראל כולם צועקים. לא. זה לא בסדר. ובגלל זה ובגלל חינוך כזה המדינה שלנו נראית ככה.
* אני   25/12/15 | 17:05