הורים
תגובות (323 תגובות ב-170 דיונים)
170.
ווואו צודקת! (זו הייתה ציניות)
* אנונימי   29/10/20 | 13:22
169. נושא מרתק
לתגובה האחרונה. אני מרגישה כמה אני בורה ביחסיי לאחרים. למרות שהוריי מעדות שונות.
* קוראת בעניין   15/04/17 | 00:44
168. כנראה את קמצנית . לצלם תמונה בסמארטפון? מאיפה הרעיון!
* רינה   12/08/16 | 10:56
היא בטח חושבת שכאן זה "אינסטגרם".
* אנונימי   29/10/20 | 13:21
167. הילדין לא יודעים להתנהג פרועים לחלוטין
* רינה   12/08/16 | 10:55
166. גברת גם בארץ את אישה פח...
* יוחאי   21/01/16 | 16:15
165. המשך
אז פתאום כל היהודים החופשיים הלבנים סביבי התחילו להתייחס אלי כמו אל גרבג'... וכמובן ששכחו את כללל מה שהענקתי להם מהלב כשהם היו זקוקים (כתף לבכות, עצה טובה, כסף, הגנה מפני הורה מתעלל, בית חם ואוכל חם אצל הוריי, עוד כסף, עוד עצות, עוד אנרגיה, ומתנות ויצירות מעשה ידיי, זמן ואנרגיה שבדיעבד יכולתי להשקיע בנשים ואנשים שכן היה להם מה להציע לי בחזרה. הרבה מה להציע בחזרה)... והנכות שלי חשפה בפניי עוד דבר מהמם: באותה מידה שאלו התנכרו לי העבירו ביקורת התנשאו ולא זכרו לי חסד נעורים - ככה יוצאות ויוצאי עדות ספרד שנתקלתי בהם, מכרים חדשים או וותיקים - קרבו אותי אליהם ונתנו לי מהמעט שהיה להם להעניק. "מעט" - יקר מכל אוצר. גם שיחות עם חברות וחברי נעוריי הלבנים על פערים שהמימשל יצר כאן במכוון למגוון רחב של קבוצות, כולל לגבי האדוקים ביהדותם, הותירו אותי המומה. המומה ממידת השנאה, הבורות, ההתנשאות ובעיקר האדישות לגורל אחיות ואחים בעלי גון עור או חיתוך דיבור או מידת הקפדה על מצוות שונים משלהם. "אבל אלו אחיות ואחים שלנו! אמרתי "מה קרה, נהיית פרח(ה)? את כבר לא יכולה לדבר בלי להרים את הקול"?? רעמו עליי הקולות באותה שיחה גורלית ואחרונה... הבנתי שאין לי עם מי לדבר שם. ויצאתי אל דרך חדשה.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 04:35
164. השם לא שמור במערכת היקר: פשוט כאב לי לקרוא על החווייה שלך כמי שיצא מן האדיקות הדתית וחווה כזו התנשאות וגזענות.
אני אמנם יהודיה חופשיה - אבל חונכתי לחבק כל מי שבא מבחוץ. תמיד חשבתי שהחברה שגדלתי בתוכה, חברה מעורבת של כל העדות של מעמד הביניים הגבוה, מקבלת באהבה כל מי שבא מבחוץ. חשבתי שלצבע עור או מוצא או דת או מידת אדיקות אין קשר ליחס ולמקום של אנשים בקהילות ובכלל החברה בישראל. חינכו אותי לזה חברתית כמובן. להורים שלי היקרים היה חלק בשקר הזה - הם קיוו שאחיותיי ואני לא נחווה על בשרנו את הזוועות שהם עברו ועוברים. הם טעו כמובן... הופליתי על ילדי הבנות הלבנות והמורות והאבחון בצבא שסולל את כל הדרך לחיים הבוגרים. אבל לא ידעתי שזה מה שעברתי. דיקלמתי ססמאות שיוויון שקריות כמו כל מי שגדלו סביבי. ראיתי גזענות והתנשאות שכוסו בהסברים ותירוצים שונים. עד שגיליתי את הזהות שלי בשנות העשרים לחיי. ובמקביל, בלי קשר, נפגעתי פיזית והפכתי נכה פיזית ונפשית.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 04:34
163. מסכימה רק עם החלק הראשון של עצתך. להוריד את האף
לגבי השאר... המממ אני מוכנה לתת אותה לאובמה ומישל במתנה. למרות שאני בטוחה שהם ממש לא יתלהבו. וכמותם רוב העם שמה. היא כבר קראה ללבנים "גארבג' לבן" לאסיאתיים קראה "מלוכסנים" ואני די בטוחה שההתעלמות המוזרה שלה מה"שחורים" הלוא הם האפרו-אמריקאיים קשורה לזה שהיא מפחדת מהם ... עוד גילוי גזענות... או שהיא לא סופרת אותם כבני אדם... ואין לי ספק לגבי מידת בקיאותה בהיסטוריה האמיתית של יבשת אפריקה וכל הדברים המדהימים שנוצרו שם בעידן העתיק. בביצפר של בני האלים הלבנים לא מלמדים עובדות שמפריעות לדימיונות הסרק של עליונות לבנה ונחיתות כל השאר. ואת כלל האמריקאים ממוצא לטיני היא מכנסת תחת השם המכובס "דוברי ספרדית" - ז"א לא היו שם "תרבויות" או זהויות - לפני שהספרדים אנסו את דרום אמריקה רצחו שם עמים שלמים העלימו תרבויות והכריחו את כולם לדבר בשפה האירופאית שנוחה להם מהבית... העיקר שהיא מגדירה עצמה כדובר עברית "במשלב לשוני גבוה"...
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:09
162. אליטה את לא.
זה שאת חיה כרגע בארה״ב כמה חודשים ספורים לא הופך אותך לאליטה. ואין שום קשר בין המוצא האתני/מזרח תיכוני או איך שלא תקראי לזה, לבין המעמד שלך שם כתושבת, ולצערך (והנה לך הפתעה), את לא הלבנה היחידה שם. אולי הילדים שלך הם סוג של מראה לאיך שאת התנהגת בילדותך במקום שאיפשר לך חופש פראי, והם לכאורה לא מורשים לנהוג כך. יפה שאת מאבחנת את זה, אבל את חיה בסרט שאת המעמד התרבותי שלך תקבלי כ״כ מהר וכ״כ בקלות שם בארה״ב? למה? מי את אל מול ההמון האמריקאי? קליפת שום. תתחילי לשאול את עצמך שאלות, ובינהן מה את הולכת לעשות עם הילדים שלך, כי את לא בישראל. אבל אל תשכחי שאת, כאדם בוגר, שכבר עבר שינויים ומעברים בחייו (אני מאמין), צריכה לגרום לילדים להסתגל לתרבות שונה. זה דורש הרבה עבודה והבנה של כל התא המשפחתי, שאתם נמצאים בפאזה אחרת. שיהיה בהצלחה.
