החדשות
תגובות (332 תגובות ב-151 דיונים)
101. זה נכון גם אני מרגיש ככה הדור הנוכחי שונה מהקודמים
גם אני מרגיש ככה וגם עוד המון בחורים ובחורות בגילי אפילו נערים בני 16 17 18 19 20 מרגישים בודדים וזה עצוב גם שיש חברים אתה מרגיש לבד ומשועמם כל אחד מבודד באייפון שלו במחשב בבית אנחנו בודדים כל רשתות חברתיות שיש ווטסאפ פייסבוק טוויטר הכל מסיכה אחת גדולה להראות כאילו אנחנו חברותיים אבל זה בולשיט !
* בחור בן 20   16/08/14 | 17:54
100. יש פה כמה דברים
1) כשאתה מתקרב לאנשים,הם תמיד חושבים שזה איטנרס שהוא לא למטרת יצירת קשר חברותי. אז הן נתקעים בלופ של בדידות. 2)צעירים היום לא אוהבים לתחזק קשרים חברתיים,כ'-א מחכה שהחבר יזום משהו ובסוף אף אחד לא יוזם (גישת 'מה אני פראייר'?) 3) הבעיה הכי גדולה בארץ זה עם המין השני כשבחור פונה לבחורה או ההפך,תמיד יש כימיה כזו של 'בינו לבינה' שלרוב מובילה לחברות מסוג אחר... אלו שתי הסנט שלי, אני לא לבד אבל גם לא מרובה חברים מבחירה 2-3 זה מספיק,תודה .
* ערן   16/08/14 | 17:49
הוצאת לי את המילים מהפה
* רון   02/07/18 | 19:55
99. צריך משמעות בחיים.
לדעתי כל אחד זקוק לתשוקה בחיים , משהו שבוער בו . אולי זה פעילות כלשהי או תחביב שהוא ירגיש בו משמעות. הפיתרון לבדידות הוא התנדבות. נסו למצוא מרום להתנדב בו ותפסיקו להיות ביקורתיים יותר מדי כלפי האחר . לחפש בכל אדם את המעלות שבו ולהיות חיובי. ראוי גם לצפות פחות בטלוויזיה , להשתמש במחשב למטרות עבודה בלבד ולצאת מהבית כמה שיותר. הנוער של היום הוא דור המסכים -רואים את העולם דרך המסך ושוכחים מהי אינטראקציה חברתית. נסעתי לאחד האיים ביוון ולמדתי הכל מהם. לא פלא שאחוז ההתאבדויות שם הוא נמוך.
* ניר   16/08/14 | 15:45
98. עכשיו אני מבין שאני סוג של בודד
רוב החברים התחתנו, ואני (בן 32) מוצא עצמי במצב שאין לי עם את החבר שזמין לאיזה משחק מטקות או דרינק באיזה בר עם בנות פוטנציאליות לקשר.
* רועי   16/08/14 | 15:29
מאיפה אתה?
* איתי   16/08/14 | 16:33
היי
אני בהחלט מבין לליבך אני בדיוק באותה סיטואציה , בודד לגמריי, בא לך לצאת לברים ביחד ?! :)
* ירון   16/08/14 | 19:28
מאיפה אתה ירון?
* רועי   17/08/14 | 23:40
הרצליה
כנראה שצריך להקים חבורה חדשה :)
* רועי    16/08/14 | 22:51
לקרוא
לא מאוחר להכיר אנשים חדשים אל תשללו דברים בחיים
* הי   17/08/14 | 09:19
97. כתבה טובה, הבדידות קיימת אצל בני נוער גם
* אני   16/08/14 | 14:28
96. מגוחך כמה שפשוט
זה מאד פשוט, מרגישים בדידות כי לא מחוברים לעצמם. מה שגורם לכך אלה הדרישות המגוחכות של העולם הזה להיות מכור לעבודה שנהייתה סוג של עבדות. במקום להקדיש את עצמך להתחבר לעצמך ולהגשים את הרצונות.. כל הזמן עסוקים בלהג שים את הצרכים והרצונות של החברה החומרית.
* :)   16/08/14 | 12:59
95. נוער מתמודד עם חרדה חברתית וביישנות
http://rakefet-group.org.il/ פייסבוק: https://www.facebook.com/group.rakefet
* עמותת רקפת    16/08/14 | 12:52
94. לדעתי אין קשר למגע אנושי אלא לריחוק ולניתוק
קשר באמצעות טכנולוגיה הוא קשר שכל הצדדים לא מחוייבים אליו. אם למשל היו משנים את תוכנת ה-SMS-ים כך שמרגע ששלחת למישהו SMS במשך 24 שעות לא תוכל להסתמס עם אף אחד אחר, אז פתאום היה מסתבר שאנשים שמסתמסים הם לא אנשים בודדים.
* דוד   16/08/14 | 10:59
93. לדעתי אין קשר למגע אנושי אלא לריחוק ולניתוק
קשר באמצעות טכנולוגיה הוא קשר שכל הצדדים לא מחוייבים אליו. אם למשל היו משנים את תוכנת ה-SMS-ים כך שמרגע ששלחת למישהו SMS במשך 24 שעות לא תוכל להסתמס עם אף אחד אחר, אז פתאום היה מסתבר שאנשים שמסתמסים הם לא אנשים בודדים.
