דיבור ישיר
תגובות (184 תגובות ב-100 דיונים)
50. כתבה רהוטה וענינית
כל הכבוד למאקו שנותן במה לכולם.
* עמית    01/11/10 | 16:20
49. כל הכבוד!!
אני מסכים עם כל מילה! כל הכבוד למאקו, שלמרות השמלאניות המוחצנת והמוקצנת, נתתם במה לדברים כ"כ נכונים וכ"כ במקום.
* דתל"ש   01/11/10 | 16:20
48. צודק לגמרי כל הכבוד על הכתבה
אני בתור מסורתי מסתכל מהצד ולא מבין איך כולם נגד החרדיםם מאיפה נובעת השינאה הזאת הרי אנחנו אחיםם!!
* דוד   01/11/10 | 16:17
47. תודה לך דודו, תודה למאקו
סוף סוף קול שפוי מהתקשורת, שמבין שללא קירוב לבבות אין לנו תקומה או עתיד. כל כך הרבה עוולות הקשורות בהון עוברות בשקט עיתונאי מופלא כאן בארץ, לעומת הנוחות המפליאה שבה דחפו בשבוע האחרון כלי התקשורת את הציבור החילוני ובעיקר את הסטודנטים לרחובות תוך תקיפת המגזר החרדי. אם יקום אדם ויפגע בשערות ראשו של חרדי כתוצאה מההסתה, לא יוכלו המו"לים להינקות מאשמה בטענה שמילאו תפקידם העיתונאי. תפקידכם הוא לדווח על מחאה כשהיא קיימת ולא לייצר מחאה ארסית.
* יונתן מרקז   01/11/10 | 16:02
46. יש צדיק אחד בסדום והוא לא חרדי
דודו כל הכבוד אני מעריץ אותך על הכתבה הזאת !!!! החילונים גדלים בחינוך של שנאה כלפי החרדים והם לא מבינים שבזכותם הם קיימים !!!!
* רפאל   01/11/10 | 16:00
בדיוק להיפך!! החרדים המתנשאים שונאים את החילונים בחנים
* תהיו אמיתיים עם עצמכם   01/11/10 | 16:26
45. נכון שהתקשורת נטפלת, אך החרדים לא צריכים לקבל כסף
וכך גם הקולנוע צריך להיות מקוצץ, וכך גם המוסדות להשכלה גבוהה. התקציב הוא הרע במיעוטו.
* מקס   01/11/10 | 15:57
44. לנקות שטויות
גם אתה איש תקשורת מן המניין, מקצין משמיץ ומקווה שכך דעותיך יהיו בעלות משקל גדול יותר. התחלואים במדינת החרדים אינם שקופים כמו אלו שבחברה החילונית, המימדים של השימוש בסמים, אלימות ושאר דברים נפשעים אינם ידועים, לא לך ובטח שלא לבעלי זכות האכיפה. בני החברה החרדית וגם הדתית - מסורתית שומרים את המעשים שפסולים בתוך החברה. למדינה והחברה המודרנית יש יתרונות רבים שהסביבה הדתית - מסורתית מקבלת את מרביתה אבל אלו שעליהם אנחנו מדברים - החרדים אינם מקבלים את סמכותה כלל וכלל, וככל שנצפין לקיצונים נמצא את הניכור יותר ויותר. דבר נוסף, המחאה החילונית שמתבטאת בתקשורת בימים אלה כלפי המיליונים שמקבלים האברכים כבר שנים רבות, אינה במטרה להפסיק את התמיכה. הציבור החילוני מתברר כרגיש יותר, הוא רק מחפש שיוויון. אם הסטודנטים החרדים מקבלים, למה שאלו החילונים לא?! הציבור החילוני יוצא בסיפור הזה, לפי דעתי לפחות, גדולים יותר. אולי מיותר להזכיר אבל מכיוון שאני כאינדווידואל לא כזה גדול, אני אציין את האופן שבו החרדים מתנהגים כשהם לא מקבלים את מה שהם רוצים, או יותר נכון מה שהם מאמינים שמגיע להם (ויש להם אמונה רבה). שריפת פחים, זריקת אבנים, אלימות והסתה לאלימות. הדרך ה"צדיקה" לא מוצגת בתקשורת כפרמיטיבית, מוגבלת וברברית. אלו הם החרדים שהקיצונים שמפגינים את ההתנהגות הזו בפנינו כל שנשאר לתקשורת זה לצלם ולשדר, לא צריך אפילו לערוך.
* כיוון נכון   01/11/10 | 15:55
43. אשרייך דודו
סוף סוף כתבה לעניין.
* דנה   01/11/10 | 15:44
42. בולשיט, מדבר שטויות
לידיעתך אותם עשירים עבדו קשה מאוד על מנת שיהיה להם כסף. מעבר לכך, רוב הסטודנטים בארץ משפחותיהם אינם קרויים "עישירם" או קרובים לכינוי הזה. אני לא רואה שום סיבה לסבסד לימודים של איזה דוס שכל היום רק מתפלל, לא תורם למדיה ובטח שלא עשה צבא. פשוט בזיון מה שהולך כאן, שאך ורק על רקע האמונה אנשים זכאים למלגות. בושה למדינה ובפרט לקהילה החרדית.
