האירוויזיון הזה היה רווי דרמות, ולא רק בגלל ישראל והמתנגדים לה: לראשונה ב-68 שנות התחרות, מתמודד נפסל במהלכה - יוסט קליין, הנציג ההולנדי, שעלה על במת חצי הגמר השני עם Europapa אבל סולק לאחר עימות בינו ובין צלמת במתחם האירוויזיון. הולנד לא עלתה להתחרות בגמר, את הניקוד של המצביעים בהולנד הגישה הנהלת התחרות במקום המגישים ההולנדיים, ומאז סוף השבוע כולם תוהים דבר אחד - איפה לעזאזל יוסט קליין?

התשובה היא, כנראה: באפטר-פארטי של האירוויזיון. אתמול, כבכל שנה, קיים ה-OGAE (מועדון חובבי האירוויזיון) את מסיבת היורוקלאב המסורתית בתום התחרות. מי שהפתיע והגיע למסיבה, כשהוא שומר על פרופיל נמוך עם כובע ומשקפי שמש, הוא יוסט קליין - ששמר על דממת אלחוט בחשבונות המדיה החברתית שלו, אבל רצה, כנראה, להסתחבק עם המעריצים ועם יתר המתמודדים שהגיעו לחגוג.

"יוסט קליין האגדה הגיע ליורוקלאב אחרי הפארסה של היום. שובר לב ומעורר השראה באותו הזמן", דיווח מעריץ אירוויזיון בריטי שהצטלם עם הכוכב ההולנדי. "תודה, יוסט, ששמרת על קלאס". לא בטוחים על כמה קלאס הוא שמר: על פי דיווחים, התקרית המדוברת התרחשה כאשר צלמת במתחם האירוויזיון התעקשה לצלם אותו בניגוד לבקשתו. הוא, בזעם, העיף את הטלפון הנייד שלה מידה והיא התלוננה, וכך התחילה שרשרת אירועים שהובילה להדחתו מהתחרות - אירוע, כאמור, חסר תקדים.

השמועות אתמול, כזכור, יצאו מכלל פרופורציה, וכללו (איך לא) את ישראל: צייצנים רבים הפיצו סיפור לפיו חברי המשלחת הישראלית לעגו ליוסט על הוריו המתים, והוא, בזעמו, תקף אותם. סיפור יפה ויצירתי, אבל איגוד השידור האירופי הבהיר כי אין קשר בין ההתנהגות של יוסט והתקרית לבין אף משלחת אחרת באירוויזיון: "נבהיר כי בניגוד לדיווחים וספקולציות, התקרית לא עירבה אף מופיע או חבר משלחת אחר. אנחנו שומרים על מדיניות אפס סובלנות להתנהגות בלתי הולמת באירוע שלנו ומחויבים ליצור סביבה בטוחה לכל צוות התחרות", נכתב בהודעה אודות הדחתו.

 

ההגעה של יוסט למסיבת ה"יורוקלאב" היא סימן החיים היחיד ממנו מאז שהודח רשמית - ובנוסף, אתמול פרסם סרטון מוזר בסטורי שלו, בו נראים כלבים רוקדים לצלילי להיט העבר Who Let The Dogs Out. למי הוא התכוון? מה הכלבים אמורים לסמל? האם הוא סתם החליט להשתטות? עם יוסט, הכל יכול להיות.

ההדחה המשפילה של יוסט הפכה אותו בעיני מעריצים רבים לסוג של קדוש מעונה. "הוא הגיע למסיבה עבור המעריצים שתמכו בו, כל כך הרבה כבוד ליוסט - כזה אדם מיוחד!" כתב מעריץ אחד. "הוא כל כך חזק, ריספקט", כתב אחר.

כזכור, יוסט לא הראה תמיכה רבה לישראל במסיבת העיתונאים שהתקיימה אחרי חצי הגמר השני: כאשר עדן גולן השיבה לשאלות העיתונאים קליין התעטף בדגל הולנד והעמיד פנים שהוא ישן, והרים את קולו על מארגן מסיבת העיתונאים לאחר שזה אמר לגולן שהיא לא חייבת להשיב לשאלה הפרובוקטיבית של הכתב הפולני.