* דוד   16/08/14 | 10:59
92. לי פשוט טוב להיות לבד.
לא יודע איך להסביר את זה, אבל פשוט טוב לי להיות לבד. לאכול לבד, לגור לבד, לטייל לבד, לבלות לבד. תקראו לזה בדידות. אבל פשוט טוב לי לעשות דברים לבד ולהיות לבד.
* יורגי   16/08/14 | 10:17
לא טוב לך, נוח לך יש הבדל
* חיים   16/08/14 | 23:47
91. אתר חברים חדשים - כנסו
חברים יקרים, השקתי קמפיין באינדיגוגו וזקוקה לעזרתכם!!! הקמפיין הוא למען הקמת אתר חברים חדשני אשר עוזר לאנשים להימנע מבדידות ולגייס חברים חדשים. בצירוף מקרים מפתיע יצא באתר mako בדיוק כתבה בנושא. עזרתכם הדרושה: 1. אנא שתפו את כל חברכם ברשתות החברתיות וצרפו להם את הכתבה באתר maco ואת הקמפיין באינדיגוגו. 2.חשוב שתיכנסו לקמפיין שלנו באתר אינדיגוגו על מנת שנקבל חשיפה . https://www.indiegogo.com/projects/are-you-a-true-friend/x/8335454 נשמח לקבל משוב אמיתי על הקמפיין. 3. אם אתם מזדהים, מכירים את הנושא או שיש לכם מכרים שהאתר שלנו נוגע לליבם ויכול לעזור להם, זה הזמן להיכנס לאינדיגוגו ולהשקיע אפילו דולר אחד...
* יובל   16/08/14 | 10:13
90. נתינה
לפעמים לאנשים יש חברים, משפחה ועדיין הם חווים בדידות. אני חושבת שעל ידי נתינה לאחרים, אפשר לגשר על תחושת הריקנות והבדידות. אז אפשר אפילו לזמן קצר, באמת לתת משמעות לקיום שלנו פה.
* סיגי   16/08/14 | 10:04
89. בדידות זו תופעת לוואי של רשתות חברתיות
* קובי   16/08/14 | 09:38
88. לבודדים שביניכם כנסו....
הכתבה אחת הטובות שקראתי, ובכל זאת אף אחד מכם לא הציע ללכת לקבל טיפול תרופתי. הבדידות לצערי היא ממש על גבול הדיכאון. לפני מס׳ שנים חוויתי סוג של דיכאון, תיקשורת גרועה עם הבעל, אין אינטימיות, כעסים על הילדים ואלף ואחד סיבות רק לברוח מהבית. בסופו של דבר התמוטטתי וקיבלתי התקפי חרדה וממש הייתי על סף הדיכאון וכל הזמן הרגשתי בדידות איומה, למרות שיש לי משפחה וילדים. לאחר התייעצות החלטתי לשים קץ לחיי הבדידות, נגשתי לפסיכיאטר וכיום אני נוטלת כדור ואני אומרת לכם החיים שלי השתנו מקצה לקצה, אני פורחת, אוהבת, נאהבת יחסים מצויינים עם ילדיי ועם בעלי, אני פשוט אדם מאושר!. אז, אני מציעה לכם לבדוק גם את הפאן הזה, בהצלחה!
* גילי   15/08/14 | 23:57
הבדידות במאה ה21
איזה כדור?
* מינג   16/08/14 | 00:52
כנס/י
הדבר החשוב ביותר להיוועץ עם פסיכיאטר לספר לו את הבעייה, יש המון סוגי כדורים שהוא מציע למשל: ציפרלקס, פקסט וכו׳... זה הכל ממשפחת ה-ssr, כדורים שעובדים על הסרטונין שבמוח. אני מאוד ממליצה, אני אומרת לכם החיים השתנו מקצה לקצה
* גילי   16/08/14 | 09:20
בדידות -הרוצח השקט!!!
* הבדידות הורגת   16/08/14 | 10:04
כדורים נגד דיכאון פוגעים בתפקוד המיני. אני מעדיפה חיי מין טובים
על כל מה שיש לכדור להציע.
* מירי איילת כהן   16/08/14 | 02:46
די לדבר בהכללות. יש ויש
* ריגי   16/08/14 | 13:45
מה הקשר
יש לך סקס טוב מירוש ??
* טולי   16/08/14 | 18:03
הטיפול התרפותי מחמיר את הבעיה
* אחד שיודע   16/08/14 | 09:34
מאוד כל התרופות לא בריאות רק טיבעי הגוף יודע לרפא את עצמו
* נכון    16/08/14 | 10:16
אחד שיודע - הסבר בבקשה
* סקרן   16/08/14 | 14:20
גם מומחים אומרים כך!
* פחות תרופות יותר בריא    16/08/14 | 09:43
למה כדור שאפשר לגלגל ירוק?