* צוף   06/01/16 | 11:09
161. חכי שנתיים
ואחרי שנתיים תביני מה ההגיון בלעשות את הדברים באופן שהאמריקאים עושים אותם ולא תביני איך כל כל הרבה שנים התנהלת אחרת.
* רון   03/01/16 | 04:28
160. פשוט מעולה!
מזדהה ובוכה מצחוק. תודה
* חגית   02/01/16 | 18:23
159. נועה אני מאוד אוהבת את הטורים שלך,מחכה להם בקוצר רוח כל שבוע.
* מישהי   31/12/15 | 18:44
158. את פשוט יהודיה בורה... זה כל המחלה של הישראלים הדפוקים נורא
* יוסי   31/12/15 | 07:23
157. את טועה..
גם בארץ את והילדים שלך נחשבתם לבהמות..רק מהסוג המתנשא. בחיים לא ראיתי את אחיינים שלי נתלים על הרגליים של אמא שלהם צועקים ברחוב או שוכבים לי מתחת לשולחן בבית הקפה.. זה מה שקורה שבמקום לתת לילד שלך סטירת חינוך את אומרת לו "זה לא נעים לי" וחושבת שאת מינימום המחכה אליזבת בין פשוטי העם.. אבל הנה לא עבדת על אף אחד.. את והילדים שלך הייץם בהמות ונישארתם בהמות.. רק בלי ההתנשאות עכשיו כי בתכלס מי שם עלייך שמה? עשי טובה גם תישארי שמה.
* ...   30/12/15 | 12:53
הגזמה
נראה לי שזה שלקחת את הזכות להחליט על הכנוי בהמות לילדים, ניחא, אבל גם את לוקחת לעצמך את הזכות להחליט שעליהם להישאר באמריקה...נראה לי שכבר התחלת לעוף על עצמך !!!!
* מיאת   04/01/16 | 20:54
לא, כפרה. לא עפה על עצמה. אומרת את האמת בפנים.
הכותבת בסה"כ הודתה בפני עצמה ובפני "שלל" קוראיה (ברור שלבנבנים כמותה, הרי כתיבתה חפה מכל חידוש תוכני או ספרותי) באמת הברורה: היא הודתה שלמרות שחונכה וחייתה בתחושה שהיא בת אצולה, שהיא משתייכת למעמד העליון בישראל, דהיינו בני האלים האשכנזים - קיבלה וואחד כאפה מהחיים בארה"ב והבינה שהיא סתם אפסה בהמה חסרת כל תועלת לעולם. וש0איש לא סופר אותה. בדוק כמו שהיא נהגה כל חייה בבנות ובבני עמה שלה. היא משתפת שקלטה כי כל "נכסיה התרבותיים" שווים לתחת. שכאשר היא עמדה שם בתור עם ילדיה השובבים (להם אני בטוחה שהיא מנחילה את גזענותה שלה) שאר האנשים שתרבותנו ו"עליונותה" זרים להם הסתכלו עליה (שם בתור ובכל מקום אחר שציינה) כפי שהיא תמיד הקפידה להסתכל עלינו הספרדים. העאלק נחותים ממנה ומלבני עור שכמותה. אבל האמת היא, שהיהודים האשכנזים הם שוכני בוץ, תגרנים, חסרי תרבות ומוסר. ובעיקר גרועים הם דור סבינו וסבותינו הלבנים מביניהם "גיבורי" מהפכת ההשכלה. דהיינו אלו שהקפידו להתנער מיהדותם האדוקה של הוריהם מתוך אמונה הזויה וכוזבת שאדיקות דתית יהודית משמעה נחשלות עליבות ותת רמה (אני מדברת גם על תפישת עולם כוללנית וגם על "תורת" האאוגניה שהייתה ועודנה חביבה כל כך על אשכנזים בהמיים בורים שקרנים חזירים וגנבים שרואים עצמם משום מה כאליטה עד היום... וזאת למרות שגנטית אין להם שום ייתרון על אחיהם מיהדות ספרד והמזרח). ופתאום הכותבת הבינה שהיא סתם אחת. אחת העם. אין לה שום עליונות על איש שם בניכר. צבע עורה במדינה אירופו-צנטרית כארה"ב אינו מהווה שום ייתרון. וכל שנות השינון של ביאליקכס ושאר חבורתו הם חסרי כל תועלת. אין על מי להתנשא עם המלים הריקות והנכות שלהם שמה. הבנת כפרה? אם את/ה צריך/ה את ההסבר שלי יותר בצבע אז בבקשה: אנחנו יוצאי עדות ספרד והמזרח יש לנו מורשת תרבותית ענפה. שאבותיך התעקשו למחוק מתודעתנו. כדי לשכנע אותנו שאנחנו פחותים. כדי שנעבוד בזול בבניין הארץ. כדי שנעבור בכמעט חינם במפעלים של הליכודניקם האשכנזים והייקים. כדי שנשרת אתכם בבתים שגנבתם מעשירי ערביי ישראל שברחו (בפקודת מנהיגיהם שתכננו לרצוח את כולנו ואתכם הלבנים ראשונים, אגב). כדי שהבנות והנשים שלנו יהוי המנקות והזונות שלכם. אפילו בן גוריון אמר את זה. שהתימניות המרוקאיות והרסיות "טובות לנקיון הבית המה". תתחילו לקרוא ארכונים של הבזל הציוני. חוץ מהמסורת המפוארת שלנו, היהודים החומים, היהודים הלבנים הארופו-צנטריים למדו שנאה וגזענות קיצונית מהאירופאים. אז הם כבר ארבעים שנה עסוקים בלדכא את יהדות אתיופיה השחורה. שגם להם יש מסורת מדהימה (כמו כל עמי אפריקה אגב. אבל פה בבתי הספר מלמדים שכל פלאי העולם באו מהאשכנזי הנאור הלבן והחילוני. זה שהשמש זורחת לו מהישבן וממש "במקרה" הוא הבעלים ה"חוקי" של כוווווול האדמות פה... כי אם יגידו לילדים ב"עיירות הפיתוח" - יעני גטאות לעבדים חומים בזול ולבשר תותחים מתנדב מול הערבים - את האמת