הורים
תגובות (610 תגובות ב-314 דיונים)
264. הכחשות וסילופים
כן יש אפליה במגזר החרדי!!! כן... לא אוהבים ספרדים וכם שירלי צודקת בענין הגזענות !!!!! אבל והוא אבל חשוב יש להפריד את בורא עולם ואת האמונה היהודית מעסקנים קטנים וחיוורי עור!!!!!! לאף אחד אין מונופול על שום דבר ואי אפשר לקפל את אלוהים ולשים אותו בכיס שלך. חייבים לעשות הבדל בין האשכנזים ליהדות הם פשוט יחצני"ם גרועים קטנים ומסכנים וגם חיוורים נורא......
* מימי   22/06/10 | 13:32
263. אני למדתי בבית יעקב נתניה
ובכיתה של שירלי שאז קראו לה נחמי, היו באמת יותר מארבע תימניות. אז מה? הספרדיות היחידות בכיתה שלה היו אלו שכבר לא היה מקום להכניסן למקצועי. זה לא המספר של הבנות או שם המשפחה שלהן, תבינו, זו ההרגשה, זו העליונות הבלתי נסבלת של האשכנזים. בנתניה יש יותר ספרדיות אז יכול להיות שהמספרים לא מדויקיים אבל המהות נשארה אותה מהות. אתם יודעים מה? רדו מנתניה, מה עם וולף? אה? מה עם שרנסקי? אה? טוב, באמת חבל להשחית מילים. תודה נחמי,
* אסתי (שם בדוי)   22/06/10 | 13:28
על מה את מדברת בדויה
בכיתה של נחמי שזה היה עיוני היו 7 אשכנזיות ו22 ספרדיות. במקצועי שזה היה מגמת תפירה למדו אך ורק 6 בנות.הלזות יקרא שאין מקום...???נתניתית גאה ובית הספר היה סמל ודוגמא לכל המוצאים...............
* חברה   22/06/10 | 14:02
תמשיכו להיטפל לפרטים
ותשכחו מהעיקר. אני מכירה אותה והיא בחיים לא אמרה מילה רעה על אף אחת מהחברות שלה בנתניה. היא אהבה מאד את הכיתה שלה, וזה לא משהו שאפשר להגיד עליכן.
* אסתי   22/06/10 | 15:28
ואחרון ודי לגבי המקצועי
הספרדיות שנכנסו לעיוני נכנסו לשם כי לאחרות לא היה כסף לשלם ונזרקו לעיוני. די, לצביעות, עייפנו. נתניה בית ספר מדהים. תעברו הלאה. אתן מזכירות לי איך הדתיים כל הזמן נטפלים לכפתורים בחולצה ולגרביים ול"צניעות" אבל חס וחלילה לא לנשמה מבפנים. יו, איך נמאסתם.
* אסתי   22/06/10 | 15:36
אסתי יש מצב שאנחנו מכירות?.........
להיפך בגלל שאנחנו פונים ללב ולנשמה ומבינים אותה אנו לא יכולים לשאת דברים מסולפים.
* חברתה   22/06/10 | 16:20
העובדות נמצאות בתגובה 241 כנסי אסתי
* חברה   22/06/10 | 14:06
262. לכל המלעיזים!
וגם אני גם כן בא מסביבה חרדית! כיום אני בחרתי להשתחרר מן הדת ולהכריז על עצמי כאדם חופשי שעושה מה שעושה לו טוב על הלב. הרבה שקרים ונוכליות מצאתי בתוך הדת והרבה קומבינות. ומאות אלפי חרדים ודתיים שהולכים כעדר כבשים אחרי הרבנים שלהם. הכותבת מאוד ריגשה אותי בכתבה! כי אני בא מאותו מקום! יש כרבע מייל מהבית שלי ישיבה! חצי מהאנשים שאני מכיר הם חרדים! ולאט לאט מגלים עוד ועוד שקרים ועועד ועוד נוכליות! ועל גיזענות ואפליה אין בכלל על מה לדבר! זה אצליהם כבר מובן מאילו! אני בא ממשפחה מרוקאית טיפוסית הלכתי ובדקתי שני דורות אחורנית וגיליתי כמה המשפחה שלי סבלה מגזענות וקשאי קליטה ב"ארץ המובטחת" כיום אני רואה איך חברים ממוצא אתיופי שמתקשים למצוא עבודה עקב היותם שחורי עור. (אנשים שגדלו איתי בשכונה והם משולים לזהב טהור) אנחנו ב2010 אם זיכרוני איננו מטעה אותי. ודווקא אנחנו. העם שכ"כ סבל עקב היותנו יהודים במהלך כל הדורות מיציאת מצרים עד הפרעות בתקופת קום המדינה. דווקא אנחנו אלו שאמורים להיות מאוחדים בתוכינו בלי הבדל של ספרדים - אשכנזים. חלק מהרבנים יוצרים קרע בעם בגלל זה. במקום ליצור איחוד...במקום שנהיה עם אחד ומאוחד מול אויבינו אנחנו רק מעמיקים את הקרע! וחוששני שהקרע הזה יגיע למצב שאי אפשר יהיה לתקנו! ואינני חושב שזאת הדת שאלוהים התכוון אליה כשהוא הוריד את משה עם התורה בסיני. אינני חושב שלזה התכוון מי שאמר "ואהבת לריעך כמוך" ונכון שאחרי בית שני וגירוש ספרד התפצלנו ואימצנו מנהגים שונים ואפילו בגלות של ה2000 שנים קיבלנו גם צבעי עור ומבטא שונים! אבל אתם חייבים לזכור! שכולנו הם הצאצאים של יעקב אבינו! אחים נגד אחים זה לא מסתדר לי בראש! כי תמיד אמרו לי: "לא תשנא את אחיך בלבבך" ואת: "כל ישראל ערבים זה לזה" זה לא מסתדר עם המציאות על פני השטח! כל הכבוד לשרלי פרקש (הכותבת) שיצאה מהעולם המעוות והכבול הזה! אני מצדיע לך! כי גם אני הייתי באותו מצב!
* אחד שבא מאותו מקום   22/06/10 | 13:15
261. שירלי את עלובת נפש ומתוסכלת
את כותבת כאן דברים שלא היו ולא נבראו בציבור החרדי.יש לך ענין כנראה להסיט.אני לא אומרת שהסיפורים שסיפרת כאן לא נכונים,יתכן והם אכן קרו רק שוודאי את פירשת אותם איך שהיה לך נוח....מיסכנה,בעלת מישקעים מהילדות!מצאת לך סקופ טוב לרכב עליו!!!!בהצלחה לך בהמשך...
* בני ברק   22/06/10 | 12:53
קיים גם קיים! האם אשכנזי יתחתן עם מזרחית???
