למרות שאיגוד השידור האירופי טען שהוא מוכן, בזמן הביצוע של עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון מפגין הסתובב באולם עם דגל פלסטין כאות מחאה להשתתפות של ישראל בתחרות. בתיעוד שרץ ברשתות רואים אותו מסולק מהאולם על ידי האבטחה.

>> לכל העדכונים מחצי גמר האירוויזיון! 

כמה שעות ספורות לפני חצי הגמר פרצו הפגנות ענק נגד ישראל בהן הונפו דגלי פלסטין. במסגרת המחאה האנטי-ישראלית נצפתה גם הפעילה הפוליטית גרטה טונברג עם כאפייה. כמקובל כבר במחאות מסוג זה, המחאה מלאה בקריאות לשחרור פלסטין "מהנהר ועד הים" ובשלטים עם טענות לרצח עם שישראל מבצעת בתושבי רצועת עזה. את הימים האחרונים גולן העבירה בנפרד מהאירועים והמסיבות הזוהרים של האירוויזיון בעיר השוודית, ואת רוב הזמן העבירה במלון עם יתר המשלחת הישראלית, ממנו יצאה בעיקר לצורכי חזרות.

גם בחזרות נאלצה גולן לעמוד מול מחאות ופרובוקציות - דגלי פלסטין שנשלפו באולם האירוויזיון (והוחרמו מיד על ידי אבטחה), קריאות בוז אותן ספגה בשתי חזרות ביומיים האחרונים, ומנגד מחיאות כפיים עזות שהטביעו את הרעש של המפגינים. עיניהם של אלפי צופים באולם ומיליוני צופים ברחבי העולם נשואות היום לחצי הגמר השני של האירוויזיון ה-68 במספר - גם כדי ליהנות מזמרות וזמרי פופ מרחבי העולם, להתרגש ולרקוד איתם - אבל גם כדי לראות האם האווירה ההולכת ומתלהטת בעיר השוודית תתלקח כשהמתמודדת הישראלית תעלה על הבמה.