הם עוד עלולים "חלילה" להבין שמגיע להם חלק שווה בעוגה, טפו...). וגם הם אמורים להסתובב פה עם ראש גאה וגב זקוף ולתפוס מקומם כפי רצונם וצרכיהם במרחב החברתי. תגידו, אשכנזים בורים ובהמיים, את הילדים שלנו העו"סיות והשופטות שלכם חוטפים - הם טובים לכם? להלבין אותם זה הגיוני? את האתיופים והבדואים אתם תמשיכו לנסות להשפיל ולהפחית לדרגת מנקי שירותים ציבוריים? או שאולי יידלק לכם הכפתור הקטנטן בשכל הקטנטן ותתחילו להבין שרק שילוב כוחות שיוויון הזדמנויות ואפשרויות וחלוקת משאבים מחודשת - יאפשרו לנו לשרוד ביחד כעם? אגב, לנו אין שום בעיה שכוווולכם תעופו לאירופה או אמריקה עוד הערב. אנחנו נסתדר מצויין עם האחים האדוקים שלנו ועם האחים המוסלמים שלנו. רק אתם מפריעים פה. ולמען השם - תתחברו לרגשות ולגוף שלכם כבר! זה מביך לראות אתכם מכחישים מציאות. והכי מביך - לראות אתכם רוקדים. ולכותבת - אני מאחלת לך שתשכילי להתעורר מהחלום ההזוי שגידלו אותך בו. את כבר לא ילדה. ואני מקווה עבור ילדייך שתלמדי אותם ענווה. יש להם הרבה מה ללמוד מילדים שחומי ושחורי עור. ילדים עם תרבות עשירה בת אלפי שנים של צניעות, ענווה, אהבת חינם, כתיבה, שירה, אומנויות פלסטיות, פילוסופיה, מפעלי הזנה לנזקקים מכל דת ועד ועוד ועוד. שימי לב שלא דיברתי על אוכל. כי הוא רק חלון אחד לאורות הגנוזים שלנו. תפתחו עיניים נשמות - השחורים והעניים שבזזתם ודיכאתם מתעוררים בכל העולם. אנחנו עוד נהפוך שוב את הכדור. ואל תדאגו - אנחנו לא נזרוק אתכם לגטאות של עוני לבן. אנחנו רוצים הרמוניה בין כולם. רק תודו באמת ותלמדו מחדש איך מתנהגים. הסבים-רבים שלכם מאירופה מתהפכים בקבריהם כל יום מקום המדינה. הגיעה הזמן שתחזרו לגודל הטבעי שלכם.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 02:12
חפרת...
* התפוצץ הראש   21/08/16 | 01:01
156. הכרטיס שלך מוגבל ל-200 כי
ככה זה עם כרטיסי אשראי חדשים ואחרי שאת בונה לך ׳כרדיט היסטורי׳ את יכולה לבקש מהבנק שיעלה לך את זה (בדרך כלל אחרי שישה חודשים). זו דוגמא טובה לבעייתיות שאת מציגה בכלל המאמר. התצפיות שלך נכונות ברובן אבל את לא חופרת לעומק כדי להקיש מסקנות עמוקות יותר. את זורקת את הבעיות על כרטיס האשראי, על האמריקאים, על הגזענות אבל לא לוקחת שום אחריות על עצמך ועל הילדים שלך. כאורחת, מאחריותך לכבד את כללי המקום וללמוד את ההיגיון הפנימי שלו. את אומרת שאת תובעת מהילדים שלך לכבד בחזרה, איך זה בא לידי ביטוי אם את לא מציבה שום גבולות?
* קצת בירור לא יזיק   29/12/15 | 20:11
155. נעה, תמשיכי לכתוב!
הטורים שלך מעניינים ומצחיקים ומעוררי מחשבה וכתובים נהדר. ושכולם יקפצו.
* מעין   29/12/15 | 18:07
154. כמה כיף לקרוא!
תמשיכי תמשיכי תמשיכי! נהניתי מכל שניה! תודה!
* גל   29/12/15 | 14:29
153. גבולות
כשאת אומרת ״אני לא יאסור על הילדים שלי שום דבר״ פה קבור הכלב! גבולות שמציבים לילדים הם לא איסור או חסך הם גבול ברור בין מותר לאסור, לאיך מתנהגים בחברה, בגן, לילדים אחרים וכד׳. לפי התאור שלך הילדים שלך גם כאן היו פראי אדם ויש ביכוי סביר שהבנים שלי שלא מתנהגים כך לא היו משחקים איתם. אבל אני אוסרת על הילדים מה שלא מקובל עלי. אני סובלת בגני משחקים שיש ילדים שמשחקים כל, בד״כ נעזוב כי לא מתחשק לי שהילדים שלי יפצעו. אני סובלת במסעדות שיש ילדים כאלה, כשהילדים שלי יושבים ואוכלים ואסור להם לקום ויש ילדים שעליהם ״לא אוסרים כלום״ משחקים תופסת בין השולחנות ומפריעים לכולם לאכול, וההורים שלהם לא חושבים להושיב אותם כי הם מרגישים בדיוק כמוך ״מורמים מעם״ בכלל לא משנה להם שהיושבים לידם בעלי תארים מתקדמים כמו שלהם עם עבודות חשובות וילדים מחונכים. במיוחד אנשי מרכז שמגיעים לצפון וחושבים שהם מסתכלים על בבונים מעולם אחר. שיעור חשוב את עוברת בארה״ב שיהיה בהצלחה!
* אמא לשלושה   27/12/15 | 17:41
152. ממש לא הצלחת בחינוך שאת מצהירה עליו.
לצרוח במגרש החניה, להדחף ראשונה זה סוג הדוגמא שהילדים שלך רואים וכך הם מתנהגים. זה שתסבירי להם במילים לא יעזור כלום. תרגיעי. תסתכלי סביב. את אורחת ויש לך מה ללמוד. ואף אחד לא צריך להגיד לך תודה על המקרים שבהם את לא מנצלת את מערכת האמון ללקוחות שם. זה פשוט בהמי מצדך לחשוב ככה. ברומא התנהגי כמו רומאית. וגם הילדים שלך.
