זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (260 תגובות ב-72 דיונים)
72.
הדת הרבנית היא הנכונה בלא שום ספק!! עובדה שכל לומדי התורה שבעל פה לומדים גם את התורה שבכתב, ועם זה מעמיקים גם בתושב''ע ומעולם לא עלה בדעתם שהפירוש לא הולם, אבל הם, מעולם לא ניסו בכלל את תורתינ, הם הולכים ונכחדים !!
* אביעד כהן   01/05/20 | 07:44
71.
אסי כהן מארץ נהדרת,קראי
* איה   23/04/20 | 21:27
70. הקראים קובעים את לוחות הברית על משקוף הדלת במקום המזוזה !
מאוד חכם לקבוע את לוחות הברית במקום המזוזה על משקוף הדלת,הרי כולם יודעים שלוחות הברית חשובים לא פחות ממזוזה , זה יכול למנוע פשעים, שקרים , גנבות, ושחיתויות בעם ישראל ,לעניות דעתי לא שמעתי על פשעים ופלילים בעדה הקראית , אני חושבת שכל יהודי שינשק את לוחות הברית על משקוף הדלת הוא בטח יחשוב פעמים להפר את הדיברות כמו לא תגנוב, לא תשקר, לא תרצח, ולא תחמוד אני בטוחה שהיו לנו פחות פשעים , שחיתויות, ופלילים במדינה, אז מה דעתכם !?
* טליה   21/03/15 | 17:59
ליהודים הקראים לא היתה שום "מזוזה" עד לשלהי המאה ה-19
הם שמים אותה רק בתור אקט התנצלותי, כדי שהיהודים ה"רגילים" יחושו יותר בנוח איתם. האמת היא שכמה קראים עדין לא קובעים "מזוזה" בכלל. המובן האמיתי של המילה מזוזה הוא מה שמכנים בעברית המודרנית הקלוקלת "משקוף" ולא האביזר הפולחני שהמציאו הרבנים. נישוק המזוזה הומצא רק לפני כמה מאות שנים. ובכלל, קראים רבים קובעים מזוזה רגילה.
* עידן   06/02/17 | 11:08
מזוזה נקראת על שם המזוזות שהן המשקוף
בעברית החדשה.
* יפה יוסף   31/05/17 | 21:57
69. גוג ומגוג
בס״ד....יהודים יקרים לתורה יש שבעים פנים לה כנגד שבעים אומות העולם חכמנו אמרו לנו על מלחמת גוג ומגוג עכשיו אנחנו רואים זאת בסוריה במצרים וזה עוד לו ניגמר זו רק ההתחלה ..... לקראים בין חלב לבשר יש שש וחצי שעות ובנוסף לא תבשל גדי בחלב אימו ולדעת כל מי שלו מבין בין כיפור לשבת שבת קדושה יותר מכל דבר בעולם ולך עדן סביקה מזגן לא קובע מה המידות של המתפלל ואהבת לרעך כמוך תדע לך חכמי מרוקו מלומדים בניסים בהלכות בזוהר הקדוש פ.ר.ד.ס כשתבין מה זה אז תגיב לי עדן סביקה
* מאיר   18/08/13 | 15:53
ויוצאי הולנד ממתינים שעה בלבד בין בשרי לחלבי
זה בפני עצמו מפריך את קביעתך. מעבר לכך לא ברור מה רצית לטעון. אני בספק אם אפילו אתה יודע מה התכוונת להגיד בהערה.
* עידן   06/02/17 | 11:00
68. כל הנושא הזה בול.שיט אחד גדול. כל אחד נהיה רבי נוח-לי.
כל החוקים שכתובים בספר הזה שנקרא תנ"כ הם חוקים סוציאלים ותו לא. לאנשים הקדומים היה צורך להשליט סדר ע"י הכפפת חוקיהם על העם. דוחפים לכם מילדות את הניסים הנפלאות והאגדות שכתובות בתנ"כ - ויותר גרוע - את החוקים של הרבנים (עדיין - בשר ודם, כמוני וכמוכם) לתוך המוח והשכל. מוחכם טובע בבליל הגיגים וחוקים טיפשיים. כמובן שאינני מדבר על החוקים ההומניים כמו "אל תרצח וכדומה, שהינם חוקים חשובים מאוד (!) אך לא ניתנו ע"י הישות הנעלמת שנקראת אלוהים. וכיום אין יותר צורך בהם היות והחוקים ההומניים מעוגנים בחוק. אני מדבר על החוקים המטופשים של "אל תדליק אור" (זו ל-----א עבודה!) שהרי ברגע שאתם מדליקים את האור ע"י טיימר - אתם מחטיאים יהודים אחרים שעובדים בחברת החשמל. או החוק "אל תיסע" - לא רשום באף מקום! זו ל------א עבודה! היום לסובב סוויץ זו לא עבודה קשה! זה רק עוד אחד מהחוקים האטומים של הרבנים שלכם שמנסים להמשיך ולכפוף אתכם למרותם! שליטת עולם! ואין לכם מנוס כי אין לכם בחירה. אין לכם תובנות שהרי אינכם מורשים לחשוב בעצמכם! צאו מן הלולאה הבלתי נפסקת הזו! קיראו את העובדות שהמדע מספק! הפסיקו לחיות בימי הביניים!!!
* תפסיקו עם השטויות וחיו את חייכם בטוב ובנועם.   24/06/11 | 21:18
תומר פפסיקו, אין בתורה "לא תיסע" ו"אל תדליק אור".
אבל יש איסור על הבערת אש שנגרמת בהפעלת מנוע של רכב ובייצור החשמל בשבת בתחנות הכוח שמוזרם לצרכנים הפרטיים. זה שאתה חש צורך להיזקק לשקרים האלו מוכיח חולשה ומראה שההערה שלך לא נכתבה בתום לב אלא מתוך "דמגוגיה" ומיותר להתייחס לגופם של דברים בהערתך. אם זאת רמת הדיון הכי גבוהה של האתאיסטים אז אין לי שום דאגות
* מאור דבח   07/01/13 | 19:28
דתות
באיסלם מותר להדליק אש בשבת
* שוקו   23/12/13 | 12:49
בשביל זה אנחנו יהודים. ישתבח שמו
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:03
להדליק אור ולכבות זו עבודה ממש בימנו.ורק בימנו בדיוק מתאים
להדליק ולכבות. האם זה לא טורח לקום מהמיטה ולכבות או לבדוק אם זה מכובה .ומי ידליק ומי יכבה .זו רק דוגמא.מי ששומר שבת כהלכה הוא נח ונח ונח.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:02
67. מי שאמיתי עם עצמו
יבדוק את הדברים כמו שצריך[ילך לערכים וילך לקהילה קראית]ויראה מהו הדבר האמיתי ומי שהוא חכם בקלות יצליח להבין מהי האמת האחת והיחידה וכל הויכוחים כאן טיפשיים וכל מי שלוקח חלק בזה מראה על היפך חכמה כי מי שחכם יבדוק!
* הדסה   14/06/11 | 13:59
צודקת ב 100%
אנשים פה מדברים ומפיצים שמועות גם לא נכונות וזה ממש מגעיל זה לשון הרע על אחים יהודים ועל זרם שלם ביהדות
* קראי גאה   14/06/11 | 18:35
אחלה
קראים
* דידי   03/08/16 | 01:32
66. אסי כהן מארץ נהדרת גם קראי...וזה בדוק קרוב משפחה שלי ומה יש לכם להגיד עליו...
אחלה בן אדם אוהב אותו והלואי יהיו עוד קראים כמהו
* מידע חשוב   13/06/11 | 21:15
צודק (:
* דורין   14/06/11 | 11:30
65. עזבו שטויות את אחלה אתם אחלה אנשים אבל תנסו לצאת צודקים
* תמי   13/06/11 | 19:00
נסי לצאת פחות לצית
את היחידה שנואשת להיראות צודקת.
* עמי   07/01/13 | 19:13
זה עניין של אמת.לא באים כאן להצטדק
* יפה יוסף   01/06/17 | 00:08
64. יהודי= בן לאם יהודיה
מה זה משנה מה הם מקיימים ומה לא בנוגע ליהדות שלהם. זה כמו להתווכח אם חילוני הוא יהודי או לא יהודי. יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה בלי קשר למה הוא מקיים ומה לא. הם יכולים להאמין בבודהה זה בכלל לא משנה. או בבוב מרלי. זה בכלל לא משנה. כל עוד אימא שלהם יהודיה- הם יהודים.
* חרות   13/06/11 | 13:51
ל-64, מה הקשר?
* רון   13/06/11 | 15:51
נכון אבל
האם האמא שלו יהודיה? כי כנראה שגם היא קראית
* דגד   14/06/11 | 16:51
ולפי התורה יהודי נולד לאבא יהודי!!!
תבדקו טוב יהודי = לאבא יבודי וקראי זה יהודי אז רותם הוא 100% יהודי!!! ועוד יהודי צדיק!!! אמן שכולם יהיו כמוהו מאמינים וחזקים בתורה!!!
* אחד שלומד תורה!!   18/06/11 | 21:18
יהודי מי שנולד לאמא יהודיה אבל כשרוצים לשייך
אותו למשפחה משייכים לפי האבא.לכן שם המשפחה הוא של האב.
* יפה יוסף   01/06/17 | 00:06
63. ציטוט מהרמב"ם על הקראים, כדאי לקרוא
בעיקרון, ההנהגה כלפי הקראים שבזמן הזה קבע הרמב"ם ביד החזקה (פ"ג מהלכות ממרים ה"א והלאה) וכלשונו: "מי שאינו מודה בתורה שבעל פה הרי זה בכלל המינים, והרי הוא כשאר כל המינים והאפיקורסים, והאומרים אין תורה מן השמים והמוסרים והמשומדים, שכל אלו אינם מכלל ישראל, במה דברים אמורים, באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו, וכפר בתורה שבע"פ תחילה, וכן כל התועים אחריו, אבל בני התועים ובני בניהם שהדיחו אותם אבותם, ונולדו במינות, וגידלו אותם עליו, הרי הוא כתינוק שנשבה לבין הגוים שהוא אנוס, ואע"פ שאח"כ שמע שהוא יהודי וראה את היהודים ודתם, הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם, וכך אלו האוחזים בדרכי אבותם שטעו, לפיכך ראוי להחזירם בתשובה, ולמושכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה". עכ"ל.