לעולם לא! למה? כדי לשמור על "טוהר הגזע", שחלילה דמו הטהור לא יתערבב בדם מזרחית. האם יעדיפו לקבל כמורה ב"בית יעקב חורב" בחורה אשכנזית או מזרחית?? בבקשה, אל תנסה ליפות את הדברים או לעשותם כלא היו. הדברים היו, וצר לי לשים לך מראה מול הפרצוף- אבל הם עדיין קיימים!!! קרא את תגובתי-266, סיפור לא ישן, מלפני פחות מ-10 שנים, ועדיין קיים. בנוסף, אתה הרי יודע טוב מאוד שקיימת מכסת ספרדיות שמותר להכניס לסמינרים, שחלילה חלילה לא יקרה מצב שיש עודף ספרדיות. מצאה סקופ לרכב עליו?? אז על מה כל המהומה באריאל? על שלכת חורף שעבר? עשה טוב לעצמך ולציבור, תתחיל לתקן מבפנים במקום לטאטא מתחת לשטיח. וחוץ מזה- אני סמוכה ובטוחה שאתה אחד מהגזענים, כי אחרת לא היית מגיב. בין אם במודע ובין אם לא במודע- כאלה הציבור החרדי. משקעים מהילדות יש לאנשים שאין להם הזדמנות שווה. תתחילו בציבור החרדי לתת הזדמנות שווה לכולם- השכלה, בגרות, פתח לחיים טובים וראויים.
* ענבל   22/06/10 | 13:55
ההגנה הכי טובה היא התקפה
במקום להתייחס עניינית את/ה ישר מתקיף. גיבור גדול. אתה צבוע/שקרן/בהדחקה/או סתם טמבל אם אתה לא רואה את האפליה (מחק את המיותר)
* טל   22/06/10 | 15:02
260. את הנחיתית שבוחרת להעלב! אני הייתי תמיד גאה במוצאי!
למרות שהייתי חצי חצי קבלו אותי כמו שאני!
* אחת ששאלו אותה כל היום מה היא   22/06/10 | 12:33
259. תמצית הגיזענות גם בציונות הדתית,חייבים לקרוא!!
למדתי באלקנה ילד תימני בים לבן של אשכנזים בכיתה.הגזענות לא הוחבאה היא הייתה גלויה ואף בוטה, במיוחד מצד המורות וההנהלה. הסיפור שקרה הוא כך: נעשתה בחינה בעל פה בלשון ודיקדוק שהמורה קראה לכל תלמיד ללוח אמרה מילה וביקשה מהתלמיד לכתוב אותה ובדקה שגיאות כתיב,אני שהייתי די טוב לפחות מרוב התלמידים והתלמידות ניגשתי ללוח בביטחון,המורה קראה את המילה ולצערי לא ניתקלתי בה (בכול זאת כיתה ה' ולדעתי נעשה בכוונה להכשיל) אך גם זאת הייתי בטוח שאדע אם רק המורה הייתה מבטאת את המילה נכונה,כתבתי איך ששמעתי כלומר ללא הדגש של האות ח' או ע' לא צלחתי את הבחינה והמורה בזילזול אמרה לי לחזור לשבת. לאחר שכתבה את המילה הנכונה כבר לא יכולתי לשאת את העילבון והטחתי בפניה שאם היא המורה האשכנזיה הייתה מבטאת נכון ההייתי מצליח וזו הבעיה שלה שהיא לא יודעת לבטא ולא שלי וכאות מחאה זרקתי לעברה את הגיר,לא יפה אך לא עמדתי בזה לאחר שנים של זילזול.
* לא לגזענות   22/06/10 | 12:31
258. בטח שאנחנו מעל החיות, אחרת למה את נעלבת אם נקרא לה יא בהמה
היהדות זה לא סוג א וב, את פשוט לא הבנת נכון. האישה- היא מקודשת מהגבר ולא סוג ב ולכן היא לא צריכה כ"כ מצוות כמוהו בשביל להגיע לדרגה רוחנית גבוהה כי היא מקודש/ת יותר. ובלי קשר ליהדות כולם יודעים את דרגות הבריה: דומם חי צומח ומדבר, אז מה הקשר שהבהמות סוג ב? אנחנו באמת לא בדרגה שלהם ולכן אנחנו אוכלים אותם ולא הם אותנו!
* יהודיה דתיה גאה   22/06/10 | 12:28
257. די נ מ א ס !!! תתקדמו כבר פרמיטיבים!!!
איזה תגובות מטומטמות! איזה דוגמא נותנים לדור הצעיר שרובו בכלל ילדי תערובת!
* עע   22/06/10 | 12:24
256. שרלי את בחורה מתוסכלתך,לכי תקפצי מעזריאלי יותר טוב.
* ג'קי אסולין   22/06/10 | 12:21
אבל היא לא גרה במרכז
* באמת   22/06/10 | 15:22
255. מישהו צריך עוד סיבה למה נחרבה יהדות אירופה.
* שגיב   22/06/10 | 12:08
איך אתה יכול להשוות בכלל! אנטישמי
* שגיב, אתה עובר כל גבול   22/06/10 | 12:34
זה מתחיל בלהיכנס לכלא מאשר לשבת עם "שחור"
* שגיב   22/06/10 | 12:58
254. הגרמנים היו מתפלאים על הגיזענות...האשכנזית
* וזה אחרי כל מה שהם...עברו בשואה   22/06/10 | 12:07
253. אוי.. כמה שקל ללכלך...
אני כבוגרת בתי ספר אשכנזיים ואני ספרדים עם שם בכי ספרי שיש ושחומה מאד... מעולם לא חשתי באפליה כל שהיא או בעדיפות של תלמידות אחרות -הייתי אהובת ההנהלה והמורות ועד היום יש לי איתם קשר מעולה, בין צוות ההנהלה היו אף מורות ספרדיות, ממש לא הורגש הבדל - אבל אין מה לומר שהתופעה אכן קיימת בעיקר בי-ם ובני ברק ובישיבות - אך האפליה היא בעצם הקבלה למוסדות - אך לאחר שהתקבלו אין אפליה בין תלמידה לתלמידה וכו'... אך לצערי קל לערבב בין דברים ולהקיש - ולך בתור אחת שזרקה הכל הכי מתאים ונוח להתלבש על פרשיה בלי לבדוק מה בדיוק קורה ולקבל כמה דקות תהילה על חשבונם... שירלי יקירתי - פרשיית עימנואל בכלל לא מתקרב לנושא האפליה - אותם הורים רצו להכניס את בנותציהן למקום שאינו מתאים להם מבחינה רוחנית בלבד!! וכשלא התקבלו החליטו לקום ולהתריס!! בבית הספר יש 30% ספרדיות, 30% חסידי סלונים והשאר מעורבבים משאר הציבור האשכנזי... אין פה בכלל אפליה, תושבי עימנואל שלא התקבלו- הם משפחות עם טלוזיות, אמהות שמעשנות וכו'... דבר שלא מתאים לרוח ישראל סבא ולא מקובל ולא רצוי במוסד חרדי חזק שכזה. ואחת כמוך אמורה להבין את זה לבד!. עכשיו בכלא נמצאים גם הורים ספרדיים שנכנסו לכלא כי הם מפלים את הספרדיים ולא רוצים ללמוד איתם- אתם מבינים את האבסורד?! ולכן קמו וצעקו כולם, ולכן זו הפכה למלחמת דת ומדינה - וכולם גם המוני ספרדיים יצאו להפגין! כי על הדת שלנו ושל בנותינו לא נתפשר! פעם הבאה לפני שאת יוצאת בהכרזות תבדקי קצת עובדות...
