תגובות (332 תגובות ב-151 דיונים)
51. כתבה מצויינת.
הורים- תנו לילדים שלכם לקרוא! אתם אולי לא מרגישים אבל הם בודדים!
15/08/14 | 10:50
50. אתם צודקים. עד כדי כך ששכנעתם אותי למחוק את הפייסבוק ואת מאקו אפ.
15/08/14 | 10:29
49. בת 22 נשואה + ילדה ומאושרת
ואין לנו כסף בכלל.. הוא סטודנט ואני מורה, ובכל זאת טוב לנו.
תשקיעו במערכות יחסים, ואל תחכו לגיל 30 או אחרי שתעשו את המכה. כי בן זוג טוב יהיה אתכם כשתהיו עניים ויהווה סיבה בשבילכם לעבוד קשה להרוויח כסף. וזה האושר האמיתי.
15/08/14 | 10:28
מה את רוצה באמאשלך? שקל?
צאי וגלי עולם בורה.
15/08/14 | 13:33
לכל אחד יש את הדרך שלו לאושר. במקרה שלך
זה להיות מורה ולגדל ילדה.
אני בת 22 שמעדיפה ללמוד ולהחכים ולראות עולם- וזו מבחינתי התקופה המאושרת בחיי .
לשמחתי יש לי עוד הרבה לעשות ולראות והאושר שלי לא מוטל בספק.
אני מאחלת לכולנו להמשיך להיות מאושרים.
15/08/14 | 14:52
לכל אחד יש את הדרך שלו לאושר. במקרה שלך
זה להיות מורה ולגדל ילדה.
אני בת 22 שמעדיפה ללמוד ולהחכים ולראות עולם- וזו מבחינתי התקופה המאושרת בחיי .
לשמחתי יש לי עוד הרבה לעשות ולראות והאושר שלי לא מוטל בספק.
אני מאחלת לכולנו להמשיך להיות מאושרים.
15/08/14 | 14:53
48. כתבה אדירה! בלעתי כל מילה בצמא!
אבל אין ספק שחיי דת מפחיתים את תחושת הבדידות וחבל שלא התייחסתם לזה...
15/08/14 | 09:48
47. וואו כתבה על רמה..אוהב מאוד
15/08/14 | 09:47
46. מאקו התעלתם, אחלה כתבה
תנסו להמשיך ככה.. אני יודע שבקרוב נינט תלד ותרוצו אחריה או אחרי עוד מפורסם בשקל שלא מזיז לאף אחד את האשך, אבל תנסו להמשיך ככה
15/08/14 | 09:26
45. קראו את הנובלה 'איש יושב לבד'
באתרים אינדיבוק או בוקסילה, נוגעת בשורש הבדידות
15/08/14 | 09:12
44. אין דבר כזה חברים. אנשים הפכו דוחים
החברות היום כלל אינה קיימת. אצל בנות בחורות יהיו ביצ'יות זו כלפי זו ואצל גברים החברות היא שטחית לצפייה במשחקי כדורגל
כשצריך באמת, החברים נעלמים
15/08/14 | 08:28
מאוד
16/08/14 | 09:52
43. בדידות עושה לי כ"כ טוב! אני שונא חברה ואנשים ואוהב להיות
עם עצמי.
אנשים משעממים אותי וכל החברה הבאנלית הזאת מחליאה אותי.
אני כ"כ מעניין שאני יכול להעסיק את עצמי עד אין קץ.
מעולם לא התעסקתי יתר על המידה בסמארטפון בכדי לדבר או להתכתב אלא בעיקר לשחק, לקרוא ולשמוע מוסיקה.
אני מרחם על אותם אנשים שאצלם בדידות זו מחלה, אצלי זו התרופה.
15/08/14 | 08:27
אשריך! חכם
16/08/14 | 09:53
42. אני עובדת, גם כשאני חולה מתה - רק כדי לא להיות לבד
15/08/14 | 07:37
41. אני כל כך בודד שלא אכפת לי יותר
מה יגידו
15/08/14 | 07:03
איכפת לך אחרת לא היית מגיב
יש לך רצון שהסביבה תגיב אליך. .הנה הגבתי
15/08/14 | 23:22
מה הקשר
17/08/14 | 08:16
אל תתייאש
בינתיים ניסית להתקשר לערן?