* טוני   13/06/11 | 12:46
תורה שבעל פה
חלק מהתורה שבעל פה סותר את התורה שבכתב, כיצד זה יתכן שה' יתן 2 תורות אחת בכתב ואחת בעל פה שאחת סותרת את השניה ?
* יוסי   13/06/11 | 13:23
מה איכפת לי
הרמב"ם לא היה אלהים. התורה שבעל פה בלוף אחד גדול שאפילו ילד יכול להבחין בבלוף הגדול שבו. אי הגיוני לחלוטין ומלא גזענות, גועליות ושובוניסטיות
* תום   13/06/11 | 16:10
אנחנו חוזרים לאותו ויכוח האם מה שאומרים או אמרו חכמי תורה הוא האמת לאמיתה. או אולי מה שאמר וציווה אלוהים.
אמירה כזו או אחרת של חכם כזה או אחרי לאורך ההיסטוריה אינה אמת מוחלטת. ובוודאי שהרמב"ם ידבר בגנותם של הקראים ויפקפק ביהודת שכן הוא גדול הפוסקים והוא חייב היה לבסס את מעמד פסיקותיו
* אז הרמבם אמר, אז מה?111   14/06/11 | 03:03
מפה הוכחה דורה תחתונה שהקראים הם יהודים
* יפה יוסף   01/06/17 | 00:04
62. קראים
אנו ,היהודים הקראים , ממשיכי דרך האמת של התורה הקדושה שניתנה למשה רבנו עליו השלום במעמד הר סיני .אנו מקבלים את התורה שבעלפה כדברי חכמים אשר נכתבו במשך השנים ולא כדבר שמים. דיברי החכמים הנ"ל שחלקם נכון מקובלים עלינו וחלקם אשר אינו עולה בקנה אחד עם התורה (חמשת החומשים) הקדושה אינו מקובל עלינו. ההלכה היהודית הקראית מפרשת את התורה עפ"י הכתוב הלשוני הפשוט תוך כדי שימוש והסתמכות על כללי הלשון והעברית וההיקש הלוגי הפשוט. שלושת היסודות של האמונה היהודית הקראית הם: הכתוב – כ"ד ספרי הקודש, ז"א התנ"ך כולו. ההיקש – הבנת דבר אחד מתוך דבר אחר עפ"י הקשר לוגי .(מתוך התנ"ך כולו ) סבל הירושה – אופן ביצוע המצוות והחוקים שנכתבו בתורה הקדושה. כפי שהועברו מאב לבן במשך הדורות.
* דור   13/06/11 | 12:06
אתם לא כי
כי לפרסי שלכם אין מושג על התורה של שבעל פה כי באותה תקופה בגולה בפרס לא השתמשו בתורה שבעל פה וגם אם כן היא הייתה חסרה ומשנית כי המקור המוסמך היה התורה שבכתב שנכתבה בתקופת בית שני הפרסי שלכם שעלה לירושלים קודם כל היה אסור לו אתה לא יכול להגיד שאתם ממשיכים דרך של התורה הקדושה כי מי שהמציא את הפלג היה בכלל במאה ה-8 בפרס ולא בתוקפת בית ראשון או שני ואתה לא יכול להסתמך עליו
* יטהיעה   14/06/11 | 16:50
מסתמכים על התנ"ך בלבד ועל התורה שבעל פה שלא סותרת את התורה שבכתב
* SomeOne   14/06/11 | 21:11
.
אנו מסתמכים על התורה שבעל פה שעברה מדור לדור שלא סותרת את התורה שבכתב. ככתוב " לֹא תֹסִפוּ, עַל-הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, וְלֹא תִגְרְעוּ, מִמֶּנּוּ--לִשְׁמֹר, אֶת-מִצְו‍ֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי, מְצַוֶּה אֶתְכֶם" (דברים פרק ד' פסוק ב')
* SomeOne   15/06/11 | 00:48
הרבנים הוסיפו. לא אדו ראש ולא בדו פסח
לכן כל החגים משובשים.
* יפה יוסף   01/06/17 | 00:01
כיהודיה גאה אומר : איש איש באמונתו יחיה"
דור, אין צורך להצטדק באמונתך, את פירוש הקראיות בכלל והיהדות בפרט אני לפחות יודעת על בוריה, כשם שאני נהנית מהדת היהודית על כל מצוותיה וגאה בכך, כך אתה צריך להיות גאה בדתך ואל לך לתת פרשנויות כי על זה נאמר "איש איש באמונתו יחיה" אז אם טוב לך בקראיות וטוב לי מאוד ביהדות אז......
* יפה - תל-אביב   23/06/11 | 09:38
מעניין למה לא קוראים לכם ''יהודים'' ולנו ''יהודים רבניים'' אתם מיעוט מעוס !!!
* אביעד כהן   01/05/20 | 07:49
61. תודה רותם יישר-כוח
בזכותך נחשפתי לראשונה למושג קראים.מעניין מאוד. לא ידעתי על קיומה של עדה כזו.אורח החיים שלכם נראה הרבה יותר אמיתי ונאמן לתורה .למדתי תושב"ע ואין ספק שההלכות שם לעיתים חסרות כל קשר לתורה.סוף סוף יש כאלה שדבקים במקור ולא ממציאים .
* אפשר להיות קראי?   13/06/11 | 11:43
בטח
כל אחד יהודי יכול להיות קראי לפרטים נוספים או לציור איתי קשר השם שלי בפייסבוק מור סעד ואימל mor_saad1234@walla.com
* קראי גאה    13/06/11 | 18:26
60. תקשיייבו טווב עכשיו !
הקראייים א י נ ם נחשבים ליהודים , עוד בתקופת הגאונים הדיחו אותם כי הם מאמינים רק בחמשת חומשי תורה ולא בהלכה !
* אחת שמבינה ויודעת   13/06/11 | 11:06
כדאי שתקשיבי טובב יותר עכשיו...
הקרים כןןןןןןןןןןןן ניחשבים יהודים!!! ולכן הם גם ניקראים היהודים הקראים! דבר נוסף אין לקפוץ לישיר למסקנות לפני אתם יודעים, למדים, וחוקרים בנושא. עוד דבר- הדרך הזו היא הדרך האמיתית דרך התורה הקדושה שהקב"ה נתן לנו אותה ולא איזה "רב" שהחליט שהוא אלוקים. או "רב" שמחלק קמעות ותומך בעבודות אלילים ועבודות זרות טמאות. אין על העדה הזאת בעולם!!! .. ילאהה בני מקראה!! :)
* toto   13/06/11 | 11:52
חחחחחחחחח חחחחחחח. הצחקת אותי
תשובה לעניין
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:58
עלאק מבינה ויודעת
יותר יהודים ממך לכי תתלי תמונה של הבאבא סאלי ותסגדי לה
* אחת שמבינה ויודעת שאת בורה!   13/06/11 | 12:09
אנחנו יהודים!
אנחנו יהודים יותר ממה שאת וכל המשפחה שלך ביחד יהיו!!! ואנחנו מאמינים בכל התנ"ך!! בכ"ד ספרים
* הקראים כן יהודים!!   13/06/11 | 12:40
כמה שאת בורה ומטומטמת
* אחד משבין    01/06/13 | 20:46
59. מי שרוצה לדעת שיכנס ויבין
אין היהודים הקראים דוחים את התורה שבעל פה מכל וכל. יש בה באורים טובים ובאורים זרים, פרושים אמיתיים ופרושים משובשים. על הפרושים המשובשים והזרים מעידים ספרי ההיסטוריה בהם כתוב: "מפני שחסרים היו בשפה העברית סימני קריאה, הייתה הקריאה בתנ"ך קשה, והמילים נשתבשו במבטאן. כן גרמה הקריאה המוטעית לסירוס המקרא ולהבנת הכתוב שלא כהלכה". ר' יהודה הנביא אסף וקיבץ את כל הביאורים והפרושים האמיתיים והזרים כתב אותם ואמר: "כולם הלכה למשה מסיני", כך לעם ישראל יש שתי תורות שהשניה לפעמים סותרת את הראשונה.אבל חכמינו סותרים כל פירוש הסותר, המוסיף או הגורע מן הכתוב בתורה. על הכתוב: "על פי הכתוב אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" אמרו אחינו הרבנים "אפילו יאמרו לך על ימין שמאל ועל שמאל ימין, אפילו יהיו שוגגין, אפילו יהיו מטעין, חייבים ישראל לשמוע להם". אנו היהודים הקראים אומרים: "אין אנו חייבים לשמוע אם יהיו שוגגין או מטעין ואומרים על ימין שמאל ועל שמאל ימין" כי במינוי שופטים צוותה התורה שיהיו חכמים ונביאים, אנשי אמת, יראי אלוקים, שונאי בצע, אבל על המהפכים שמאל לימין וימין לשמאל אמר הנביא ישעיה: "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך, כך שמים מר למתוק ומתוק למר" (ישעיה, ה', 21-22). על השוגגין ועל המוטעין אמר: "כהן ונביא שגו בשכר נבלעו מן היין וגו'" (ישעיה, כ"ח, 7). ובנבואות מלאכי: "ואתם סרתם מן הדרך, הכשלתם רבים בתורה וגו', וגם אני נתתי אתכם נבזים ושפלים לכל העם כפי אשר אינכם שומרים את דרכי ונושאים פנים בתורה" (מלאכי, ב', 8-9). מכאן שאין לעם ה' לשמוע אל הכוהנים, אל הלוויים ואל השופטים הגורעים או הסותרים את דברי דת משה. במעמד הר סיני קיבל משה תורה אחת כתובה - תמימה , תורה כתובה זו נמסרה מדור לדור עד לימינו אנו. לעומת עכשיו אני רואה שיש תורה שבעל פה שיש סתירות לתורה שבכתב. זה לא יתכן שהקדוש ברוך הוא יתן 2 תורות אחת סותרת את השניה. וגם אני רואה שכל הנביאים שבאו אחרי משה רבנו ע"ה לא ראו ולא סתרו את תורת משה. וגם אחרון הנביאים כתב: מלאכי ע"ה, אמר: "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל חקים ומשפטים" (מלאכי ג', כ"ב)
* SomeOne   13/06/11 | 11:04
:)
מי אתם שתחליטו מה טוב ומה לא טוב??? יש שושלת שלמה של פוסקי הדור ממשה רבינו ועד לימים אלו. שמונו ע"י גדולים וטובים מכם. ומי שיחקור קצת יראה שבמשך הדורות, אם מישהו ניסה לסלף את התורה ופירושיה האמיתיים - נדחה מהזרמים היהודיים ע"ע הקראים הכותיים השומרונים וכו'... ההבדל בין הקראים של פעם לשל היום, זה שפעם הם ידעו שכל הקטע הזה הוא המצאה שלהם, היום הצאצאים שלהם כבר מאמינים שזה ככה... עצוב ומצחיק כאחד!
