הורים
תגובות (252 תגובות ב-74 דיונים)
74.
זה אנוכי להביא ילדים לעולם כה מתועש אכזרי וצפוף, מחירי הדירות רק עולים ואי אפשר לסגור את החודש ממשכורת ממוצעת (בטח שלא לקנות דירה).
* אנוכיות   28/06/20 | 23:16
73. מצטערת שהבאתי ילדה
אני אמא ואני מצטערת על הרגע שהבאתי ילדה לעולם, אין לי תמיכה לא מאמא שלי ולא מבעלי. אמא שלי כל הזמן צועקת עלי ובעלי מצדיק אותה. אני רוצה לותר על הילדה שלי. העניין הוא שהכל כרוך בכסף. נשארתי עם אמא שאנ לא סובלת, עם בעל סמרטוט ועם ילדה שאין לי כוח לגדל. מה עושים במצב כזה?
* אמא   21/08/18 | 19:09
את אישה אמיצה, העזת לכתוב מה שהרבה מרגישות. קודם כל, בעלך סמרטוט כי בחרת אותו עבור הבאת צאצא ולא מתוך מחשבה רציונלית האם הוא נועד להיות הגבר של חייך. דבר שני, ופה גולת הכותרת, את יכולה לבקש מהרווחה למסור את הילדה למשפחת אומנה. תאמיני לי יש הרבה אנשים שמשתוקקים לילדים, גם לילדה מגיע אמא שבאמת רוצה אותה.
* יש הרבה כמוך   28/06/20 | 23:15
72. אצלי זה רציונלי בלבד
אני מאוד אוהבת ילדים, אוהבת לטפל... אבל זה נראה לי אגואיסטי לגמרי להביא ילדים לעולם כל כך אכזרי שגם ככה יש בו יותר מדי אנשים. כשאני שואלת אנשים למה הם רוצים ילדים התשובות שלהם נראות לי מאוד מרוכזות בעצמם ולא מחוברות למציאות.
* אימהית   27/08/15 | 05:00
זכותן להיות מרוכזות בעצמן
ולך אין זכות לשפוט
* אנונימית   21/08/18 | 19:19
71. סליחה,טעות.הכוונה היתה שתראו את תגובה 64.צדק ככ.
* קולע לאמת תחלס..   17/03/15 | 14:58
70. מומלץ לקרוא את 65.קלע לאמת..תחלס..
* .   17/03/15 | 14:57
69. מי שאין לה יצר אימהי שלא תביא חבל על הילדים
* חנה   19/01/11 | 09:16
אה, באמת?.....
* איזו תובנה......   19/01/11 | 13:46
אי אפשר לדעת
את זה מראש
* אנונימית   21/08/18 | 19:17
68. ראיתי אותך היום בתכנית
את מצוינת
* שי   18/01/11 | 13:02
67. כמו שהפגמים הגופנים מרובים כך גם הפגמים הנפשים
ואיבוד הדחף להקים דור חדש הוא אחד מהם ! אל תנסו לשפוט אותם או להטיף להם מוסר זה יהיה בדיוק כמו נסיון שהטיף מוסר לעיוור ולהאשימם אותו שהוא בחר לא לראות או בכך שהוא אגואיסט ועל זה איננו ער לסביבה.. במילים פשוטות יותר ישנם מחלות שאנו רואים וכאלו שלא..
* דן   11/01/11 | 23:31
פגם נפשי חמור - בורות ושנאת אחר
ישנן מחלות רבות ידועות ואחת מהן - אטימות מוח שגורמת לקבעון מחשבתי ולשנאת אחר.
* נילי   12/01/11 | 16:31
מה את רוצה ממנו הבן אדם צודק ב100 אחוז !!!
אין דרך אחרת להסביר את החשיבה הזאת .
* עדי   13/01/11 | 00:26
66. אלהורות
קראתי את משפטי הפתיחה של כול פסקה, שמחתי על כך שמדובר בהחלטה מודעת של כול אחת מהבנות, עצוב היה לי להרגיש את הצעקה החרישית של כול אחת מהן, יש משהו קר באיך שהן מציגות את הדברים, משהו טכני ברמה כזו שגם אם הלבביות בצורתה הבוטה ביותר הייתה מתנגשת בהן חזיתית, עדיין הו לא היו שמות לב לכך..חום אנושי כתכונה מזרז כול כך הרבה תהליכים בתוכנו ולעומתו קור סוגר אותם הרמטית.
* אבי   11/01/11 | 23:21
אז אולי תתני להן חום
במקום לשפוט. עצוב לך?? השארת הודעה וברחת. גם לך לא חסר, מה שעשית זו חוסר איכפתיות
* אנונימית   21/08/18 | 19:26
65. איכס...
פשוט דוחה שאנשים מתעסקים בנושא כזה מעורר חלחלה... "להביא ילדים זה לא משתלם"?! זה כמו לומר "לא משתלם לי לנשום, זה מבזבז קלוריות!
* אמיר   11/01/11 | 23:16
כשאין לאנשים
כסף זה גם לא משתלם כלכלית. ילד לא גדל באוויר, הוא צריך אוכל ושתיה ןאת זה משיגים באמצעות כסף. ככל שתעשה יותר ילדים תצטרך יותר כסף לכלכל אותם
* אנונימית   21/08/18 | 19:29
64. כשחושבים באמת.ולא עושים ילדים מתוך הרגל..
מגיעים ל2 מסקנות: 1למה לעזאזל לקחת עליי יצור שיגביל את החופש שלי.שרק מוציאים עליו כסף ואנרגיה ובסוף ירק עליי בגיל ההתבגרות. 2ללדת זה לא צחוק.זו אחריות על עתיד היצור הקטן.את/ה צריכים להיות שקולים,בעלי שליטה עצמית,דוגמה וללמוד הרבההה על ויסות נכון של סמכות,אהבה ו"סחבקיות" אז באמת.מי שמביא ילדים שיקח לתשומת ליבו.זה לא פסול לא להביא ילדים.זה דווקא רעיון הגיוני מאד.
* מריה הקדושה(והחכמה)   11/01/11 | 22:52
63. זה ראוי להערצה והערכה ש..