* צבי   16/08/14 | 11:13
כדורים זה לא הפתרון
הכדורים טובים לטווח קצר, לאזן אותך רגע להזכיר לך שהחיים המוגדרים והרגילים שאתה מכיר יישארו כאלה גם אם תרגיש כמו פח. בסופו של דבר הכדורים בסך הכל לוקחים לך את היכולת של המח לקום ולהתנגד, אז בתקופה מסוימת זה טוב, כי המח מתנגד כל כך הרבה שהוא שוכח למה הוא מתנגד ויוצר התקפי חרדה. בטווח הרחוק אתה הופך לזומבי שלא עצוב אף פעם אבל גם לא באמת שמח. תזכרו את זה כשמבטיחים לכם תרופות פלא. אין דבר כזה. אבל אם בכל זאת בפלא עסקינן, מריחואנה תעשה את אותה העבודה. *נסיון של 6 שנים בכדורים אנטי חרדתיים ודיכאוניים הובילו אותי למסקנות הנ"ל, השימוש הוא על אחריות המשתמש בלבד* תאמינו בעצמכם קצת.
* שמש   16/08/14 | 14:21
עובדה שאצלי זה הצליח פלאים אני....
נוטלת כיום חצי כדור וזה ממש מאזן אותי
* גילי   16/08/14 | 23:16
צודקת ב100 %
רק תעדכני אותנו איזה כדור את לוקחת רסיטל או ציפראלקס. וכמה זמן את לוקחת כבר. ? למה אני שואל. כי אני רוצה לדעת אם באיזה זהו שלב אפשר להפסיק עם הכדור או שזה לכול החיים וכל הזמן צריך להעלות מינון ?
* רועי   17/08/14 | 01:55
87. כתבה מצויינת . עניינית ומקצועית. קצת עצובה אבל זו המציאות של רבים.
* טל   15/08/14 | 23:49
86. גם בקרב בני נוער יש בדידות גדולה
* .   15/08/14 | 23:47
נכון.
* נערה בודדה. 😢   16/08/14 | 11:16
y
בעיקר...הכתבה הזאת באמת עוזרת אני באמת מדוכא מלהיות 24 שעות כול יום בבית כשאתה באמת חסר אונים ומנסה לצאת מהבית ולהיפגש עם אנשים אבל אי אפשר...לא מבין מה כיף להיות בבית מרוב שאני כול הזמן בודד ובבית..כבר אני מתחיל להתערער מה לא בסדר..
* y   16/08/14 | 18:29
85. אולי שמישהו יפתח קבוצה בפייסבוק
על להכיר אנשים חדשים. שלא למטרות רומנטיות. חברויות בלבד.
* מי   15/08/14 | 23:32
או שאתה ציני או שלא הבנת כלום מהכתבה
* לירון   16/08/14 | 08:08
דווקא רציני
הבעיה היא לא הטכנולוגיה אלא איך משתמשים בה. אם תהעה קבוצה שמטרתה להפגיש בין אנשים או לדבר סתם ככה בלי סיבה אולי נהפוך את הקערה על פיה. נשים את הרשת החברתית לשימוש חיובי ומקרב במקום שלילי. הבעיה כיום היא שאנשים מרגישים לבד למרות שכביכול קל יותר לדבר. אז היום צריך סיבה לכל שבק ולא יוצרים קשר בקלות. אני מציע שהסיבה תהיה רק לשם היכרות והביחד
* מי   16/08/14 | 10:39
מצחיק
חחח
* מנוע   16/08/14 | 10:42
אפשר רק בין בני אותו המין. בנים בנות תמיד ילכו לשלב הבא
* עכ   16/08/14 | 13:24
אפשר רק בין בני אותו המין. בנים בנות תמיד ילכו לשלב הבא
* עכ   16/08/14 | 13:24
84. ככל שהווירטואליות מתקדמת ככה האנושיות "אובדת"
אנשים מעדיף שתתן להם לייק במקום להגיד להם שלום ברחוב הורים עושים שימוש ציני בילדיהם בהעלאת תמונותם בפייסבוק בשביל תשומת לב,מתפוררות מערכות יחסים בגלל חוסר אינטרקציה .....אנשים במודע או לא משקיעים זמן יותר בעולם ווירטואלי ושיקרי מאשר בחיים האמיתיים ולאט לאט זה הולך ומתרחב!
* שפוי בדעתו   15/08/14 | 22:31
83. אני כבר לא יודע מה לעשות
זה נראה שככה זה הולך להישאר במשך שארית החיים שלי. הקצרים, לפי המאמר.. לפחות זה יגמר מהר.
* אלון   15/08/14 | 22:24
אל תתייאש. הכל יכול להשתנות לטובה ברגע. פשוט ברגע אחד
תהיה אופטימי בבקשה. תחייך קצת לאנשים סביבך, כבר עשית חצי דרך. תאמין לי. מנסיון. :) היופי הוא, שהשינוי יכול לבוא פתאום, פתאום תכיר מישהי או אפילו סתם, תכיר חבר חדש, והכל ישתנה מן הקצה אל הקצה. אם אתה אומלל עכשיו ואפילו אם היית בודד כל חייך, הכל יכול להשתנות כבר מחר. וקצת מזה, לפחות, תלוי בך (וזה טוב). רק תחייך קצת ותפתח לסביבה. בהצלחה. אל תתייאש בבקשה :)
* הבדידות אינה גזירה משמיים   16/08/14 | 08:10
נסה לדבר עם אנשים, לצאת לפאב, ללכת לפעילות, להתנדב
אני יודע שזה קשה ואולי כמה יעקמו פנים ויצחקקו אבל זו בעיה שלהם, לא שלך.