* מלי   22/06/10 | 12:03
יהיה לך שידוך...אשכנזי?
* לא...בטוח   22/06/10 | 12:23
252. יאאללה אפשר לחשוב... אל תתיחסי וזהו!
בכול העולם רובץ גזענות פשוט לא צריך להתייחיס ולהסתובב אם אנשים כאלה זזזההההוו!! לא צריך להגזים..
* מורן   22/06/10 | 11:58
251. עזבתי את הדת...בגלל גיזענות דתית
* עכשיו...כופר בגיזענים   22/06/10 | 11:54
היית טיפש מלראות אתהיופי ביהדות ולכן אתה מתרץ את זה בגזענות
* מזועזת   22/06/10 | 12:29
250. כשיהי ראש ממשלה ספרדי -
* נדבר על הגזענות החילונית...   22/06/10 | 11:47
חוץ מהנשיאים שהיו, הרמטכלים, השרים וכו'
* *   22/06/10 | 12:33
249. הגזענים האמיתיים הם הספרדים
* שבזים למוסדות שלהם!!!   22/06/10 | 11:45
248. הבנות של ההורים ה"מעורבבים" עדתית באיזה מגמה לומדות
* אשכנזית או ספרדית או לפי שם משפחת האב?   22/06/10 | 11:38
247. כולכם צריכים ללכת לשיעור תורה של הרב פנגר!!!! תתעוררו!!!
חילונים תפקחו את העיניים!! !!!
* חסוי   22/06/10 | 11:00
הרב פנגר
מי זה הרב פנגר? מה הוא אמר? הוא דבר עם אלהים? או שקבל מסג' מאלוהים?
* גפנר   22/06/10 | 13:21
246. שירלי אהובה, גם אני פרקש, וכל מילה שלך, נכונה.
* פרקש   22/06/10 | 10:56
גם אני עברתי מסלול דומה ולא מסכימה.
* חינקה   22/06/10 | 12:08
אף אחד לא הפלה אותי כי היה לי שם ספרדי וחשבו שאני ספרדיה
להיפך! אצלינו הבנות המובילות בסמינר, בלימודים ובחברה היו ספרדיות!
* אשכנזיה עם שם ספרדי   22/06/10 | 12:31
245. אחת
למה בציבור החילוני אין בתי ספר שרב התלמידים בהם האליטה של השכנזים מה אתם מבלבלים את קרום המח הם יותר גרועים פי 100000 מהחרדים בעינן הזה
* למה אצל החילונים אין בתי ספר שלא מקבלים ספרדים   22/06/10 | 10:51
לא צריך, יש פתרון אחר
הם פותחים בית ספר פרטי שעולה הון ולמי יש הון במדינה הזו הא? ככה שומרים על עשר אחוז... הם גם גרים במקום מאוד יוקרתי ואז החינוך הוא מקומיץ עם מי ילמדו הילדים??
* צינית   20/10/14 | 11:03
244. אני לומדת בבית יעקב נתניה...ו...
רוב הכיתה שלי יותר מחצי הן ספרדיות.... אי איפשר לומר שאין אפליה לגמרי בבי"ס אבל ממש במקרים מיוחדים...!!
* אחת   22/06/10 | 10:49
"...אבל ממש במקרים מיוחדים"
יקירתי, גזענות צריכה להיות "אאוט". לא קיים. בלי מקרים מיוחדים. איך את מגדירה מקרה מיוחד? מה זאת אומרת? יש מקרים בהם גזענות היא "דווקא בסדר"??? האפלייה היחידה שהיא בסדר היא אפלייה מתקנת, וממש לא נראה לי שלזה את מתכוונת כשאת אומרת "מקרים מיוחדים"
* ענבל   22/06/10 | 13:58
243. אשכנזים איכסססססססססססססס
אני גם מזדהה עם הכאב תמיד היו עושים אפליות בין אשכזנים לספרדים אני כיום בת 34 ואני זוכרת כשהייתי ביסודי כולם היו אשכנזים ורק כמה בודדים מאיתנו ספרדים איזה יחס מגעיל נתנו לנו כל הצגה כל שאלה כל דבר האשכנזים היו הראשונים ואנחנו אחרונים אפילו היועצת המסריחה אמרה לאמא שלי שלא ייצא מאחותיי ומאחיי כלום ושלכה אותנו לבה"ס לא כ"כ טוב כיום אחיי מהנדסים מהשורה הראשונה בהייטק ואחותי מורה כבר עם תואר שני הוכחנו לאשכנזים המסרחים שהם לא יותר טובים מאיתנו אני לא מבינה למה ניגרמת השינאת חינם הזואת הרי כולם יהודים לא משנה הצבע מאז אני לא יכולה לסבול אשכנזים אני מתעבת אותם בכל מקום שרק אני רואה........
* תותי   22/06/10 | 10:49
הבנת הנקרא
"אני לא מבינה למה ניגרמת השינאת חינם הזואת הרי כולם יהודים לא משנה הצבע מאז אני לא יכולה לסבול אשכנזים אני מתעבת אותם בכל מקום שרק אני רואה........" א. פסיקים זו לא מילה גסה ב. המשפט הזה מכיל סתירה פנימית ג. אולי אחייך מהנדסים ואחותך מורה, אך את היית ונשארת בורה קטנה ואכולת שנאה
* העיקר שאת לא גזענית!   22/06/10 | 11:14
ואת ממש "לא" גזענית...?!?
* ע   22/06/10 | 12:07
כנסי:
אני ספרדי שנשוי לאשכנזיה. במקום להתלונן השקעתי נתתי יחס וקבלתי יחס! וכל השפה שלך נובעת מכאב. אני מבין אותך כי שנאה זה חלק מולד מבני אדם. המין האנושי הוא ביסודו רע [כי יצר לב האדם רע מנעוריו] אבל רק עבודה עיקשת בלי שנאה מביאה פירות [לא תמיד אבל אצלי כן כי לא התייאשתי והיו לי סיבות להתייאש...]!!!.
* שלמה ספרדי חרדי   22/06/10 | 12:18
איזה יופי - האשכנזים עשו לשלמה הספרדי
* קוצי קוצי וטובה טובה   22/06/10 | 16:04
אף אחד לא עשה לשלמה הוא עבד על זה קשה!!!
* שושנה   22/06/10 | 16:29
תותי, את נורא נחיתית! אני לא סבלתי אף פעם!
* זו הבחירה שלך להעלב כי אנחנו הספרדים הרוב בארץ   22/06/10 | 13:39
242. הדת היהודית היא לא גזענית!