* אברהם   13/06/11 | 14:34
התורה לא הסמיכה את הרבנים להחליט מה טוב!!
הכתוב "ועשית ככל אשר יורוך" תקף רק לתקופות של בית המקדש עם כהונה מתפקדת לכל דבר, ולכן כל יהודי שהוא רשאי להחליט לעצמו מה טוב ומה לא. מי שבאמת יחקור מכל הצדדים בלי משוא פנים את שושלת "פוסקי הדור" שלך יבחין שיש נתקים בין כמה חוליות בה שמסגירים את זה שה"שושלת" הזו הומצאה ע"י הרבנים כדי להצדיק את הפקעת סמכות הכוהנים: * בין עזרא הסופר לשמעון הצדיק חלפו יותר מ-200 שנה. * בין מותו של ברוך בן נריה לעזרא עברו לפחות 50 שנה. * בין מותו של אחיה השילוני ובין אליהו הנביא חלפו 80-90 שנה. * בין פינחס בן אלעזר לעלי הכהן חלפו לפחות 100 שנה. * פינחס הכהן ויהושע הם בני אותו דור. היחידים שרשאים להעביר את המסורה הם כהנים-לוויים. נביאים, למרות שהם בקיאים בתורת ה', אינם רשאים להעביר את המסורה אלא אם הם כהנים-לוויים. דחיית היהודים הקראים שהזכרת היא חרם זדוני מצד אנשים שתלונים ולא קדושים שביהירותם וחוצפתם מינו עצמם לנציגי אלוהים עלי אדמות. כשהליצנים מוקיעים את אנשי האמת כמצחיקים כמו שעשית לקראים, אין פלא שמצבנו מאד קשה.
* מאור דבח   07/01/13 | 18:31
יפה מאוד. תודה רבה
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:54
58. תקראו ותפנימו!!!!!
ספר ויקרא -פרק כו פסוק מו- " אלה החוקים ..והתורות.. " ההמשל זה ש-ה' נתן לבנ"י ביד משה בהר סיני. רש"י מפרש במקום -תורות- אחת בכתב ואחת בע"פ. איך הוא וחבריו הקראים יפרשו את המילה תורות? -מחכה לתשובה מהקראים. במסכת סנהדרין פרק חלק- המשנה המפורסמת "כל ישראל.." -רש"י כותב -שמי שלא מאמין בתורה שבע"פ אין לו חלק לעולם הבא- ראו הוזהרתם!(הכוונה לקראים ) וחוץ מזה- איך אתם יודעים איפה לשים תפילין של ראש ? רשום בין עיניך -הכוונה בין העינים ממש? תפילין של יד -" על ידך" -איפה בדיוק -הגמרא במנחות דף ל"ד אומרת את הצבע של התפילין וכל ההלכות. איך אתם יודעים איפה לשים מזוזה -סדר פרשיות תפילין לולא הגמרא אף אחד לא יודע. הזוהר אומר- שמי שחושב שהתורה נקראת ככה כפשוטו רחמנא לצלן- לולא הגמרא לא ניתן להבין את התורה. חיוב קריאת שמע למשל -מסכת ברכות 2פרקים שלמים על זה- איפה איך מתי באיזה מציאות וכו'.. בקיצור אתם טועים ולולא הגמרא לא היה לכם מושג לגבי הלכות וכיו"ב. צריכים להתפלל עליכם שתחזרו בתשובה ותעשו לפחות סיום מסכות שתזכו למשהו שם למעלה.
* תורת ה' תמימה.   13/06/11 | 10:52
קריאת שמע והתפילות הם מחז"ל.והרבנים עשו
את העיקר טפל ואת הטפל עיקר . נכון שיש תורה שבעל פה אבל גם לקראים יש.אבל לא שחז"ל הוסיפו . אבל הם מגזימים בזה שהם לא משתמשים בפלטה בשבת.והרבנים מגזימים עם ההבדלים בהלכות בישול בשבת.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:51
עמוס שטיין
* קראים אין אוכל חם בשבת חל   04/09/20 | 15:21
57. נראה לי שטוב שרותם לא היה על הבמה במוצ"ש כי
גם השופטים וגם הקהל בבית לא אהבו את הביצוע שלו
* gilital8   13/06/11 | 10:46
לא נכון
אם הוא היה על הבמה הם לא היו אומרים דברים כאילו ולפי דעתי הביצוע שלו היה בין הביצועים הטובים נגיד מלי לא שרה מיזרחית והיא נישארה וגם לא דוד שקיבל ביצוע מיצטיין גם הוא לא שר מיזרחית אז כעיקרון הם לא עמדו במשימה
* קראי גאה    14/06/11 | 18:42
56. הבורות חוגגת
היהודים הקראים הם היהודים האמיתיים אז לכל אלה שמשמיצים אותם לכו לרבנים שלכם ותמשיכו לעשות מה שהו יאומרו לכם בלי לחשוב! ובקשר לכוכב נולד כבר כולם יודעים שזה היה מתוכנן תההפקה שאתה תודח!!!
* הנביא   13/06/11 | 10:43
הם לא יהודים אמיתיים
הם סתם פלג של אחד פרסי שעלה לארץ למרות האיסור ולתורה בעל פה שלהם אין שם בסיס מכיוון שבאותה תקופה בפרס הסתמכו רק על התורה בכתב והתורה בעל פה הייתה משהו משני וחסר
* גכגכ   14/06/11 | 16:45
55. שטויות במיץ!! הקראים לא מדברים בסלולרי בשבת!! תקראו תהמשך!!
מזה השטויות האלו?? עלק מדברים בנייד בשבת?? הקראים לא אוכלים אוכל שהונח על פלטה בשבת... כאילו אז מה ניראה לכם?? הם שומרים שבת יותר מכולם!!
* טל   13/06/11 | 10:20
54. ידוע הסיפור שהיתווכחו עם הקראים והיו צריכים להוכיח
למלך מי צודק וכשנכנסו למלך הוריד הקראי את הנעלים כפי החןק והחכם היהודי לא הוריד ןלשאילת המלך ענה שיש מסורת בידינו שכשמשה רבינו הוריד את נעליו בא קראי וגנב לו אותם אמר הקראי לא יתכן הרי לא היו אז קראים -ובזה ניצחן היהודי
* מאמין בתורה שבע"פ   13/06/11 | 09:36
פתאים מאמינים לסיפורי מעשיות כאלה.
לא היה ולא נברא
* מאור דבח   07/01/13 | 17:49
הפוך גוטה הפוך
* חכם   11/02/16 | 20:22
ככה עובדים עלינו.עם הסיפורי סבתא
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:41
53. טוב שהוא הודח מיצריך אחד כזה בניבחרת??
מטומטם לגמרי יותר גרטע מרפורמים..
* רומי   13/06/11 | 09:34
על התגובה המטומטמת שלך!
איזה גישה עקומה לחיים! רואים שאתה בור ועם הארץ!
* אנונימי!   13/06/11 | 14:24
נכון יותר גרועם מהרפורמים
נכון היא דודקת
* אביחי   13/06/11 | 16:19
52. בתורה שבכתב כתוב
שאם לא מאמינים במשה רבינו ובתורה שבעל פה, כופרים גם בכל התורה שבכתב! חבל שיש עדיין אנשים שמנסים בכח להראות יצירתיים... קראים האלק :)
* משה   13/06/11 | 09:34
"הצחקת אותי"
אני אשמח לקבל ציטוט מהתורה שבכתב,שבו כתובה השטות שהזכרת.איפה בדיוק מוזכרת בתורה שבכתב התורה שבע"פ.
* אחת שיודעת   13/06/11 | 11:05
חכמה
איך אבא שלך ידע איך מניחים תפילין? איך נראות התפילין ? כמה קשירות? הרי זה לא כתוב בתורה. מהיכן זה בא? איך ידעו שעושים ברית מילה למה הכוונה בשר עורלתכם? מי אמר שזה דווקא באיבר המין? איך יודעים איך לבצע ברית מילה? חומר למחשבה...
* אלי   13/06/11 | 12:14
תפילין????
הקראים אינם מניחים תפיליןאנחנו מפרשים את הקשירה כביטוי ציורי , כהשאלה , כשהכוונה לשינון ולימוד מצוות התורה בכל לבנו . בכך הן תהיינה שגורות בפינו חרוטות בזיכרוננו מול עיננו ובמעשה ידינו . הפסוק " וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עינך וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך " ( דברים ו',ח'). איננו מפורש בהלכה הקראית כקשירת דבר מוחשי אל היד ואל הראש. להלן מספר פסוקים המוכיחים שדרך המקרא היא דרך המשל והמליצה הציורית : ."ונפשו קשורה בנפשו " (בראשית מ"ד, ל'). ב."והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצווך היום על לבבך ..." (דברים ו',ו') ג." ומלתם את ערלת לבבכם ועורפכם לא תקשו עוד" (דברים י',ו"ס). ד."קשרתם על אצבעותיך כתבתם על לוח לבך "( משלי ז',ג'). ברור מדוגמאות אלו כי אין הכוונה היא לעשייה פיסית וכי הדברים נאמרים בצורה ציורית כמו כן יש עוד הרבה דוגמאות המעידות כי פעולת הקשירה היא סמלית בלבד. הקראים מקבלים את התורה שבעלפה כדברי חכמים אשר נכתבו במשך השנים ולא כדבר שמים. דיברי החכמים מקובלים כל עוע אינם סותרים ההלכה היהודית הקראית מפרשת את התורה עפ"י הכתוב הלשוני הפשוט תוך כדי שימוש והסתמכות על כללי הלשון והעברית וההיקש הלוגי הפשוט. שלושת היסודות של האמונה היהודית הקראית הם: הקראים אינם הכתוב – כ"ד ספרי הקודש, ז"א התנ"ך כולו. ההיקש – הבנת דבר אחד מתוך דבר אחר עפ"י הקשר לוגי .(מתוך התנ"ך כולו ) סבל הירושה – אופן ביצוע המצוות והחוקים שנכתבו בתורה הקדושה. כפי שהועברו מאב לבן במשך הדורות.