* עדן   01/11/10 | 15:38
שכחת למה כבשנו את הארץ?
אולי כי כתוב בתורה שהיא שייכת לנו!? זו אותה תורה שאנו החרדים לומדים כי גם זה כתוב שם. אם אתה לא מאמין בתורה אז ארוז את חפציך ולך לאן שיקבלו אותך, כי כאן אתה כובש זר ולא יותר. החילונים משקרים את עצמם או שבאמת לא מודעים לשום דבר בבחינת "תינוק שנישבה"
* אני   01/11/10 | 18:15
41. לקרוא תגובה 29
* מישהו   01/11/10 | 15:33
40. תשמעו חברה
אתמול יצא לי לראות מצב האומה........ אוקי אני דתייה ואני רואה כאלו דברים נכון שהם יורדים שם על הכול מכול. אבל יכלתי להתבונן בעיניהם ולראות שהם כמעט מתכוונים למה שהם לכלכו שם על החרדים......על עניין הקצבאות וכו.......... וגרוע מכך על הר עובדיה יוסף.אני שלא מזדעזעת מכל דבר הזדעזתי....... .ולא לדבר על אנשי התקשורת והחדשות האנשים שהם אחים שלי לכל דבר כי הם יהודים. חבל........החרדים תורמים לשמור עלינו מדברים רעים כי אם לא היה מי שילמד תורה ויקיים את רצון ד ז"א הכל היה מסתמך עליכם ח"ו יש חילונים נהדרים אבל בכללי..........אלוקים היה נותן לנו כזו סטירה שלא נראה לי שהיינו קמים ממנה.כי הוא היה נותן לנו כ"כ הרבה ואנחנו כלום? אז לפחות מישהו פה מאזן את המצב!!!!!!!
* ממ   01/11/10 | 15:19
39. שטויות במיץ. הכת החרדית לא יהודים. היהדות מאז ומתמיד שילבה תורה ועבודה
הרמבם אמר אהב את המלאכה ושנא את הרבנות. קח לדוגמא דתיים לאומיים... יהודים ודתיים לא פחות מהחרדים, ומתפללים ולומדים תורה, וגם משרתים וגם עובדים ותורמים. מסקנה = בין מה שהחרדים בישראל עושים אין קשר ליהדות. אחרת מדוע חרדים בברוקלין ובשאר העולם הם ממש לא כמוהם? כי החרדים עושקים ומנצלים את החילונים כתוצאה מאנטי לתנועת ההשכלה, אנטי לציונות ואנטי הדמוקרטיה.
* חילוני   01/11/10 | 15:10
38. פשוט נכון!!!!
יש קטע בכתבה שלך שבו אני מזדהה עם כל מילה ומילה. אני מצטט: אני לא חרדי, לא רואה את עצמי הולך בעשור הקרוב עם כיפה שחורה וגם לא חי בקהילה חרדית. אבל מבחינתי החרדים הם האחים היקרים שלי. הם אלה שמשמרים את התורה בעם ישראל באופן הכי אדוק שאפשר. נכון, יש חולאים שונים בחברה החרדית, אבל ככלל מדובר בחברה איכותית; כזו שמקפידה על חינוך טוב לילדים; כזו שאחוזי האלימות, הסמים והאלכוהול בה נמוכים עשרות מונים מאשר בחברה החילונית; כזו שמנותקת מתרבות ההבל והריק; כזו שמנסה לשמר את היהדות האותנטית. כן, יש בה כמה אנשים בעייתיים, אבל בכל זאת, הם אחיי האהובים ולא אויבים, כפי שחשים כלפיהם חלק מהיהודים שקיבלו יותר מדי ארס והסתה מאינפוזיית התקשורת. בכלל, בשנים האחרונות למדתי כלל חשוב לחיים: קיצוניות - גם מהצד החילוני וגם מהצד הדתי - היא דרגה נמוכה. אהבת ישראל והתבוננות על החיוב ולא על השלילה שיש בזולת, הם דרגה הרבה יותר גבוהה, והרבה יותר קשה להשגה. כל-כך מדויק!!!!
* טל   01/11/10 | 15:09
אין, פשוט אין כמו הבן אדם הזה
איזה בן אדם איכותי
* דוד   01/11/10 | 19:29
37. דודו, אני חרדי, ואין לך מושג באיזה בוץ אני חי
אני לא נכנס כרגע לעצם הויכוח האם זה סחיטה או כסף נצרך? אני מדבר על השנאה. אם החילונים היו יודעים מה קורה באמת בתוך הקהילה החרדית, הם היו שונאים אותנו הרבה יותר, אני בוכה על כך שבגלל הציבור הזה אין לי בגרויות, בגללם אני לא בצבא, בגללם אני יושב ב"כוילל" ומגרב"ץ (וכאילו לומד), בגלל הממשלה הנכנעת אנו ה"שבויים" ממשיכים לסבול, בגלל החילונים השאננים אין לחברי עבודה, אתה מסתכל רק על "קצבת ההכנסה" תתסתכל על כל התקציבים יחד, חינוך שאינו מלמד כלום מקבל עלייה של 20% ב2010, אברך כמוני שמגרבץ בכוילל מקבל מהמדינה כסף כל חודש על "גרבו"ץ". ואני לא יכול לצאת לעבוד כי אין לי לאן, ואני לא יכול להתגייס, כי הוריי יתכסחו איתי. וככל שתוותרו לחרדים, הם רק ימשיכו לסחוט כסף. הציבור החרדי יודע שהוא סוחט, אך משחק אותה מסכן.