17/08/14 | 08:14
40. ההבדל הענק בין לבד לבדידות (!)
15/08/14 | 06:54
39. כתבה יפה ועיניינית
15/08/14 | 05:16
38. כתבה מדוייקת
למדתי דבר ואפילו שניים. תודה!
15/08/14 | 04:45
37. כתבה מעולה אבל חסר......
היה רצוי להוסיף עצות מקצועיות כיצד לצאת מהבדידות
לדוגמא ללכת לחוגים , לעשות ספורט
להתנתק מהפייסבוק בכדיי לנסות ליצור קשרים חדשים אמיתיים
ללכת לקבוצות תמיכה ועוד
15/08/14 | 04:41
36. כתבה כ"כ איכותית, ומעל לכל-כ"כ נכונה...
15/08/14 | 02:15
35. אולי לקחת חתול, או כלב, יעזור. להביא ילד בתור בודדת זו גם בעיה.
איזה עולם!!!
15/08/14 | 01:21
34. כתבה מעניינת וחשובה
לצערי נראה שקצת מאוחר בשביל לשנות את המצב, אתה כבר רואה איך הבני - נוער של היום שקועים בסמארטפונים ובקושי מתקשרים זה עם לזה, בשבילם זה חלק מהמציאות, הם נולדו לזה. הבעיה שעושים את זה בלי לשים לב בכלל להשלכות בגלל זה זה גם יותר מסוכן מעישון לדוגמא ששם אתה מודע לעובדה שזה לא בריא לך, לעומת זאת כשאתה נכנס לפייסבוק או שקוע בסמארטפון אתה לא מבין שזה בעצם סתם אשליה ותחליף לכלום.
15/08/14 | 01:07
33. הבדידותשרית בדידות
כמה שזה נכון היום כולם עסוקים במכשירים ההרסניים לחיצה אחת ואין לך חברים הכול וירטואלי כבר לא משקיעים לא בחברים וגם לא במשפחה עצובבבבב
15/08/14 | 01:01
32. לא הייתי מאשימה את הפייסבוק
כמו תמיד, זה הכל עניין של מינון. קצת פייסבוק לא הזיקלאף אחד. השאלה אם אתה מתמכר. וגם אני מרגישה שבתורה יש דברים שממלאים: חיי משפחה. ילדים. יצרנות. עשייה. בית כנסת בערב שבת נותן תחושה נעימה של ביחד. הארוחות המשפחתיות וההווי. ברור שיש דברים שמרוקנים.. האדם צמיד יחפש משמעות וכשיש משמעות לא מרגישים בודדים..
15/08/14 | 00:47
קצת פייסבוק הזיק לי. מחקתי אותו, בחיי שמאושר הרבה יותר
15/08/14 | 06:44
31. הבדידות - כמה ימים בשבוע - היא כיפית ביותר!
15/08/14 | 00:41
30. בגלל זה שווה להשקעע במשפחה
ובכמה חברי אמת. כמה ספורים:)
15/08/14 | 00:37
אבל הבעיה אך מוצאים בן זוג ! זה לא כמו פעם !
15/08/14 | 11:07
מה הבעייה ליז? בבקשה:
מעל 1.85
בלונדיני עם עיניים ירוקות
עשיר
מצחיק
חכם
*ין גדול
זהו. רשימה צנועה לא?
15/08/14 | 13:35
אני מחפשת בן זוג לא דוגמן
וזאת הבעיה של הגברים ! אתה יודע שאתה לא 185 בלונדיני…. וחושב שזה מה שכל הנשים מחפשות ! ממורמר ( אבנתי לפי התגובה )
אבל זה לא! הרבה בחורות כמוני מחפשות קודם כל בן אדם! שהיה כיף איתו שאפשר לדבר לחייך ! להרגיש את האושר !
יופי זה דבר חולף ….. וכסף לא קונה אושר …..אשיות נישארת לנצח !
16/08/14 | 01:02
ליז, זו בחירה שלך אם להיות בזוגיות או לבד
אם את לבד, זה בגלל שזה מה שאת בחרת.
יש מלא גברים שמחפשים זוגיות. אם את לא רוצה אף אחד מהם, זו בחירה שלך.
