זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (260 תגובות ב-72 דיונים)
22. ל-16 ו-3
גוי מי שיצר אותכם, אנו הקראים יהודים לכל דבר- אנחנו עורכים ברית מילה, עולים למצוות בגיל 13 ואף מתחתנים כדת משה וישראל... רותם אולי הודח מהנבחרת, אבל הוא עוד יחזור ובגדול!
* nati999- קראי    12/06/11 | 20:26
לייק!
רחלי295   12/06/11 | 20:56
דאבל לייק!
* :)   12/06/11 | 21:55
21. לפי ילקוט יוסף יהודים לכל דבר
"ולא צריכים גיור אפילו לא לחומרא"
* מרן   12/06/11 | 20:26
מישהו אמר שהם לא יהודים
הם כמו כולם חילונים דתיים כולם יהודים אבל מבחינת היהדות שלהם המצוות איך שהם מקיימים ואיך שהם מאמינים זה נדחה מכל וכל בזרם היהדות, אבל הם יהודים לכל דבר ואם הם רוצים להתחיל להאמין בתורה שבכתב הם לא צריכים להתגייר או משהו.....
* לוי   12/06/11 | 22:11
20. קראים = יהודים שומרונים לא
זאת האמת
* טוביה   12/06/11 | 20:25
ממש לא....
הקראים הם ההפך מהשמרונים...
* קראי   12/06/11 | 22:04
מה פתאום
קראים נוהגים את המצוות כמו בתורה שבכתב, השומרונים הם לא יהודיים והם צריכים גיור, הם חושבים עצמם יהודים והם מקריבים קורבנות וכו' ומזים דם והולכים עם גלימות כאלה כמו של פעם או כמו של השייחים הערביים והם מתנהגים כאילו בית המקדש קיים על הר שומרון....
* לוי   12/06/11 | 22:14
לידיעתך לוי, עד לפני 90 שנה גם אצלנו הלכו בגלימות
עד לפני 90 שנה גם אצלנו הלכו ב"גלימות". האמת שהן לבוש של בני ישראל המקוריים... זה שהפסקנו ללבוש אותן בשבת וחגים לא אומר שזה פסול.
* מאור דבח   08/01/13 | 15:14
גם הרבניים רוצים להקריב קורבן רק המדינה לא
מרשה להם להשתגע.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:36
19. כמה בורות אלוהים.. יהודי לכל דבר
כל פוסקי הדור קבעו שהם יהודים לכל דבר
* תלמיד   12/06/11 | 20:24
18. מה זה משנה מי עף ולמה?
זאת העונה הכי גרועה שהייתה בכוכב נולד התכנית הזאת כבר הכי מעוסה שיש וזאת גם העונה השלישית ברציפות שאני לא רואה כי זה משעמם כבר אני מקווה שלא תהיה עוד עונה היה מספיק עם הכוכב נולד הזה
* אני   12/06/11 | 20:22
17. שבת
היהודים הקראים אינם מדברים בכל סוגי הטלפון בשבת ואינם נוגעים או משתמשים במכשירי חשמל בשבת ישנה המון בורות וסילוף בספרות ובמידע
* איש צדק   12/06/11 | 20:13
16. ה' ישמור עלינו ...
הוא גוי לחלוטין לידיעתכם ....
adar_13   12/06/11 | 20:06
איזה בורות! ברור שהוא יהודי! יותר מכל החילונים זה בטוח.
* שי   12/06/11 | 20:23
ימעפן הוא יותר יהודי ממך!!!
יכופר מוחלט!!! אמן שלא תקום בתחיית המתים!
* אתה גויי!!   12/06/11 | 20:36
תגובה קצת...
מוגזמת
* טל   12/06/11 | 20:43
הכל בסדר אח שלו? תרגיע...
* ווא ווא    12/06/11 | 23:05
את תדאג רותם אתה תחזור ובגדול יש גלגל הצלה:))
* רונית   12/06/11 | 20:43
מה שבטוח עליך ה' לא ישמור יא גוי
הקראים יותר יהודים ממך, הם דוחים את התושבע כי בתנך כתוב לֹא תֹסִפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ | לִשְׁמֹר אֶת מִצְוֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם: בנוסף בדברים ל"א 24 נאמר "וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר | עַד תֻּמָּם: "
רחלי295   12/06/11 | 20:55
אתה פשוט טיפש מצטערת להגיד לך.
* 888   12/06/11 | 21:43
וגם כתוב ..
ועשית ככל אשר יורוך ... שזה חכמי ישראל שפסיקתם פסיקת תורה היא !!