שנשים יכולות ועושות מה שהן רוצות. אני אישית אוהבת ילדים ולא יכולה לדמיין את חיי בלי בתי המתוקה, אבל אין ספק שלהיות הורים זו אחריות ותפקיד לכל החיים שלא מתאים לכל אחד ולא כל אחד רוצה. במציאות של היום לא חסרים ילדים ואוכלוסייה, ובעיקר לא חסרים הורים גרועים שמביאים ילדים ללא הבחנה וללא יכולת נאותה לגדלם (כלכלית, נפשית, מנטלית ). לא חסרים הורים שהיה עדיף היה שלא היו מביאים ילדים... מזל שבעולם המערבי אישה לא צריכה להיות אמא כדי לממש את עצמה, וטוב שכך. מי אמר שכולנו צריכים להיות זהים ברצונות שלנו ובחיים שאנו בוחרים לעצמנו...?!
* יפית   11/01/11 | 21:13
את כל כך צודקת! גרמת לי לחייך! (:
גרמת לי לחייך כי דעתך משכילה, בוגרת וכל כך נכונה! הלוואי שתגובתך תשפוך אור על התגובות החשוכות והמקובעות של חלק מהמגיבים כאן...במשפט "אישה לא צריכה להיות אמא כדי לממש את עצמה" את מסכמת כאן את הכול...הוצאת לי את המילים מהפה! D:
* מסכימה בהחלט! (:   11/01/11 | 23:47
כל הכבוד על התגובה,כל כך נכון וכולן לקרוא
* מישהי   12/01/11 | 10:21
גם אני מסכימה.
עד שילדתי, היה לי ברור, כל חיי, שאני רוצה להיות אימא. לא היה ספק בכלל. כשהשנים חלפו ולא התחתנתי, (לא הצלחתי לפתח אף מערכת יחסים מתאימה / לא מצאתי את בן הזוג המתאים), קיבלתי החלטה ועשיתי ילד לבד. עכשיו, כשהרעב לילד נרגע, ואני כבר "כמה שנים" בעניין הזה, הבנתי - זה לא היה הכרחי! אני מבינה כמה קשה לגדל ילד (במיוחד כאימא יחידנית), כמה כוחות/אנרגיות/זמן/כסף/הכל זה גוזל. מי שיש לו חיים מספיק מלאים מבחינה רוחנית/חברתית/אינטלקטואלית ולא בא לו ילד - בהחלט יכול לוותר על התענוג. ילד נראה לי כמו אלטרנטיבה לחוסרים: אם העבודה לא מי יודע מה מרתקת, אם חיי האהבה יבשים, אם חיי החברה משעממים - עושים ילד ואז יש במה להשקיע יצירתיות, אהבה, כוח וזמן.
* אימא מסורה.   15/01/11 | 18:11
62. תגובה לנושא
אני חושבת שאחת הסיבות היפות להביא ילדים זה הצורך להרגיש אמא.לתת.להעניק.וזה הדבר היפה
* אורית אטלן   11/01/11 | 12:26
61. צריך לראות כמה אנשים שלא יכולים מחכים
לילדים משלהם...ועושים הכל בשביל זה...
*  זכות או לא זכות   11/01/11 | 11:48
צריך לראות גם אנשים
שיש להם ילדים, אם מרצון ואם לא מרצון, ואת התייחסותם לילדים (התעללות, הזנחה, נטישה) ומשום מה הכנות הזאת של הנשים הללו היא ראויה להערצה
* מיטל   11/01/11 | 12:43
מה זה שייך?
* יש רעבים באפריקה - אז אני צריכה לזלול למוות?   15/01/11 | 18:12
60. מתערב שכל אחת מהן מגדלות...
כלב. אז יש להם יצר של נתינה רק המירו ילד בכלב.
* חכם מאוד   11/01/11 | 10:53
ולמה לא?
אם זה גורם להן להרגיש טוב, גם הן בנות אדם, לא רק אתה
* אנונימית   21/08/18 | 19:31
59. אדם באמונתו יחיה! אני רק יכולה להמליץ לממש את המתנה היפה ביותר שהעולם הזה נתן לכן
הבחירה כמובן שלכן. גם אני לא רציתי ילדים עד שנולד לי אחיין ראשון. לפני שנולדו ילדי חייתי חיים מלאים ועשירים. נהנתי מאוד מהחופש והעצמאות. עדיין, כשנולדה ביתי הראשונה הבנתי ששום חוויה שעברתי עד אותו היום לא יכולה להשתוות לחוויה הזו. כן, עשיתי קריירה בחברת היי-טק, נתתי את הנשמה לחברה. אבל גם אתן תבינו - הקריירה לא מספקת לאורך זמן! ידעתי שברגע שיהיו פיטורים, אף אחד לא יזכור שנתתי את הנשמה. אין שום דרך להסביר את האושר שבגידול ילדייך - אפשר רק להמליץ.
* שיר   11/01/11 | 10:52
עוד פעם מתי תבינו כבר?
אין פסוק כזה אדם באמונתו יחיה... חוזרים כמה שנים אחורה ללימודי התנ"ך בבית הספר פותחים בספר חבקוק (כן יש ספר כזה) בסוף תרי עשר ומגלים את הפסוק הבא: "וצדיק באמונתו יחיה"... טקבקו בחזרה אם בדקתם את זה...!
* אשקלוני   11/01/11 | 12:29
לא שאלו מה דעתך. כשישאלו - תענה
* אני   12/07/21 | 23:34
58. מה אתם רוצים מהן??
* הן פוגעות במישהו?   11/01/11 | 10:09
57. איזה מזל שהגנים שלהן יעלמו.
* דוד   11/01/11 | 10:07
זה גבול ההבנה שלך -
בכל אופן מאחל לך אלף ילדים שיוציאו לך את המיץ וכשלא ישאר לך מיץ גם אתה תעלם עם קצת יותר סבל
* עידו   11/01/11 | 11:20
אני מעדיפה שיעלמו הגנים של הפרזיטים....