* חבל   16/08/14 | 09:28
הפתרון חייב להיות מותאם לך - אבל הוא קיים
אלון, מדבריך ניבטים יאוש רב, כאב וסבל שאותם אתה נושא לבדך. זה כבד מידי, כואב מדי, חשוך מידי. לפעמים עשויה הבדידות לחוש כריקנות איומה, לפעמים כמחנק, לפעמים פשוט חור במרכז הגוף שאליו הכל נמשך ולעולם אין הוא מתמלא. חשוב להבין, אין הבדידות שלך זה לבדידותו של אף אחד אחר - ולו רק משום שזו שאתה חווה היא רק שלך. אבל יש מכנים משותפים. אם תוכל לעקוב מה חסר לך, ברמה הפרטנית ביותר (אהבה, שיחה, הבנה, שמישהו יחזיק את היד, מישהו לחבק, וכו') תוכל להתחיל לראות מה הם הדברים שצריך להתחיל למלא. שלא ישכנעו אותך שיש פיתרון קל, אין. יש מסע ארוך לחפש אחד משני דברים: או ביחד משמעותי או לבד משמעותי.
* חוקר בדידות   18/08/14 | 09:11
82. אוהב להיות לבד ורחוק מלהיות עצוב ..
במקום לחפש אשמים טוב יעשה האדם שיבדוק עם עצמו למה הוא מרגיש רע להיות לבדו עם עצמו שכן מצב זה נתון ויש לקבלו
* מישהו   15/08/14 | 22:21
81. ראייה צרה ומוגבלת
מה שנעשה במאמר זה כמו להאשים את המצאת החבל בכמות הולכת וגוברת של מתאבדים בתליה. העמדה שהטכנולוגיה נועדה ובמידה גדולה גם מצליחה לחבר ולקשר בין אנשים שונים נשמעה כאן באופן חרישי מדי. הבעיה לא טמונה בטכנולוגיה אלא באמת במרקם הערכי החברתי הכולל העומד בבסיס חיי האדם כיום. איך אפשר בנשימה אחת לדבר על ריקנות קיומית שמהווה שורש הבעיה וגם להאשים את הסמארטפון? ממש טפשי... אולי יש קשר נסיבתי אבל ממש לא סיבתי הסמארטפון הוא אולי מדבקה או פלסטר דקיק על פצע קיומי עמוק שמדמם, אבל אם נוציא אותו מהחיים זה עדיין לא אומר שאנשים לא ישתמשו בפלסטר אחר. אלא הבורחים מהבעיה העמוקה של האדם ודאי ימצאו תחליף לפלאפון ולרשת ויתמכרו למשהו אחר. לכן לואי סי קיי יקר, לא מספיק לא לקנות לבנותיך את הפלאפונים אלא צריך לחנך אותם לחיפוש משמעות שמעבר לקיים ואז אולי ידעו למלא את הריק בתוכן. יש לי עוד הרבה הערות לגבי המאמר שמתיימר להאיר עיניים אבל למעשה מחשיך אותן לגמרי, אבל לא משנה...
* הילה    15/08/14 | 21:04
הבעיה היא לא בבדידות...
הבדידות היא תוצאה של בחירה וחופש, אנחנו חיים בתקופה שכבר לא נאבקים על השרדות. לכן כל אחד רוצה לתת ביטוי לעצמו ומה לעשות - זה אכן מצריך מאמצים... כפי שהבנו מהמאמר, אנשים מעדיפים לחשמל את עצמם מאשר להתאמץ ולהתעמת עם הרגשות/מחשבות/זכרונות שלהם. אז מה הפלא? ברור שתרגישו בדידות... בשביל לא להרגיש בדידות צריך לכל הפחות לשאול את עצמינו מאיפה זה מגיע ומה אנחנו רוצים?!
* שירה   16/08/14 | 00:03
תגובה יפה הילה, אהבתי
* ג'ימי קונוואי NY   16/08/14 | 02:49
צודקת
חשוב לדבר על תופעת הבדידות. להוציא אותה מהארון שבמקרה הזה היא הסמארטפון אבל מסכימה שצריך לזכוא שאילוליא הסמארטפון היו מוצאים חבל אחר. היה מקום אחד במאמר שדייקו ואמרו שככל שאתה יותר בודד כך תבלה יותא בפייס. ולא ההיפך כפי שמשתמע בשאר הכתבה.
