לא מתנצל אבל כן קצת יותר מפויס: העיתונאי הפולני מגיב לסערה שהשאלה שלו עוררהאחרי שעדן גולן נשאלה על ידי העיתונאי הפולני סיימון סטילמאסיק, היום הוא מנסה להסביר למה לא היה מדובר בסיכול ממקוד מבחינתו, אלא שאלה - נפיצה אמנם, אך תמימה לחלוטין. "עדן גולן מביאה סיכון וסכנה למאלמו, בתור נציגת ארצה היפה - אפילו שזו תחרות שירה שמשודרת".

סיימון טען כאמור בשרשור ציוצים מאוד ארוך שאין לו דבר נגד ישראל או עדן וכי הוא מבין את "המורכבות של המזרח התיכון. כולל זכותה של ישראל להגן על האינטרסים שלה". עוד הוא הוסיף: "'בטיחות היא הדבר הכי חשוב לנו', שמעתי לא פעם מנציגי איגוד השידור האירופי, וגם עדן אמרה ואישרה את זה".

View this post on Instagram

A post shared by mako (@mako.il)

התשובה של עדן לשאלתו הייתה "אני חושבת שכולנו כאן מסיבה אחת בלבד, וה-EBU עושה עבודה מצוינת בלאחד את כולם ולהגן על כולם, ולשמור על הביטחון של כל מי שנמצא פה". גולן זכתה למחיאות כפיים לאחר התשובה. יואב צפיר, ראש המשלחת הישראלית הסביר הבוקר: "סימנתי לה שהיא לא חייבת לענות, אבל ידעתי שהיא פשוט יודעת לענות. היא ענתה תשובה גאונית, אמרה שהאחריות על האיגוד האירופי והחמיאה להם שהם עושים עבודה נפלאה. תשובה מבריקה". 

ההצהרה המלאה של סיימון סטילמאסיק:

"הדבר הכי גרוע הוא להאשים משהו באנטישמיות כשהוא רק שואל שאלה מתבקשת. אמצעי הבטיחות והדיונים בנושא הנוכחות הישראלית השנה מעולם לא היו בולטים כל כך. השאלה הייתה אישית, כי כולם מתמודדים עם מחשבות מסוימות בנושא הזה".

"עדן גולן מביאה סיכון וסכנה למאלמו, בתור נציגת ארצה היפה - אפילו שזו תחרות שירה שמשודרת. תומכי חמאס מטורפים יכולים לנצל את הסיטואציה ואת העניין באירוויזיון לפעולות שונות. זו הייתה השאלה, ולא שום דבר אחר. לגילה הצעיר אין קשר ליכולת לשאול את השאלה. עדן היא בגירה שהשתתפה במסיבת עיתונאים ובאירוע פומבי. והיא עשתה זאת היטב.

"'בטיחות היא הדבר הכי חשוב לנו', שמעתי לא פעם מנציגי איגוד השידור האירופי, וגם עדן אמרה ואישרה את זה. זו תחרות שירים, אבל אפשר לשאול שאלות. הבעתי את דעתי בנוגע לזמרת עדן גולן הרבה פעמים: זמרת פנטסטית ושיר מצוין, ולכן גם הותקפתי כ'תומך ישראל'.

"כל מי שמכיר אותי יודע שאני מבין היטב את הסיטואציה המורכבת במזרח התיכון, כולל זכותה של ישראל להגן על האינטרסים שלה. זה הכל. זו לא הייתה שאלה פוליטית. זו הייתה הערה מתבקשת ללא כוונה לפגוע באף אחד.
ידעתי שאני עלול לעורר מחלוקת, אבל ניסיתי לעשות זאת בדרך הכי דיפלומטית. תחי האהבה".