כל דודי מצד האמא ממש חרידים ואנחנו חילונים, הם מקבלים אותנו ואת מקורבנו כמו שאנחנו ואפילו לא מזכירים את זה שהם חרידים ואנחנו לא. בחיים לא היה בנינו אפלייה. גם שחברות שלי באות איתי אליהם הם מתייחסות אליהם בכבוד ואן עם זה שום בעיה! בושה בשבילך להגיד ככה על כל הדתיים, את מדברת על גזענות?! תתביישי!
* משנה??? יופי   22/06/10 | 10:37
אבל היהדות החרדית האשכנזית כן גזענית !
* וחבל   22/06/10 | 11:09
והחילונים לא גזענים. אה????
* אז איך תסביר שופט בגץ אחד ספרדי מתוך 14 אשכנזים   22/06/10 | 13:40
אל תרטח ! אתה צודק
* וחבל   22/06/10 | 15:25
241. ואלה שמות,,,,,תשפטו ואמת תצא לאור.....
ואלה שמות כיתתה ....כיתתי..... געדי.כובני.אפריאט.חלא.דעי.גלעדי.מנצור.נחום.חדד. בדוח.פרגון.ביתן.צרויה.חיות.געדי.סימן -טוב.יוחננוף.גואטה.אטון.לוסקי.קטיעי.כהן(עדות מזרח)לאו.לנדאו.שפירא.וינריך.וקס.אדלר והגברת פרקש(אשכנזיות).נחמי יש מצב שטעית......תשפטו בעצמכם...
* אחת   22/06/10 | 10:34
לחברתי בעילום שם
בכיתה הספציפית שלנו, אולי היו יותר מארבע תימניות- אבל אני חוששת שהחמצת את העיקר מרוב הכעס על הביקורת שלי. היחס בכיתות האחרות היה אחר לגמרי, וההפרדה בין מקצועי לעיוני היתה לא רק על רקע "לימודי". היו לי שם חברות נהדרות, אגב, זה לא קשור לזה שעיני פקוחות. לפעמים הפרטים מעוורים את התמונה הגדולה. שירלי
* שירלי   22/06/10 | 12:31
אין לי כעס אליך....שמחתי מאוד על תגובתך...
שירלי אין לי שום כעס עליך.כאחת החברות הקרובות שלך לספסל הלימודים אני מנסה להבין מהיכן מגיעה כזו עוצמה של סטיה ב 180 מעלות.לא זכור לי שהיתה כזו הפליה .להזכירך על מה שאת מכנה מקצועי ועיוני זה לא לצורך ההפרדה אלא למקצועי פנו בנות שלמדו מגמה של תפירה ורכשו מקצוע.
* החברה של שירלי   22/06/10 | 13:53
240. קוראת ומזדהה
קראתי את השורות ודמעות עלו וחנקו את גרוני, אני זוכרת את המקרים, אני זוכרת את ההתייחסות, אני זוכרת שקבלתי הכל בייתר קלות, כי קראו לי "וולף" ולא "דאהן". אני זוכרת שהתקבלתי לסמינר בלי לעשות את המכינות הרלוונטיות. אני יודעת שיש לי כיום תואר, רק כי הייתי מספיק מקושרת ומספיק בהירה, אני יודעת שכל מה שנאמר בכתבה נשמע הזוי, אולי מעט מוקצן, אבל זו המציאות. אני לא חושבת שנכון יהיה לתקוף ברמה האישית כאן חלק מהתגובות (אל אף שנראה שכולן נכתבו ע"י אותה בחורה אשכנזייה "אוהדת המורה בוים" באופן כזה או אחר). אבל השורה התחתונה היא שגם בציבור החרדי תם עידן התמימות. לא נוכל עוד לעצום עיניים ולחשוב שהכל בסדר. כלום לא בסדר, מגזר שלם שמתייחס לאנשים אחרת רק בגלל צבע עורם, או בגלל שם המשפחה, הוא מגזר בעייתי והדבר מצריך בדק בית. אני חושבת שאכן בא היום ואנו נקראות להתעורר. ואת שירלי, כתבת פשוט נפלא. תיארת מצב נתון כפי שהיה לפני עשור או יותר, ולא השתנה ולו במעט. חלי
* חלי   22/06/10 | 09:48
239. ספיר בהפייספוק צודקת בול!!!קרעת אותי.
* הכתבה הזאת מצוצה מהאצבע.   22/06/10 | 09:38
238. שלא תנסה להפיל גם אותכם................
נחמי אם בתור ילדה היית כזו מתוחכמת .....להכנס לחנות ולנסות את המוכרת ולהתנהג ממש כמו "בוגרת.".....סביר להניח שכך את מתנהגת גם היום ומנסה "לתחמן" ולהכניס אנשים למקומות אפלים שבאשיותך,,,,כל מילה שלה זה שקר,,,,,ילדה מרדנית היתה ותשאר.....חברתך לשעבר המוחה דמעה על חברה שאיננה..............בור ששתית ממנו מים אל תזרוק בו אבן........
* רבקה   22/06/10 | 09:21
כמה שאת טועה. וכמה עצוב וטרגי
לקרוא את הרכילות שלך על חברתך. אלו המידות הטובות שלך? להשמיץ בפומבי תחת זהות בדויה? ומה עם ההתייחסות לגופו של ענין, במקום לגופו של אדם? התגובה שלך כל כך צפויה. הפנמת לעומק את הצביעות והסטנדרטים הכפולים שספגת בילדותך. נולד דור חדש לגזענות. שירלי מתארת חוויה שאפשר לבדוק. עובדתית. היא לא עסוקה בהשמצות - אלא תיארה מציאות כואבת. הגזענות היא מחלה ממארת. ואת לצערי לוקה בה - לא רק את -אלא רוב החברה בה את חיה, ומנהיגיה הרוחניים בוודאי. הם מוליכים אתכם לאבדון.