* רובי   13/06/11 | 02:15
ממש לא. מדובר בכהנים השופטים שעל הר הבית
ואפילו אם לא היה מדובר בכהנים של בית המקדש, אין שום סיבה שדעתך נכונה יותר משלי אם אני קובע שמדובר בחכמי ישראל הקראיםם. מה לעשות שלא כל חכמי ישראל הם רבניים??!!!
* מאור דבח   07/01/13 | 15:19
ממש!!
* 888   12/06/11 | 21:41
15. בקיצור, כמו רפורמים, ממציאים את הדת שנוחה להם
* יאללה הביתה   12/06/11 | 20:05
טיפש! זו הדת הכי אמיתית שהולכת בדיוק בדיוק לפי התורה!!!
* שי   12/06/11 | 20:21
בדיוק ממש...
אז לפי דעתי לשמור את השבת הכוונה היא, לכתוב פתק שכתוב עליו שבת ולשים בכיס ולשמור עליו כל החיים, מישהו יכל להוכיח שלא? ולפני מי שהמציא את הזרם הזה היו המון חכמים שלא חשבו כמוהו והרבה אחריו והרבה יותר חכמים ממנו.
* כנס    12/06/11 | 20:31
שי, אתה גם קראי נכון?
זאת ממש לא הדרך של התורה.אפילו בגן כולם יודעים שלא הגיוני שהתורה תדרוש מאדם"עין תחת עין" ועוד כל מיני ציוויים מוזרים. בשביל להבין ת'תורה חיבים להעזר ברבנים וא"א ללכת רק לפי הפשט!!!
* אחד שמבין   12/06/11 | 21:31
אם אתה אחד שמבין אז למה אתה צנוע כל כך?
* אחד שמבין יותר   12/06/11 | 22:01
בטח שזה הגיוני
דוגמא : יש אדם עשיר שנהנה להתעלל בעבדיו , מוציא להם עינים וכו' . אם הוא רק שלם - זה לא מזיז לו כי יש לו המון כסף והוא ימשיך להתעלל בהם לעומת זאת , אם יוציאו לו עין תאמי לי שהוא לא יחזור על זה שוב .
* ..    28/05/12 | 11:54
לחלק מין התורה.. התורה היא גם בע"פ וגם בכתב
אי אפשר לחלק. אבל כל אחד והחשבונות שלו עם אלוקים מי אנחנו שנישפוט?
* כולם יהודים די לשנאה   13/06/11 | 01:09
תגובה ל15
טיפש
* ניהב   12/06/11 | 20:21
נעל
נעל
* גוג מגוג   12/06/11 | 20:29
אתה טיפש
אם הוא עושה מה שכתוב בתורה , הרי כתוב ועשית ככל אשר יורוך ואלו חכמי הגמרא והמשנה
* רון   12/06/11 | 20:39
יפה אמרת רון
* תהיה בריא וחזק   12/06/11 | 20:47
אבל בתנך כתוב
לֹא תֹסִפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ | לִשְׁמֹר אֶת מִצְוֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם: בנוסף בדברים ל"א 24 נאמר "וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר | עַד תֻּמָּם: "
רחלי295   12/06/11 | 20:54
טעות גדולה בידך
הפסוק אומר "ועשית כל אשר יורוך" ללא התוספת שלך, היא גם איננה הגיונית מפני שהגמרא והמשנה באה לאחר התורה (והרבה) ואם כך, התורה שונתה? נקודה שניה - הם לא יהודים?? אני חילוני, הם עושים יותר ממני - משמע אני בכלל לא יהודי? אם זו הגישה כלפי השונים בדרכם לראות את האלוהים, אני שמח שאני חילוני.
* איתי   12/06/11 | 21:22
מפגרים מאמינים במה שאתה מאמין, רון
התורה בכלל לא התכוונה לרבנים של המשנה והגמרא ב"ועשית ככל אשר יורוך" אלא לכהנים שעל הר הבית (המקום אשר יבחר ה') שתפקדו כמו בית משפט עליון כשבית המקדש היה קיים ובשופט שהיה פועל בשיתוף פעולה איתם, ופסקי הדין מחייבים רק את המתדיינים ורק בדור שלהם, ולא היה מדובר על נושאי הלכה. לא הסנהדרין ולא הרבנים שאחריהם הם השופטים האלו, ויוצא מזה שאף אחד לא מחוייב להקשיב לחכמי המשנה והגמרא.
* מאור דבח   07/01/13 | 15:14
ם
זה פשוט טיפשות ובורות ללהשוות את היהדות הזו לרפורמים הם יותר הדוקים מכל זרם ביהדות כולל היהדות האורטודוקסית.