* שגית    16/08/14 | 08:44
אם היית מבינה את ההשלכות של ווירטואליות
על חיי הנוער היום היית רואה דברים אחרת שעוד כמה שנים ייתלו צג לעבר העיניים של כל אחד וייתעסקו בטפל של החיים במקום בעיקר אז אולי תדברי אחרת,שיהיו לך ילדים והם יעדיפו לבהות בצג מאשר ליצור איתך שיח בסיסי...אולי אז תדברי אחרת
* דור מזויין   16/08/14 | 10:50
לדעתי בהחלט יש כאן קשר סיבתי, ואנמק:
האינטרנט והסמארטפון נורא מפתים וכיפיים והם גורמים לאנשים רבים להעדיפם על פני פעילויות חברתיות שהיו נוטלים בהן חלק בעבר. והמציאות היא שבפעילות חברתית פיזית באופן טבעי נוצרים קשרים חזקים יותר מאשר בפעילות אינטרנטית. אפשר להקצין את זה עוד יותר, בוא נגיד שבשלב הבא במקום סמארטפון יהיה איזה מכשיר מציאות מדומה מתוחכם, אז שוב התוצאה תהיה שאנשים יבלו בה אחוז עוד יותר גדול מזמנם, בין אם במשחק כדורגל "אמיתי" או באתר XXX "אמיתי" והסיכוי שיהיה להם עניין לצאת לרחוב להכיר אנשים אמיתיים באופן בלתי אמצעי יפחת עוד יותר.
* שלומי   16/08/14 | 11:06
ההאשמה היא שהסמרטפון לא עוזר אלא רק מחמיר
וזו הבעיה. מאמינים שהוא מרפא והוא רק ממכר.
* כדג   16/08/14 | 13:26
צריך לקרוא לעומק
הילה לא קראת את הכתבה כמו שצריך. טכנולוגיה לא מחברת בין אנשים שונים כי החיבור שהיא מסוגלת לייצר כרגע לא מגיע ל 20% מתקשורת בין אישית פנים אל פנים ולכן נשארים עם הבדידות. הסמארטפון לא המציא את זה אבל העצים פי עשרות מונים בגלל הזמינות שלו בכל מקום. האנלוגיה עם החבל פשוט לא נכונה סטטיסטית והיסטורית.
* תמיר   16/08/14 | 14:52
צריך לקרוא לעומק
הילה לא קראת את הכתבה כמו שצריך. טכנולוגיה לא מחברת בין אנשים שונים כי החיבור שהיא מסוגלת לייצר כרגע לא מגיע ל 20% מתקשורת בין אישית פנים אל פנים ולכן נשארים עם הבדידות. הסמארטפון לא המציא את זה אבל העצים פי עשרות מונים בגלל הזמינות שלו בכל מקום. האנלוגיה עם החבל פשוט לא נכונה סטטיסטית והיסטורית.
* תמיר   16/08/14 | 14:52
80. גזענות
גם ככה נמאס לי מהאתר המעפן שלכם עכשיו אני רואה שאתם בסדר לגמרי עם הביטויים גזעניים..אעלק דמוקרטיה, ישראל הפכה לדיקטטורה פשיסטית והעם היהודי הולך להיענש על כך על ידי אלוהים
* אזרח   15/08/14 | 20:52
בטוח קראת את הכתבה. ? בזמן האחרון אנשים מגיבים ללא קשר לנאמר. זה מגוחך
* טל   15/08/14 | 23:48
79. ומתי ימציאו אתר\אפליקציית היכרות לחברים? לזוגיות וסקס יש מאות.
* שמישהו ירים את הכפפה   15/08/14 | 20:47
78. יותר מדי מגיבים פה בדיכאון, החיים יפים!!
* תחשבו טוב יהיה טוב   15/08/14 | 19:37
77. כתבה מצוינת ומעניינת
בלי קשר לתוכן הכתבה, שלעיתים הסכמתי איתו ולרוב לא, הכתבה מצוינת. מובאות ממקורות וממחקרים מעניינים ולא לעוסים, נגיעות בתחומים שונים והצגת דעות שונות. אהבתי! שאפו איילת! מקווה שאת לא בודדה...
* נועה   15/08/14 | 19:25
76. גם אני בודד
אני נראה טוב חכם בן 25 לא חסר לי כלום אבל אני בודד אמנם בשעות ההעבודה אני מוקף אנשים אבל חוזר לבית ריק וחיי חיים ריקים והכי מתסכל אותי זה שאני מרגיש ויודע שיש בי מלא לתת
* david   15/08/14 | 19:19
בן 31 ומרגיש אותו דבר בדיוק!
* עדו   15/08/14 | 19:53
אז בואו נעשה מפגש על בירה
* דן   15/08/14 | 23:40
היי
תשאיר לי מייל :)
* מישהי   15/08/14 | 20:47
זה לא זוגיות. זה מחוק מתגלגל עם חברים
* רן   16/08/14 | 00:07
טוב ובריא יותר זה יתרון מעל הכל!!!!