16/08/14 | 03:32
ליז אשרייך
מאחלת לך את כל האושר בעולם, ובטוחה שעם עוד קצת סבלנות תמצאי את האדם הנכון. גאה בך!
17/08/14 | 23:54
לבד! שקט בחיים יותר טוב
16/08/14 | 09:54
29. כל כך נכון
פגיעה בול צריך גם להזכיר את המצב הכלכלי החונק שיש כיום בהקשר של אחוזי הרווקות ולחשוב פעמיים לפני שיוצאים לדרך עצמאית
15/08/14 | 00:06
28. הכתבה הכי טובה במאקו מעולם
כן ירבו כתבות עומק כאלה ולא כתבות צהובות וזולות.
14/08/14 | 23:51
אמן
15/08/14 | 09:59
אמן ואמן
15/08/14 | 19:44
27. גם אני בודד
14/08/14 | 23:39
26. מדהים כמה שזה נכון.. הבדידות שוחקת
חטפתי התמוטטות עצבים בגלל זה..
14/08/14 | 23:37
ממשפחה קרה שסבתא לא איכפת לה מהבנות והנכדים והנינים שלה בושרה מאוד
16/08/14 | 09:56
25. לפי דעתי
בתור אחד שהיה במשך תקופה בודד, זה עדיף מאשר להיות עם אנשים שהם כאילו חברים, אבל בתוך תוכך אתה לא סובל אותם או לא מרגיש בנוח לצאת איתם, עד כדי כך שניתקתי את הקשר איתם בפנים... אז להיות בודד זה לא 100% רע
14/08/14 | 23:15
מאוד
16/08/14 | 09:55
24. נכון.. מזדהה, אבל הבעיה היא שאנשים בודדים
הבעיה היא שאנשים בודדים ממהרים לקשרים שלאו דווקא טובים להם ומוצאים עצמם בודדים עוד יותר בתוך מערכת זוגית לא בריאה. אין בודד יותר מלהיות עם מישהו ולהרגיש לבד.
14/08/14 | 23:13
נכון מאוד!
15/08/14 | 05:48
וואו.. כמה שזה נכון. .. כמה שאת/ה צודק/ת
15/08/14 | 09:36
אני עזבתי מישהו לאחר שנים
של התלבטויות בקשר. הרגשתי לבד מאוד בקשר הזה. ידעתי שאהיה ללא בן זוג הרבה זמן כי לוקח לי המון זמן עד שמישהו מוצא חן בעיני. אבל עדיין- עדיף להיות לבד פיזית מאשר לבד נפשית.
15/08/14 | 23:30
ממש הוצאת לי את המילים מהפה
אמנם לא הייתי עם מישהו הרבה שנים, כי אם אני רואה שזה לא מתאים אני לא ממשיכה את הקשר רק כדי לא להרגיש לבד. ומאוד קשה לי למצוא מישהו שימצא חן בעיניי ושזה יהיה הדדי.
16/08/14 | 14:05
23. כתבה מעניינת וחשובה
הכתבה נתנה לי תשובות להרבה התנהגויות שלי ביומיום. כשאני עוברת תקופה שאני חשה בודדה יותר אני באמת מוצאת את עצמי שוהה בפייסבוק יותר מהרגיל. בזמן האחרון אני מרגישה שאנשים נהיו חסרי אמפתיה אחד לשני, וכן אפשר להאשים את הטכנולוגיה של היום בקשר לזה.
14/08/14 | 23:09
22. כל כך נכון
כתבה מצוינת וכואבת
14/08/14 | 23:08
21. אם נבין שהקב״ה איתנו בכל מצב בחיים לא נרגיש בודדים
14/08/14 | 23:02
אשליה מנחמת
אבל אם זה עוזר....
15/08/14 | 09:33
איזה אשליה מנחמנת?!
15/08/14 | 20:59
אשליה!?
נראה לי שאתה חי באשליה שאיפשהוא בחיים יהיה לך טוב ובחיים אתה לא משיג את זה כי אחרי כל מה שהשגת אתה רוצה עוד ואפילו כפול
איזה הוא עשיר? זה השמח בחלקו
אם תפנים את המשפט הזה אתה תיהיה תמיד מאושר
באחריות
15/08/14 | 21:04
כל כך נכוןןןןן !!!!!