* איש צדק   12/06/11 | 20:25
14. צדיק קדוש אני מכבדת אותך מאוד כל הכבוד
שאתה לא נכנע לדת שלך :-*
* gruuvzdga   12/06/11 | 19:57
נכון. כל הכבוד לרותם.האלוהים לפני התחרות
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:31
13. מדוע רותם חגג את חג השבועות ביום ראשון?
"וספרתם לכם ממחרת השבת מיום הביאכם את עומר התנופה שבע שבתות תמימות תהיינה" הקראים מתחילים את ספירת העומר ממחרת השבת של חג הפסח ולא ממחרת החג. לכן אצל הקראים חג השבועות תמיד יפול ביום ראשון. זהו החג היחיד שאין לו תאריך עברי אלא נקבע עפ"י ספירת העומר 50 יום ממחרת השבת של פסח.
* מישהי   12/06/11 | 19:52
שבועות
תשובה נכונה לחלוטין יישר כח
* איש צדק   12/06/11 | 20:21
גם את פסח הם חגגו כנראה בתאריך אחר. חשבת על זה?
* דניאל   12/06/11 | 21:16
לא, כי בניגוד לשבועות, כתוב בתורה תאריך מדייק לפסח.
* לדניאל   12/06/11 | 21:55
גם לשבועות כתוב- 7 שבועות אחרי פסח
אין פה יותר מדי משחקים. סופרים ספירת העומר- 7 שבועות (49 יום), ביום ה50- שבועות. הם לא שמים על תאריכים בכלל
roidori   13/06/11 | 23:22
אין פה משחקים. סופרים 7 שבועות מאחרי השבת
לכן זה יוצא בדיוק ביום ראשון.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:29
התאריך של פסח מדויק בתורה אבל לוח השנה הרבני
לא מדויק כמו שכתוב בתורה לכן זמני החגים שונים
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:30
12. 'רואים בנשים שוות ערך לגברים'
גם ביהדות הרגילה זה כך! פשוט לנשים ולגברים יש תפקידים שונים בעולם! ואני בת.
* עדי   12/06/11 | 19:52
הדת
הדת היא אחד מהמקומות בו האפליה בין נשים וגברים בולטת באופן מובהק. את קוראת לזה תפקידים שונים, אנשים נאורים קוראים לזה אפליה
* אלינור   12/06/11 | 20:38
חסר לך סיפורים גדולים על הנשים בתנ"ך? חצי
מההיסטוריה על נשים.. פשוטשמכבודה של אישה להיות צנועה ובגלל זה זה נראה שובניסטי... הבעלים היבדות מצווים לנהוג באישה בכבוד ומי שלא יש לו חטא גדול.. תסיקו מסקנות.. אני דתייה ולא מרגישה מופלת
* התורה מחייבת את הבעל לנהוג בכבוד באישתו   12/06/11 | 23:08
אלו שטויות במיץ
הדת שלנו שובניסטית מאוד מאוווווד. ואם תלמדי קצת גם את תווכחי לדעת זאת!
* אחת שלא קונה שטויות במיץ!   12/06/11 | 21:07
הדת מכבדת את האשה ולאשה יש תפקיד שונה
הבעיה היא של בני האדם שאוהבים לשלוט על האשה החלשה ומתחבאים אחרי הדת לכאורה.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:26
11. קוראים להם צידוקים
ובזמן המקדש הם לא היו בסטטוס של יהודים
* שלום   12/06/11 | 19:49
שלום , שלום
הם לא נקראים " צדוקים " והם תמיד היו יהודים לך תלמד היסטוריה , בור !
* חחח לא    28/05/12 | 11:43
הרבניים היו דיקטטורים וקבעו מי יהודי ומי לא
וכל מי שהתנגד והפריע להם צלבו אותו.ישתבח שמו שהיום יש את הדמוקרטיה וכל אחד יכול להביע את דעתו בלי פחד שיצלבו אותו.למשל אני.תודה לאל שהגיעו ימות המשיח
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:23
10. תכתבו גם על השומרונים גם מעיין לדעת עליהם
* עדנה   12/06/11 | 19:48
אולי גם הם יהודים גרים שגם להם כמו היהודים
יש ע"ז. כל אחד והע"ז שלו.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:19
9. לא יודעת למה, כיף לשמוע את רותם מדבר
כל כך כיף!! בוא כזה ענו וצנוע וביישן אני מתה עליו אין עלייך אתה עוד תחזור ובגדולל אוהבים אותךך. חחג שמחח
* rrt   12/06/11 | 19:47
8. איך עבר עליך החג
mirush86   12/06/11 | 19:44
7. תשובה ל1
הם אכן נקראים יהודים,אך היהדות מתנגדת אליהם, הזרמים המרכזיים ביהדות מאמינים הן בתורה שבכתב והן בתורה שבע"פ ואין להפריד בינהם!
* אחת   12/06/11 | 19:41
למה את מטעה אנשים??
היהדות איננה מתנגדת אליהם, הרב עובדיה יוסף בעצמו הכיר בכך שהם יהודים. אז לפני שאת מטעה אנשים תקראי ותשכילי!
רחלי295   12/06/11 | 19:45
בורת ועם הארץ
חחחחחחחחח ממש מצחילקולה הוא גוי לחלוטין ואל תקשקשי !!
* מישהי שיודעת יותר ממכם !!   12/06/11 | 20:08
הוא לא ולפי הדת מותר להתחתן איתם. זה אמור הכללל
* דנה   12/06/11 | 21:05
אם את מדברת ככה סימן שאת חסרת השכלה ואת הגויה היחידה פה חמודה...
* אלה   12/06/11 | 22:45
מי את שתגידי שהוא גוי חוצפנית
הוא יהודי לכל דבר !!!!! את מדברת מבורות!!!!!
* מושיקו   12/06/11 | 23:13
הכל שטויות
הם מתחתנים ברבנות כמו כולם... רק שהם צריכים לתת קצת כסף מתחת לשולחן זה הכל... מנסיון!!!!
* יהויכין   12/06/11 | 20:15
יהודי לכל דבר
אין ספק. הרב עובדיה מכיר בהם
* יהודי   12/06/11 | 20:27
גם לקראים יש תורה שבעל פה אבל לא התורה
החדשה של חז"ל.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:17
6. jחגית את שרה מהמם- את בטוח תזכי בכוכב נולד
אהבתי את הביצוע . הופעה מדהימה ומרגשת יש לך את כל הנתונים להגיע למקום ראשון בעונה . מחזיקה לך אצבעות זו העונה שלך
* אהובית   12/06/11 | 19:34
מה הקשר?!
* לכי תשתי לבה   12/06/11 | 19:51
אההה גברת "אהובית" מה יש לך מי חגית המשעממת הזאת??
יאללה חפרתם עלייה
* כש   12/06/11 | 19:58
5. מ ל ך !
שקר אחד ענק שהעיפו אותו ! זמר ענק !!
מתן66   12/06/11 | 19:34
4. התוכנית הזאת נהייתה בדיחה
* ..   12/06/11 | 19:29
3. וברוך השם שהוא עף מהנבחרת!
* ערן   12/06/11 | 19:24
היית מת להגיע לרבע שלו יא מסכן אחד...
* שונית   12/06/11 | 22:44
2. מוזר.... אבל שיהיה!!!
* ***********************************   12/06/11 | 19:24
1. הם נקראים יהודים?..
* סתם שאלה..   12/06/11 | 19:21
הם לא נקראים יהודים...
* יוסי   12/06/11 | 19:45
הם יותר יהודים ממני וממך .
* זרובבל ה   12/06/11 | 20:20
שלום לך גדי גם אני מהעדה ואני רוצה לומר לך משהו
אנחנו יהודים לכל דבר ובגלל שאנחנו מאמינים בתורה שבכתב וקוראים את האגדה של פסח במצומצם זה לא אומר שאנחנו לא יהודים ומה עם השומרונים הם יהודים ?
* גדי   12/06/11 | 19:54
לא קשור למה שאתם עושים,אתם טועים ואת זה אמרו גדולי עולם לא אני,אין תורה בכתב בלי בעל פה וכן ההפך
* יוסי   12/06/11 | 20:19
גם לקראים יש תורה שבעל פה וכי איך הם יודעים
להכין תפילין ?
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:05
אתם יהודים גם הנוצרים מאמינים בתורה שכתוב אז מה אחד מהדברים שמבדיל יהודים מהנוצרים זה התורה שבעל פה
* מישהו    12/06/11 | 20:26
לא
לא
* אחת    12/06/11 | 20:08
אנחנו יותר יהודים ממך ומכל הרבניים שלך!!!
מה אתה מדבר אתם כופרים בתורה עצמה לובשים בגד שעטנז.... עושים גוי שבת שזה כפירה גדולה כי בתורה רשום שגם הגוי צריך לנוח!!!! ועוד הרבה... ואז לפני שאתה מדבר תלמד את התורה יחמרמיר גדול!!!
* ליוסי   12/06/11 | 21:05
חמרמיר? חחחחחחחחחחחחחחח
* חמודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד   12/06/11 | 23:09
אז פשוט החלטתם לשכוח שקיים כזה דבר שנקרא תורה שבעל פה!?