* בילי   27/12/15 | 12:52
151. מצטערת לאכזב אותך אבל גם בארץ לא הייתם משפחה מתורבתת
קריאת ספרים של מאיר שלו לא פוטרת אותך ואת בן זוגך מלחנך את הילדים שלכם. ההתנהגות הזו מביכה גם בארץ. כשאני רואה ילדים בסופר שנשכבים על הרצפה ומתחילים לצרוח, אני ממש לא חושבת :"הנה משפחה לתפארת" בלי קשר למוצא האתני שלהם.
* *   27/12/15 | 09:55
150. ושטב צריך להסביר(הפעם בקיצור)
הטור הזה חושף את מערומי האשכנזיות המודרנית אין יותר מה לבנות או לעשות אלא להסתמך על מניירות כמו קריאת לאה גולדברג ללא הבנה של ערך תרבותי אמיתי. הסתמכות על שלילת האחר וההתבדלות ממנו. בעיני את מהווה תמרור אזהרה
* יואש   27/12/15 | 09:38
149. מה עושה אותך מלח הארץ?
העובדה שאת קיבוצניקית אוכלת חינם או העובדה שאת לבנה פריבילגית? את אומרת שכל מי שקיבוצניק לבן יכול להתנהג כמו בהמה ובארץ עדיין יחשב מלך העולם? ולזה את מתגעגעת? אין דבר יותר נורא מעיוורון של פריבליגים. את גם בטח לא מבינה את התגובה הזו. ואם אקרא לך גזענית על ההערה שלך על המלוכסנים, גם לא תביני, נכון?
* ליאת   27/12/15 | 09:12
148. את כותבת פשוט מקסים! כיף לקרוא אותך
רוב האנשים מטומטמים ולא מבינים סרקזם והגזמות הומור. תשמחי שאת מהמיעוט המשובח כמוני. אני אוהבת את האמת העירומה כפי שאת מציגה אותה. כ"כ חשופה ונוגעת ללב, האמת אני גם מזדהה עם הרבה תחושות זרות שלך כי כך אני מרגישה יום יום כחרדית בין חילונים כשאני יוצאת לגיחות עם ילדי מחוץ לבני ברק עירי. הילדים שלך נראים מתוקים מאד וגם את. תמשיכי לשתף...
* מלי   27/12/15 | 08:31
מלי, חמודה, את והכותבת פשוט בהמות אשכנזיות קיבוצניקיות וגזעניות
אז ברור שתעודדי אותה להמשיך להיות "מקסימה"... חחח כמה מצחיק אותי המצב שאתם העאלק אליטות נמצאים עכשיו בארץ... הראי שארה"ב מייצרת לכותבת-עולב הזו (כתיבה תת רמה, אגב) הוא פשוט ראי גאוני. פוסט דוקטורט של הבעל, בלונד של הילדים, צבע עור לבן, קריאת מאיר שליו, "חינוך" קיבוצי... כל אלו כבר עכשיו בעלי טעם עבש. די, רדו מהעץ. כווולנו כבר יודעים את האמת: את סתם נכדים של מי שבשיא החזירות והבהמיות השתלטו פה על הכל. אתם והייקים העירוניים "הקימו מפעלים לתפארת מדינת ישראל"... שתיתם לכווולנו את הדם. כף המאזניים מתהפכת בדור שלנו. אם את, מלי, והכותבת הפקאצה לא תתעוררו - אתן תמצאו את עצמכן עם עוד קומץ של נסיכות ונסיכים בגרוש שנבעטו בזקנה לבדידות חברתית תרבותית וחומרית. אין לכם כלום להציע לנו. ואנחנו גם לא צריכים מכם שום דבר ולא רוצים מכם כלום. אגב, אשכנזים שכן מודים באמת וחולמים ופועלים איתנו וכמונו לחלוקה מחודשת של נכסים זכויות והזדמנויות, שפתוחים ללמוד על נכסי התרבות המדהימים והרבים מספור שלנו - כן מוזמנים לחבורה החדשה שלנו. אבל את לא מהמקובלים החדשים מלי. את סתם קליפת השום. אז תעודדי את "חברתך" (פחחחח עדיין לא פגשתי אשכנזיה חברת אמת בארבעים ומשהו שנותיי. ואלוהי עדי שחיפשתי ונתתי הזדמנויות) שהכתיבה שלה טובה כמה שבא לך, זה עולם חופשי ב"ה. ותקראי לבערך שמונים אחוזים מאוכלוסיית ישראל 2016 "מטומטמים ולא מבינים סרקזם והומור". זכותך. רק תשעי שלנו ברור שמשמעותן האמיתית של מילותייך היא, "אל תשימי לב למזרחיים התת רמה חסרי התרבות והחינוך שמגיבים כאן ולא קראו מעולם מאיר שלו". אז לידיעתך קראנו. אחלה סופר. חוויית חיים מאוד עצובה רפטטיבית וצרה שמתארת אשכנזים בהמיים אלימים מטורפים ורעים עד כדי מפלצתיות. מיצינו. לא רוצים מילות סכינים קרות כקרח של פולניות בסלון מנויילן ולא מלים פוצעות של איכרים ערלי לב שהשואה היא התרוץ שלהם לכל גזענות רשעות וגזל שהם מבצעים. ההתנהגויות האלו נקראות בשפת הפסיכיאטריה "הפרעת אישיות קשה". את מוזמנת להמשיך לחוש שאת והכותבת מיוחדג'ות... ושאתן שייכות ל"מיעוט משובח". אני רק מעדכנת אותך שהסיבה שבגינה את חשה זרה כשאת יוצאת מבועת אשכנז הבני-ברקית אל שאר המדינה (כי הרי הקיבוץ לא ההין לקלוט את כל המיוחדג'ים בעיני עצמם... ובכל מקרה המנהיגים החזירים של הקיבוצים מכרו את אמא שלהם - ואת האדמות והנכסים של כולנו שנלקחו על ידם בכוח בתמורה להבטחה לעבד אדמות ולשמור גבולות שהופרה. אז שוב הקיבוצניקים האשכנזים גנבו אותנו. וזה עוד לא נגמר כי עכשיו הם מנסם לגנוב אותנו בשלישית ולקבל פטור גורף מתשלומי היטלים גבוהים שכוווולנו משלמים על הבתים שלנו שלושה דורות) - תצפי לכל גינוי מילולי או אחר, לשאט נפש ותגובות קשות. כי את פשוט משפריצה התנשאות חסרת כל בסיס. ועמישראל חי, כפרה עליו, שונא זיוף ופלצנות. בתקווה שלעולם לא אפגוש אותך ואת הילדים הבהמות שלך בגינות משחקים ובכלל, אני
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 02:34
לכי תשתי כוס מים
* מלי   09/01/16 | 23:22
147. עוד חיה בסרט. לקרוא שלו בשביל להגיד קראתי לא הופך אותה לשום דבר
* ש   27/12/15 | 07:54
146. עוד ישראלית מגעילה ומתנשאת
תחזרי למעמד שלך יפלצנית שלא שווה כלום.את יודעת כמה ישראלים כמוך יש פה?בלי סוף
* You you   27/12/15 | 05:09
145. זה שבעליך "אלמליח" לא מרכך את הגזענות...