שיולדים 15 ילדים כשאין להם שקל על התחת, ואין להם חצי מושג ירוק איך הם הולכים להאכיל את הילדים שלהם עוד חודש, חודשיים, שנה. אני מעדיפה אנשים אינטיליגנטיים, שאשכרה *חושבים* (מין קונספט כזה, אם אתה מכיר) אם הם מעוניינים להביא ילדים לעולם ומסוגלים להעניק מעצמם בצורה אינסופית עבורם במקום אנשים שיולדים כדי לסמן על זה "וי".
* אלה   11/01/11 | 12:59
כל הכבוד,אלה(:
* מסכימה איתך   11/01/11 | 22:25
אין קשר לגנים
* אנונימית   21/08/18 | 19:33
56. לפי התגובות החשוכות של כולן פה --
זה כאילו לא טרחתן לקרוא את כל הכתבה אלא הגבתן רק לכותרת. תבינו שיש אנשים שאולי חושבים אחרת ומותר להם, ולא לכולן יש את "הדחף ההישרדותי" להוליד ילדים, ומותר לא לחשוב שילדים הם התגלמות האושר העילאי. יש להם/להן עוד תוכן בחיים חוץ מילדים והם לא כמהים לזה כמוכן. כן - אפשר לקבל גם דעה שונה משלכן..
* מירה   11/01/11 | 10:05
55. והאם אנחנו ההורים לא אגואיסטים ?
כביכול אלטרואיסטים, מתרבים למען המדינה וסיפוק הסובבים אותנו אבל בפועל יש לנו ציפיות ברורות מהעובר הקטן עוד הרבה לפני שהוא מגיח לאויר העולם. אנחנו מצפים ממנו שיראה כפי שאנו רוצים, יתנהג כמו שאנו רוצים, ישיג בחייו את מה שאנחנו לא הצלחנו לממש ובסוף הוא צריך גם לטפל בנו בזקנתנו. אני בכלל לא משוכנעת שהכותבת פה אגואיסטית אלא חיה את חייה באושר (מה שאנחנו ההורים הצבועים מתקשים להודות שחיים עם ילדים הם הרבה יותר קשים אפילו כשהילדים "מושלמים")... יש לי שתי בנות קטנות, מדהימות באמת!!! אבל, לא אשקר יש רגעים קטנים שאני שואלת את עצמי מה עשיתי... כיוון שמימלא אין להחזיר את הגלגל אחורה אני פשוט עושה את המיטב וניהנת מהן... המחיר לילד הוא עצוםםםםםםםםםםםםםם, קשה בכלל להתחיל ולתאר מאיפה זה מתחיל וזה פשוט לא נגמר. אני למשל טיפוס של שחור ולבן ובחרתי לתת את כולי וזה גובה מחיר. אני לא מאמינה באמא שעושה קריירה על נפשם של הקטנים...למרות שהיתה לי קריירה יפה, השכלה גבוהה (תואר שני) כשכביכול הכל הושלך בהינף יד עם בואן של הקטנות לחיי..הכאב של האובדן מגיח מידי פעם... אז לא בטוחה שעשית טעות , הכל כנראה גם אצלך שחור ולבן ואת לא רוצה לאבד את כל הטוב שיש היום ואפשר בהחלט להבין. אגב, אל תאמיני להבטחות של הסובבים הקרובים שאם תביאי תינוק יעזרו לך בכל דבר.. ברגע האמת כולםםםם נעלמים ואת נשארת עם הקושי לבד...(אל תסמכי עם הבעל, הגברים תמיד נעלמים לעולם הקריירסטי שלהם וחייהם רק משתדרגים...מאחלת לך אושר ושמחה.
* תגובות צבועות   11/01/11 | 09:27
הורים אגואיסטים
בהחלט יתכן. אבל זו בחירה של ההורים. יש לי ארבעה ילדים ואני ואשתי נותנים להם כל מה שאנחנו יכולים תוך הקפדה על טובת הילדים מבלי לערבב אינטרסים שלנו. זו סוג של מלחמה שעצמתה תלויה ברמת האנוכיות של ההורים. צריך הרבה יושר ואמת כדי לנצח במלחמה זו כי אנחנו בטבענו אנוכיים...
* חכם מאוד   11/01/11 | 10:59
54. החליטה על זה מגיל חמש?
אולי זה סימן שהיא לא התבגרה מאז גיל 5...
* ...   11/01/11 | 08:45
היא ידעה מראש מה היא רוצה
וחשוב לדעת את זה כמה שיותר מוקדם. מקוווה שגם אתה תדע מראש מה לעשות בבוא העת
* אנונימית   21/08/18 | 19:37
53. הכל בא מאגואיסטיות, הם לא רוצים לתת מעצמם לילדים, לבעל
לעם ולמדינה, בהכרח רובם החוסר רצון להביא ילדים נובע מהפחד שהם יצטרכו לתת מעצמם, וזה לא מתאים להם!
* אלי   11/01/11 | 08:39
נו אז מה?
למה זה מפריע לך?
* אנונימית   21/08/18 | 19:38
הפוך גוטה הפוך
מי שמחליט להביא ילדים הוא בעצם מרחיב ומעצים את האגו שלו. "הילדים שלי" זו היא אמירה שרק מבטאת הרחבה של האגואיזם. בכל הקשור לילדים, נתינה אמיתית ונקייה מאגואיזם קוראת רק באימוץ.
* שלום   07/12/18 | 18:50
52. ילדים יש להביא אם רוצים ויכולים לדאוג ולכלכל אותם.
יש מספיק בני אדם שהובאו לעולם מכל הסיבות הלא נכונות וחוו ילדות עשוקה נפשית או פיזית בעקבות הורים נכים נפשית לדוגמא. מי שלא מרגיש שהוא רוצה להביא ילד לעולם זאת זכותו המלאה. בתור אמא לילדה בת שנה וחצי, אני יכולה להעיד שעבורי זה האושר בהתגלמותו ושאני כבר חפצה להביא עוד אחת\ד-אבל מאחר ואני מודעת להקרבה שזה דורש-רק כשרוצים ומוכנים באמת לילד יש לעשותו...לא דקה לפני.
