העיתון הנורווגי VG טוען בתחקיר חדש: 6 מדינות כמעט פרשו מגמר אירוויזיון 2024 ברגע האחרון, 25 דקות לפני הגמר הגדול. על פי הטענות המובאות בתחקיר, נורווגיה, יוון, פורטוגל, אירלנד, בריטניה והזוכה שוויץ כמעט ופרשו מהתחרות, לדברי העיתון בגלל "האבטחה המוגזמת שקיבלה המשלחת הישראלית" וההתנהגות של המשלחת הישראלית. במידה ו-6 המדינות היו פורשות, היה מדובר, כמובן, באירוע חסר תקדים בתולדות התחרות. כזכור, מדובר בתחרות שכבר ידעה תקדימים, כשלראשונה בתולדות האירוויזיון הודח מתמודד במהלכה.

לא ברור מה גרם לחזרתם של המתמודדים מהחלטתם לפרוש, במידה ואכן תכננו לפרוש ברגע האחרון. ממצאי הכתבה של VG מתחברים לטענות שהושמעו בשבועות האחרונים מגיטריסט המתחרים הנורווגים, להקת "גוטה". הגיטריסט, מאגנוס ברומרק, סיפר בראיון בשבוע שעבר: "עד הרגע האחרון שקלנו לפרוש בגלל ישראל".

בראיון ל-VG הוא סיפר כעת עוד: "המשותף לכולנו הוא העובדה שלא רצינו להשתתף באירוויזיון בזמן שהוא ממותג כחלק ממלחמת התעמולה של ישראל. השתתפנו כדי ליצור מרחב בו אפשר להתאחד באמצעות מוזיקה, בסיטואציה פוליטית בה כולם בוחרים צדדים ושונאים זה את זה".

בתגובה לתחקיר, הכחיש גוף השידור היווני את התוכנית לפרוש: "מעולם לא דיברנו או שקלנו את האפשרות לפרוש מהתחרות בגלל כל סיבה שהיא. העיתון טועה, לכל הפחות בכל הקשור ליוון".

מבט קצר ברשימת המדינות שאיימו, על פי התחקיר, לפרוש, מתאים לדיווחים מימי התחרות: המתמודדת היווניה בלטה ביחס המשפיל שלה כלפי עדן גולן במסיבת העיתונאים, הלהקה הנורווגית הצהירה, כאמור, כי היא שוקלת לפרוש "בגלל ישראל", המתמודדת הפורטוגלית עלתה לבמה עם לק בדוגמת כאפייה כמחאה, המתמודדת האירית הצהירה על התנגדותה להשתתפות ישראלית מספר פעמים והמתמודד הבריטי חתם על מכתב נגד ישראל.