* יעקוב   01/11/10 | 15:08
תגובה 37
או שאתה שקרן גדול ולא חרדי או שאתה חרדי מסכן אני לא חרדית ויש לי משפחה כזו ואני ידעת מה הולך בפנים ואצלנו כן עובדים ולומדים החרדים ותתבייש לך בניבול פה שלך אם אתה רוצה יש הרבה מוסדות שמשלימים שם בגרויות וכןןןןן של חרדים אז לך תעשה זאת במקום לשחק אותה או תצא לעבוד אם באמת אתה אדם חרדי וזה מה שאתה מספר נכון אז לך ספר זאת לרב שלך שאתה חייב לצאת לעבוד חצי יום בקיצור דבר איתו ואל תבלבל את המוח החילונים שונאים תדתיים וחרדים אז אל תוסיף עוד שנאת חינם.....
* הדס   01/11/10 | 16:00
אני חייתי בחברה החרדית ו-37 צודק!
אם החילונים היו רואים מה הולך בחברה הזו ושומעים מה הם אומרים על החילונים הם היו שונאים את החרדים עוד יותר! רוב הציבור החרדי מתנשא על הציבור החילוני וחושב שזוהי מצווה לגנוב מהמדינה. לרוב החרדים השכלה של בית ספר עממי כך שגם מי שמעוניין להשלים בגרויות צריך לחזור וללמוד ברמת ילד בכיתה ו. הממשלה מתקצבת את החרדים שלומדים בכולל ולכן רוב החרדים לא עובדים ואם הם עובדים אז זה בשחור כדי לא "להפסיד" את הכסף מהממשלה. החברה החרדית במצבה כיום לא מייצרת ולא תורמת שום דבר חיובי למען המדינה,להיפך היא רק מסייעת עוד ועוד להגדיל את מעגל העוני. תגידו שהיא שומרת עלינו,על החיילים שלנו-אשרי המאמין...אבל לא על חשבון החברה החילונית!
* מישהי   01/11/10 | 17:33
אני חרדית וכל הגברים במשפחה המורחבת שלי עובדים
אבי,חמי,אחיי,בעלי,וגיסים שלי.כולם עובדים בעבודות סטנדרטיות וומשלמים את המיסים הרגילים של שכירים.זה שאתה "שלומיאל"שתקוע בכולל בידיעה ברורה שאתה לא בנוי ללמוד כל היום,אתה בבעיה גדולה.כיום בציבור החרדי זה לא פשע לעבוד! מי שיכול ברור שיותר טוב ללמוד,אבל אם אתה לא לומד וסתם מעביר את הזמן תהיה כנה עם עצמך והסביבה ותיידע את משפחתך.זה פשוט חוצפה מהבעלים שיושבים בכולל סתם,והאישה צריכה גם לנהל את הבית וגם לעבוד.תהיה אמיץ ומצא עבודה(חצי יום בהתחלה)
* חרדית   01/11/10 | 16:55
צודקת!!!!!!!!!!
* ירון   01/11/10 | 19:25
חינוך שאינו מלמד כלום??!אתה חצוף
זה החינוך הטוב ביותר! נכון שהבנים לא לומדים כל מיני מקצועות חול.אבל והאבל גדול מאוד.אם תכנס לכיתה ד/ה/ו ותשאל ילדים מי יודע מה זה סמים/אונס/בגידה בנישואין/זונה/הימורים...הם יסתכלו עליך כאילו נפלת מהירח וישאלו "זה בעברית?" חינוך זה לא רק ידע.חינוך זה כל המכלול גם ידע וגם ובעיקר התנהגות.בחינוך החרדי אין אין אין מושג שילד מביא ללימודים סכין או חפץ אחר שמיועד לפגוע באחרים.אין מושג כזה!!!
* אתה חוצפן   01/11/10 | 17:02
יעקב החילוני - כנס >>>>
שים לב, אפילו לא שיניתי קצת מהסיבות בכדי שנוכל להאמין לתיאורך על הקהל החרדי. לקחת בדיוק את כל מה שפורסם בתקשורת ועשית ממנו מלל. 'גאון' אתה (: איזה סתום!
* חיליק   01/11/10 | 19:58
אתה אותו אתאיסיט מעאפן
חח ",יעקוב". החרדי כותב יעקב. ה-וו שיפדה לך את התחפושת.