* שמעון תור   22/06/10 | 10:03
237. גם אני למדתי בבית יעקב בגרוזנברג ת"א
האמת שהספרדיות לא קיבלו את היחס שהאשכנזיות קיבלו,היינו 8 ילדים בבית ואבי אושפז בבי"ח הדסה ת"א באחד מן הימים לא היה מי שישלח לו אוכל ואמי החליטה שאני אלך,זה היה יום חורף וקר,מכיון שהייתי ילדה לא הכי בריאה (דלקת פרקים)לבשתי מכנסיים,למחרת הגעתי לביה"ס והמנהל זרק אותי משם משום שראה אותי יום קודם בדרכי לביה"ח במכנסיים,לא אשכח את פני אמי הבוכה,המתחננת בפני המנהל הגזען שלא יזרוק אותי(שלושה חודשים לפני סיום עממי) אך הוא עמד על שלו שלא אמשיך ללמוד,כל תחנוני אמי והבכיות לא עזרו,ככל שהיתחננה,כך הקשיח את ליבו,אני בת 62 וכואבת את הכאב עד היום,כל חברותיי ללימודים הספרדיות קיבלו יחס משפיל,וגזעני,החרדים שונאי ישראל ואנטי ציוניים,הם לא הגזע הארי כפי שהם חושבים,הם הגזע הרע ביותר עלי אדמות,,,,,
* בת 62 לא שוכחת,לא סולחת   22/06/10 | 09:06
236. יש כאן אחת שכל הזמן מציפה
היא כותבת הודעות כל פעם בשם אחר עם אותו סיפור- הייתי תלמידה בכיתה שלך הכל שקר, הסתכלתי בתמונת מחזור ובלה בלה בלה... זאת נקראת הצפה, מקו לא צריכים לסנן תגובות עיניינות אבל שיש הצפה, נהיה ריבוי תגובות ואת זה צריך למנוע כי לכתבה כזאת מעניין לקרוא תגובות. ולכתובת המאמר זו ארצינו מולדתינו ולכן הכאב כל כך מר, השינוי צריך לבוא מאיתנו, מאזרחים אמיצים שכמותך, אם לא למען עצמינו אז לילדינו, לכל הילדים באשר הם. יישר כוח.
* די כבר!   22/06/10 | 08:53
האם גם זה אסור בשם הגזענות
אני כנציגת חברותיה לתיכון לא ניתן יד לזלות הזו,כתבה שיקרית לחלוטין.אין לי בעיה להתעמת איתה בגלוי ובאמת מונחת לפני תמונת המחזור אשר פניה של נחמי קורנות מאושר באותה תמונה שכל חברותיה האשכנזיות והספרדיות נמצאות גם יחד,לא היתה שום אפליה להיפך האשכנזיות היו במיעוט ומה הקשר של הבת של הרב לאו לכתבה,,,דווקא הוא סמל ודוגמא לאחדות.
* בשם חברותיה   22/06/10 | 09:43
235. תמיד הגזענות תהיה באויר אבל העולם עגול!!!!!
* יפעת מרוקאית גאה   22/06/10 | 08:40
למה גזענות? די עם השטויות האלו-יחס!
* גאולה   22/06/10 | 15:07
234. מה איבדת שם?
למה מזרחיים הולכים וחיים בלב מעוזם של חרדים אשכנזים , למה ביכלל אתם מאמצים את מנהגי החרדות האשכנזית מקור החסידות מעימנואל היא מבלרוס למה שילדים מרוקאים או תימנים , יותר נכון למה הוריהים רוצים להישתלב בה לא ברור לי , שמרו את המסורת שלכם , לא חייבים להיתחרד . ודרך אגב אצל החילונים יש לא פחות גזענות רק שבגץ עדיין לא עלה על זה .
* גיל   22/06/10 | 05:21
יבוא יום ויעלו גם על זה
* סיגל    22/06/10 | 08:54
גיל, גזענות יש בכל מקום. השאלה אם היא מקבלת
לגיטימציה - וזה בדיוק מה שקורה עם החרדים. הם גזענים עד לשד עצמותיהם -מחודים בכך - מכריזים על כך. בריש גלי. ועוד מצפים לקבל מימון והבנה מצד עם ישראל כולו. זה דבר שלא ייעשה. אי אפשר להשלים ולקבל את זה היום. נכון שיש גזענות אצל חילונים - אבל זה מקור לבושה, לא לגאווה. זה לא קידוש השם, "טוהר" החינוך וכו'. החרדים עשו מזה ממש "הרוגי מלכות". השתמשו בכל הסמלים המקודשים של העם - לחינם.
* שמעון תור   22/06/10 | 10:07
233. די לצביעות יש גזענות בכל פינה בארץ .
אצל חברות הייטק תמיד תהיה העדפה לאשכנזים, סוכני מכירות אף פעם לא תראו איתיופים , חלק מאוד גדול מהישראלים אם זה לא שיפוצים לא יעסיק ערבים בשום תפקיד אחר , עובדים זרים אנחנו מתעלמים מהם כאילו הם אויר והמצוקות שלהם ממש לא מענייינים אותנו.
* קרן    22/06/10 | 04:06
את צודקת
* סיגל    22/06/10 | 08:55
232. צומיסטית היית וצומיסטית נשארת..!!
"שירלי" או יותר נכון-נחמל'ה,לאלו שמכירים אותך עוד מילדות...כבר אז ניפחת כל סיפור ועוררת מהומות מכלום בהגזמות ושקרים כדי למשוך עוד ועוד טיפות של צומי!אני מבינה ש"בגרת" וה"צלקות" מהילדות מלוות אותך..ממש נוגע ללב!מה שבטוח-את הדת עזבת אבל את השקרים שלך לא השארת מאחור.אולי תכתבי עוד כמה מאמרים רק שהפעם תצייני את כפיות הטובה שלך מול כל הטובות שניתנו לך ואז תמשיכי ללכלך על החרדים ולגרום למחלוקות ושנאה.תתביישי!!!  
* דליה   22/06/10 | 03:46
זה נכון מי שפוגע בחרדים השם פוגע בו או אפשר להגיד מי שחוזר בשאלה הוא המסכן האמיתי נקודה את השם לא מענין מה קרה לך רק למה עזבת אותו כך הוא יעזוב אותך
* סיגל    22/06/10 | 08:58
ומי שמפריד בין בנות על רקע עדתי
* השם יפגע גם בו   22/06/10 | 11:33
ושוב למה..
למה את חושבת שאם תעניקי לעצמך את הכינוי "דליה" ... לא נבין כולנו שאת אותה רבקה מתגובה 238 ? אולי אנחנו לא אשכנזיות, אבל זה לא הופך אותנו למטומטמות... נקודה למחשבה :)
* רבקה 2* (עדיין אותה אחת)   22/06/10 | 09:53
231. אני אשכנזיה ואת ממש צודקת!
אני גם למדתי בבית יעקב חורב,ולא בשנות השמונים אלא לפני 10 שנים.ואני חייבת להגיד שכל מילה פה היא פשוט נכונה!ושכל החרדים שכותבים פה במסווה או שלא במסווה שזה שטויות הם פשוט שקרנים!!!אני בתור אשכניה אף פעם לא הבנתי למה זה ככה אבל מהר מאוד גם הבנתי שחבל על הזמן בלשאול-כי זה פשוט ככה,וזה יישאר ככה תמיד,וזה עצוב שבגלל שסבא שלי נולד ברומניה אני קיבלתי יחס יותר טוב מבנות [שאגב היו תלמידות הרבה יותר טובות ממני] שסבא שלהן נולד במרוקו,או תוניס,או תימן וכו. ושלא תבינו לא נכון,האפליה הזאת קיימת אך ורק במגזר החרדי,אני לא מדברת על אף חילוני אשכנזי פה כי זה ברור שהתופעה לא קיימת שם [ככה זה כשחושבים עם הראש ולא רק לפי הספר כנראה..] אז לכל החילונים האשכנזים שמגיבים פה,לא מדובר עליכם אז בלי עצבים.
