אחרי שבועות ארוכים של ספקולציות, בעיות, ירידה בטבלאות ההימורים, מילים ששונו, וועדות שהתכנסו - יש לישראל שיר רשמי בתחרות אירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה. במשדר של תאגיד השידור הציבורי נחשף הערב (ראשון) Hurricane, השיר שאיתו עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא", תעלה על הבמה בשוודיה ותנסה להביא את ישראל להישג באחת השנים הכי קשות ועוינות עבור המדינה בתחרות השירים האירופאית. "אני מאוד מקווה שתהנו", אמרה גולן לפני שידור הבכורה של השיר.

השיר שנחשף הערב כבר הודלף מוקדם יותר היום, בחסות חשבון טוויטר פרו-פלסטיני שפרסם אותו בבוקר זה. גורמים המעורים בפרטים אישרו ל-mako כי השיר שדלף הבוקר הוא אכן הוריקן (Hurricane). מילות השיר שנחשף היום נכתבו על ידי קרן פלס ואבי אוחיון ("דרך השלום", "אחרי כל השנים", "רסיסים"), על הלחן הופקדו פלס ואוחיון לצד סתיו בגר ("שני משוגעים" וגם Toy של נטע, שהביא את המקום הראשון בתחרות ב-2018). בגר אחראי גם על ההפקה והעיבוד. בתום שידור הבכורה של השיר עדן לא יכלה לעצור את הדמעות.

"הוריקן" הוא בלדה דרמטית שמדברת על סערה ועל הרצון להחזיק חזק באדם אהוב בתקופה קשה - כך שגם אם לא מדובר בשיר October Rain שהוצע ונדחה, עדיין מדובר, כך נדמה, בשיר שמתאים להלך הרוח הישראלי בימים טרופים אלו.

כעת נותר לראות מה חשיפת השיר תעשה עבור ישראל בהימורי האירוויזיון, בהם היא נמצאת כרגע במקום השמיני. בשבועות הראשונים אחרי המלחמה ישראל כבשה את הטבלה במקום הראשון, אך ההימורים היו אז רק בתחילתם, ואף מדינה לא חשפה את השיר ואפילו את האמנים שייצגו אותה. מאז נעה ישראל לאורך הטבלה, מהמקום הראשון עד לעשירייה השנייה. נותר לראות מה תעשה חשיפת השיר עבור המיקום שלנו בטבלאות ההימורים.

עוד אתגר שניצב מול גולן הוא איומי החרם החוזרים ונשנים - ממדינות שמבקשות להדיח את ישראל מהתחרות או מאיימות לבטל את השתתפותן במידה וישראל תיקח חלק, ואיגודי אמנים שהביעו מחאה נגד השתתפות ישראל בתחרות. בין המדינות שבלטו במחאותיהן ניתן למנות את אירלנד, פינלנד, איסלנד, בלגיה ועוד. האם הוריקן עדן יסחוף את אירופה כנגד כל הסיכויים? ימים יגידו.

View this post on Instagram

A post shared by EDEN GOLAN (@golaneden)