* שכל היום כותב שטויות   02/11/10 | 00:26
גגגגגגגגגג
סליחה אם כל כך מפריע לך שאין לך בגרויות, אתה יכול ללכת ולהוציא, מי מונע ממך? לך תעשה צבא כמו הרבה חרדים שעושים צבא אפילו אחרי שהתחתנו וילדו ילדים, ותצא לעבוד. אולי אתה יושב ו"מגרבץ" משום שנוח לך לעשות את זה. אז אם זה כל כך מציק לך תזיז את עצמך ואל תמצא תירוצים כאילו ההורים שלך יתכסחו איתך.
* ברכה   02/11/10 | 13:14
36. כל הכבוד על הסובלנות!!!!!
טוב שיש עוד כמוך במדינה שלנו. ולא, אני לא חרדי (אבל אחי חזר בתשובה ואני מכיר את העולם הזה. ה א כמו שממציירים אותו בתקשורת...)
* נועם   01/11/10 | 15:05
35. טור מעניין
טור בהחלט מעניין
* החילוני החושב   01/11/10 | 15:04
34. בתור חילוני אתאיסט אנטי דת מוצהר וגאה, שדודו כהן עצבני ועצוב
אני שמח:)
* חילוני אתאיסט   01/11/10 | 15:00
חחחחחחחחחחח
ממש מצחיק.
* מעוד אבל   01/11/10 | 19:20
33. כותב נפלא ומובן
סוף סוף נותנים לנו גם את הצד השני
* הדס   01/11/10 | 14:59
אין בעיה שיתנו לכם להציג את הצד השגוי והטועה.
* זה לא הופך אתכם ללא פרזטיים, עלוקות ונצלנים.   01/11/10 | 15:12
32. אנשים תתעוררו...
כל מילה בסלע... לכולם מגיעה הזדמנות ולכולם מגיע שיויון ויש אנשים תת רמה אצל כולם... צריך להשתדל בלגשר על הפערים ולא להעצים אותם.
* עבריה   01/11/10 | 14:55
31. מחקרים שלא יעילו לאף אחד? בטוח מועילים יותר מלימוד אותו הדבר עד אין סוף
על חשבון כסף אותו לא הרוויחו בזעת אפם.
* חביב   01/11/10 | 14:51
30. האדם כנראה חי במאה ה18
כסף לאוניברסיטאות....הוא מנותק מהמציאות. בור ועם השכל.
* גיל   01/11/10 | 14:47
29. חבל שאתה מעוות עובדה חשובה מאוד!
כתבת "בג"צ הורה שיש לעגן את הסעיף באופן רשמי בחוק". לא נכון!!! הכי נוח להשתמש רק בדברים המסייעים לטענתך...אבל מה קורה כשהדברים הינם רק חצאי אמת?? לאחר שבג"צ קבע כי אבטחת ההכנסה הזו שנותנים לחרדים הינה מ פ ל ה, ומפרה שיווין בין קבוצות אוכלוסיה שיש לנהוג כלפיהם בשיוון, בא בג"צ והוסיף כי אם בכל זאת המחוקק מבקש להסדיר חקיקה מפלה שכזו - אין להסדירה בחקיקה משנית ושולית כחלק מחוק ההסדרים, אלא יש להסדירה בחוק ראשי, בהליך אשר יקיים את ההוראות בחוק כבוד האדם וחירותו אשר מאפשרות פגיעה בחוק היסוד בתנאים מאוד מסויימים וספציפיים. ובאשר לדבריך כי הממשלה בסך הכל "להמשיך את הסטטוס-קוו כפי שהיה ב-30 השנים האחרונות" - האם העובדה ששלושים שנה התקיימה עוולה, בדמות תשלום לקבוצה אוכלת חינם, שלא משרתת בצבא, שלא מכירה במדינה הזו, שבחלקה לא משלמת מיסים ולא תורמת תרומה אמיתית למדינה (עם כל הכבוד, בינתיים מי שלחם במלחמות ישראל ושמר על קיומה של המדינה זה לא צבא השם או תפילותיו אלא חיילים בשר ודם שחרפו נפשם למען המדינה הזו ולא הסתתרו מאחורי "אוהלה של תורה") - האם מוצדק להנציח את העוולה הזו, רק מהטעם שהיא התקיימה 30 שנה????????? אני לא אומרת להפסיק תמיכה למי שזקוק לה - אבל יש לגרום לכך שהתמיכה תיהיה שיוויונית!!!!
* מ   01/11/10 | 14:45
לפי הטענה שלך הצבא מגן על הצבא:
הרי הצבא זה רק הגנה, ועל מה הוא יגן אם לא על האידאולוגיה שלנו? הרי אם אתה קורא לעצמך יהודי שחי בארץ אולי תחשוב קצת על השורשים והמקור להיותנו יהודים, אחרת למה הארץ שייכת לנו?
* חנן   02/11/10 | 00:53
28. צודק ב100%...לאף אחד לא כואב שמזרימים כספים לאונברסיטאות וכו'..
* תגידו אתם..   01/11/10 | 14:35
27. מאיפה לך שהמחקרים לא יועילו????????