* אחת שיודעת   13/06/11 | 12:50
לקראית שיודעת
אם היית לרגע מסתכלת על עצמך מהצד, היית מבינה עד כמה את פטתית ;) תהני עם היצירתיות! רק כדאי שתביני לעצמך, שאם את מנסה לצאת טוב אם אלוקים, עדיף שלא תקיימי כלום ורק תאמיני באמונה פשוטה. ההתחכמויות האלה לא יוציאו אותך טובה יותר. אם באמת תרצי לקבל תשובות, יש המון יהודים שישמחו לענות לך.
* אחד שלמד   13/06/11 | 14:21
היצירתיות היא ביומרה לפרש המצווה כתפילין !
שים לב גאון קטן, מה זאת השטות של להניח רק חלק זעיר מהתורה בתוך קופסאות ושום חלק מהתורה שבע"פ ביחד? ועוד להניח את זה רק בתפילת שחרית ולא כל הזמן שאתה ער, ולא בחול המועד ולא בשבתות בגלל שרבנים החליטו בצורה יצירתית שאם ההתפילין הן אות וגם השבת היא אות אז אין צורך בהנחתן בשבתות??! התורה גם מצווה לשיטתכם להניח אותן על הלב, אבל אתם לא עושים את זה בכלל!!! ולמה היו לפני מרד בר כוכבא תפילין לא מרובעות עם חמש פרשיות בפנים ולמה הניחו אותן רק על היד או רק על הראש במקום על שניהם??! ואתה עוד מעז לבלבל את המוח על התחכמויות?!?!
* מאור דבח   07/01/13 | 17:45
זה חדש לי שלא מניחים תפילין. כי שמעתי שמקום
ההנחה אצל הקראים בין העיניים. אולי בתור בדיחה . בכל אופן כשרואים את התפילין זה לא יכול להיות המצאה של בן אדם.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:37
תגובה
אהבתי
* שירלי   13/06/11 | 18:57
להרבה יהודים לא היה אכפת מתפילין... תתעורר!
גם היהודים האתיופים וחלק מיהודי אסיה לא הניחו תפילין אלפי שנים. מה אתה מציג את שאלות הקיטבג האלה לכל מי שלא אכפת להם מהנחת תפילין? הדבר הזה של תפילין בא מההמצאות של הרבנים שלך וזה לא חלק מהתורה.
* מאור דבח   07/01/13 | 17:36
!!
"וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה, לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל"." (ספר דברים, פרק יז).
* תורה   13/06/11 | 14:04
קרא את תגובה 38 . תקרא ותפנים
* SomeOne   13/06/11 | 18:19
טוב ו....
גם כתוב בתורה לא תוסיף ולא תיגרע מיספר התורה הזה אז מה זה כל ההוספות וההורדות שיש בתורה שבעלפה ויש אפילו דברים שסותרים את הכתוב איך אתה מסביר את זה ? בשום מקום בתנך לא מוזכר על קיום תורה נוספת ? איך אתה מסביר גם את זהה ?
* קראי גאה    14/06/11 | 18:45
51. שמחה שהוא עף, ציפיתי ליותר, ועוד קראי??
חאלס לנסות למצוא דרכים. יש לנו דרך סלולה וברורה עוד מימי משה רבנו! משמיים!
מיכוש26   13/06/11 | 08:49
מיכוש מה הבעיה עם קראי?
הקראים הם היהודים האמיתיים ממשיכי תורת אמת
* רחלי   13/06/11 | 09:35
ממש...
כן גם ישו ומוחמד טוענים שהם ממשיכי הדת רבותי: " לא יחליף האל ולא ימיר דתו לעולמים לזולתו." הקדוש ברוך הוא לא כאחד האדם שמשנה בדבריו ... יאללה תתעוררו .
* אלי   13/06/11 | 12:08
בטחחחח
מה אתה רציני אחי ולמה אתה רואה "ארץ נהדרת" או "מסודרים" ונהנה ליראות את אסי כהן הוא גם קראי ולמה שאתה רואה "הפיג'מות" או "שבוע סוף" ונהנה לראות את קובי פרג' הוא גם קראי ולמה הילדים שלך או אתה רואים ערוץ הילדים ורואים שם את עודד מנשה גם שאתה רואה אותו אתה נהנה אז מה ההבדל בין כולם לרותם ולא תגיד שלרותם לא מגיע הוא זמר תותח מה זה משנה אם הוא יהודי קראי או יהודי רבני (כמו כולם) למה עושים נגיד חרם על אתיופים או על אשקנזים או על פריקים כי החברה הישראלית גיזענית היא תמיד תימצא על מי לציחוק ולרדת עליו
* קראי גאה    15/06/11 | 17:43
טעות. לא ממשה רבנו אלא תורה חדשה מחז"ל
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:32
50. אז למה אי אפשר לצלם בחג???זלא אש
עושים צחוק מהדת ומפרשים אותה לפי מה שנוח זלזול!!!!!!!!!!
* אלי    13/06/11 | 08:08
: /
עוד חכם! הוא הלך לבית כנסת - חגג את החג שלו!
* : /   13/06/11 | 14:27
בשבת נחים ונחים ועושים רק מה שדחוף לשבת
את מי תשלח לצלם.את הילד הילדה האשה או הפועל זר?
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:30
49. היהודים האמיתיים
זרם יהדות אמיתית... מה שאלוהים אמר- זה מה שעושים. לא מקשיבים לכל מני אנשים שחושבים שהם קדושים ומחוקקים כל מיני חוקים שלא קשורים למה שרשום בתורה שהורסים את היהדות
* .   13/06/11 | 07:05
רואים שאין לך מושג בתורה
אם היית קצת לומד, היית מבין שאותה תורה שבכתב שאתה מאמין בה אומרת להאמין בספרים שמסביב - תורה שבע"פ. אז תבחר צד: מאמין, או לא מאמין??? הכי גרוע ללכת על מה שנוח לך!
* אבי   13/06/11 | 09:37
אלוקים גם אמר
אמר גם אלוקים- ועשית ככל אשר יורוך! אני לא זוכר במדויק את הפסוק אבל בפורש כתוב בתורה שבכתב שצריך ללכת אחרי התנאים והאמוראים שהם הרבה יותר קדושי ממך ומי אתה שתגיד שהם לא?!?!
* עמית   13/06/11 | 11:20
קרא תגובה 38
* SomeOne   13/06/11 | 23:39
48. כותרת הכתבה דבילית
הוא הודח מהסיבה הפשוטה שהוא היה הכי פחות טוב. ואם כבר מדברים על טובים, שלישיית הגמר: דוויד לביא, חגית יאסו, צמד הבנים.
* והמגיבים גם הם רובם אידיוטים בדרכם   13/06/11 | 06:12
47. החילונים הם כן יהודים?
מה הם עושים בשביל זה? הא???
* דוד   13/06/11 | 06:01
עוואר
הם לא כופרים בתורה ומפרשים אותה לפי איך שנוח להם! זה מספיק!!
* קראי לשעבר   13/06/11 | 14:24
אתה שולח את תחתוני אשתך לרב?
אתה מבצע מציצה בפה בברית המילה? איך זה להיות רבני עלוב?
* רבני לשעבר   13/06/11 | 16:14
וואלה... למדת לדקלם כמו תוכי! פעמיים גבר
לפני שהפכת לרבני לא תפשת שדווקא הרבנים כפרו בתורה ופירשו אותה לפי מה שנוח להם...צריך לרחם עליך.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:08
46. כמה בורות!
הקראים חגגו את שבועות ביום א, כי על פי פרשנותם לתורה מתחילים לספור ספירת העומר "ממחרת השבת", כלומר ביום א בשבוע, ולא כמו הפירוש המקובל" ממחרת החג הראשון של פסח. לכן חג השבועות תמיד יחול אצלם ביום א בשבוע, בדיוק 50 יום אחרי שהתחילו לספור.
* אני   13/06/11 | 01:22
45. טוב, אוקי הבנתי. אבל מה הסיבה האמיתית?
הרי לא באמת זה בגלל הדת....
* נטלי   13/06/11 | 01:00
44. חפרתם!
דיי לחפור אנשים תקשיבו הקראים הם יהודים כמו כולם זה שהם מאמינים בתורה שבכתב זה לא אומר כלום כמו שיש חילוניים ודתיים אז יש קראים אז די! בקשר לרותם כהן אני חושבת שהוא לא היה צריך ללכת ככה כי זה ממש לא בסדר לעשות לו את זה ועוד אחרי שהשופטים אמרו עליו דברים כאלה טובים פתאום ביום הם שינו את ההחלטה שלהם?! מזה צריך להיות שופטים כאלה צבועים כשהוא לא נימצא אז אין להם בעיה להגיד עליו את כל מה שהם אמרו אבל כשהוא כן נמצא פתאום הם אומרים שעין עליו וכל מני כאלה! זה פשוט חוסר צדק וחוסר הגיון מצד השופטים וההפקה!
* רותם כהן:)   13/06/11 | 00:34
זה לעשות צחוק מהדת וזה בושה!!!
* אלי    13/06/11 | 08:09
43. בושה לשופטים
לפי דעת רבים השופטים ניצלו את המצב שרותם לא היה בתוכנית ולכן הם כולם העמידו להדחה במקום האחרון למרות שהיו מספר ביצועים פחות טובים מרותם ומה שבטוח אים הוא היה התוכנית הם לא היו מעמדים אותו פה אחד במקום האחרון ואני מבקש מההפקה והשופטים שיצפו שוב בתוכנית ויעשו חשבון נפש ואמתי ויגידו לעצמם האים באמת זה היה הביצוע הגרוע ביותר האותו יום והיה מקום להעמיד אותו להדחה המקום האחרון פה אחד כל השופטית אני לא אומר שהיה מקום למקמות הראשונים אבל בטח ובטח אן מקום לביצוע הגרוע של אותו יום הם פשוט ניצלו את המצב שרותם לא שם והם יכולים לבחור בו למקום האחרון בלי להסתכל לא בעניים ולצערי חלק גדול מהמערצים מבני העדה היו בעיצומו של ערב חג ולא יכלו לסמס לרותם אז שוב תעשו חשבון נפש לעצמכם יש אלוהים בשמים והעזרת השם הו יחזור בגדול ואני מעניק תעודת עניות לשופטים פשות בושה
* אבי   13/06/11 | 00:17
כל הכבוד לצעירים הקראים ששובתים בחג
יש אלוהים בשמיים.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:22
42. כל הדתות אותו חרטא
יהודי,שומרוני,קראי - כולם אותו דבר. בני אדם.