*  אפחד   27/12/15 | 04:36
144. התרגלת ! התרגלת !
התרגלת למקום בו הילדים של ואת שווים יותר. במדינת ישראל הבן שלך היה מקבל בחינם בבית על חשבון משלם המיסים עצם היותך קיבוצניקית, ובארצות הברית את שווה בין כולם. שווה. תתעוררי ומהר, את ההגדרה למורם מעם. ועוד דבר, את נשואה לאלמליח לא? למה לא שינית שן משפחה כמקובל? כי את יודעת שברגע שתעשי את זה לילדייך יהיה קשה יותר. תישארי שם לתמיד
* אוהד טל   27/12/15 | 03:01
צודק בכל מילה
* armi   27/12/15 | 17:08
כמה שאתה צודק!!!!!!!!
* אזרחית   27/12/15 | 19:58
כן בובה תגאלי אותנו מנוכחותך המעיקה וכתיבתך העלובה
עולמך צר ואת אפילו לא יודעת לספר על עצמך - כי את לא יודעת מי את... אם זה לא היה מצחיק - זה היה עצוב. כווני שעון מעורר מתוקה - כי עת להקיץ ולחשב מסלול מחדש. את דוגמא עלובה לילדייך ובעלך המשתכנז הוא ממש לא טלית עבורך להתכסות בה... רק עוד אחד שחינכו אותו לחפש את הצד של הלחם שמרוח בחמאה. התחתן עם אשה לבנה ומהקיבוץ כדי שהדלתות ייפתחו בפני ילדיו בקלות. עכשיו הגלגל מתהפך והלבנים האשכנזים הגנבים הופכים לפרסונה נון גראטה. ואת בחיים לא תביני את התרבות שלו והעולמות הפנימיים העשירים שלו. מכסימום תאכלי לאמא שלו מהסיר ותאמרי לה "אוי כמה טעים אתם מבשלים"... חחח
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 02:38
143. גזענית מגעילה רוויה בדעות קדומות
וגם ברגשי נחיתות...איום ונורא המאמר הזה,יש בו גזענות מבישה רצופה בדעות קדומות על מיעוטים, ואשה מלאה בהערכה עצמית מופרכת בעליל. אז צבע עורך לבן. אז מה. מלח הארץ אעלק. כזה דבר מגעיל כבר מזמן לא קראתי.
* מוסיק    27/12/15 | 01:53
מוסיק נשמה זה לא מאמר. זה בלוג-עולב של אשה גזענית רדודה וחסרת מודעות
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 02:39
142. בהמה ישראלית טיפוסית
חזרי לארץ הברברים את עושה לנו פה שם רע. או שתתנהגי כמו שמקובל פה ולא בארץ. ב ו ש ה.
* יורד וותיק   27/12/15 | 01:31
יורד וותיק, למה אתה מחזיר אותה אלינו?? עד שנפטרנו ממנה...
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 02:40
141. את לא רואה את חוסר המודעות העצמית שלך?
שואל ברצינות. עוד דבר, מכיוון שאת קיבוצניקית לשעבר, לא מפריע לך שמי שגדל/חי בקיבוץ בעצם מקבל פרוטקציה מובנית בגלל העובדה שהוא חי על אדמות מדינה שחכירתם תמה מזמן? מה הופך אדם כזה, שנדרש להרבה פחות דאגה לעתיד חייו וחיי ילדיו למלח הארץ? שלא לדבר על "אליטה"?
* רק מתעניין   26/12/15 | 23:06
סתם שתדע
התנועה הקיבוצית בת 100 שנה מדינת ישראל עוד לא בת 70! אדמות הקיבוצים ניקנו בכסף פרטי, חלק מהאדמות נתרמו למדינה הצעירה כשהיא קמה. לא מדינת ישראל החכירה אדמות לקיבוצים להפך גוטה, להפך!! אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.
* אמא לשלושה   27/12/15 | 17:44
הכותבת נולדה בקיבוץ
אשר ממומן ע"י המדינה כולל מערכות החינוך הטובות בארץ בעוד שציבור שלם בפריפריה נאבק על חייו ועל השכלתו בבתי ספר מקצועיים. איך העובדה שגדלה בקיבוץ ונהנתה מכל הפריבילגיות הללו עושה אותה טובה יותר? לא רק שהיא לא רואה את חוסר הצדק היא נהנית ממנו ומהעליונות שהוא מביא איתו. לפני 100 שנה לא מצדיק את כל כספי משלמי המיסים שזרמו לקיבוצים ב70 שנה האחרונות
* לי   27/12/15 | 18:56
140. אל תקשיבי לאף אחד
לי יש שלושה בנים, מקסימים אבל מה, משתוללים, טמפרמנטים, שכולם יחנכו כראות עינם... מאיר שלו זה לגמרי אליטה ולא מובן מאליו בימינו. פשוט תזרמי ותשחררי את כל מה שאת חושבת שחושבים כליך, בזבוז אנרגיה
* טל   26/12/15 | 22:38
139. הבסיס של הנימוס הוא אכפתיות והתחשבות בזולת
בישראל לצערנו לא רואים אף אחד ממטר. מדינה של אגואיסטים. בגלל זה מגעיל לחיות פה. בא לי לחגוג ולהיות שמח, אז לא אכפת לי לעשות קריוקי באמצע הלילה. מה אכפת לי שהשכנים עייפים וצריכים לקום מחר בבוקר לעבודה? אני ממהר, ויש תור ארוך, אז אני אדחף. לא אכפת לי שגם אחרים ממהרים ומחכים כבר המון זמן. לילד שלי יש פיפי ולא בא לי עכשיו שתקרה תקלה ואצטרך להחליף לו בגדים, אז במקום לקחת אותו לשירותים, שיעשה פה ליד. מה קרה, זה רק ילד.