* עינב   01/11/10 | 14:34
26. חילונית
אדון כתב התקשורת לא גורמת לי לשנוא את החרדים אלא אני חווה את זה על בשרי כל יום איפה שאני גרה יש לידי מלא חרדים והם עושים לנו (החילונים) את המוות
* חילונית   01/11/10 | 14:31
אני גר ליד חרדים והם עושים לי את החיים
* לא חרדי   01/11/10 | 14:53
ה' נותן חיים לא הם
* י   02/11/10 | 00:37
למה הם?
* אלוקים מעניש לא הם. הסבל שלך ממך   02/11/10 | 00:36
25. החרדים הפכו להיות ההפך הגמור ממה שה' היה רוצה
מצד שני מי כמוהם יודע מה רצון האל... הם הפכו להיות בורים, מגיעים לגיל 18 ולא יודעים כלום מהחיים חוץ ממה מותר לאכול ומה אסור ומה להתפלל מתי. אבל הם רוצים כסף! למה להם כסף?! איזו חומריות! איפה הרוחניות?! לכו תלמדו! צאו מהשכונה שלכם קצת! תרימו את הראש ותפסיקו להיות כל כך חרדים!
* עידו    01/11/10 | 14:28
1000 ש"ח לחודש זה חומריות? תתבייש לך
* יויו   01/11/10 | 14:52
כן 1000 ש"ח זה חומריות!
כי אם הם לא היו משריצים ילדים בקצב של מכונה ומוצאים עבודה ותורמים למדינה ולומדים קצת אז הם לא היו מבקשים את ה1000 ש"ח האלה.
* שלמה   01/11/10 | 15:24
לשלמה אתה פשוט לא מתמצא בשטח
רק שכירות באזור חרדי.לא דירה מפוארת אלא מחסן עלוב ששיפצו לדירת חדר לזוג צעיר (בלי ילדים)עולה כ3000 שקל לחודש!!!!!!אז אנה ממך תפסיק לדבר עם אתה לא מכיר את השטח. ה1000 שקל לא הולך לבגדי מותגים ומסעדות יוקרה!
* לשלמה   01/11/10 | 16:39
זאת חומריות!
תגיד מה שאתה רוצה אתה רק מצדיק את זה שאותו לומד תורה צריך לקחת אחריות ולצאת לעבוד. אם היה לו קצת שכל אז הוא היה חושב על עצמו ועל ילדיו ואישתו, ויוצא לפרנס אותם בכבוד - כן זאת חומריות! בחרת ללמוד תורה אל תצפה שהבית שלך והאוכל של משפחתך יממנו את עצמם. אני סטודנט שבחר ללמוד אני מוצא זמן גם לעבוד לממן את לימודי ולשלם עבור ההוצאות שלי - ולא אני לא יוצא למסעדות יוקרה ומועדונים - כי אין לי כסף לזה!
* מכיר את האזור   01/11/10 | 17:37
שפתך מעידה על רמתך המוסרית.
חוץ מזה, אם הם לא היו יולדים ילדים, המדינה הזו היתה הופכת למדינה ערבית בקרוב ממש. בזכות הילודה הדתית והחרדית, יש לך, החילוני, סיכוי שהמדינה תישאר בידיים יהודיות.
* חרדית   01/11/10 | 17:04
עולם הפוך, והגיון של שוטים ראיתי!
איך בדיוק אלף ש"ח מסכנים וארורים, הם חומריות? איפה לעזעזל בעולם הזה, אלף שקלים שווים משהו? אתה באמת מנשא למכור את תגובתך לגולשים פה, אתה באמת חושב שהמגיבים פה חסרי אינטלגציה כמוך? הם ג"כ יודעים מה זה אלף שקלים. ועוד דבר הם יודעים, שחרדים הם משפחות מרובות ילדים. כך שהמסקנה אלף ש"ח = חומריות. זה מטופש מבחינת כל הגיון. רחמנות יש לי עליך אם אתה מאמין לדבריך.
* יונה   01/11/10 | 20:02
24. מסכים עם הכותב !
* יהונתן   01/11/10 | 14:23
23. ....
שיהיה שוויון וזהו
* סטודנט   01/11/10 | 14:21
צודק... שיהיה שוויון...
גם אני רוצה לקבל את מה שהקיבוצים והמושבים קיבלו ומקבלים כל השנים. גם אבא שלי עזר להקים את המדינה ,כמו כל העירוניים. גידל ששה ילדים {כולם עשו צבא והבנים כולם יוצאי קרבי!!!} שילם מיסים כמו כולם וגם אנחנו ,דור ההמשך, משלם מיסים ואף עושה מילואים. גם אני רוצה חלקת אדמה בטענה ל"בן ממשיך"!!! שם באמת נמצא הכסף הגדול!!!
* עוד אחד שרוצה שוויון.   01/11/10 | 15:33
22. צודק
צודק במאה אחוז אבל גם צריך לתת תקציב לסטודנטים.. כי זה רק למוסדות
* צודק   01/11/10 | 14:20
21. 90% מהדתיים אנשים טובים אבל עדיין צריכים לחזק את ההשקפה של...
איש איש באמונתו יחיה...