15/08/14 | 14:51
כך!!!
16/08/14 | 09:57
20. כתבה מעניינת
14/08/14 | 22:48
19. טוב הכנסתם אותי לדיכאון עם הכתבה הזאת
פייסבוק זה האשליה הגדולה של המאה שלנו ..
14/08/14 | 22:48
18. קצת ארוך אבל אשמח לתגובות
תובנות שלי על החיים ועל הכתבה
1)משפחה נורמטיבית זה המפתח לכל גורלו של אדם
2)אם יהיו לך חמישה חברי ילדות, צבא זכית בפייס של החיים שלך
3)אהבה זה להקשיב ולקבל את האחר כמו שהוא
4)חבר זה אחד שב 3 לפנות בוקר בא אליך אם אתה בצרה
ולא עושה חשבונות של כסף ,מישהו ששמח בהצלחתך,מתנק את כל הסמארטפונים והוא איתך ב4 עיניים (בד"כ זה רק משפחה)
5)אם יש לך הורים שלא צועקים ולא מכים שאוהבים אותך מחבקים ונותנים לך ביטחון עצמי
אתה תצליח השמיים הם הגבול( ע"ע בר רפאלי לדוגמא היא בעצמה אמרה שהמשפחה שלה היא הכח שלה ...ולא שאין לה חבילות אבל אני מצדיע לאמא שלה שטיפחה אותה....)
כך גם רוב המצליחנים (=אנשי עשייה )בחברה כמעט ולא קיבלו מכות והיו להם הורים שהאמינו בהם באמת לא מן השפה לחוץ ..
מבדידות האנשים הופכים קשים כועסים והדרך לתהום היא קצרה .... אני חושב שאנשים צריכים משפחה
חמה מכילה ,הורים שמקשיבים כל ערב בארוחה
חברים ראיתי את זה והאנשים האלה פורחים ומשגשגים(לכל אחד יש חבילה גם להם) ופותרים בעיות ועוזרים אחד לשני בלי הלבנת פנים
בלי "לתייג"(מוכרת המילה הזו)
לצערי לא זכיתי לזה
אני לא מתבייש לכתוב בפעם הראשונה
שאני הייתי זונה של יחס
מהמטומטמים שמדברים עם כל אחד בתחנת אוטובוס
מאילו שמדברים עם מישהו בטלפון והוא נרדם להם...ואז מסתבר לך שדיברת לאפרכסת ...אם זה לא היה עצוב זה היה עוד יותר עצוב
אני מדבר עם עצמי ואומר יא דפוק כמה חברים בן אדם צריך
(איזה ביזיונות עברתי לקצת חיבוק )(מי היה מאמין שאנשים יעמדו בכיכר ויציעו חיבוק חינם...)
אם ברגעים הקשים אין מישהו שם (וחוק מרפי תמיד אין...)
אז כל הכאילו חברים ,מערכות ממשלתיות שזהוא תפקידן ,הפסיכולוגים , עו"ס , שלי היו שווים לכפרות
כאילו מישהו באמת מתעניין בבעיות שלך (רק הכסף וגם נרדמו לי באמצע והיכו אותי)
ולכתוב סטאטוס בפייס זה ממש פאטתי כי זה" לבכות אל הקירות" (כמאמר השיר של דיויד ברוזה) תרתי משמע
אני סולד מאילו שבאים כמו צבועים שמאוחר מידיי
כי באדם התאבד (=מודע למצבו רואה נכוחה ומחליט לי לא מתאים ככה - זו פרשנותי להתאבדות דעתי)
לכן לעניות דעתי אנשים רוצים קוציניג מאמן אישי רק לא להיות לבד
תמיד אני חושב לעצמי יש את אלו שמתקשרים אליהם ויש את המתקשרים
נכון חברות זה אינטרסים
אנשים היום חיים במימוש עצמי והיישגיות שלא יודעת מעצורים דורכים אחד על השני בעולם החומרי שלנו ....היום לצערנו אדם לאדם זאב(עוול לזאבים כי מי שמכיר יודע שהם חיים חיי להקה )
עוד יבוא יום וכל זה ישתנה כי אנשים יחזרו לימים של פעם היותר רגועים ושלווים
שבת שלום
14/08/14 | 22:38
טחנת- אבל כל מילה סלע
15/08/14 | 00:34
סליחה על הטחינה
תודה על המחמאות
15/08/14 | 08:22
שהשקעת לקרוא
פעם ראשונה שאני כותב וישב לי על הלב אז יצא ארוך...