* וכל מי שלא בעיניין זכותו...   11/01/11 | 07:24
51. ההפסד כולו שלך
האים יש דבר יותר יפה מלהביא ילד לעולם האים את נורמלית
* שושי   11/01/11 | 07:16
את בדיוק הדוגמה ללחץ של החברה!
כן - מבחינת הנשים האלה יש דבר יותר יפה - וזה החיים ה"רגילים" שלהן ללא ילדים, וזה לא הפסד מבחינתן. אני לא אחת מהנשים הללו אבל אני יכולה להבין שלא כולן כמהות לילד ויש נשים שנהנות מהחיים שלהן גם בלי ילדים ובלי לסגוד ל"פלא הבריאה".. באותה מידה הן יכולות להגיד לך "את לא נורמלית שאת בוחרת להשתעבד לתינוק ולגידול שלו כל החיים". אז מה כאן הנורמלי? :)
* אן   11/01/11 | 10:00
50. הדור הצעיר לא יעשה בשבילכם בזיקנתכם את מה שאנחנו
* עשינו להורינו..אין מצב הם איגואיסטים נכים רגשית   11/01/11 | 06:01
ולמה את חושבת
שהם צריכים לעשות משהו בשביל הדור המבוגר? הם לא אמורים לגדל אותך
* אנונימית   21/08/18 | 19:59
49. אם ההורים של כלכן היו מחליטות שלא להביא ילדים
אתם לא הייתם קיימים!! ילדים- זה אושר!! זה שמחה!!- מי שלא רוצה בהם- עצוב לי על מי שהיה יוצא ממנו,,ואיננו,,,מקווה שיום אחד תיתפסו את עצמכם!!חבל!
* יופי   11/01/11 | 04:19
אם לא היינו קיימות
אז לא היית מצטערת על מי שאמור לצאת מאיתנו
* אנונימית   21/08/18 | 20:04
48. קשה לי להאמין
שילדים בני 5 ו-6 חושבים על להביא ילדים לעולם ומחליטים כבר אז. בנוסף: מישהי ציינה כטענה שכמו שהיא יודעת שלהישרדות היא צריכה אוכל ושתיה. כחלק מהישרדות - מתרבים. לכל מי שכתבה למה היא לא רוצה ילדים: לי באופן אישי לא מזיז ולא מעניין אותי החיים הפרטיים של אחרים - אבל אל תתרצו את זה כ"החברה לא מבינה את השונה" - כי אין סיבה שדבר טבעי ובסיס כמו התרבות (שהוא יצר הקשור להישרדות הגזע האנושי) יעלם, ועם הוא נעלם הבעיה אצלכם ולא אצל החברה - צר לי.
* אז זהו שלא   11/01/11 | 03:05
זה נכון
שהמקור הוא באדם ולא בחברה אבל כשאדם בוחר האם להביא ילד או לא, השיקול של הכחדות הגזע האנושי לא ממש מעניין אותו. החלטה מתקבלת על סמך מניעים אישים בלבד.
* אנונימית   21/08/18 | 20:19
47. לפי הטבע נשים רוצות להיות "אמא" זה נובע רק מפחד... פחדנית !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* משה    11/01/11 | 02:28
כנראה שלעולם לא
תדע כי אתה לא אשה
* אנונימית   21/08/18 | 20:21
46. העולם מפוצץ באנשים אפורים ומשעממים
גם אני לא רוצה להביא ילדים, אולי בגיל 40 אביא אחד וגם זה לא בטוח. מה שבטוח שהעולם מפוצץ באנשים אפורים, כבשים מטומטמות מתוך עדר, שלא מסוגלים לחשוב מעבר לקופסא , מתרבים כמו שפנים ומביאים לעולם עוד אנשים אפורים ומשעממים כמותם. מלא נשים א-מיניות ומשעממות, שלא טורחות לפתח את עצמן, לקרוא, לחוות את העולם, להיות נגד הזרם, במקום זה הדבר היחיד שנשאר להן לעשות זה להביא ילדים ולהפוך להיות עוד יותר א-מיניות ועוד יותר משעממות. תודה לאל, אני חופשיה
* אישה מיוחדת   11/01/11 | 01:29
מזדהה איתך
* חופשי ומאושר   11/01/11 | 10:07
צודקת
* אנה   11/01/11 | 10:22
מזדהה מאוד
בכל מילה
* נאס   11/01/11 | 12:09
את לא כזאת 'מיוחדת'. את פשוט מיזנטרופית
שונאת אדם בכלל, ונשים בפרט. משמח אותי שלא יהיה לך דור המשך.
* יעל   11/01/11 | 16:56
נשים שילדו אינן מיניות? אנשים אפורים? רחמים על נפשך הפגועה
* נשמעת כמו חולת רוח   15/01/11 | 17:31
את אכן מיוחדת ! מזדהה ומסכים
בן 40 ואין בי את הצורך הזה !
* אייל   26/05/11 | 01:25
45. נשים אלהוריות כנסנה
אני ממש יכלה להבין כל אחת שנרתעת מללדת ולגדל ילדים. זה אכן מפחיד. זה ויתור על החיים האישיים, זה ויתור על הרצונות, זה ויתור על שעות שינה וזמן איכות, זה ויתור על חיי רווחה כלכלית לעצמכן, אבל: נכון, זה כמה שנים לא קלות, אבל זה השקעה לכל החיים! זו ההשקעה המניבה את התשואה הכי מובטחת לזמן, לכח ולכסף שמשקיעים בה. יותר מקרירה, מעמד או חשבון תפוח. עכשיו טוב לכן, תחשובנה על החלק השני של החיים שלכן מגיל 50 ואילך...
* אמא לשתי בנות   11/01/11 | 01:02
איזה תשואה זה מניב? זה בטוח שהם יהיו לצידי לעת זקנתי?
* רווקה בלי   17/02/11 | 18:49
תשואה ? מגוחכת ההשוואה שלך
שאת רואה בילדיך עוד אפיק השקעה בבורסה. זה אגואיזם - לא מה שאנחנו טוענים !
* נועם   26/05/11 | 01:26
מרחמת על הילדים שלך
* אימהית   27/08/15 | 05:03
44. זכותכן לא לרצות ילדים. כל אחד הישר בעיניו יעשה.