* גר ליד בני ברק   01/11/10 | 14:19
תיקון ( :
צדיק צדיק באמונתו יחיה.... יש לזה הרבה משממעות מאיש איש באמנותו יחיה, והפתגם הזה עם האיש ? לא קיים חח פשוט איזה מישהו הפך את הפתגם לכמו שהרוב מכירים אותו
* .   01/11/10 | 14:52
כך זה כתוב בספר 'חבקוק'.
"...בא חבקוק והעמידם על אחת.צדיק באמונתו יחיה"
* מקורות   01/11/10 | 17:14
20. אני בעיקר נעצבת על שלל שגיאות הכתיב של המגיבים למעלה, מפייסבוק
מלבד התגובות הרפלקסיביות שהם משחררים (אוףף, שום חשיבה עצמית, הא? ואתם מדברים על עדריות), הלשון הדלה מוציאה שם כזה רע לחינוך החילוני...
* אחת, חילונית דווקא   01/11/10 | 14:17
נחרד מהעברית העילגת בתגובות...
ואינפלציה לא מוסברת באות יוד.
* אני איתך   01/11/10 | 15:36
19. ממש שטויות!
איך אתה יכול להגיד שהכסף הזה הולך סתם?? נכון יש למורים ולפרופסורים באוניברסיטאות ובמכללות הכנסות שמנות אבל יש לזה סיבה! הם עובדים קשה לומדים שנים עושים מחקרים בשביל להגיע לרמת הידע שהם מכילים ואגב בקשר למחקרים, איך אפשר לדעת אם המחקר יעלי או לא? בשביל זה צריך לחקור קודם! מלבד זה, הסטודנטים משלמים ממירב כספם כדי ללמוד באונברסיטאות אז מגיע להם לקבל את כל הטכנולוגיות והחידושים, לא כמו ההאברכים ש"דתם אומנותם" שלא תורמים דבר למדינה! רק לוקחים ולוקחים, הסטודנטים ילכו ויעבדו ויעזרו למדינה להיות יותר טובה, פחות מינוסים ויותר עובדים!! קרוב לוודאי שכל אלה שמסכימים עם השטויות האלה לא היו ואין בכוונתם להיות סטודנטים, אז ברור שהם לא יבינו! ממש אוסף של שטויות!!!!
* ...   01/11/10 | 14:16
18. צודק.
* חילוני חרד   01/11/10 | 14:13
17. aval lama magia lahem? ma atem notnim be tmura?clum!!parazitim
* b   01/11/10 | 14:11
מה?!
מה אתה מתבייש להגיד את זה בעברית
* דוד   01/11/10 | 19:07
16. הסתה או תיאור מציאות עגומה
אדון דודי היקר מהיכן לקוחים הנתונים שלך על החרדים אותם אזרחים המהווים דוגמא במדינת ילשראל הם הגזענים הכי גדולים שקיימים בעולם אפילו כלפי אחיהם ראה הפרדת החינוך בין ספרים לאשכנזים הם מתנגדים למדינת ישראל במהותה כמדינה ציונית אולם כספים הם לא מתביישים לקבל מאותה מדינה אותה הם מוקיעים. אהבת ישראל-הצחקת אותי חוץ מעצמם הם לא אוהבים בטח לא את הציבור החילוני לגבי רמת החינוך והמוסריות בחברה החרדית אין נתונים כי זוהי חברה סגורה חשוכה שלא מספקת שום אינפורמציה על הנעשה בתוכה אז באמת בו נראה את המציאות כפי שהיא ולא כפי שכבודו מנסה לצייר.........
* אלמוני   01/11/10 | 14:10
אל תצפה מאחרים מה שאתה בעצמך לא עושה
אל תצפה מהחרדים לכבד אותך אם אתה מתנהג כלפיהם בזלזול.
* לאלמוני   01/11/10 | 16:46
שלום אלמוני.כמה שאלות לי אליך בהמשך לתגובתך...
1.הפרדת החינוך בין אשכנזים לספרדים\מאיפה אתה יודע על הסיפור הזה? היית פעם בעמנואל? אתה מכיר את הנושא מקרוב? או שכשמו שרשם דודו בכתבה,אתה ניזון מהתקשורת? אני גדלתי בעמנואל,חייתי שם עד גיל 17,ואני יכול לומר לך בוודאות (כספרדי),אין שם גזענות,וההפרדה היא על רמה רוחנית בלבד (26% מהתלמידות במגמה החסידית הם ספרדיות). 2.אלה שמתנגדים למדינה כמו תולדות אהרון ונטורי קרתא,לא לוקחים שקל מהמדינה,וגם החשמל שלהם עובד על גנרטור בכל ימות השבוע. אלה שמקבלים תקצוב,זה אנשים שמיוצגים ע"י יהדות התורה,ש"ס וכו'. 3.כ'חברה חשוכה',הציבור החרדי לא יכל לספק ציונים כ"כ טובים בתחום חקר מודיעין בצה"ל ובעוד מגוון תחומים שחרדים החלו להשתלב בהם. 4.המטרה של הכתבה היא להרגיע את השנאה כלפיהם,וליצור תלכיד מאחד שיגרום להם להרגיש רצויים בעבודה,וכך הדברים ייראו אחרת.