* אסתי   22/06/10 | 03:16
אז לא להמשיך את דרכם להראות להם שהם טועים
* סיגל    22/06/10 | 08:59
230. פניה אישית לשירלי
נחמי אני פונה אליך אישית! מדוע היית צריכה לכתת את רגליך כל בוקר בנסיעה מתישה מבני ברק עיר הולדתך לתיכון בנתניה כאשר העיר בני ברק התברכה בסמינרים לרוב.......אחרי שבדקת עד כמה הגזענות בבני ברק הרסנית באת לחפשה בנתניה?(שיהיה לך חומר להשמיץ)נתניה היתה סמל ודוגמאלאחדות בין כל המינים והעדות. כבת כיתתה כ 4 שנים גם היא יודעת כמה כבוד והערכה קיבלה כל בת ללא הבדל בין העדות.נחמי(שירלי)יקרה אשמח מאוד באם תחזרי מדבריך אלא ודעי שפגעת באופן אישי בחברותיך....חברתך הטובה.....
* חברה מנתניה לספסל הלימודים   22/06/10 | 02:15
את מוזמנת לציין את שמך המלא :)
* לחברתי   22/06/10 | 12:32
229. not only in Bnei Berak
All over the country. I know. I was there
* it was a Beit Yaakov's policy   22/06/10 | 02:06
228. תקראו את קארין...כן גם אני. די לריב!
* חיים   22/06/10 | 02:01
אני איתך
* סיגל   22/06/10 | 09:00
227. לא רק האכנזים גזענים- אני הייתי ילדה בלונדינית בראש העיין ועשו לי את המוות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* דנה   22/06/10 | 01:33
אוי כמה שזה נכון.
* שריג   22/06/10 | 12:09
מסכנה ! בטח היית חטיף לתמנים
* אם את כוסית כמובן   22/06/10 | 15:26
היתלהבו
בראש העין רואים בלונדינית נדלקים
* אסי   22/06/10 | 15:54
226. אני לא אשכח את כיתה ט'-4 ב"כפר בתיה" רעננה ,1981.
בערך 90 אחוז מהתלמידים בביה"ס היו מעדות המזרח .בי"ס ממלכתי דתי. הייתה כיתה אחת שם שבהקה בלובנה . היא נקראה כיתה עיונית .כיתת בנות . היו שם כמה מזרחיות_עלה_תאנה.בשום כיתה אחרת לא ראיתי כמותן .לבנות ,מצוחצחות , עם מבט מורם כזה שראיתי בעיקר בסרטים . הן נראו לי , כנער בן 14 , כדמויות מאגדות , נסיכות עם ממלכה משלהן,נפרדת מכל השאר. אגב,כל הכיתות האחרות היו מקצועיות.
* נחום   22/06/10 | 01:32
225. שלום לכולם אני בת 16 ורוצה שתשמעו אותי - בבקשה זה חשוב
היי אני בת 16 וקוראים לי חן , אני לומדת בבית ספר תיכון עכשיו חופש גדול עולה לכיתה י'א .. אני ממוצא ספרדי .. צרפתיה ותריפולטאית . אני נתקלתי בלא מעט מקרים של גזענות בחיים שלי . אני אף פעם לא הייתי גזענית ביסודי היו לי חברים אשכנזים , וספרדים , היו גם אטיופים ורוסים , היו גם חברים יהודיים אבל מחו''ל , כאלה שגרים באמריקה וכאלה שגרים בצרפת ואפילו כאלה שגרים כיום בטריפולי . עליתי לחטיבה כיתה ז' הייתה דיי מוצלחת התאקלמתי דיי יפה , חברים מכל הסוגים מין המשכיות ליסודי , אך לאט לאט זה הפסיק זה נעצר , כל החברים שהיו לי וכל המכרים שהיו לי לאט לאט נעלמו כל הביקורות הטובות שהקיפו אותי לאט לאט נמחקו והתפוגגו , כל הכיף שבחברה .. נעלם ! לא היו לי חברים דתיים ככה שאני לא מכירה את הדבר . כיתה ח' ו ט' פשוט היה כבר מין הרגל , בסוף ט' כבר היה לי מובן שאני וחברותיי הספרדיות שונות מהאשכנזיות שבשכבה... אבל לא הפריע לי ... כי היינו חבורה של חברים וחברות שמורדת , מתחצפת למורים עושה צחוקים , אבל מביאה ציונים טובים , לומדת למבחנים , ועם זאת לא מעשנת ולא שותה אלכוהול . אבל הכל התהפך כיתה ט' , כבר התחלתי להבין שמשהו לא בסדר לא ידעתי אם זה בי או באחרים , ניסיתי להבין ופשוט לא הבנתי ניסיתי להתחבר ולא הצלחתי , אני ? ילדה שכולם אוהבים ולכולם מתחברת , את כולם היא אוהבת , אוהבת לתת אוהבת לתמוך להקשיב ... נישארתי עם 6 חברות טובות ספרדיות אחת נטשה ו"התבוללה " שזה אומר שינתה את ההתנהגות שלה את הלבוש שלה את הדיבור שלה את הקול שלה את הרגלי היומיום שלה ואת כל הלו''ז שלה והיה לנו מובן שזה אותו דבר כמו אשכנזים . כל זה עשה לי רע והדרדרתי בלימודים . התלבטו אם לעלות אותי כיתה ... לכיתה י' בסוף העלו למב''ר בגלל הציונים שהתדרדרתי . אבל ההתנהגות מעולה ! כיתה י' 2009 - 2010 . השנה הכי כואבת והכי קשה בחיי שנה של בכי וכאב של מרד במשפחה בחברים, שנה של חיפוש עצמי מי אני למי אני משוייכת לאן אני רוצה לפנות ... בשנה הזאת פגעו בי הרבה.. לא שיתפו אותי ביציאות במסיבות ימי הולדת נופשים מפגשים הופעות סיפורים .. השכבה שלי התחלקה ל 2 . אשכנזים וספרדים ולא מהסיבה של מערכת ההנהלה . זה פשוט נוצר טבעי . כאילו מהטבע של הבית ספר הזה להתחלק ככה. והבנתי שפה הבעיה .. האשכנזים יותר חכמים , פחות מרדנים , יותר נחשים , ערמומיים , יודעים מתי לשקר , מתקדמים כמה שיותר עם פגיעת מרפק באחרים . זה נכון זה הטבע שלהם ואי אפשר לשנות אני לא אומרת שזה דבר רע . הספרדים שבשכבה יותר מרדנים , תמימים , טובי לב , חמים , לא הכי מצליחים שיש ... רובם מעשנים הפתעה ~ גיליתי שגם האשכנזים מהשכבה רובם מעשנים , אני לא ! אחת מהיחידות שלא , וגם לא שותה .. הפסקתי להאמין בעצמי .. אבל מה עברתי את מבחני הבגרות כל הציונים קיבלתי מעל 90 כן כן היה קשה , ההתנהגות השפתרה חזרתי לתלם , והבנתי שאני רוצה להיות כמו