* חופשי זה לגמרי לבד   16/08/14 | 09:45
חפש קבוצות שנפגשות מדי פעם. בכל תחום שמעניין
* הג   16/08/14 | 13:27
75. בתור אחד בודד במיוחד, אני מציע לאנשים
לקחת את הדברים בערבון מוגבל, בכלל ולכתבה הזאת בפרט. אל תשכחו שגם כותרות צועקות בעיתון הן סוג של "המגפה של המאה ה-21!!!!". להאשים את הסמארטפון בתופעה חברתית כזאת גם נשמע לי מופרך לגמרי...זה אולי אחד הביטויים לתופעה/הפרעה אל בהחלט לא מקור הבעיה. ואני אסביר: אני כבר בן 25 ומאוד מאוד בודד. מעולם לא היו לי חברים באמת, לא חברה וכן עדיין בתול. וכל זה גם הרבה לפני שהיה לי סמארטפון וגם כשהיה פלפון רגיל בקושי השתמשתי בו. אבל בלי קשר ישיר לזה- זה לא אומר שצריך לותר. כל אחד יכול למצוא לעצמו עיסוק שיאכיל אותו ואת הנפש שלו עד שהדברים יסתדרו. יש היום אינספור תחומי התעסקות אם זה ספורט, בישול, עבודה עם בעלי חיים, כתיבה... לא חסרים דברים שאפשר לעשות כדי שיבנו אותנו, ויתנו לנו מרץ להמשיך קדימה. אם יש מסר שחסר בכתבה הזאת זה שגם במצב של בדידות- לעולם לא לותר! NEVER GIVE UP! אני לפעמים מטייל לבד על החוף בלילה וחושב, איך מתוך מיליארד גלקסיות וכוכבים ועוד מתוך חצי מיליארד תאי זרע זכיתי להיוולד ולהיות אני- אדם שבאמת קיים. אני יכול לנשום, ללכת, להרגיש, לטעום, לראות עץ ירוק וציפורים ואולי יום אחד אפילו לגעת בגוף של אישה- הכל תכלס אפשרי ואסור להרים ידיים אחרת מה עשינו בזה? בקיצור כל בודד סיבותיו האישיות ודרכיו המיוחדים. אל תכנסו לדיכאון עוד יותר רק בגלל כתבה. תמשיכו לפדל ולהיות אנושיים כלפי עצמכם וכלפי הסביבה- אני מאמין שלכל דבר יש פתרון וגם הזמן הוא סוג מסוים של תרופה....אל תותרו.
* יוני, ראשון מערב   15/08/14 | 18:48
כל הכבוד לך איש צעיר
ממש משמח שאדם בגיל שלך מזהה את החולשות (בלשון המעטה) של המאמר הזה אתה אדם רגיש וחכם וזו שתהיה איתך פעם - תזכה... סתם התחשק לי להגיד לך, לא רק על התקווה שאתה נושא בתוכך ומנסה לשתול באחרים, אלא במיוחד על האנושיות שבך.
* אחת בודדה ולא מדוכאת    15/08/14 | 20:56
תגובה
כול הכבוד איש חכם ועמוק!!!
* אחת    16/08/14 | 10:15
חמוד!! יפה אמרת וכל הכבוד. מי שיזכו להכירך הם ברי מזל
* :)   16/08/14 | 08:12
נוצר קצת עירבוב - אתה מתאר 'חרדה חברתית'. זה דבר שונה
רוב האנשים לא סובלים ברמה כזו, אלא מבדידות כללית. יש קבוצות לטיפול בבעיה. נסה.
* עג   16/08/14 | 13:29
74. חברים טובים זאת ברכה , שכנים רעים זאת קללה.
חייב אדם להיזהר , עדיף להיות בודדים מאשר להתחבר לאנשים רעים.
*  בני    15/08/14 | 18:46
73. אני בן 26 ואני מאוד בודד ולא יוצא מהבית
* אליהו   15/08/14 | 18:39
אני בת 22 וגם לי יש ימים שאני בודדה ולא יוצאת מהבית
* מירית   16/08/14 | 08:40
בימינו
* זה יתרון    16/08/14 | 09:46
72. איור מהמם.
* תם   15/08/14 | 18:34
בהחלט! מהמם!
* לילי   15/08/14 | 22:15
אבל למה יש שם חתול?...
* הבב   16/08/14 | 13:30
71. מרגיש בודד? לך להתנדב. יעשה לך ולאחרים טוב.
* מניסיון של שנים   15/08/14 | 18:26
70. ל-62.רוסים הם סוג ד לכן אף אחת לא רוצה אותך
* שמנים ושמנות בודדים   15/08/14 | 18:19
69. גם אני מרגישה בודדה ומתפשרת על חבר שאני פחות אוהבת
* כוכב נופל   15/08/14 | 17:45
68. חברה זה נכון . תכנסו....
מזה המון זמן הדחקתי , העלמתי אך לפני חודש הגוף נתן את אותותיו ... אני סובל מהתקפי חרדה למעלה מחודש ולא מסוגל לחזור לביתי הרגיל בו אני גר לבד כמעט שנה. נורא קשה לי למצוא זוגיות ואני נלחם בשיניים אבל לצערי מעלה בחכתי רק סתומים שמרוב בדידות כבר איבדו צלם אנוש. אני לא מתכוון לוותר ואני אלחם עד שאמצע בחור שיחיה לצידי . שבת שלום לכולכם :)
* הומו בודד . גיל 30 .   15/08/14 | 17:44
מה הפייסבוק שלך ?