* מישהו   01/11/10 | 17:10
15. באמת למה צריך אוניברסיטאות?
באמת למה צריך אוניברסיטאות? לא צריך פיתוחים מדעיים, טכנולוגיה, השכלה גבוהה בגלל חשוכים כמוך המדינה מתקדמת אחורה לשנות החושך!!!
* דנה   01/11/10 | 14:09
אף אחד לא אמר שלא צריך אוניברסיטאות
* תלמדי לקרוא   01/11/10 | 14:50
תלמד אתה לקרוא
בתור אחת שמחזיקה בבגרות בלשון והבנת הנקרא יש דבר שקוראים לו מסר סמוי והמסר שלו בין היתר הוא שהאוניברסיטאות לא כאלה חשובות ויש מחקרים שלא תורמים בגלל זה האונ' נראות כפי שנראות נראה לי שדודו כהן הוא אינו בוגר אונ' ובכללי נראה לי שהוא פשוט אידיוט
* דניה   01/11/10 | 16:15
דברי יפה על דודו את שומעת!!!
* דוד   01/11/10 | 19:04
14. ל RAYA VAI מפייסבוק - את פרזיטית בעצמך
למה אנשים דתיים (גם חרדים שעובדים ומשלמים מיסים) צריכים לממן לחילונים מאות מיליונים לטלוויזיה, תרבות, ספורט וחלק לא מבוטל להשכלה הגבוהה שהולך לאיבוד? גם לדתיים מגיע תיקצוב לתרבות, אז מה זה 111 מיליון שקל ביחס למה שהחילונים מקבלים? יש רוב יהודי שתומך בזה כולל דתיים ומסורתיים.
* יויו   01/11/10 | 14:06
הם לא עובדים אז שיגידו תודה שזה מה שהם מקבלים.
* אריאל   01/11/10 | 14:52
לאריאל"הם לא עובדים""שיגידו תודה"מקבלים"
אתה מדבר כאילו אתה ממן פה את כל המדינה. אפשר לדעת כמה מיסים אתה תורם?יש לי הרגשה שעל ראש הגנב בוער הכובע.
* לאריאל   01/11/10 | 16:43
13. מילים כדורבנות
ב"ה דברי אמת ניכרים , הכותב הוא אכן אדם חושב ובעל בחירה חופשית ולא אחד שאפשר לעשות עליו דמוניזציה של ציבור שלם, ששומר על עם ישראל בזכות לימוד התורה שמגינה עלינו. בגלל שנאת חינם חרב הבית השני ולכן צריך לזכור שאנו אחים גם אם לכל אחד תפקיד ושליחות אחרת בעולם.
* חיה   01/11/10 | 14:05
נכון מאוד!
* ירון   01/11/10 | 19:03
12. אף אחד לא אומר שכל שאר התקציבים הוגנים אבל..
השנאה לחרדים היא בגלל שיש איזה סברה שהם צריכים להיות ממומנים על ידינו, יש סיבה שהם לא הולכים לעבוד? למה במדינות אחרות הם עובדים? יש לי קרובי משפחה חרדים, עד היום במשך שנים הם לא עובדים, שני ההורים! (הם בערך בני 50). אף אחד לא מצדיק את משכורות הענק של המוסדות להשכלה גבוהה, אבל אני בתור סטודנטית עובדת במשרה מלאה, ועשיתי צבא. צריך לתקן הרבה דברים, אבל זה מאוד מעצבן שיש להם הטבות מטורפות. למיטב ידיעתי בחור שרוצה ללמוד בישיבה בירושלים מקבל מגורים בחינם לתקופה של שנה!! למה לי לא מגיע מגורים חינם? ואגב אחוזי הפשיעה שלהם פשוט נשמרים בסודי סודות ולא מפורסמים בכל מקום, הם יותר קנאים לפרטיות שלהם. והם מצליחים יופי!!
* רונית   01/11/10 | 14:03
שאלה כנה לי אלייך חיה.
בנושא אחוזי הפשיעה שלטענתך מכוסים תחת השטיח. מפחיד אותך לטייל ברחובות בני ברק או מאה שערים שאולי יירו בך או ישדדו אותך? למה במרכז תל אביב (נווה שאנן,אזורי הבורסה וכו') כן מקנן פחד כזה בלבו של כל אדם שעובר שם בשעות הערב המאוחרות???
* מושיקו   01/11/10 | 16:58
11. מסכים איתך ב100 אחוז!הכל אינטרסים של התשקורת השמאלנית!
* יהודי    01/11/10 | 14:02
10. כל מילה פנינה
מדהים שיש עוד אנשים שפויים במדינה. חשבתי שנכחדו ואני דעת יחיד בנושא.
* יהלי   01/11/10 | 14:00
מרגליות!
* ירון   01/11/10 | 18:59
9. כל מילה = זהב!!
* ניסו   01/11/10 | 13:54
יהלום!!