עולם חופשי.תמיד יהיו כאלה שלא יסכימו עם זה כמו שתמיד יהיו כאלה שלא יסכימו עם הבאת 12 ילדים לעולם, על כל המשתמע מכך. מסקנה - כל אחד ואחת יעשו כטוב בעיניהם.
* קרן.   11/01/11 | 00:59
43. ההפסד כוווולו שלכן!!!
* אין כמו ילדים!!   11/01/11 | 00:39
הרווח כוווולו שלכן!!!
* לא צריך ילדים!!!   11/01/11 | 10:23
42. זה נושא חשוב
למה בחברה הישראלית אישה נמדדת לפי היותה אימא? אישה שבוחרת לא להיות אימא ישר נכנסת לקטגוריה של "לא יוצלחית", למה? מה היא עשתה לכם רע!? תראו מה קורה באירופה! הנשים המצליחות ביותר ויתרו על אימהות ואותן לא שופטים! החברה הישראלית היא כל כך פרמיטיבית והדברי שנאה שנכתבו כאן כלפי נשים שעשו את הבחירה שלהן מקוממים כל כך!
* כל אישה צריכה לבחור את גורלה.   11/01/11 | 00:32
"פרימיטיבית" - כ"כ מדוייק וממצה!
* אן   11/01/11 | 10:23
אותיות ותחשבו על זה..
פרמיטיב= פרי מטיב מודרני= מורדני..
* חגית   11/01/11 | 20:30
41. לגבי לוותר על ילדים אני שמח מכמה סיבות !
קודם כל אני שמח שיש אנשים שאומרים ששזה בסדר וכל זה כי עדיף מישהוא שלא חושב שיהיה הורה טוב וזה יהיה כבד עליו . עדיף שלא יביא ילדים הכי מפחיד זה להיות הורה מבלי שיהיה מה לתת לילד שלך..... ולדעתי הכתבה לא מעודדת כל כך ....
* Logih   11/01/11 | 00:11
40. עד לפני שנה חשבתי אחרת
ופתאום דברים נראים שונה. הזמן עושה את שלו. רציתי עשרה ילדים!! רציתי חמישה!! רציתי המון. כבר לא בא לי. זה נראה לי אגואיסטי להביא ילד בכל מחיר. אני צריכה את הבסיס, שיהיה לי מה לתת לו. שיהיה לו טוב בעולם. עם כל הקושי. אולי כדאי לאמץ מישהו שכבר כאן וחסר לו. למה כולם חייבים להיות הורים. אני לא יודעת. אני תוהה, לא בלב שלם כותבת. זה אושר, זה הדבר הכי מדהים. אבל זה מפחיד ומסוכן. מי החליט שזאת חובה. מי החליט שכך צריך לחיות. מי יודע מה אחשוב מחר. אבל אין תשובה אחת. זה מורכב. לא פשוט בכלל. אורנה. פעם חשבתי שאת מחורפנת. עכשיו אני מבינה. זה מפחיד לקבל החלטה כזאת ולהצהיר עליה. אבל מפחיד גם לשלוט בחיים של יצור חי אחר, להחליט בשבילו שיבוא לעולם, להחליט בשבילו איך הוא יחיה.
* בת30   11/01/11 | 00:04
39. אני מאוד שמחה על הכתבה הזו.
דבר ראשון, כדי להרגיש לא לבד. לראות שיש עוד אנשים ובעיקר נשים כאלה בארץ. זה גם מאוד יעזור מול הלחץ המשפחתי והסביבתי שיגידו לי "את לא נורמלית" - ואני אוכל ע"י כתבה זו להראות שיש עוד הרבה "לא נורמליים". תודה לכם.
* ציפור חופשיה   10/01/11 | 23:44
יישר כח
* שי   11/01/11 | 10:10
כנסי בבקשה..
ראיתי תוכנית בערוץ 8 על אנשים שחשבו שהם לא נורמלי כי הם מרגישים שמפריעה להם רגל או יד (שלהם),ורוצים לכרות.אז בדיוק מה שהם מראו זה שאיזה מזל שיש עוד כמוני חשבתי שזה לא נורמלי.......חוסר איזון במח
* ....   11/01/11 | 14:45
מפחיד שיש אנשים כמוך
* שמסתובבים חופשי   11/01/11 | 16:08
38. בטח פולניות!
* דור   10/01/11 | 23:40
כל הכבוד קלעת בול!!!!!!!!!!!!!!
* נכון   11/01/11 | 14:43
37. לא כל פעם שדופקים בדלת הדלת נפתחת...טיפשיות יש נשים שרוצות ואין להם ואם יש לכן אפשרות אל תהססו תעשו טוב לעולם ותשמחו שקיבלתם זכות להביא לעולם נשמה....כנסו דחוף!!!!
הלם הלם הלם מה קורה לעולם אחד רוצה להיות עשיר השני פשטות אחד רוצה רכב השני בריאות אחת בוכה ומתאכזבת מכל הפרייה שלא מצליחה אחת מבקשת לא ללדת איזה עולם הפוך ריבונו של עולם
* הריונית   10/01/11 | 22:44
את מעופפת....
* אבל לידה קלה   11/01/11 | 10:11
????
* לא הבנתי מילה מה זה? חמשיר?   18/01/11 | 17:22
חחחח ...חחחח.. קרעת אותי מצחוק. חמשיר.
* אחת   17/02/11 | 19:05
נו... אז מה
אם יש נשים שאין להן? מדובר בבחירה אישית שכל אשה עושה עם עצמה בלי קשר לנשים אחרות
* אנונימית   21/08/18 | 20:28
36. ירדתם מהפסים!ואני שאין לי ילדים לא צריכה לתת הסבר לאף אחד מה טוב לי ומה אני יעשה בחיים שלי!