* אורי   13/06/11 | 00:15
בעזרת השם שכולם יגיעו לקיים את דבר הד'
במדויק ללא ע"ז
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:06
41. בורת ועם הארץ
הציוני הראשון בארץ יהודי קראי ושמו החכים דנאיל בן משה הלמסי (המאה ה9) . ובית הכניסת העתיק בעולם של הקראים בירושלים,וניבנה על ידי ענן בן דוד בן ר' חנינאי הנשיא (המאה ה־8) היה מנהיג פוליטי־דתי הנחשב על ידי רבים כמי שגיבש את התנועה הקראית ( יש ללמוד ) ,היהודים הקראים , ממשיכי דרך האמת של התורה הקדושה שניתנה למשה רבנו עליו השלום במעמד הר סיני .אנו מקבלים את התורה שבעלפה כדברי חכמים אשר נכתבו במשך השנים ולא כדבר שמים. דיברי החכמים הנ"ל שחלקם נכון מקובלים עלינו וחלקם אשר אינו עולה בקנה אחד עם התורה (חמשת החומשים) הקדושה אינו מקובל עלינו. ההלכה היהודית הקראית מפרשת את התורה עפ"י הכתוב הלשוני הפשוט תוך כדי שימוש והסתמכות על כללי הלשון והעברית וההיקש הלוגי הפשוט. שלושת היסודות של האמונה היהודית הקראית הם: הכתוב – כ"ד ספרי הקודש, ז"א התנ"ך כולו. ההיקש – הבנת דבר אחד מתוך דבר אחר עפ"י הקשר לוגי .(מתוך התנ"ך כולו ) סבל הירושה – אופן ביצוע המצוות והחוקים שנכתבו בתורה הקדושה. כפי שהועברו מאב לבן במשך הדורות. כל הערה הארה בקשה או תיקון טעות ניתן להפנות לכתובת האתר: karaim@karaim.net
* הפטיש   13/06/11 | 00:01
אומרים בור ועם הארץ... אולי זה אומר עליך משהו.. לא?
* ?   13/06/11 | 01:33
מה שעובר מאב לבן זה נקרא תורה שבעל פה
הקראים הפחיתו והרבנים הוסיפו
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:20
יפה את קראית
* יפה את קראית   04/09/20 | 15:32
40. דת שיקרנית ומעותת
* מיטל   12/06/11 | 23:27
למה השנאה?
* אורי   12/06/11 | 23:47
בהחלט!
הדת התלמודית היא סילוף של התורה שבכתב
* קראי גאה   13/06/11 | 00:17
תומכת בהקראים !
הם לא מקשיבים לפרשנויות מטומטמות , הם עושים מה שבאמת צריך , הרי לא רשום בתורה לא להשתמש בפלאפון סלולרי .. כל הכבוד להם !
* מומו   13/06/11 | 00:44
הקראים אינם משתמשים בפלאפון בשבת וחג!
הם אינם מפעילים מכשירי חשמל בכלל, אלה רק אור שהושאר מלפני שבת בשביל שלא יהיה חשוך בבית
* דן   13/06/11 | 02:04
אתם מבדרים אותי
אור שהושאר לפני שבת מותר אבל פלטה לא?! מה לעזאזל ההבדל?!!?זה לא שמבשלים א האוכל.. האוכל כבר מבושל רק מחממים אותו! עכשיו אתה אולי יכול להבין למה צריך תורה שבכתב! בשביל דברים שאין עליהם פרשנות מדוייקת...
* עמית   13/06/11 | 11:24
טעות! האוכל מתבשל לאט על הפלאטה!!
זאת בדיוק הייתה הנקודה בפסק ההלכה הרבני שהתיר שימוש בפלאטה - שהאוכל יתבשל עליו מכניסת השבת עד אחה"צ!! אתה צודק לגמרי שצריך תורה שבכתב, רק שלא צריך תורה שבעל פה!
* מאור דבח   08/01/13 | 15:09
כל אוכל שמבושל לגמרי לפני שבת מותר לחמם
על פלטה שהדליקו לפני שבת.אם זה התבשל יותר זה לא נקרא בישול כי אין לנו רצון וצורך בזה.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:15
כתוב בתורה בפיך ובלבבך לעשותו. כלומר שהדברים
שכתובים בתורה בדרך כלל יש להם היגיון. אז מה ההגיון להתייסר ולאכול מאכלים קרים. השבת נתנה לעונג לכן מצווה לאכול חם וטעים.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:04
לדבר בסלולרי בשבת זו עבודה זרה זה חילול שבת
* יהודי נורמלי   13/06/11 | 06:33
בהחלט פרשנות מטומטמת
הרי חז"ל (שד"א לא רק דתיים לומדים אלא גם פילוסופים ועוד..) הם פחות חכמים מהקראים היום...
* כנס   13/06/11 | 06:37
גם לא רשום שאתה חכם אז...
מה זה אומר שאין לך שכל? ינש רבנים גדולים בתורה וזה ממש זילזול בתורה להכנס לבית הכנסת בלי נעליים... ממש בושה עליהם
* אודי   13/06/11 | 10:15
מה אתה אומררר....
לחליצת הנעליים יש כמה סיבות : 1. בתנך נאמר "של נעלייך מעל רגלייך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קודש היא " ומין הראוי שבבית כנסת שזה בית ה' זה מקום קדוש 2. על הזנעליים יש טומאה אם נגיד דורכים על צואה או נוגעים בנבלה או כל דבר טמא אי אפר להיכנס עם זה לבית כנסת כי בית כנסת זה דבר טהור
* קראי גאה   14/06/11 | 19:11
מה שכתוב אדמת קודש כי היה מלאך או שכינה
ממש במקום. אבל בבית כנסת אין שכינה ולא מלאך.יש ספרי תורה לכן צריך לכבד את המקום בלבוש ולא לדבר דברי חולין
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:17
39. הקראים הם יהודים לכל דבר!!!
יש פה מלא חרטות! והקראים הם יהודים לכל דבר!!
yossi6   12/06/11 | 23:09
..
ססבה יהודים לכול דבר השאלה איך הם מתיחסים לדת????
* רומי   13/06/11 | 09:35
כמו שצריך!
כמו שצריך..
* יוסי   13/06/11 | 13:18
רומי?????
לא מעניין אותי מה אתה חושב עלינו רק תיכנס יותר לעומק ותבין מי אנחנו ותגלה עולם מופלא עליינו... אני מדבר מניסיון...
* קומנדו בדם   13/06/11 | 21:15
אנחנו מתייחסים
אנחנו מתייחסים לדת בידיוק כמו (שאר היהודים) הרבנים רק שאנחנו לא מניחים תפילין ומאמינים בתורה שבעלפה (בחלקים שלא סותרים את הכתוב ) בתורת האנשים מלומדים.
* קראי גאה    14/06/11 | 19:13
דבר בשם עצמך, "קראי גאה"
הרבה מאד אצלנו דוחים כמעט את כל התורה שבעל פה. אתה לא מייצג את כל הקראים וזה שהחלטת לקבל כמעט את כל התורה שבעל פה לא מחייב אותנו. יש עוד קראים כמוך שמושפעים מאד מההלכה הרבנית אבל אתם ממש לא כולנו. תמיד היו הרבה קראים שלא הסכימו עם הנטייה להעתיק מהרבניים את כל מה שלא סותר את התורה אצלם. ברוך השם יש המון הבדלים בין היהדות הקראית לבין הרבנית חוץ מאי הנחת תפילין, ולא תוכל לטשטש את זה אף פעם.
* קראי אחר   08/01/13 | 15:10
בטוח שהקראים מתייחסים לדת יותר טוב
מהיהודים החילונים.