כי הקראים הומצאו קצת הרבה אחרי שקיבלנו את התורה שבע"פ.. אז קצת בעייתי לכפור בה! תגיד לי איך אתה יודע לקיים יותר מחצי מהצוות בלי תורה שבע"פ!?!? יש כל כך הרבה מצוות שלא יגוע איך לקיים אותם!! אז איך לעזאזל אתם מקיימים אותם?!!? על סמך מה?!
* עמית   13/06/11 | 11:08
בטח שכן.
זו "עדה" לא דת. אני מכירה הרבה כאלה והם מקסימים ויש הרבה מה ללמוד מהם.
* אדווה   12/06/11 | 23:28
הם גרועיים יותר מהרפורמים ה ישמור
מה יש ללמוד מהם את הדת המסולפת???
* רומי   13/06/11 | 09:40
לרומי שצריך ללמוד הרבה
הקראים היחידים שעושים מה שכתוב בתורה ללא סילופה .עניין החגים, הרבנים שלכם קובעים את החגים ,מתי שנוח להם ולא לפי ראיית הירח . הם קבעו שלא עושים את יום כיפור לא ביום א' ג' ויום שישי . למרות שנאמר בתורה "אלה הם מועדי השם אשר תקראו אותם במועדם "( הכוונה בזמן הנכון מתי שיפול ולא מתי שלי נוח וכן בפסח אתם לא תחגגו בימים ב' ד' ויום שישי מדוע ? הרבנים שלכם מודעים לכך ויודעים שהם לא עושים נכון כפי שכתוב בתורה . ראש השנה אתם עושים יומיים מדוע ? כתוב במפורש יום תרועה מקרא קודש . אתם עושים ראש חודש לא כשהירח נולד ועושים שני ימים . המילה ראש =אחד ולא שניים בנוסף עניין טומאה וטהרה כפי שהתורה ציוותה עלינו אינכם עושים כך מי שנגע במת טמא שבעה ימים ואינו יכול ללכת לבית הכנסת ומה אצלכם אתם נכנסים טמאים לבית הכנסת ובנוסף איסור חמור לאישה נידה אסור להכנס והרבנים שלכם מתירים זאת אז לא כדאי לך להתוכח בדוק חקור לפני שאתה מגנה את העדה הקדושה הזו והטהורה שתמשיך בע"ה לשמור על היחודיות ולא להכנע ללחצים . אמן כן יהי רצון מה שעשו לרותם כהן זו עוולה ובושה לגזענות . איך מדיחים אותו כשהוא לא מופיע ועושה את החג כמו שכתוב בתורה הכל היה מתוכנן מראש בהתחלה התלהבו ממנו בצורה בלתי רגילה , מרגול עמדה ומחאה כפיים וכולם התלהבו . למה הכל השתנה בסוף ? רותם אתה מצויין והכל ידוע מראש הכל מכור כולם צבועים השם יהייה איתך ותמשיך להאמין ולקוות ואל תנטוש את עדתך למרות התהילה הם מנסים להכחיד אותנו ולא ניתן להם ישר כח והשם יצליח את דרכך ולא יתן לזוממים להפילך בהצלחה בגלגל ההצלה בשם השם נעשה ונצליח
* קראית אדוקה    17/06/11 | 17:07
אז למה אתם עושים את החגים פעמיים ולפעמים שלוש
לפי דברך ראש השנה הוא אחד גם החגים הם יום אחד פסח כיפור ואתם עושים יומיים ולפעמים שלוש אני מצפה לתשובה
* משה   24/10/11 | 06:12
לא כולנו משתמשים באותו לוח שנה.
אנחנו נחלקים איך ליישם את הפרשנות שלנו לפסוק "אלו מועדי ה' אשר תקראו אתם במועדם", אז יש אצלנו לפחות 3 לוחות שנה כי העדה מפולגת בנושא איזה לוח הוא הנכון. מה לעשות, כשיבוא המשיח הכל יבוא על מקומו בשלום ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב.
* מאור דבח   07/01/13 | 14:45
לא מובן. הרי ראית החטדש ברורה וגם התאריכים בתורה
ברורים אז איך חוגגים ? אולי כמו הרבנים איך שמתחשק להם?
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:10
עניין הטומאה והטהרה קשורה לבית המקדש
שאינו ולא לבית כנסת לכן זה כבר בטל.בית כנסת זה כמו סוכה שאפשר להכנס כמעט רגיל עם קצת כבוד למקום בלי הרבה דיבורים.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:12
כן.יהודים קראים.
* יפה יוסף   31/05/17 | 22:13