דבר איתי
* Udi singer    15/08/14 | 19:08
וההורים שמחים יותר
* זה טרנד חברתי לפי מחקרים חוזרים לסטרייט ויש חיים ג   16/08/14 | 09:48
67. ממש כתבה מדויקת
אצלי זה בעקבות פרידה מבת זוג ואני כבר על הקצה של לאבד הכל
* אני   15/08/14 | 16:59
66. פתרונות לבדידות? פשוט להפוך את זה ל
יתרון וליצירה,לא אומר שזה טוב אבל במקום לשבת ולהתאבל,צריך לקום ולעשות את מה שאתה אוהב,כמו מוסיקה,ספורט,ציור וכו׳ ,בתור יוצר מוסיקלי הבדידות היא נכס במישור המקצועי,וזה כי ניתבתי אותה לשם,זאת האהבה שלי והיא נותנת לי סיפוק,וזה כי סיפוק הוא התרופה לבדידות.
* Jack   15/08/14 | 16:58
65. בודד לי
* פנדה   15/08/14 | 16:35
סיים
אין למה.באמת.
* רן   15/08/14 | 19:46
פנדה
להחזיק חזק, דברים נוטים להיפתר קצת אחרי ה"בלתי נסבל" נשיקות
* יעל   17/08/14 | 23:42
64. גם אני מאוד בודד
ורוצה לסיים אם זה
* יעקב בן 20   15/08/14 | 16:28
לא להתייאש חבר!!! אתה בגיל שכל דבר נראה סוף העולם ולתמיד
אני בטוחה שדברי ישתנו...
* קח אויר ותחייך. אפילו בכח.    16/08/14 | 08:14
רון
בגילך ומרגישה כמוך, אבל מאמינה בך בכל ליבי. באמת. תחזיק חזק, תזכור בכח בכח בכח שדברים משתנים מין הקצה אל הקצה בעולם הזה. כל יום יכול להביא איתו שינוי שלא תיארת שיכול לקרות. יודעת שאתה חזק משאתה חושב, ושולחת המון חיבוקים :-*
* רק אני   17/08/14 | 23:46
63. זה שאדם לבד לא מעיד על בדידות, יש כאלה
שקנאים לפרטיות שלהם
* ורד   15/08/14 | 16:10
הייתי מציע לבדוק את זה .
* גם אני בהתחלה חשבתי ככה ...   15/08/14 | 17:37
62. אנשים בוחרים ולא טכנולוגיה
אני יכול להגיד רק דבר אחת בחורות שהן בטדדות בוחרות להיות בודדות ולא בגלל טכנולוגיה. אני מכיר הרבה בחורות שלא נותנות להתקרב שלא נותנות הזדמנות להתחלה של יחסים או ידידות ולרוב מתרחקות ולא עונות... לבחורה במיוחד בחורה חמודה ויפה בימנו קשה להשאר בודדה אלה היא בוחרת להיות. אם זה חברים אז אל תחכי שיתקשרו אליך ויזמנו אותך לצאת למסיבה את תרימי טלפון ותתקשרי מה קרה או שמעדיפה בדידות וציאטים שנית תני להזדמנויות לפרוח תצאו וטטיילו יותר אל תגידו לא ויותר למה לא ואם אתן רואות בחור שמנה להתחיל או מנשה ומתבייש תעזרו לו מה יש הגאווה לא תעזור לכן להיות פחות בודדות. וגברים לרוב בודדים כי לא זורמים ןמעדיפים בדידות על פני חברה נקודה. לכל הבחורות שמחפשות חברה או חבר pistolstarserg@gmail.com
* סרגיי ר   15/08/14 | 16:06
בן כמה אתה?
* אני   30/08/14 | 14:41
61. חיי דת לא נותנים לאדם להיות בודד
"לא טוב היות האדם לבדו" פרו ורבו זו המצווה הראשונה והחשובה מכולן. הגיע הזמן לחזור בתשובה ולהפיג את הבדידות (:
* דוסה   15/08/14 | 14:53
עולם קצת פרימטיבי , אבל צודק כנראה .
* שבת שלום דוסה :)   15/08/14 | 17:38
הדתיים הם האנשים הכי בודדים בעולם
כי הם לא מודעים לזה שהם במצב הזה, אז הם יפנו לרב ויבקשו עצה והרב יגיד להם להרבות בתפילות ולתרןם מאה חי שקלים לצדקה- והנה כביכול פתרנו את הבעיה. אין לכם מושג מה הדת עושה לאנשים. אם אתם חושבים שללכת לבית כנסת כל יום ולהתחתן משידוך ולהוליד כל שנה ילדים מונע מכם להיות בודדים: אז יש לי חדשות בשבילכם: אתם חיים בבועה. בסופו של דבר, כל הרגשות המודחקים שצברתם אם השנים בגלל איסורי הדת יצאו החוצה בבום- ואז נראה מה יקרה לכם.
* אחד שיודע   15/08/14 | 18:42
כל קהילה מפיגה בדידות-בלי קשר לדת!
* אתאיסטית   16/08/14 | 00:40
כל מי שקצת שונה, חיי הדת יעשו אותו עוד יותר בודד
כל מי שהחיים שלו לא מושלמים בדיוק לפי הספר מבחירה או שלא, למשל לא תלמיד מספיק חכם בתורה, לא התחתנה עדיין, ממזר וכו', בחיי הדת יסתכלו עליו במבט מלא רחמים וזלזול ויהיה עוד יותר בודד
* דנה   16/08/14 | 19:18
60. תודה
נכון מאוד! השכלתי, תודה רבה
* חיליק   15/08/14 | 14:31
59. וואו כתבה מעולה! זה כ״כ נכון!