* יפה יוסף   31/05/17 | 23:00
38. כנסו לפה לתשובה מעמיקה
ח כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע--דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ: וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ--אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל. יב וְהָאִישׁ אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן, לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל-הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אוֹ, אֶל-הַשֹּׁפֵט--וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא, וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל. יג וְכָל-הָעָם, יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ; וְלֹא יְזִידוּן, עוֹד. {ס} הפסוקים מורים במפורש, וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט, אך יש כאלו אשר מתעקשים כי פסוק-זה, הוא "הוחכה" לכך שיהוה בוראנו בקודש, ציוונו להישמע לרבנים. אך, דבר-התורה מוכיח כי לא-לרבנים יש להישמע. ראשית, דברי-הברכה של משה, גדול-הנביאים, מפרשים את-הדבר: ח וּלְלֵוִי אָמַר, תֻּמֶּיךָ וְאוּרֶיךָ לְאִישׁ חֲסִידֶךָ, אֲשֶׁר נִסִּיתוֹ בְּמַסָּה, תְּרִיבֵהוּ עַל-מֵי מְרִיבָה. ט הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ, לֹא רְאִיתִיו, וְאֶת-אֶחָיו לֹא הִכִּיר, וְאֶת-בָּנָו לֹא יָדָע: כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ, וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ. י יוֹרוּ מִשְׁפָּטֶיךָ לְיַעֲקֹב, וְתוֹרָתְךָ לְיִשְׂרָאֵל; יָשִׂימוּ קְטוֹרָה בְּאַפֶּךָ, וְכָלִיל עַל-מִזְבְּחֶךָ. יא בָּרֵךְ יְהוָה חֵילוֹ, וּפֹעַל יָדָיו תִּרְצֶה; מְחַץ מָתְנַיִם קָמָיו וּמְשַׂנְאָיו, מִן-יְקוּמוּן. {ס} אם-כן, לא ייתכן שהכהנים-הלוים, אשר קרובים ליהוה צורנו היחיד-בעליונותו, ישכחו כולם את התורה, בעוד שעם-הארץ ידעו את התורה טוב מהם. ובמילים מפורשות, אין בסיס לטענה כי הצדוקים הזידו להכחיש את "התורה שבעל-פה", בזמן שאחרים, שהם בבחינת "כֹּהֲנִים מִקְצוֹת הָעָם אֲשֶׁר לֹא הָיוּ מִבְּנֵי לֵוִי", יכירו את דבר יהוה טוב מהם. עתה נמשיך: א וַיָּשָׁב יְהוֹשָׁפָט מֶלֶךְ-יְהוּדָה אֶל-בֵּיתוֹ, בְּשָׁלוֹם--לִירוּשָׁלִָם. {ס} ב וַיֵּצֵא אֶל-פָּנָיו, יֵהוּא בֶן-חֲנָנִי הַחֹזֶה, וַיֹּאמֶר אֶל-הַמֶּלֶךְ יְהוֹשָׁפָט, הֲלָרָשָׁע לַעְזֹר וּלְשֹׂנְאֵי יְהוָה תֶּאֱהָב: וּבָזֹאת עָלֶיךָ קֶּצֶף, מִלִּפְנֵי יְהוָה. ג אֲבָל, דְּבָרִים טוֹבִים נִמְצְאוּ עִמָּךְ: כִּי-בִעַרְתָּ הָאֲשֵׁרוֹת מִן-הָאָרֶץ, וַהֲכִינוֹתָ לְבָבְךָ לִדְרֹשׁ הָאֱלֹהִים. ד וַיֵּשֶׁב יְהוֹשָׁפָט, בִּירוּשָׁלִָם; וַיָּשָׁב וַיֵּצֵא בָעָם, מִבְּאֵר שֶׁבַע עַד-הַר אֶפְרַיִם, וַיְשִׁיבֵם, אֶל-יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיהֶם. ה וַיַּעֲמֵד שֹׁפְטִים בָּאָרֶץ, בְּכָל-עָרֵי יְהוּדָה הַבְּצֻרוֹת--לְעִיר וָעִיר. ו וַיֹּאמֶר אֶל-הַשֹּׁפְטִים, רְאוּ מָה-אַתֶּם עֹשִׂים--כִּי לֹא לְאָדָם תִּשְׁפְּטוּ, כִּי לַיהוָה; וְעִמָּכֶם, בִּדְבַר מִשְׁפָּט. ז וְעַתָּה, יְהִי פַחַד-יְהוָה עֲלֵיכֶם: שִׁמְרוּ וַעֲשׂוּ--כִּי-אֵין עִם-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַוְלָה וּמַשֹּׂא פָנִים, וּמִקַּח-שֹׁחַד. ח וְגַם בִּירוּשָׁלִַם הֶעֱמִיד יְהוֹשָׁפָט מִן-הַלְוִיִּם וְהַכֹּהֲנִים, וּמֵרָאשֵׁי הָאָבוֹת לְיִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפַּט יְהוָה, וְלָרִיב; וַיָּשֻׁבוּ, יְרוּשָׁלִָם. ט וַיְצַו עֲלֵיהֶם, לֵאמֹר: כֹּה תַעֲשׂוּן בְּיִרְאַת יְהוָה, בֶּאֱמוּנָה וּבְלֵבָב שָׁלֵם. י וְכָל-רִיב אֲשֶׁר-יָבוֹא עֲלֵיכֶם מֵאֲחֵיכֶם הַיֹּשְׁבִים בְּעָרֵיהֶם, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-תּוֹרָה לְמִצְוָה לְחֻקִּים וּלְמִשְׁפָּטִים, וְהִזְהַרְתֶּם אֹתָם, וְלֹא יֶאְשְׁמוּ לַיהוָה וְהָיָה-קֶצֶף עֲלֵיכֶם וְעַל-אֲחֵיכֶם: כֹּה תַעֲשׂוּן, וְלֹא תֶאְשָׁמוּ. יא וְהִנֵּה אֲמַרְיָהוּ כֹהֵן הָרֹאשׁ עֲלֵיכֶם לְכֹל דְּבַר-יְהוָה, וּזְבַדְיָהוּ בֶן-יִשְׁמָעֵאל הַנָּגִיד לְבֵית-יְהוּדָה לְכֹל דְּבַר-הַמֶּלֶךְ, וְשֹׁטְרִים הַלְוִיִּם, לִפְנֵיכֶם: חִזְקוּ וַעֲשׂוּ, וִיהִי יְהוָה עִם-הַטּוֹב. {פ} כאן, נוסף על הכהנים והלוים, מצויינים "רָאשֵׁי הָאָבוֹת", ראשי-המשפחות מן בעלי-הסמכויות. עדיין לא נמצא, אפוא, כל איזכור לרבנים, ולאנשים אשר ממנים את עצמם, ללא ציווי מאת יהוה אלהי-הצדק, לקבוע דברים על-העם. וראו: ב וַיַּעֲמֵד יְחִזְקִיָּהוּ אֶת-מַחְלְקוֹת הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם עַל-מַחְלְקוֹתָם אִישׁ כְּפִי עֲבֹדָתוֹ, לַכֹּהֲנִים וְלַלְוִיִּם, לְעֹלָה, וְלִשְׁלָמִים--לְשָׁרֵת וּלְהֹדוֹת וּלְהַלֵּל, בְּשַׁעֲרֵי מַחֲנוֹת יְהוָה. {ס} ג וּמְנָת הַמֶּלֶךְ מִן-רְכוּשׁוֹ לָעֹלוֹת, לְעֹלוֹת הַבֹּקֶר וְהָעֶרֶב, וְהָעֹלוֹת, לַשַּׁבָּתוֹת וְלֶחֳדָשִׁים וְלַמֹּעֲדִים--כַּכָּתוּב, בְּתוֹרַת יְהוָה. ד וַיֹּאמֶר לָעָם, לְיוֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם, לָתֵת, מְנָת הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם--לְמַעַן יֶחֶזְקוּ, בְּתוֹרַת יְהוָה. ה וְכִפְרֹץ הַדָּבָר, הִרְבּוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל רֵאשִׁית דָּגָן תִּירוֹשׁ וְיִצְהָר וּדְבַשׁ, וְכֹל, תְּבוּאַת שָׂדֶה; וּמַעְשַׂר הַכֹּל לָרֹב, הֵבִיאוּ. ו וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה, הַיּוֹשְׁבִים בְּעָרֵי יְהוּדָה--גַּם-הֵם מַעְשַׂר בָּקָר וָצֹאן, וּמַעְשַׂר קָדָשִׁים הַמְקֻדָּשִׁים לַיהוָה אֱלֹהֵיהֶם: הֵבִיאוּ, וַיִּתְּנוּ עֲרֵמוֹת עֲרֵמוֹת. {ס} ז בַּחֹדֶשׁ, הַשְּׁלִשִׁי, הֵחֵלּוּ הָעֲרֵמוֹת, לְיִסּוֹד; וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, כִּלּוּ. {ס} ח וַיָּבֹאוּ יְחִזְקִיָּהוּ וְהַשָּׂרִים, וַיִּרְאוּ אֶת-הָעֲרֵמוֹת; וַיְבָרְכוּ, אֶת-יְהוָה, וְאֵת, עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל. {פ} אלהינו יהוה ציווה על הכהנים ועל הלוים, להורות את-תורתו לעם. ולכן, יחזקיהו בצדק אמר לעם, לָתֵת, "מְנָת הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם", וזאת על-מנת ש"יֶחֶזְקוּ, בְּתוֹרַת יְהוָה", כי זהו התפקיד-הרשמי שלהם. ולא של חכמים, אשר מינו את עצמם, בניגוד לרצון יהוה גואלנו ומושיענו, לאדונים על העם. לפרק זה, עוד אחזור בהמשך. וכן: א וְעַתָּה, אֲלֵיכֶם הַמִּצְוָה הַזֹּאת--הַכֹּהֲנִים. ב אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ וְאִם-לֹא תָשִׂימוּ עַל-לֵב לָתֵת כָּבוֹד לִשְׁמִי, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, וְשִׁלַּחְתִּי בָכֶם אֶת-הַמְּאֵרָה, וְאָרוֹתִי אֶת-בִּרְכוֹתֵיכֶם; וְגַם, אָרוֹתִיהָ, כִּי אֵינְכֶם, שָׂמִים עַל-לֵב. ג הִנְנִי גֹעֵר לָכֶם, אֶת-הַזֶּרַע, וְזֵרִיתִי פֶרֶשׁ עַל-פְּנֵיכֶם, פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם; וְנָשָׂא אֶתְכֶם, אֵלָיו. ד וִידַעְתֶּם--כִּי שִׁלַּחְתִּי אֲלֵיכֶם, אֵת הַמִּצְוָה הַזֹּאת: לִהְיוֹת בְּרִיתִי אֶת-לֵוִי, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. ה בְּרִיתִי הָיְתָה אִתּוֹ, הַחַיִּים וְהַשָּׁלוֹם, וָאֶתְּנֵם-לוֹ מוֹרָא, וַיִּירָאֵנִי; וּמִפְּנֵי שְׁמִי, נִחַת הוּא. ו תּוֹרַת אֱמֶת הָיְתָה בְּפִיהוּ, וְעַוְלָה לֹא-נִמְצָא בִשְׂפָתָיו; בְּשָׁלוֹם וּבְמִישׁוֹר הָלַךְ אִתִּי, וְרַבִּים הֵשִׁיב מֵעָו‍ֹן. ז כִּי-שִׂפְתֵי כֹהֵן יִשְׁמְרוּ-דַעַת, וְתוֹרָה יְבַקְשׁוּ מִפִּיהוּ: כִּי מַלְאַךְ יְהוָה-צְבָאוֹת, הוּא. ח וְאַתֶּם סַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ, הִכְשַׁלְתֶּם רַבִּים בַּתּוֹרָה; שִׁחַתֶּם בְּרִית הַלֵּוִי, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. ט וְגַם-אֲנִי נָתַתִּי אֶתְכֶם, נִבְזִים וּשְׁפָלִים--לְכָל-הָעָם: כְּפִי, אֲשֶׁר אֵינְכֶם שֹׁמְרִים אֶת-דְּרָכַי, וְנֹשְׂאִים פָּנִים, בַּתּוֹרָה. {פ} מחד, הנביא-מלאכי, כתב-במפורש, ש"שִׂפְתֵי כֹהֵן יִשְׁמְרוּ-דַעַת, וְתוֹרָה יְבַקְשׁוּ מִפִּיהוּ", כלומר, אלו הם הכהנים-הלוים אשר שומרים דעת ומורים תורה, אך מאידך, אלו הם דיברי-תוחכה לכהנים-הלוים. כיצד, אם-כן, יש להתייחס לדברי-הנביא? לדעתי, דבריו נאמרו לאור דברי הנביא-יחזקאל: מה וַיְדַבֵּר, אֵלָי: זֹה הַלִּשְׁכָּה, אֲשֶׁר פָּנֶיהָ דֶּרֶךְ הַדָּרוֹם, לַכֹּהֲנִים, שֹׁמְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַבָּיִת. מו וְהַלִּשְׁכָּה, אֲשֶׁר פָּנֶיהָ דֶּרֶךְ הַצָּפוֹן, לַכֹּהֲנִים, שֹׁמְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַמִּזְבֵּחַ: הֵמָּה בְנֵי-צָדוֹק, הַקְּרֵבִים מִבְּנֵי-לֵוִי אֶל-יְהוָה--לְשָׁרְתוֹ. מז וַיָּמָד אֶת-הֶחָצֵר אֹרֶךְ מֵאָה אַמָּה, וְרֹחַב מֵאָה אַמָּה--מְרֻבָּעַת; וְהַמִּזְבֵּחַ, לִפְנֵי הַבָּיִת. נראה, אם-כן, כי הכהנים-הלוים, אשר שמרו את משמרת יהוה אלהינו, הם בני-צדוק. כן: יח וַיֹּאמֶר אֵלַי, בֶּן-אָדָם כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, אֵלֶּה חֻקּוֹת הַמִּזְבֵּחַ, בְּיוֹם הֵעָשׂוֹתוֹ--לְהַעֲלוֹת עָלָיו עוֹלָה, וְלִזְרֹק עָלָיו דָּם. יט וְנָתַתָּה אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם אֲשֶׁר הֵם מִזֶּרַע צָדוֹק הַקְּרֹבִים אֵלַי, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה--לְשָׁרְתֵנִי: פַּר בֶּן-בָּקָר, לְחַטָּאת. כ וְלָקַחְתָּ מִדָּמוֹ, וְנָתַתָּה עַל-אַרְבַּע קַרְנֹתָיו וְאֶל-אַרְבַּע פִּנּוֹת הָעֲזָרָה, וְאֶל-הַגְּבוּל, סָבִיב; וְחִטֵּאתָ אוֹתוֹ, וְכִפַּרְתָּהוּ. כא וְלָקַחְתָּ, אֵת הַפָּר הַחַטָּאת; וּשְׂרָפוֹ בְּמִפְקַד הַבַּיִת, מִחוּץ לַמִּקְדָּשׁ. כב וּבַיּוֹם, הַשֵּׁנִי, תַּקְרִיב שְׂעִיר-עִזִּים תָּמִים, לְחַטָּאת; וְחִטְּאוּ, אֶת-הַמִּזְבֵּחַ, כַּאֲשֶׁר חִטְּאוּ, בַּפָּר. כג בְּכַלּוֹתְךָ, מֵחַטֵּא--תַּקְרִיב פַּר בֶּן-בָּקָר תָּמִים, וְאַיִל מִן-הַצֹּאן תָּמִים. כד וְהִקְרַבְתָּם, לִפְנֵי יְהוָה; וְהִשְׁלִיכוּ הַכֹּהֲנִים עֲלֵיהֶם מֶלַח, וְהֶעֱלוּ אוֹתָם עֹלָה לַיהוָה. כה שִׁבְעַת יָמִים, תַּעֲשֶׂה שְׂעִיר-חַטָּאת לַיּוֹם; וּפַר בֶּן-בָּקָר וְאַיִל מִן-הַצֹּאן, תְּמִימִים יַעֲשׂוּ. כו שִׁבְעַת יָמִים, יְכַפְּרוּ אֶת-הַמִּזְבֵּחַ, וְטִהֲרוּ, אֹתוֹ; וּמִלְאוּ, יָדָו. כז וִיכַלּוּ, אֶת-הַיָּמִים; {ס} וְהָיָה בַיּוֹם הַשְּׁמִינִי וָהָלְאָה, יַעֲשׂוּ הַכֹּהֲנִים עַל-הַמִּזְבֵּחַ אֶת-עוֹלוֹתֵיכֶם וְאֶת-שַׁלְמֵיכֶם, וְרָצִאתִי אֶתְכֶם, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה. אז מי-הם הכהנים הקרובים ליהוה אלהינו, אשר חפץ הוא בשמירתם את-משמרתו? הם הכהנים-הלוים מזרע-צדוק. שימו לב, כי עד עתה, לא נמצא ולו-פסוק אחד, המצדיק את השתלטותם, הנוגדת את רצון-יהוה, של הרבנים על ישראל. כן בהמשך ספרו: י כִּי אִם-הַלְוִיִּם, אֲשֶׁר רָחֲקוּ מֵעָלַי, בִּתְעוֹת יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר תָּעוּ מֵעָלַי, אַחֲרֵי גִּלּוּלֵיהֶם; וְנָשְׂאוּ, עֲו‍ֹנָם. יא וְהָיוּ בְמִקְדָּשִׁי, מְשָׁרְתִים, פְּקֻדּוֹת אֶל-שַׁעֲרֵי הַבַּיִת, וּמְשָׁרְתִים אֶת-הַבָּיִת; הֵמָּה יִשְׁחֲטוּ אֶת-הָעוֹלָה וְאֶת-הַזֶּבַח, לָעָם, וְהֵמָּה יַעַמְדוּ לִפְנֵיהֶם, לְשָׁרְתָם. יב יַעַן, אֲשֶׁר יְשָׁרְתוּ אוֹתָם לִפְנֵי גִלּוּלֵיהֶם, וְהָיוּ לְבֵית-יִשְׂרָאֵל, לְמִכְשׁוֹל עָו‍ֹן; עַל-כֵּן נָשָׂאתִי יָדִי עֲלֵיהֶם, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה, וְנָשְׂאוּ, עֲו‍ֹנָם. יג וְלֹא-יִגְּשׁוּ אֵלַי, לְכַהֵן לִי, וְלָגֶשֶׁת עַל-כָּל-קָדָשַׁי, אֶל-קָדְשֵׁי הַקֳּדָשִׁים; וְנָשְׂאוּ, כְּלִמָּתָם, וְתוֹעֲבוֹתָם, אֲשֶׁר עָשׂוּ. יד וְנָתַתִּי אוֹתָם, שֹׁמְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַבָּיִת--לְכֹל, עֲבֹדָתוֹ, וּלְכֹל אֲשֶׁר יֵעָשֶׂה, בּוֹ. {פ} טו וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי--הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי, לְשָׁרְתֵנִי; וְעָמְדוּ לְפָנַי, לְהַקְרִיב לִי חֵלֶב וָדָם--נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה. טז הֵמָּה יָבֹאוּ אֶל-מִקְדָּשִׁי, וְהֵמָּה יִקְרְבוּ אֶל-שֻׁלְחָנִי--לְשָׁרְתֵנִי; וְשָׁמְרוּ, אֶת-מִשְׁמַרְתִּי. כאן, שוב, מוזכרים לטובה הכהנים-הלוים בני-צדוק, בניגוד לאחרים, כלומר מפורשות כותב הנביא, על צדיקותם של הצדוקים, ועל נאמנותם לדבר יהוה אלהינו, אשר הם שומרים את משמרות-קודשו. ראו: יא לַכֹּהֲנִים הַמְקֻדָּשׁ מִבְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ מִשְׁמַרְתִּי--אֲשֶׁר לֹא-תָעוּ, בִּתְעוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, כַּאֲשֶׁר תָּעוּ, הַלְוִיִּם. בפרק-האחרון בספרו, כתב הנביא כי כהני-המקדש, בני-צדוק, הם שומרי משמר יהוה, אשר לא תעו, כאחרים. עתה אחזור לפרק, אשר קודם התייחסתי אליו, בהקשר של חוסר הצדק אשר בהשתלטותם של הרבנים על-העם: ט וַיִּדְרֹשׁ יְחִזְקִיָּהוּ, עַל-הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם--עַל-הָעֲרֵמוֹת. י וַיֹּאמֶר אֵלָיו, עֲזַרְיָהוּ הַכֹּהֵן הָרֹאשׁ--לְבֵית צָדוֹק: וַיֹּאמֶר מֵהָחֵל הַתְּרוּמָה לָבִיא בֵית-יְהוָה, אָכוֹל וְשָׂבוֹעַ וְהוֹתֵר עַד-לָרוֹב--כִּי יְהוָה בֵּרַךְ אֶת-עַמּוֹ, וְהַנּוֹתָר אֶת-הֶהָמוֹן הַזֶּה. {ס} הכהנים-הלוים מבית-הצדוק, הם, ע"פ התנ"ך, שומרי-התורה הנאמנים לדבר יהוה האלהים. זוהי עובדה לא מעורערת. עתה, אנו נותרים עם השאלה, האם לשמור את דרכם של-הצדוקים, או ללכת לפי אלו אשר לקחו על-עצמם את פיקוד-העם שלא-כדין. בעיני, התשובה ברורה היא. ברכות לשומרי תורת-משה, יחזקנו יהוה אלהינו מלך-היקומים, אמן ואמן.
* SomeOne   12/06/11 | 23:02
יזבללל
אתה לא מיתבייש להטיף מוסר לאנישם בדרך עקלקלה ומטופשת שכזו...?
* צחי   13/06/11 | 07:19
תשובה מדהימה,יישר כח פתחת עניים לאנשים רבים
*  צבי   13/06/11 | 07:22
מאוד מקווה שעשית "גזור הדבק" מאיזשהו אתר
כי אחרת אתה אחד המשועממים אם לא ה..
* חחחחחחחח   13/06/11 | 08:37
לפחות אלו דברי אמת, בניגוד להבלים שלכם
שאתם מעתיקים בלי הרף מרוב טפשות.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:10
נכון. יש כוהנים ויש כוהנים. לא על מי שהוא כהן
הוא צדיק וק"ו לא כל מי שהוא רב הוא צדיק והולך לפי התורה . בכל אופן נראה שהרבנים השתלטו על העם בכח הזרוע.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:58
37. למה סתם להגיד שהרבנים כיום מקבלים אותם?