ואלו שלא מסוגלים לקבל את ההחלטה שלי/שלנו אלו האנשים שאם הילדים שלהם יהיו "שונים" מהרוב בחברה כגון:הומוסקסואלים/לסביות וכו, הם הם יהיו ההורים שינדו את ילדיהם ועולמם יחרב עליהם כי הם לא יודעים לקבל את השונה ולקבל דעה ורצון של האחר. ובאמת לפעמים אני מאחלת לאנשים כאלה ילד כזה (שזה לא דבר רע)רק כדי שילמדו איזשהו שיעור בחיים.
CICI   10/01/11 | 22:36
צודקת 100%
* אן   11/01/11 | 10:05
35. למה אי אפשר לכבד?
בס"ד זה רצונן. אף אחת מהן לא באה לשכנע אתכן לא להביא ילדים. אני באופן אישי רוצה הרבה ילדים ומרגישה שזה הייעוד שלי- להיות אמא. ולעומת זה יש נשים שלא מרגישות כך. מתי נלמד להקשיב ולכבד ולהפסיק להתלהם? ויש פה גם עניין של הרגשה ועם רגשות אי אפשר להתווכח.
* אני ואני    10/01/11 | 22:20
אהבתי את תגובתך. כל הכבוד!
* דקלה   11/01/11 | 01:01
תגובה מצוינת !!
זה עניין של בחירה ועל כולם לכבד את רצון האחר. מה עדיף הורים שסולדים מהילדים שלהם כי הם הביאו אותם מתןוך לחץ חברתי/תרבותי?!
* אישה   11/01/11 | 13:59
34. איזה דעות...
מה איכפת לכל המגיבים פה? גם אם 1000 או 10000 איש יחליטו שלא מביאים לעולם ילדים המין האנושי לא יכחד!! למה להביא ילד אומלל ולא רצוי לעולם? לתסכל את האמא וגם את הילד בגלל הנורמה?!?!? עדיף שמי שרוצה תביא, תפנק תאהב,תשקיע,ותטפח ילד שהוא נשמה רכה ולא אישה שתביא רק בגלל לחץ חברתי ובסוף תתעלל בילד כי הוא לא מסתדר לה עם החיים שלה...
* חגית   10/01/11 | 21:42
33. אני כבר מתה לילדים! בע"ה! ♥
* בת 18   10/01/11 | 20:47
32. מס'16 כל הכבוד
* חגית,   10/01/11 | 20:06
31. סה"כ, גם מגיע לכן שלא יהיו לכן ילדים
יש נשים שגם את הזכות להביא ילדים אין להן, הן צריכות להסתנג'ר בין רשויות וסרטים בשביל שיהיה להן ילד מאומץ ומסכן, ואתן פשוט בשיא החוצפה גם את היכולת להביא ילדים ,משהו שבשביל נשים לפעמים זאת מותרות אתן לא מעריכות. אני מאחלת לכן שגם לא תצליחו להביא ילדים אם תרצו
* בת 14, וקפצו לי אם יש לכם דעה מנוגדת, ברצינות   10/01/11 | 19:44
דעה שפויה ורלוונטית
וחץ מזה, איך אפשר בכלל להגיד דבר כזה על אנשים, קטנים. כאילו, זה בדיוק אותו הדבר כמו לשנוא בנאדם בוגר! תינוקות הם בני אדם ראבק!!! למה, הכותבות מעולם לא היו ילדות קטנות והיוו נטל על ההורים? אז למה אתן שוות חבורה של סתומות?! אפילו הומואים מאמצים ילד כדי שתהיה להם א-י-ז-ו-ש-ה-י המשכיות, אתן גם את זה לא עושות, אלא רק שורפות חמצן וזמן. הייתי מאחלת לכן ללכת להזד**ן אבל אתן לא רוצות ילדים במילא
* לפחות ממישהו יש ממה לצפות   10/01/11 | 21:23
דיעה אטומה וילדותית!!!
העובדה שיש נשים שלא יכולות להביא ילדים לעולם - לא אומרת שעל כל הנשים האחרות להביא ילדים במקומן/בשבילן/מה שזה לא יהיה! תינוקות הם אכן, בני אדם - אבל הם עדיין לא נולדו!!! ל-א נ-ו-ל-ד-ו!!! יש נשים ואנשים שלא רוצים להביא ילדים נקודה! עובדה בשטח! אתן לא יכולות /יכולים להיכנס אליהם הביתה ולהכריח אותם! לא מבינות את זה - לכו ותביאו 20 ילדים לעולם! מקווה שתהנו!!!
* נו באמת!!! וקיפצי לי, בת 14, 30 אלף פעם. יש?!?   11/01/11 | 01:05
שומעים שאת מופרעת!
מה הקשר שהן לא רוצות ילדים לזה שלאחרות קשה להביא ילדים?? מה זה בא על חשבונן או שהן אשמות בזה? אין לך שום רגישות! אבל זה רק מראה את מצב הנוער של היום, שרוצה שכולם יקפצו לו!
* בן 29   11/01/11 | 10:16
מי אמר שהוא שונא? את יודעת לקרוא??
אף אחת לא אמרה שהיא שונאת ילדים. זכותה של אשה לא לרצות ילדים כמו שזכותה כן לרצות. ומי את או מישהו אחר שיגיד שהיא חייבת?!
* אן   11/01/11 | 10:08
עפתם עליי
בשיא הרצינות, אני עדיין נחושה בדעתי שמי שלא רוצה ילדים-אין לו מקום בעולם. למה אתם כאן חבורה של עאמות?! אם לא להעניק לילדים את הזכות להנות ממה ש-כן יש בעולם הזה? זה שכל המופקרות המפונקות והבתולים בני ה29 התחילו לקפוץ עליי ממש לא מזיז לי. להפך, רק מזכיר לי שוב למה אני מעדיפה שזן של אנשים כמוכם יכחד. לי אין רגישות? תמצאו חיים.
* בת 14   11/01/11 | 22:32
לטליבאן כבר הצטרפת?
ממש ברגעים האלה - גיוס מסיבי לטליבאן, עדיפות לבנות 14! מחכים לך במערות אפגניסטן! כל קודמת תזכה לרעלה מקולקציה "חושך 2011" ולבעל נשוי ל-2 נשים. הריון כל שנה מובטח!