האשכנזים , המצליחים הבנתי " תגיד לי מי אתה אני אגיד לך מי הם חברייך " רק ככה אני אצליח בחיים יום אחד היה מפגש גדול של השכבה וגיליתי שהכיתה שלי מב''ר לא מוזמנת ( כמו ממש האנטישמיות בגולה ) אחרי כל השמחה של הציונים של ההתנהגות והחזרה לתלם וההוכחה שאני באמת טובה כמו כולם , קיבלתי את זה כמו בום בפנים , " מה עם כל המאמצים של להיות מצליחה כמו האשכנזים , אני עדיין לא כמוהם ? בכל זאת אני לא מוזמנת ? " נשברתי~ וזה רק אחד מהמקרים של הגזענות שקרו לי זה אחד מתוך מאות מקרים כאלה בסוף השנה אחרי שכבר כולם השתכנזו אפילו החברות שהיו לי בכיתה ט' ה 6 שנשארו , אחרי שכבר איבדתי את כולם ונישארתי עם חברה אחת מהכיתה שלי הבנתי שמה שלא יהיה אני אעבור את כולם ואצליח בגדול בזכות התקווה שלי בסוף כיתה י' הבנתי שאני צריכה להישאר אני כמו שאני לא להשתנות בשביל חברה להיות ילדה נורמלית עם תרבות משלה וחינוך מבית טוב תתפלאו יותר טוב משל האשכנזים ! ובזכות ההבנה הזאת ההתנהלות עם החברה ששלי השתנתה , אולי אחרי המקרה ולפני ההבנה הזאת התחנפתי לאשכנזים ניסיתי להתחבר עוד יותר , אני אוהבת מי שאני ואיך שאני וחושבת שרק ככה אצליח . ושלא אצליח אם אני " אתבולל " אנילא משקרת על אף אחד רק על עצמי . רק שתדעו שגדלתי והתחנכתי כילדה לא גזענית ! אבל כל המקרים האלה הוציאו מימני את הגזענות הזאת ואני מודעת לכך , חבל .. אם רק הייתי יכולה לחזיר אותה למקום שהייתה . זה היה פשוט סבל ... השנה הזאת ... עברתי תהליך גדול שאף אחד לא היה שורד בו . בס''הכ אנחנו יהודים , עם תרבות שונה מוצא שונה מסורת שונה אמונה שונה אבל בכל זאת יהודים בכל כיתה יש את הקבוצה עם הסנדוויץ' עם החומוס , ואת הקבוצה עם החביתה , והקבוצה עם הגבינה , והקבוצה עם הלחם הריק . זה הטבע שלנו , להיות שונים כי אם ניהיה אותו דבר זה יהיה משעמם, אבל זה לא צריך להוביל לדברים רעים, כמו גזענות פשוט צריך לדעת לאהוב את האחר , ואהבת לרעך כמוך , ובאמת לא בגלל שאני ספרדיה אינ חושבת שטקסט זה מופנה לכל אחד ~ אבל בעיקר לחרדים האשכנזים . לילה טוב
* חן    22/06/10 | 01:25
חן את מקסימה המשיכי בדרכך והצליחי :)
* מירב   22/06/10 | 11:59
224. הגזענות קיימת
גברת שירלי חבל שהרסת את כל הנאום היפה שלך לקראת הסוף כשיצאת כנגד ההלכה והתורה, כי א. בתורה כתוב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל - האם זו לדעתך גזענות, לא! ב. אם את עכשיו לא מאמינה בתורה וככה מתריסה כנגדה סימן שאת אישה לא אמיתית כי אם את מאמינה בתורה אז למה את אומרת שהיא גזענית, ואם חס חלילה את לא מאמינה אז למה את מצותת משם והרי... התורה היא האמת האחת והיחידה - ארץ ישראל לעם ישראל. הגזענות בין האשכנזים לספרים עדיין קיימת.
* איש שכואב לו   22/06/10 | 01:24
יש דין ויש דין
* סיגל   22/06/10 | 09:03
223. אני לומדת בתיכון חרדי
איזה שטויות!!! אני למדתי בבית ספר חרדי ושני שליש בכיתה שלי היו ספרדיות!! ובכלל לא היה משנה לנו מה הם כמו שלא משנה לנו שאחת סבא וסבתא שלה מרומניה ושל השניה מהונגריה. ואף פעם לא נתנו לנו הרגשה שיש הבדל - לא ידענו שיש בכלל הבדל כולם חברים!!! וכנל בתיכון שאני לומדת בו עכשיו אין אפליה של המורות ואני בוחרת את חברותי לפי האישיות שלו ואם כיף לי איתו!!!!!!!!!ואכן יש לי חברות מכל מיני מוצאים - ירושלמיות תמניות מרוקאיות אמריקאיות.............
* מרים   22/06/10 | 01:20
222. משיח לא בא ומשיח גם לא מצלצל משיח התחרפן פן פן!
אולי יש אמת בדברים שאת אומרת.... כל מי שהוא לא יהודי הוא רע. ככה עם המורה שלי לבר מצווה אמר לי, אולי לא במילים העלה
* חסוי...שתיים!   22/06/10 | 01:18
מה שכתבתם היה אסור לומר כך על המשיח תתפללו שתקומו בתחית המתים
* סיגל   22/06/10 | 09:05
221. הבעיה היא שאבא שלה כל הזמן נתן לה תחושה שהיא שונה...
שמהבית שידרו לה שיש שוני . וכשבן אדם מרגיש לא שווה למה שאחרים יתיחסו אליו אחרת? הוא נותן להם את ההרגשה אני לא כמוכם!! חוץ מזה היא כותבת שבממגדניה לא התיחסו אליה- למה שיתיחסו? כשהיא באה ומדברת ונמבקשת אז יתנו לה וכשהיא שותקת - המון פעמים קורה שהמוכרים לא מתיחסים לילדים קטנים.
* שירה   22/06/10 | 01:15
220. דיי יאהה.. אפשר לחשוב....
אז יש גזענות ותמיד יהיה אז.. תקבלו את זה ואל תסתובבו עם אנשים כאלה תסתובבי עם חברות בעדה שלך פשוט אל תתייחסי! אני לא מבינה אותך?? אפשר לחשוב "טרואמה" מה אכפת מה אם חושבות ואיך מתנהגות עלייך אל תתייחסי !!
* חארטה   22/06/10 | 01:10
219. שטויות
זה היה בשנות השמונים אז גם אצל החילונים התנהגו ככה
* חרדי אשכנזי   22/06/10 | 00:51
218. תלמידה לשעבר של גברת בוים
אני למדתי בחורב!!אחת מחברותי הטובות היתה ספרדיה וכמעט הכל הזדמנות היתה מכניסה את :בגלל שאני ספרדיה אז עושים לי ככה וככה... גברת בויםן תמיד!!!!היתה מתנהגת אתנו בשווה ובעיקר לאותה התלמידה היא נסתה להכניס לראש שגזענות לא קיימת..ושכולם אוהבים אותה!!! אז בלבולי מח ונחתיות במקום אחר..