15/08/14 | 08:24
קראתי עד הסוף ואתה צודק בהחלט. .
אבל אין ספק שגם הסביסה משפיעה על הילדים שלנו אבל הם לוקחים דוגמאהיותר מההורים.
15/08/14 | 15:20
קראתי הכל, הכל נכון ועצוב שכך :(
15/08/14 | 02:26
דברי אמת ניכרים
15/08/14 | 02:56
אתה מאד מודע לעצמך אז כל הכבוד
15/08/14 | 03:44
יכלת לצמצם קצת...
בהחלט הבסיס הראשוני שזה המשפחה וחברי הילדות זה המשענת הכי טובה שבן אדם יכול לקבל... אבל לדעתי עידן הפייסבוק יכול להוסיף לתחושת התסכול העצמי לאו דווקא בקטע של להרגיש בדידות אלא להרגיש שאנשים אחרים מצליחים יותר ממני או השיגו יותר ממני...וכל זה יכול להיות למרות שבאמת יהיו לך חיים יחסית מאושרים. כשאתה רואה את כל האנשים שמסננים בפייסבוק את מה שקורה בחייהם ומעלים רק תמונות ופוסטים שמחים וברור לגמרי שהחיים של אף אחד לא באמת כאלה ורודים... בקיצור בהחלט היה יותר עדיף בלי פייסבוק.
שבת שלום :-)
15/08/14 | 04:41
אנחנו אוהבים לחשוב על עצמינו כמתורבתים -אבל זו התוצאה של התרבות האינדיוודואליסטית שלנו
כנראה שלאנשים במזרח הרחוק יש חיים איכותיים יותר מבחינה חברתית.
אכלנו אותה.
15/08/14 | 05:55
קראתי את אשר כתבת והרגשתי שאני מקשיבה לך לכל מילה. חשוב להקשיב לאדם ולגלות אמפטיה-
לאפשר לשני לדבר , לדבר ,כמה שצריך.
הבדידות נובעת מזה שלא מאפשרים לאחר לדבר.
שולחת גם חיבוק, מאחלת את כל הטוב שבעולם.
15/08/14 | 09:16
מסכימה! מאחלת לך משפחה וחברים טובים!
15/08/14 | 09:42
גם השקעתי
יפה מאד!
15/08/14 | 10:46
כמה שאתה צודק צריך לשנות ומהר
קראתי הכל ואני איתך פשוט זה תלוי בנו ורק אנחנו נוכל לשנות למען עצמנו וילדנו
15/08/14 | 21:21
כל מילה בסלע ממש הזדהיתי איתך!
15/08/14 | 23:44
כתוב מהלב
לא טחנת בכלל. דיברת מהלב. מאחלת לך הצלחה בניפוץ הבועה. שבת שלום איש יקר.
16/08/14 | 07:40
גם על הביקורת וגם על השבחים
תבורכו תומר ציון
TOMERZIONT@GMAIL.COM
16/08/14 | 13:12
תגובה
אין ספק שכתבת מהלב ואין ספק שהדברים נכונים, מזדהה עם מה שכתבת אבל יחד עם זאת אל תעצור בנקודה של אנשים צרכים משפחה תומכת ולי אולי לא היה ומשום כך זה הגורל שלי אני לעולם לא אוכל להיות מה שאנשים שליו במשפחה תומכת יכולים להיות כלומר משגשגים, זה לא נכון, את מה שחזר לך והחזירו מימך תנסה לתת לעצמך - אהבה עצמית חיבוק אמפתיה כול מה שאתה מצפה לקבל מהחוץ תנסה למלא בעצמך מתוך עצמך זה אפשרי בהחלט, ואז תיראה שיקרה דבר מדהים, הבור הזה שבפנים יתמלא פתאום ולא תרגיש תלוי ומצפה למה שאחרים מסוגלים או לא מסוגלים להעניק לך , ומכאן דברים יכולים להתחיל להשתנות כי אתה ״ תקרין״ כבר משהו אחר באישיותך בהצלחה
16/08/14 | 09:57
17. פונדמנטליזם דתי זו תרופה עבור רבים
14/08/14 | 22:31
16. הכל מתחיל ונגמר בפייסבוק
מאז שסגרתי את החשבון החיים יפים. לא מעוניינת להיתקל בחיים העלאק-מושלמים שאנשים מנסים להציג לי כשתכל'ס אני יודעת שהם אומללים
14/08/14 | 22:27
נכון מאוד
15/08/14 | 00:33
15. כתבה כתובה טוב ומעניינת ומגוונת
14/08/14 | 22:19
אכן, כבוד לאיילת רוזן!