* נילי   12/01/11 | 16:42
רק שהילדים שלה לא יהיו מופרעים כמוה
* לא עלינו   18/01/11 | 13:06
מטומטמת עם קבלות
* בן 29   18/01/11 | 13:00
חבל שאמא שלך לא הייתה אל-הורית!!!
* לירון   09/04/14 | 21:22
לילדים מגיעה הזכות
להנות אבל לרוב זה מגיע על חשבון המבוגרים ולא רק מבחינה כלכלית ולכן הם אלו שצריכים להחליט האם הם רוצים ילדים או לא... ויש כאלה שלא רוצים וצריך לכבד את הרצון שלהם.
* אנונימית   21/08/18 | 20:44
וואו עם ילדים כמוהה, ישראל תחרב לפני 2012.
* בושה של נערה   18/01/11 | 17:25
מהההה? למה נראה לכם???
אתם באמת שונאים ילדים אם אתם מגיבים ככה לילדה בת 14 עם דעה לא מגובשת! אם אתם רוב של שמאלנים זה אומר שאתם צודקים?! מותר לה לחשוב מה שהיא רוצה כמו שאתם יכולים לחשוב מה שאתם רוצים! בהמות!
* בת 17   06/04/11 | 23:03
30. ילדי ישראל2011 מפונקים חושבים שהכל מגיע להם, חסרי
ולא יעשו בשבילכם כלום בזיקנתכם.
* כישורי חיים יושבים במחשב ודורשים כסף מההורים.   10/01/11 | 18:27
זה תלוי איך אתה מחנך את הילד שלך
אם תפנק אותו כל הזמן ולא תציב לו גבולות אז הוא יגדל להיות כזה.
* ..   10/01/11 | 19:00
מתי תבינו שזה ההורים לא הילדים????
אני מסתכלת על הורים ובא לי להקיא .. אבל מה אני מצפה מעם של בהמות שהתרבות המזרחית השתלטה כאן על כולם ..
* יהודיה לא ישראלית    10/01/11 | 21:56
29. ואני חושבת שהנשים האלו בסדר גמור! למה להביא ילדים
לעולם כשלא רוצים? בשביל ילדים מי כמוני יודעת, צריך להקריב המון מהחיים וזה לא קל בכלל לגדל ילדים ואפילו מתיש! אבל אני נהנת מגידול הילדים שלי ומשקיעה בהם המון ויודעת שאת הפירות אני אקצור בעתיד... אבל מי אמר שילדים זה חובה? העיקר שאתן שלמות עם עצמכן.
* אמא ל4 אחרת...   10/01/11 | 18:08
28. אני מרחמת עליהן.הם מנסות לשחק אותה עלק ליברליות ורק הן מפסידות
גם אני אישה חזקה וליברלית שמאמינה שאישה לא צריכה לעשות דברים שהחברה מכתיבה, אבל זה לא קשור. כי זה לא משהו שהחברה מכתיבה לכן לעשות, אף אחד לא מכריח אתכן להביא ילד, תביאו ילד בשביל עצמכן. אתן ללא מבינות איזה משמעות ענקית זה נותן לחיים וכמה סיפוק ויופי יש בזה. חבל שאתן מעדיפות לוותר על כל זה רק אתן מפסידות מזה.
* ענבל   10/01/11 | 17:53
די כבר עם הרחמים שלכן!
* הן לא זקוקות לרחמים,מה ניהיה??   10/01/11 | 18:06
תאמיני לי, הן מרחמות עליכן
* זה הדדי   10/01/11 | 18:18
רק מישהי שטחית יכולה לרחם על מי שיש לה ילדים.
זה מראה כמה היא ריקנית ושטחית אם היא חושבת שאישה שיש לה ילדים היא מסכנה. לאישה עם ילדים יש אושר פנימי וזה מה שחשוב. לא כמה כסף אני מרוויחה וכמה גברים רוצים אותי
* ענבל   10/01/11 | 19:04
רק מישהי שיטחית יכולה לרחם על מישהי שלא רוצה להביא.
זה מראה עד כמה היא דוחפת את האף שלה לעניינים לא שלה! כל אחת וסיבותיה. אף אחד לא יכול להחליט עבורן! יום טוב.
* שוש   11/01/11 | 01:07
החברה כן דורשת
"נו מתי ילדים?" "את לא יודעת איזה כיף זה!" כל פעם שאומרים שלא רוצים ילדים נתקלים באנשים כמוך שדוחפים לגרון "יש לזה משמעות ענקית! תלידו! תולידו! תולידו! תולידו!"
* '   10/01/11 | 19:54
נכון, ומכל הלחץ החברתי הזה עוד יותר הולך החשק להביא ילדים :-(
* אחת   17/02/11 | 20:09
ענבל - את נהדרת!
סיפוק ויופי - זאת ההגדרה הנכונה. הילדים שלי - עושים אותי פשוט מאושרת. אין על ילדים! מי שבוחרת אחרת - עושה טעות ענקית,וחבל! אבל , שיבושם לה - אם אדם בוחר מתוך חוסר ידע לחיות את חיו בתוך מסגרת מוגבלת - סבבה. אני בחרתי להביא לחיים שלי 4 ילדים מדהימים שמגדירים לי את מסגרת החיים מחדש בכל יום, אתגרים ועניין בחיים!
* אמא ל4   11/01/11 | 12:28
27. לא מבינה את זה..אז למה באנו לעולם אם לא בשביל להביא דור המשך??
המטרה העיקרית שלשמה אנו לעולם זה בשביל שבסופו של דבר [לא משנה אם בגיל 38 או בגיל 20] נביא ילדים ונמשיך את קיום העולם..ככה מתקיים העולם מאז ומתמיד..בלי קשר לזה לדעתי להביא ילד זה הדבר הכי מקסים ויפה בעולם תחשבו על זה- איש ואישה שאוהבים אחד את השנייה יוצרים ביחד משהו, יוצרים בן אדם זה דבר מדהים בעיניי. זה נותן כל כך הרבה משמעות בחיים, פתאום אתה כבר לא חי בשביל עצמך בצורה אגואיסטית אלא נותן מעצמך בשביל משהו שאתה יצרת. בן אדם קטן נוצר בתוכך ויוצא ממך את הענקת חיים למישהו מה יותר נפלא מזה?? ילד מבטא הכי הרבה את המושג "נתינה" אתה כבר לא חושב רק על עצמך, פתאום יש מישהו שחשוב לך יותר מעצמך וזה הדבר המדהים פה, האגואיסטיות מתבטלת והנשמה מתרחבת. תסלחו לי אבל לדעתי מי שלא רוצה להביא ילד היא באיזשהי מקום פשוט לא בשלה ולא מבינה את המשמעות העמוקה של זה. מקווה בשבילם שיגיעו להבנה מתישהו כי זה פשוט חבל...