למזלי הטוב סגרתי את הפייסבוק לפני שנה ומאז אני עושה דברים משמעותיים בחיים שלי ולא מבזבזת את הזמן במחשב בלהסתכל בחיים של אחרים! בסופו של דבר כמו שכולם אמרו פה משפחה זה הדבר הכי חשוב! אל תיתנו לטכנולוגיה להרוס לכם את הקשרים החברתיים! במקום לחזק אותם היא פוגעת, אתה לא יכול לדבר עם בן אדם 5 דקות בשקט בלע שיהיו לו התראות בסמרטפון, תרשו לעצמכם להתנתק לפעמים מהפלאפון.
* כהנא   15/08/14 | 13:42
58. בודדה
גם אני בודדה,מחפשת חברים מאזור הקריות ,אשמח להצעות.
* מורני   15/08/14 | 13:40
בודדה
אני בת 35 רווקה ,אוהבת מאוד אנשים.
* מורני   15/08/14 | 14:12
חברות
מורני מה הפייסבוק שלך ?
* אופיר   15/08/14 | 17:58
עדיף לבד
* בימינו עם אנשים כאלה באמת    16/08/14 | 09:50
היי אני אשמח להיות חברים...מה הפייסבוק שלך
אני בן 21 מכפר עסופיה אני אשמח לפייס שלך
* ביסו   16/08/14 | 13:42
57. גם אני בודדה ושונאת סופשים וחגים כי זה ימים מיותרים עועצובים בורי
* לי   15/08/14 | 13:05
איך שכחתם את רביץ - 'לבד על הגג, שבתות וחגים'
* בס   16/08/14 | 13:31
56. אנחנו יכולים להיות מוקפים בהמון אנשים ועדיין להרגיש לבד...!
* שירן   15/08/14 | 12:59
כמה שזה נכון!!
* בחורה   15/08/14 | 17:47
הייתי אומר "מוקף בגופים" ולא "מוקף באנשים"
מאחר שהרגשת החיים שלנו נובעת מהחיבור שלנו עם אנשים אחרים. לכן כשאדם נמצא בחברת אדם (אחד!!) שהוא אוהב ושאוהב אותו , הוא מרגיש את החמימות של היותו מוקף בהמון אנשים. אולם כשאדם נמצא במצב שבו הוא משתוקק להתחבר אולם איננו מסוגל להתגבר על הפחד שלו מלהתחבר לאדם שלצידו, אזי הוא רואה שהוא מוקף ב"המון אנשים" בעוד שבהרגשתו הפנימית הוא מוקף בהמון "גופות" , כלומר אנשים חסרי חיות מבחינתו.
* רפי   17/08/14 | 09:42
55. החי בעולם התורה אין בדידות בחיקו..
כל אדם שחי על פי תורת ישראל לא יחוש תחושת בדידות. מגיל 20 - 22 מתחתן ומשם ואילך בונה משפחה זוגיות ..ו עד ליומו האחרון מלווים אותו הילדים הנכדים הנינים והבני נינים ..לכו וכנסו לעולם התורני ותחיו באושר עד ליומכם האחרון. תנסו זה בדוק...בשורות טובות
* יהב ג.    15/08/14 | 12:49
מילותייך חקוקות בסלע
* צודק   15/08/14 | 14:41
אם לא הבנת מה שכתוב. אתהיכול להיות מוקף
במיליון אנשים ועדיין להרגיש בודד. זה לא כמות האנשים שסביבך אלא איכות מערכת היחסים ביניכם. ולצערי אני מכירה משפחות ברוכות ילדים שבהן גם ילדים מאוד קטנים מרגישים בודדים במשפחה.
* ספיר   15/08/14 | 14:43
כן, וכל הסביבה צריכה לפרנס ולתמוך בהם
כי הם לא מסוגלים לעשות את זה בעצמם.
* אני   15/08/14 | 15:44
צידוד
מצודדת כל אות!! מילותיך כדורבנות. הפגת הבדידות מתחת לאפינו ונגישה לכל המעוניין! התקרבו לתורה הקדושה כי היא פותרת את כל בעיות נבחי הנפש ומרפא כל מצוקה ומשלימה את כל החסר.
* שיר   15/08/14 | 16:10
54. חוכמת הקבלה מדברת על כך כבר שנים
תכתבו בגולל מיכאל לייטמן קבלה ותגלו את כל הסיבות לדברים האלו וזה לא קשור לדת זה מדע נטו! תנסו...
* ניר   15/08/14 | 11:46
53. וואו
קשה לבד באמת הדמעות מציפות אוף זה מתסכל מה עושים
* שי   15/08/14 | 11:45
3>
"יש תקופות בהן צריך לשים את ההיגיון בצד ולהחזיק חזק" דברים עוד ישתנו. להיות חזקים. נשיקות
* רק אני   17/08/14 | 23:50
52. האיור משגע ומקצועי!!! סחטיין ארז!
* קומיקאי   15/08/14 | 11:15