* מגיעלי   26/12/15 | 22:34
מגעיל לך? תחזרי לפולין. תהני לך שמה
ואגב, כל התופעות שתיארת הן תוצאה של אפליה שיטתית על רקע עדתי דתי וגזעי שנמשכות פה מקום המדינה. בהובלתם ועידודם של "מיטב" אבות הציונות. הלא היא תורת הגזע של יהודי אירופה. מה חשבת שיקרה לאנשים שמתעללים בהם גוזלים אותם ממדרים אותם מכל שירותי האזרח שאדם צריך - ודורשים מהם לשאת בנטל "שווה בשווה" עם כולם?? מפתחים דרכים להחזיר לאנשים כמוך. אשכנזים שזכו לשלושה דורות של פרבילגיה בחסות הגזל של סביהם ואבותיהם. שמסתובבים אצלנו בערים ובשכונות כאילו שהם בטיול בספארי. מדברים עלינו ולא איתנו. "משקמים" לנו "שכונות"... אני מאחלת לך שכל יום כל היום כל השכנים שמעלייך יפעילו מערכות קריוקי. שבכל מקום בכביש יצפרו לך ושבכל תור שתעמדי בו יידחפו לפנייך. את לא מלכת אנגליה ואת גם אשה שמתנהגת מגעיל. אז האנשים הנבונים והרגישים שאת מתגזענת ומתנשאת עליהם מרגישים את זה. כי להבדיל ממה שאת מספרת לעצמך הם יותר טובים ממך וקולטים אותך בשניה. הכל זה שיקוף שלך שחוזר אלייך. מעניין, אני אישה כמוך. בהירת עור (תמיד אשכנזיות בהירות כמוך מתפלאות שאני חצי ספרדיה וחצי מזרחית... "באמת?? את לא נראית!! את כל כך לבנה"... והן חושבות שזו מחמאה...) לפחות כמוך אם לא יותר ממך. ואני חיה באותה המדינה, מסתובבת באותם הרחובות ולא מגעיל לי. לא עוקפים אותי ולא דוחפים אותי. לא מקללים אותי ולא משתינים לידי ברחוב. ואני להבדיל ממך גם נכה - וזוכה לכמויות נפלאות של אדיבות סיוע ועזרה בלי שבכלל אבקש... איך את מסבירה את זה גיברת??
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:00
138. להוריד את האף לחזור לארץ ולהשקיע בחינוך ראוי
* עצה   26/12/15 | 20:03
137. האמת המוחלטת והיחידה
קראתי את רוב הטוקבקים ומדהים אותי שכולם אומרים הכל תלוי באיך שמחנכים" לא נכון!!! זה קודם תלוי בטמפרמנט ובאופי הילד!! לי שני ילדים וכל אחד שונה לחלוטין מהשני.הם גדלים באותו בית עם אותו חינוך וערכים ועם אחד הרבה יותר קל להטמיע את ערכנו ועם השני מלחמות אין סוף! ילד לא נולד "נקי-חלק" הוא נולד עם אופי וטמפרמנט משלו ולא כל מה שהורה מנסה להנחיל לילדיו מצליח וחלל בכל אחד באותה רמה למרות כל נסיונותינו
* האמת האמיתית   26/12/15 | 20:00
ויש דבר כזה שנקרא גבולות
להגיד שזה הטמפרמנט לא תירוץ מספיק טוב. גם ילד עם מזג חם יכול ״להתנהג בהתאם״ אם ידעו להתייחס לקושי שלו בהתאם
* א.ב   26/12/15 | 22:48
נכון מאוד.
* מישי   27/12/15 | 00:11
הטעות כולה שלך (ל"אמת האמיתית").
הילדים שלך שונים לא מפני שהם נולדו שונים, אלא מפני שהתפקיד שלהם בבית שונה. אחד תפס את מקום "הילד הטוב" והשני תפס את מקום "הילד הבעייתי" (בהנחה שאין לו איזושהי הפרעה אורגנית, כמובן). אם תשקיעי מאמץ (ואולי גם תקבלי הדרכה כלשהי), תיווכחי שאת יכולה להפוך גם את הילד ה"בעייתי" לילד "טוב". כלומר, לילד שחי בהרמוניה עם הסביבה שלו. תלוי בך!
* מישי   27/12/15 | 00:11
לא מסכימה
יש לי ילד עם סף גרייה נמוך, שכל דבר אצלו נחווה בצורה מוקצנת, ועדיין אני מחנכת אותו כך שיכבד את עצמו ואת הסביבה שלו. ואם הוא בהתקף צרחות (ואצלו זה מוצדק, לצערי) אנחנו יוצאים החוצה ונרגעים. לא מצפים שכולם יבינו אותנו כי אנחנו כאלה שווים בגלל צבע העור שלנו או כל דבר אחר.
* תיאה נובאק   27/12/15 | 05:22
מתוקה את מזניחה את בנך. צאי מהסרט. וממליצה לך בחום לקרוא את ספריו של חיים עומר המדהים ולהתייעץ עם אשה מופלאה בשם זיוה שגיא
כלים נכונים להורות חסרים לך. זה לא נאמר חלילה בהתנשאות. כי רק את חושבת שאת טובה מאחרים פה. פשוט הורות טובה ובריאה היא בחיתוליה באנושות. וכן, דוגמא אישית זה א-ב של חינוך. וגבולות זה א-ב של חינוך. ילד ללא גבולות זה ילד שחש שאין לו סמכות הורית או בוגרת שדואגת לו ומנחה אותו. ילד כזה מבין שעליו לדאוג לעצמו. ואז הוא עושה זאת בצורה הטובה ביותר לדעתו בכלים שברשותו. וככה הורים רבים מקלים על עצמם כי זה נוח לומר "כל ילד הוא אחר ונולד עם אופי משלו" כתירוץ לחוסר מעש וחוסר התפתחות שלך כהורה. ברור שלכל ילד יש תכונות גנטיות ייחודיות. זה עדיין לא קשור לתפקיד שלך כאפוטרופוס שלו. כאם שלו. כמי שמחוייבת לתת לו כלים מיטביים להתפתחות. כלים מיטביים שישרתו אותו בתחנות חייו ויסייעו לו להיות בן אדם טוב יותר בכל. בהצלחה לכל ההורים. הורות זה מורכב. אבל אף אחד לא מכריח אתכם להיות הורים. אז קחו אחריות ושנסו מותניים. זו חובתכם החשובה ביותר.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:16
136. מעניין שרוב המגיבים הם יורדים והכתבה עושה להם טוב בנשמה
אולי פשוט תכתבי בעיתון אמריקאי. אני גידלתי את הילדים שלי אחרת והיום הם בוגרים, תתחילי להתנהג כמו אמא שלהם ולא כמו חברה שלהם אז הדברים יראו אחרת. הבעיה היא עם הדור שלך שעובד את עצמו לדעת וחושב שהמורים/גננות צריכים לחנך אותם וכשסוף סוף נפגשים עם הילדים בסוף היום אז עושים מה שהם רוצים כי יש לכם רגשי אשם. שימו להם גבולות (לא בצרחות באמצע הרחוב) הם צריכים את זה!