הרי מרן הרב עובדיה התיר זאת רק כאשר יקבלו על עצמם את היהדות הרבנית.כלומר, יוותרו על הקראיות. ובכלל, עד ההתר הזה קיים דבר הש''וע ובעל ה"מפה".. שלא מקבלים אותם ליהדות. ושאלה אחת: מבקלים את התורה שבכתב, אז למה לא את הפס' "קול באישה ערווה".? וזאת רק דוגמה...
* אור   12/06/11 | 22:39
לכו תלמדו תורה!!!
הרבה יודעים שהקראים הם צודקים והרבניים, יודעים שהם טועים ולא מכנים להגיד את זה לכולם בגלל שאם הם יגידו את זה הם מפחדים שיפסיקו להאמין!
* תורת ה' תמימה!   13/06/11 | 02:06
אין בתורה הכתובה פסוק של "קול באישה ערווה".
העיקר שהחלטת להמציא שקר ולכתוב אותו בלי לבדוק אם הוא אפילו רבע נכון.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:11
36. רותם כהן
רותם היה הכי חמוד בכוכב נולד!!
*  עדי   12/06/11 | 22:30
35. הוא היה הכי חמוד בכוכב נולדד!!
* רינת   12/06/11 | 22:25
34. יפה ויקיפדיה
רק חבל שלא שינית את הנוסח של ויקי במידע על נקום מגוריהם של הקראים
* שון   12/06/11 | 22:13
חחח
* מיטל   12/06/11 | 23:27
33. איזה מלחיץ!!!
מלחיץ!!!!!!!!!!!! הוא לא נראה, אבל הוא שר יפה...
* לידור   12/06/11 | 22:09
32. רותם כהן
אני כבת למשפחה קראית לא מבינה מה הקשר בין כוכב נולד לבין. העדה שלנו .. זה שיש משתתף מהעדה שלנו לא פוסל אותו.. ועם הוא היה צריך לעשות את החג אתמול אז מה הבעיה למה להכליל את העדה עם התוכנית מה זה ? מה הקשר בכלל?? למה אתם לא רושמים על האתיופים או על האשכנזים ? או בכלל על כול עדה אחרת של כול משתתף למה רק על רותם מסכן הבחור .. סך הכול רצה להשתתף בתוכנית טלויזה .... אני מבקשת בכל לשון של בקשה בבקשה די להשמיץ את עדתנו .. ודי לכתוב שטויות על העדה .. ותנו לרותם הבחור המוכשר הזה לחזור בגלגל הצלה ותפסיקו להמשיך לטחון את העדיין של הקראים ... תודה .
ifatsaar   12/06/11 | 21:58
מצטערת גברת, אבל זה מקומם לדעת שיש בארץ שלנו קראים, רפורמים, ועוד כהנה
וכהנה שכל אחד עשה לו תורה משלו!!!! וזה בדיוק כך! אם אתם הולכים רק עפ"י התורה שבכתב, כתוב גם "עין תחת עין ושן תחת שן" אז באמת עם קורה לך מקרה מסויים...תוציאו עין למישה?ו!! נו דיי...!!!
מיכוש26   13/06/11 | 08:52
אותי מקוממת ההתנשאות, השחץ וחוסר הסובלנות שלך.
אתם עשיתם תורה לעצמכם בסוף ימי בית שני וכפיתם אותה על שאר העם שכולו התנהל לפי תורת האמת לפני כן! בושה וחרפה! אז המעט שרבניים כמוך יכולים לעשות בנסיבות האלו זה לדבר על הנושא בצניעות וענווה!! מה לעשות שהחוק הפלילי בארץ עדיין לא מאפשר לנו להוציא עיניים ושיניים כעונשים לפי התורה??? שמת לב שהחלטת להשתגע בגלל קבוצת יהודים שבניגוד לדרכך לא מנסים לכפות עליך ושכמותך איך לשמור את המצוות??!!! לך לטיפול פסיכולוגי !!!
* מאור דבח   07/01/13 | 16:10
31. מה כולכם מקשקשים לפי מה שנראה לכם, כל אחד פה ממציאא משו
לכו תלמדו קצת ואז תגיבו על זה, כי לא כל מה שאתם חושבים ונראה לכם הגיוני זה מה שנכון.
* 888   12/06/11 | 21:45
30. בסוף יצא מזה רק טוב רותם אחלה במה קיבלת + ( :
* חגי    12/06/11 | 21:40
29. האמת אני לא מכירה אותו ולא מעניין אותי עדתו אני
מהצפון ורק בגללו ראיתי את התוכנית היה בו משהו שלא רואים היום בזמרים ,משהו מיוחד הוא מרגש וחבל שהוא עף אינני מבינה את מירי למשל איך היא נמרחת על לירון רמתי שאין לו קול ולא מראה שכובש הכל מכור ואני פשוט מפסיקה לראות זהו
* טל   12/06/11 | 21:25
הם מקסמים
ליהודים הקראים יש לב זהב והם מקסמים יש להם מוסר עבודה גבוה והם נאמנים למדינת ישראל ומשרתים בצה"ל בדרגים מאוד גבוהים
* אבי   12/06/11 | 23:37
28. איש באמונתו יחייה...
* *יהודי מאמין*   12/06/11 | 21:13
צדיק כפרה עליך צדיק
* זבובי   12/06/11 | 23:39
27. היהדות נגד הקראות
אחת הסיבות שבגללה קוראים את מגילת רות בשבועות: חג מתן תורה הוא כדי לחבר בין התורה שבכתב לתורה שבעל פה, רות הרי שייכת לעם המואבי ובתורה כתוב שאסור למואבי ועמוני להתגייר, אלא שתיקנו חכמנו מואבי ולא מואבית, והתורה שבכתב לא יכולה להתקיים ללא התורה שבעל פה, ומאותה גיורת נולד דוד המלך ממנו ייצא המשיח, והמגילה נקראת בחג השבועות שהקראים חוגגים אותו בתאריך אחר לפי פשט הפסוק" וספרתם לכם ממחרת השבת..." ולסיכום היהדות ממש אבל ממש לא קיבלה את הקראים לחיקה.
* רותי   12/06/11 | 20:46
הקראים הם היהודים המקוריים
חד משמעית, חלק אינטגראלי מעם ישראל ב- גנים, כהנים לויים וישראל אשר לא נטשו את תורת השם התמימה הכתובה היחידה אשר ניתנה בהר סיני עי משה רבנו ולא מזיזה את החגים ממועדם אשר קבע הקבה בחוקים מאוחרים ומסולפים של חכמים שלקחו סמכות לעצמם.
* קול האמת   13/06/11 | 15:21
מה ???
אתה לא יודע לקרוא? הם גולים כמו כולם רק שהזה שלהם עלה לירושלים למרות שהיה אסור באותה תקופה והוא היה בכלל פרסי שנולד שם לפחות 8 דורות או 9 אחרי הגולה השניה \ ואין שום שום בסיס לתורה בעל פה שלהם מכיוון שהאיש הזה שלהם חי בתקופה של הגולה השניה שבה כבר לא הייתה תורה בעל פה והייתה רק תורה בכתב שנכתבה לקראת הגולה אז אין שום בסיס לתורה בעל פה שלהם
* xgfxgfx   14/06/11 | 15:37
אתה בטוח שהבנת מה שאתה ממלמל??!
כי אף אחד לא מבין מה אתה בעצם מנסה לטעון.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:14
מה??!! פתאום התושב"ע לא מחוברת אצלכם לתורה??!!
יצא המרצע הזה מהשק! :>)) שמת לב מה עשית כרגע??? הודית ש"חכמים" באו והמציאו ("תיקנו") שהתורה התכוונה רק למין זכר כשאמרה "עמוני ומואבי". אבל זה היה אמור להיות ברור מאליו אם ה"תורה שבעלפה" ניתנה במעמד הר סיני למשה רבנו!! במילים אחרות, הודית שהתושב"ע היא המצאה של רבנים! :-)) לסיכום, אם את עד כדי כך גאון, כנראה שגם החלטת שהרב עובדיה יוסף לא יהודי בכלל ולא מגיע לברכיים של חוכמתך, כי ברור שאת לא שמה עליו קצוץ.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:13
גם בזמן מגילת לא היה ברור העניין של מואבי
ולא מואבית כי עובדה שטוב לא רצה לגאול את רות בגלל מוצאה.אם הסיפור של רות היה קורה היום היו מעיפים את אות ובועז לכל הרוחות לפי הדת החדשה של הרבנים. לא היה דוד ולא משיח.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:44
26. XD
מההה לא הבנתי למה הוא לא היההה??
* XD   12/06/11 | 20:44
25. מה לא עושים בשביל רייטינג
אני מצטט את צביקה הדר: "רותם כהן לא נמצא איתנו היום וביקש לא לפרט מדוע...... מי שרוצה לדעת יכול לקרוא ב-MAKO" [הציטוט אינו מדוייק אך מראה את פני הדברים]. אין סוף לשטויות של כוכב נולד.... מישהו עוד רואה את השטות הזאת????
* דודי   12/06/11 | 20:38
מסתבר שאתה רואה אם אתה יודע לצטט..
* אז למה אתה שואל מי רואה את השטויות..?!!!   12/06/11 | 21:38
חחחח
אני כבר הפסקתי לראות את התוכנית המשעעעמת הזאות מזמן:))
* רומי   13/06/11 | 09:37
24. רותם כהן נסיך...
רותם כהן נסיך מ'כפת לי מה שכותבים עליו...
* חסוי   12/06/11 | 20:35
23. הדיחו אותו כקונסיפרציה נגד העדה הקראית
* רועי   12/06/11 | 20:28
וטוב שכך...
* אחת שיודעת   12/06/11 | 20:54
מה טוב שכך בדיוק ?? "אחת שיודעת" מה את יודעת
ifatsaar   12/06/11 | 21:58
לא טוב שכך ולא כלום רותם כהן היה צריך להישאר ולא אפחד אחר מגיע לו יותר ממה שמגיע לאחרים להיות שם! פשוט הכל מכור!
* רותם כהן :)   13/06/11 | 02:07