* ילדים זה שמחה וברכה    10/01/11 | 17:35
בלה בלה בלה...
* טט   10/01/11 | 21:22
כן? זו המטרה? איפה זה בדיוק כתוב? ולא ידעתי שהמטרה שלנו זהה למטרה של כל בעל חיים אחר
* זה ההבדל בין בני האדם לבעלי החיים - בחירה!   11/01/11 | 00:00
26. למה צריך להסביר? כי זה לא טבעי.
לא שאני בהכרח נגד, אבל התהייה בהחלט מובנת.
* אניטה   10/01/11 | 16:34
מה לא טבעי??
זו עובדה! זה כמו להגיד שהומו זה לא טבעי ואף אחד לא מבקש להסביר. בעולם יש הרבה דברים שהם נגד הזרם אבל מאוד טיבעיים.
* מישהו   10/01/11 | 17:04
צודק
* *   10/01/11 | 17:47
הומו-זה לא טבעי,אומנם ..
אין לי בעיה איתם אבל טבעי זה גבר ואישה,לכן יש פרי מהזיווג-ה ת א מ ה
* חדשות,אדוני   10/01/11 | 17:50
אתה גאון, איך עלית על זה....
* פפחחחחח   10/01/11 | 18:25
חתיכת....
איך אתה לא עלית על זה עדיין...
* ואללההההה   10/01/11 | 18:42
למה אתה מתעצבן?
בגלל שאתה בן אדם שאין שום דבר חדש או מעניין להגיד?
* לא מובן לי   11/01/11 | 10:25
צודק, גם הומו זה לא טבעי
ושוב, זה לא בהכרח רע.
* אניטה   10/01/11 | 19:21
25. אני אגואיסטית וילדים זה דוחה...
אני לא רוצה אחד כי אני לא אוהבת ילדים, בכלל נשים בהריון זה דוחה אותי, אשה שההורות היא מהותה דוחה אותי, בכלל מי שמוציאה משם יותר מילד אחד, זה מזעזע לא רוצה לחשוב מה הולך שם אחרי 3 ילדים... זו דעתי האישית תינוקות זה מעייף לא מבינה למה מתלהבים מהם. מעניין אותי רק אני ככה טוב לי אין לי משנה מורכבת רק דחיה וחוסר רצון תתחילו לקפץ אם זה לא נראה לכם...... או לכו להחליף טיטול מצידי...
* אני   10/01/11 | 16:23
דעה מוזרה, דוחה, אבל זכותך על גופך ודעתך
כמו שאשה שרוצה 5 ילדים, זכותה על גופה
* טל   10/01/11 | 16:35
מרחמת עלייך
ממש עלובה ומסכנה,"ילדים זה דוחה".כל כך נמוך,תגידי שאת פשוט לא רוצה ילדים אבל מפה ועד זה דוחה אותיץהם בני אדם קטנים,מה דוחה??.אלה לא חרקים או בעלי חיים מוזרים.לפחות אל תדברי ככה בדייטים.....
* ל25   10/01/11 | 16:45
כל הכבוד לך!
ברצינות, צריך אומץ להגיד את הדברים האלה וזו זכותך המלאה לחשוב ככה.
* (-:   10/01/11 | 17:02
מרחמת גם עליך
זה לא רציני,אנשים דוחים,גם אתם פעם הייתם ילדים קטנים.אתם אמיצים רק בעילום שם,נראה אותכם מצהירים על זה מול קבוצת אנשים!!!!
* מה?!!!   10/01/11 | 17:46
מה זה משנה כן עילום שם לא עילום שם??
תשלימי עם זה-לא כולם רוצים ילדים.
* האנשים האלה קיימים בכל מקרה   10/01/11 | 18:01
את דוחה בעצמך
אם את מדברת ככה! מי שואל אותך איך להרגיש? תתעסקי בחיים שלך, אם יש לך כאלה!
* מגעילה!   10/01/11 | 18:20
באמא ש'ך
מה הקשר חיים,לי יש חיים נפלאים עם שני ילדים שממלאים אותם לא כמו האיגואיסטים שפה שעוד מגדלים את עצמם....
* אוי אוי אוי-עלוב   10/01/11 | 18:43
את עדיין דוחה בעיניי
* לא יעזור לך   11/01/11 | 10:26
ברציונות עכשיו..
את צריכה דחוף לאבחן את השנאה העצמית העצומה ששוכנת בך. אני מבינה את הנשים שלא רוצות להביא ילדים, זו זכותן המלאה ולא כולם חשים צורך, לגיטימי... אבל מכאן ועד להגיד שילדים זה דוחה? גם את היית ילדה קטנה פעם, זוכרת? האם גם אז חשת דחויה ומגעילה? מעניין אותי לדעת אילו טראומות ילדות חווית מצד ההורים והסביבה שיצרו שנאה טהורה שכזו לעצמך... דחוף טיפול
* פסיכולוגית בגרוש   10/01/11 | 20:40
ילדים זה דוחה..כבר אמרתי??
* אני   10/01/11 | 21:27
חחח מלכה!
* *   11/01/11 | 01:28
מה לא הבנתן?... זוהי תגובה צ-י-נ-י-ת. מאלה שדוחפות את האף.
מה לא הבנתן?... זוהי תגובה צ-י-נ-י-ת. מאלה שדוחפות את האף שלהן. מי שלא רוצה להביא ילדים לא תעשה את זה וזהו. חבל על האויר.
* אנוכי.   11/01/11 | 01:09