* תלמידה של גברת בוים!!   22/06/10 | 00:47
בוים
כנראה שהיא הטיבה את דרכיה מאז. גם זה קורה. כולנו בני אדם.
* אפרת   22/06/10 | 01:23
האם זו בתו של הרב בוים
* מלי   22/06/10 | 04:20
217. המשיח צריך כבר לבוא חבל להתעצבן בכול מילה שאדם מוציא מהפה
* סיגל    22/06/10 | 00:38
מעניין שאת 217...
* ברגו   22/06/10 | 00:55
ברור שאני מתעצבנת בחיים אבל זה לא שווה את זה
* סיגל   24/06/10 | 22:00
איזה יבוא
יראה את הבן אדם לחברו יקפוץ מהחמור ויברח
* אברהם   22/06/10 | 15:48
אני לא חושבת שהוא יברח הוא יתנקם במי שצריך לנקום ואני חושבת שלא צריך לעשות בדיחה מהמשיח תעשה חשבון נפשששששש
* סיגל   24/06/10 | 22:02
216. אמירה נכונה ואמתית מניסיון, כנסו!!
מי שכותב שזה בולשיט, זה רק האשכנזים שלא ממש שמים לב לחבריהם בכיתה הספרדיים לדוגמה: למדתי בבני ברק בבי"ס חרדי של החינוך העצמאי המורה בכיתה א' הושיבה את כל הספרדיות על ספסל שהכניסה לכיתה כדי שנתפלל בנפרד מחברותינו האשכנזיות, זה באמת מזכיר לי נשכחות וזוועות, כן כן, יש גזענות, אני לא אכליל אך בריכוזים החרדיים המצב הוא כזה, גם היום בחורה שרוצה להתקבל לסמינר (תיכון) אם היא לא אשכנזייה, סיכויי ההצלחה להתקבל הם פעוטים ואף קלושים. אני כרגע לא חרדית, בגלל תופעות כאלה ואחרות, אני זוכרת שאמא של אחת הבנות אמרה לבתה אל תתחברי לספרדיות, היינו רוב אשכנזיות בכיתה זאת אומרת שהיו 40 אז היינו 13 ספרדיות למרות שזה המון יחסית למה שקורה בסמינרים ולא בבי"ס היסודי, תמיד היה רוב אשכנזי, וכך נשמר אופי הבי"ס, אין מצב שמורה ספרדייה תלמד אשכנזיות ולהפך ברור שכן. יש רוע מטורף במגזר, ומי שמכחיש את זה, בדיקת עיניים דחוף, אם תרצו על המלצה יש בגן וורשה איזושהי אופטיקה זולה, אז אחיי ואחיותיי היהודים, נא לבדוק לפני שמתגוננים. אני שמחה כרגע בדרכי שלי, ויייאלה בואו נשתדל שהתופעה הזו לא תתרחש בדורות הבאים בשום מגזר...
* מיכל בת 24   22/06/10 | 00:32
רוע? ולתת מכות? למה אסור לפחד מזה?
הנה אני נשוי לאשכנזיה. וכולם אוהבים אותי. ...תקרי אין צורך לחזור. זה לא רוע זה פחד. ואם מרוע זה חמור.[אשתי ביישנית אך אולי אם היא תיתן רשות אצא עם סיפורי לציבור והדבר יהיה לטובת כולם, אפילו אשלח אותו למאקו]
* שלמה ספרדי גאה    22/06/10 | 00:54
אוי!טוב שעוררת אותי!
גם אני לומדת בתיכון בית יעקב ואני אשכנזיה ולידיעתך יקירתי,התיכון שלנו נחשב ל"אשכנזי" בעוד שממחזור של 4 כתות בכל אחת מהכתות יש ר-ו-ב של תלמידות ספרדיות מה של מפריע לאף אחד ב"ה,וכולנו חברות ואוהבות אחת את השניה באותה מידה!אולי תעשי "בדק בית" אצל עצמך..
* חנה   22/06/10 | 03:51
215. דעתי על הנושא
קראתי את המאמר ואני מסכים איתו . ויש לי כמה הערות בנושא הגזענות. גם בציבור הכללי יש גזענות וסטיגמות לא קטנות על הציבור הספרדי. ולא. זה לא יעזור לומר שיש רמטכל ספרדי נשיא ספרדי (הראשון היה נבון עוד לפני קצב) כלפי המוזיקה המזרחית למשל עד היום יש אמנים שתוקפים אותה והיא רדודה מאוד. אז זה לא נעשה בבי"ס אז במוזיקה בתקשורת. אבל פשוט קל להיתפס לאוכלוסיה החרדית האשכנזית שבוחרת לעצמה להקצין בכל דבר. ואם הם בוחרים להקצין הם לא חייבים לקבל את מי שלא מוכן להקצנות האלה. ומה התלמידה שהוריה ספרדים ובביתם יש אינטרנט וטלויזיה תעשה כשכל הזמן יגידו לבנות האחרות להתרחק ממנה? האם ההורים רואים את טובת הילדה שלהם? ממה שאת סיפרת גם בילדותך הייתה האפליה. ואולי בתקופה שלך לא היו מוסדות לימוד ספרדים כמו שיש היום. האשכנזים יוצאים נגד מוסדות הלימוד הספרדים וטוענים שהרמה הדתית והלימודית שם נחותה . יש בזה משהו ולכן אם הורים רוצים לשלוח את ילד/תם לבי"ס חרדי בעל דרישות נוקשות עד מאוד והסתכלות על פרטים שאפילו לא קשורים לילד כמו למשל אם יש לו אח חילוני או קרוב חילוני מובהק שיהיו מוכנים לקבל את ההתנגדות שלהם. וגם אם בסופו של דבר כן יקבלו הרי הבי"ס יתיחס אל הילד כמצורע. והוא יחווה הרגשה איומה . לסיכומו של עניין: מצד אחד גזענות היא דבר שלילי ביותר וצריך להילחם בה בכל הכוח אולם מצד כיום כשהחברה הספרדית יותר פתוחה אל העולם הכללי היא אינה יכולה לדרוש שיקבלו את ילדיה למוסדות אשכנזים קיצוניים כשההורים אינם מוכנים לעמוד בתקנות המחמירות ביותר. ולכן טוב יעשו ההורים אם ישלחו את ילדיהם למוסד חינוכי אשר מתאים לרמתם ולאורח חייהם וימנעו מילדיהם חוויות קשות כמו שההורים עברו.
* חיים   22/06/10 | 00:24
צודק!
* אברהם ווייס'   22/06/10 | 00:51
ומה אם אי אפשר
ומה תעשה אם איין או שלא נמצא מעון. גן קרוב בסביבה תשלח תינוק בן 4 הבסעה מחוץ לעיר כי לא רצו לקבל אותו למעון???
* ליאור    22/06/10 | 02:10