* ירון   01/11/10 | 19:00
8. סטודנט
התקציב הוא למוסדות עצמם ולא לסטודנטים הבאיה עם החוק הזה שאין שוויון לסטודנטים, הסטודנטים לא מקבלים משהו מתקציב המדינה אז ההשווה בכתבה זו היא אינה נכונה בין 111 מיליון ל6.86 מיליארד
* לא מדויק   01/11/10 | 13:53
הבעיה היא שסטודנט כותב באיה
* oy israel   01/11/10 | 14:15
בוקר טוב. אתה חושב שבאמת שכר הלימוד שלך שווה 10 אלף לשנה?
מחיר של בערך קורס אחד בברליץ לא שמת לב שהמדינה מממנת לנו אחוז נכבד משכר הלימוד?
* ניר. סטודנט, שנה ד'   01/11/10 | 14:41
7. תגובה
יואב יהודי יקר כנראה שלא הבנת את מה שהאדון הנכבד ניסה להעביר די לשנאת חינם בן היהודים כן יש הרבה דתיים שלוחמים פיזית ויש הרבה דתיים שלוחמים רוחנים בתפילות מבוקר עד לילה כדי שאתה תישן הלוואי והיית מבין זאת קל מאוד לתת דוגמא לדתיים קיצוניים אבל זו לא הדת היפה שלנו יש המון דתיים ללא תחפושת שכן עובדים את השם וכן תורמים למדינה שלנו בדרך שאתה לא מבין היום כולי תפילה שיום אחד תבין שיהיה לך יום טוב ובשורות טובות אמן
* ester   01/11/10 | 13:49
6. ריגשת אותי..כנסו פנימה
יישר כוח...איזה תענוג לקרוא סוף סוף גישה סובלנית והוגנת כלפי חרדים...אחים שלי...מזכירים לי את סבא שלי...שנזכה כולנו לאהוב אחד את השני ולחזור להיות עם 1 משפחה 1 מיעקב אבינו ...משפחה 1 מאבא 1.אמן
* יהודי   01/11/10 | 13:44
5. כל מילה בסלע !!!
הכתבה הכי יפה שהיתה פה מאז ומתמיד. הלוואי עוד כמה כמוך דודו כהן והיה פה גן עדן אמיתי! לקרוא להפנים ולבצע. נהנתי מאוד. שחבריך הכתבים ילמדו....
* הגיוני   01/11/10 | 13:44
צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* ירון   01/11/10 | 18:57
אויי ירון תפסיק להיות טמבל תהיה יצירתי קצת
רק "צודק,צודק,צודק" אתה יודע לרשום,לא יותר.
* דני   02/11/10 | 03:29
4. יש לך ביצים דודו
אני אישיתי חושב שלא אתה צודק ולא כלי התקשורת החרדים אינם שה תמים וכלי התקשרות גם מגזימים לדעתי אם העולם החילוני באמת רוצה שחרדים ישתלבו בשוק העבודה צריך לעשות וויתורים. לתת לבחורים צעירים לצאת לשירות אזרחי כדי שיוכלו לעזוב את הישיבה לפחות חצי יום ולפרנס את משפחותיהם בכבוד ולא על הגב של אף חילוני.
* משה   01/11/10 | 13:40
כנס:
אם רק היית יודע... שבזכותם המדינה עדיין קיימת אז עדיין היית רוצה שהם ילכו לפרנס את המשפחה שלהם ? וזה ממש לא על גב החילוניים ! החרדים סבלו המון , תמיד התקשורת הסיתה את דברם , כמו שהיה באיזה עיתון שאברכי אומר שהם בכלל לא לומדים.. מסלפים הכל... מה נראה לך שהתקשורת כזאתי תמימה חח :] מקווה שהבנת..( :
* ..   01/11/10 | 14:56
כנססס [:
אם רק היית יודע... שבזכותם המדינה עדיין קיימת אז עדיין היית רוצה שהם ילכו לפרנס את המשפחה שלהם ? וזה ממש לא על גב החילוניים ! החרדים סבלו המון , תמיד התקשורת הסיתה את דברם , כמו שהיה באיזה עיתון שאברכי אומר שהם בכלל לא לומדים.. מסלפים הכל... מה נראה לך שהתקשורת כזאתי תמימה חח :] מקווה שהבנת..( :
* .   01/11/10 | 14:56
3. כלכ כך נכון אין לי מילים
נכון נכון ונכון ואני יפרסם את זה בכל כוחי !!!!
* טל    01/11/10 | 13:40
2. האמת בשלמותה
לא הייתי גורע ולא מוסיף מילה אחת על המאמר הזה. פשוט שלמות ,אמת לאמיתה , אמת הידועה לכל. כל הכבוד לכותב , בנושא אין מה להרחיב.. זהו אפס קצהו של הצביעות התקשורתית .
* מאמין   01/11/10 | 13:39
צודק ב100%
* ירון   01/11/10 | 18:53
1. צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* נועה   01/11/10 | 13:32
טועהההההההה!!!!!!!1
* לא נועה   01/11/10 | 15:12
צודק ועוד איך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* ירון   01/11/10 | 18:53
טועה ועוד איך טועה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!111
* אני צודק, אתה טועה.   02/11/10 | 02:41
טועהה אבל מזה טועההה !!!!!!!!!!!!!!
* ניקו   02/11/10 | 03:25