* מושיק   26/12/15 | 19:51
מושיק היקר, להורים בדור שלנו יש כמה בעיות ואכן ציינת אחת מרכזית מהן. מרכזית וכואבת. יחד עם זאת:
פה מדובר באשה חסרת מודעות לחלוטין. אין לה שום ערכים ומוסר. שום תרבות ורמה. והיא בטוחה שהיא אליטה. היא מתארת לאורך כל הטור שלה פה למעלה התנהגויות כל כך לא נכונות ומעוותות שלה עצמה מול ילדיה (צורחת עליהם, גוררת אותם בקור עז, נדחפת בתור, מרגישה שהיא טובה מרוב עם ישראל ובעיקר בוא נהיה כנים מיוצאי עדות ספרד והמזרח. ואני יכולה רק להניח שאם זה כך אז גם מיוצאי אתיופיה הנפלאים שלנו וגם מערביי ישראל). לא פלא שלילדים שלה אין גבולות והם אלימים צורחים ונזרקים על הרצפה לא מתחשבים בה ובזולת. כי היא כזו. פשוט מאוד. ובאמת אני רואה רבות ורבים כמוה בארצנו. שלושה דורות של חוסר תרבות, בהמיות גזענות חמורה וחשיבות עצמית לא מבוססת... אז אני מציעה לך ולשכמותה - תלמדו מי אתם, איפה אתם חיים, מי חיים סביבכם. תכבדו את זולתכם. תקשרו איתם לפי דרכי התקשורת שלהם וכשאתם מתארחים אצל הזולת כבדו את ביתו וחוקיו. לפני שנים חייתי תקופה באירופה ה"נאורה והתרבותית" ולא נזקקתי לדקה כדי להקלט במקום במקום. אתה יודע למה מושיקו היקר? כי חינכו אותי לכבד את מי שמכבד. לשוחח עם כל אדם בשפה שהוא מבין. אותה חינכו לרמוס לחמוס להתגזען ולדמיין שהיא טובה מזולתה. הילדים שלה הם רק ראי לכך.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:24
135. אבא לשני ילדים
מאוד נהנתי לקרוא את הכתבה ישר כח. תהנו בארצות הברית.
* באר שבעי   26/12/15 | 19:49
134. אולי את פשוט צריכה לחנך את הילדים שלך כי באת ממדינת הבהמות, ישראל דוגמה לחוסר חינוך וילדים חצופים
* אלה   26/12/15 | 19:37
ואת צריכה לטפל בשנאה העצמית שלך, חביבתי..
* רות   26/12/15 | 20:39
133. הבעיה של הישראלים.
אני בחיים לא מגיבה לכתבות אבל הפעם הרגשתי שהכתבה מציפה נושא חשוב. לפי התיאורים שלך בכתבה הבעיה שלך היא אחת ויחידה: את פשוט לא יודעת לחנך את הילדים שלך. בישראל נשתרשה נורמה חברתית של ויתור לילדים ופינוק מוגזם שנובע מעצלות של ההורים. אנשים לא יודעים להגיד לא
* אפרת   26/12/15 | 19:33
132. הילדים ממש לא בהמות. הם שובבים וללא גבולות . גם אצלך זה מושג נזיל
אני בטוחה שאת מהאמהות שכשהילדים בועטים בהן בזמן שאת מדברת בטלפון או עם חברה, אז אחרי שעה שאת מתעלמת בסוף את רק אומרת: זה לא נעים לי! את מעופפת והילדים עושים מה שבא להם. אבל אתם לא בהמות!! יש לי ביקורת על צורת חינוך כזו אבל זו המשפחה שלכם וההחלטות שלכם
* סיגל   26/12/15 | 19:24
בא לי למות כשאני שומעת לא נעים ליייי
* דנית   27/12/15 | 22:19
צודקת! אפשר להעביר ביקורת בלי להשמיץ.
רבאק זו אמא לילדים. לא איזה פושעת. למה להעליב
* חיים   27/12/15 | 22:22
לחנך את הילדים שלה לעליונות גזע - זה לא פשע???
חיים, נשמה, תבחן דברים יותר לעומק. האשה מגוללת בטור שלה כמה היא תמיד הייתה בטוחה שהיא טובה יותר. היא למעשה מודה, במודע או שלא, בהתנשאות על עדות ספרד והמזרח. ולמה? כי היא לבנה. וכי זכתה לחינוך "ברמה גבוהה יותר" כהוכחה לעליונותה היא מביאה את הבעל שלה שעושה תואר בארה"ב (בחרתי גבר מוצלח אז אני טובה מאחרות), את ה"משלב הלשוני הגבוה" שרכשה (בקיבוץ שבתי הספר הקיבוציים מתוקצבים תקצוב יתר בחזירות על פני כולנו שלושה דורות...) ואת צבע עורה ומוצאה האליטיסטי (היא אשכרה כותבת שהיא שייכת לאליטה...). את כל זה, ועוד הערות על חינוך ילדי זולתה, את המבטים המתנשאים והמחשבות שעומדות מאחוריהן להם היא זוכה בארה"ב - היא מכירה היטב כי היא רגילה להיות בצד השני. בצד המבקר. המתנשא. המתגזען. ואני מבטיחה לך שכל הגזענות הזו מועברת על ידה לילדיה הרכים. יחד עם שאר הסביבה הקיבוצית-אשכנזית-לבנה-מתנשאת-חומסת משאבים מהשאר שגדלה בה וגידלה בה כאן את ילדיה. אז היא מחנכת אותם לעליונות של גזע אחד על משנהו. עלינות שאינה קיימת במציאות. והיא חסרת מודעות לחלוטין! לכן היא כן ראויה לכל בדל של ביקורת. היא מגדלת חלק חשוב מדור העתיד של מדינת ישראל. היא מעניקה דוגמא ערכים ומוסר להון האנושי הבא שלנו. ואצלנו יש רק משאב חשוב אחד בארץ וביהדות. לא גז. בנות ובני אנוש. אז בחייאת, חיים, בבקשה שים לב לסאבטקסט הזועק עד לב השמיים. תחשוב טוב טוב לאיזה מחנה אתה רוצה להשתייך: לגזענים שהורסים כל חלקה טובה, או לאלו שרוצים לעצב מחדש מדינה לכווולנו.