15/08/14 | 08:47
14. ..
אחת הכתבות היותר טובות פה.
14/08/14 | 22:11
13. 😔😔😔
בדידות ושקט של מוות!
14/08/14 | 22:02
12. בדידות
תאמת יש הרבה אמת במה שרשמתם בכתבה אבל אצלי זה קצת שונה....אני מרגיש יותר בטוח לדבר עם בן אדם שהכרתי מזמן מאשר לדבר עם בן אדם שאני מכיר עכשיו...מרגיש לי מוזר כאילו הוא לא באמת חבר..והעצוב בכל זה שגם חברה שלי מתחילה להרגיש את זה ...קשה לי עם זה
14/08/14 | 21:58
זוגיות זה דבר מסובך. ..וכעל שנמצאים יחד יותר זה רק הולך ומסתבך. ..
לפעמים דווקא לדבר עם זר שאתה לט מכיר יכול לעזור המון ...דווקא בגלל שהוא זר אפשר להפתח ולהרגיש חופשי ולשתף....
14/08/14 | 23:37
הכל אינטרסים כולם כך
16/08/14 | 10:01
בדידות..
זה בגלל שככל שאנחנו מכירים את הבנאדם יותר שנים יש לנו יותר חוויות ונושאים משותפים לדבר עליו ולא רק תחום מצומצם שבדכ בגינו פגשיו את האדם החדש שהתחברנו אליו..גם אני מרגישה ככה..
15/08/14 | 00:10
11. הכי בודדה שבעולם
14/08/14 | 21:54
עזרה
היי נשמה,
ממליצה לך לפנות לעזרה מקצועית, "לא טוב היות האדם לבדו" ושגם לא ירגיש ככה.
חיבוק
14/08/14 | 23:39
חברה
אני בטוח שלא בעיה בישבילך למצוא חברה מסוימת.
בדידות היא רעל
14/08/14 | 23:50
10. מחקתי את הפייסבוק לפני שנתיים וחצי- יותר שמחה בוודאות
14/08/14 | 21:52
9. חופשי זה לגמרי לבד! מיסתבר כנכון מאוד.
14/08/14 | 21:34
בדיוק מה שרציתי לכתוב!
למרות שבין לבד לבודד יש הבדל גדול.
15/08/14 | 04:53
8. הזדהיתי עם כל מילה. ביטאתם את המחשבות שרצות אצלי טוב ככ
14/08/14 | 21:23
7. נכון..גם אני מרגיש בודד
אז נכון שבעבודה אני מוקף באנשים וחברים אבל מחוץ לשעות העבודה-בדידות..
14/08/14 | 21:14
6. גם אני בודד..
כלפי חוץ הכל בסדר, אבל הבדידות בפנים תהומית.
14/08/14 | 21:09
5. כתבה עמוקה, הזדהתי מאוד )-:
14/08/14 | 21:05
4. טעות קטנה בכתבה
החלק בכתבה שמדבר על הרווקים והרווקות שיותר בודדים ומביאים ילדים יותר מאוחר, זה לא רק בדידות, אלא גם מצב כלכלי שמשתנה ותנאים אחרים.
דברים כאלה לא יכולים לנבוע רק ממצב חברתי שלילי.
14/08/14 | 20:55
3. עצוב כמה שזה נכון. אבל סוף סוף כתבה לעניין! כן ירבו
14/08/14 | 20:54
2. עד מתי?
מוצא יותר מדיי הזדהות...
14/08/14 | 20:28