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:45
131. לא הייתם בפריז קודם?
נו באמת ישראליות זו מנטליות ותרבות או ליתר דיוק וולגריות וחוסר תרבות ולכן ההרגשות שלך באמריקה די נכונות מה לעשות
* נו שוין   26/12/15 | 19:21
130. הילדים הישראלים הכי מופרעים בעולם
בחסות הורים שמאפשרים להם לעשות בלגן בכל מקום
* כל פעם מזדעזע מחדש   26/12/15 | 19:07
129. וואו חופרים לא הבנתם כלום! היא כותבת על תרבות שונה בין עמים ולא על חינוך
* לירון   26/12/15 | 19:03
128. חולה על הטור שלך
את אומרת בדיוק מה שאת חושבת. בחלק גדול מהכתבה אני מרגישה סרקזם ולא נראה לי שכולם הבינו את זה וחבל שאלה התגובות שאת סופגת על זה. בכל מקרה תמשיכי ואל תתקעי על כל הפוליטיקלי קורקטים שיש פה...את כותבת מהלב וזה מהמם! (וגם משעשע)
* שרון   26/12/15 | 18:57
שרון חמודה, אנחנו לא סי. פי. ולא נעליים. אנחנו מריחים גזענות. וגם את גזענית אז תתבישי לך. איכסה
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 03:47
127. גם בארץ אתם פיחסה
חחחח על אליטה
* רדי העץ שטיפסת עליו   26/12/15 | 18:52
126. רדי מהעץ הקרוב שטיפסת עליו
אלק אליטה חח חחחחחח
* גם בארץ אתם פיחסה    26/12/15 | 18:40
125. סליחה, אני גרה בסביבה ברובה לא ישראלית ....
והבנות שלי מתנהגות למופת. אין שום קשר למקום, זה קשור אליך. פשוט פה בארץ נתת להם לעשות מה שהם עושים כמו רוב הישראלים. אפשר גם אחרת. יותר קל תרוצים. תחנכי את הילדים שלך קודם בבית, אחרי זה הם יקרינו את זה לבחוץ
* אמא ל 3   26/12/15 | 18:13
אמת.
* ..   26/12/15 | 19:39
124. האמריקאים ילדותיים ועושים גראפס בארוחות. תאמיני לי אין מה לקנא בחינוך שלהם.
אין כמו ישראל. שהם יבואו ללמוד מאיתנו.
* תהילה   26/12/15 | 17:53
123. הגזמה פראית ! כנראה שאת לא מבינה מה זה ואיט טראשששד
* Avi   26/12/15 | 17:44
122. מאיר שלו? זאת התרבות שלך?
את חושבת שיש לך ידע בתרבות מערבית כי את קוראת המינגווי ומאיר שלו? זה רק מראה שאת רחוקה מאוד מלהבין את עומק התרבות. אף אדם בעל תרבות לא היה מציין את זה כמשהו להצגאות בו. יקירתי את אדם שלא מבין בתרבות ואת בחברה טובה. רוב הישראלים הם חסרי תרבות מבית ספר ועד סוף האוניברסיטה. לא קראו שייקספיר ולא פתחו גמרא בחייהם. לא יודעים מי סופוקלס ולא קראו פרק מהברית החדשה. לא מבינים אמנות ולא מרימים ספר. בשילוב עם זה עם כך שהם בטוחים שהם העם הנבחר (דבר שבשבילו הם לא יעשו דבר וחצי דבר בחייהם) נוצרה לנו אומה של אנשים גסי רוח, אדנותיים, כוחניים, ופשוטי מחשבה. אין חן בחוסר הידיעה שלך ואין חן בילדים שאין להם כבוד להוריהם.
* השואל   26/12/15 | 17:44
תגובה מדהימה!
אבל יותר מחוסר התרבותיות, מהיעדר החינוך ומחוסר המודעות העצמית- מקוממת הגזענות שנשפכת ממילותיה. זה ככל הנראה מדד מספר אחד לפרימיטיביות של הכותבת
* דנה   27/12/15 | 07:59
השואל, נשמה, אתה מגדיר את העניין בצורה מושלמת. סחתיין ותודה לך
* תל אביבית עצבנית   07/01/16 | 04:00
121. לא בקטע של הטפה - אלא תמיכה
א. עזבי תירוצים ושכחי מהעניין שרוב הילדים בארץ מחונכים בצורה איומה. כנראה שגם שלך - בואי נכיר בעובדות, עשיתם עבודה די כושלת בחינוך ילדיכם למשמעת, סדר והתחשבות יום-יומית. ייתכן ואני מנחש שמבחינות אחרות הנכם הורים למופת, אך עדיין יש לכם נקודות שפל טיפוסיות לישראלים. ב. למעמד סוציו-אקונומי בישראל יש משמעות רבה על חינוך הילדים. עם זאת, לדאבון לבנו, גם לבני המעמד הגבוה בנים ובנות שאינם יודעים מהי דרך ארץ. זו מחלה כלל לאומית ושורשיה נעוצים בהרבה מאד מקומות שאין זה המקום לפרטם. ג. קחי את ההזדמנות לחיות בסביבה אחרת מחוץ לארץ, ולתכנת מחדש את התנהגותם של הילדים ושלכם כהורים. הם לומדים מאד מהר, לכם ייקח יותר זמן להסתגל. עדיין, זה לחלוטין בר ביצוע. ד. חי כבר כמה שנים בניכר עם רעיתי המקומית. ילדי נולדו כאן. אני יכול לומר לך שבכל ביקור בארץ שנינו נדהמים על צורת ההתנהגות השונה שלנו. גם ישראלים אחרים שחיים כאן מרגישים את אותו הדבר ורובם אימצו דרך התנהגות מקומית.
* המגיב   26/12/15 | 17:42