העם דורש רפורמה משפטית (באירוויזיון)? אלסנדרה, המתמודדת הנורווגית באירוויזיון 2023 הביאה הרבה כבוד הביתה, עם Queen of Kings שהגיע למקום החמישי והמכובד מאוד. למרות זאת, אלסנדרה יחד עם קולות נוספים בנורווגיה קוראת לשינוי שיטת ההצבעה באירוויזיון, שנותנת משקל רב מדי, לטענתם, לחבר השופטים המצומצם לעומת המיליונים שמצביעים מרחבי העולם.

בראיון לתאגיד השידור הנורווגי, שאחראי גם על הקדם-אירוויזיון הנורווגי, אמרה אלסנדרה לאחר הזכייה כי לשופטים יש כוח רב מדי בתחרות: "לאנשים יש זכות לדעה שלהם, לדעתי, והשופטים לא צריכים להגיד יותר מדי", אמרה בראיון. "כששיר חדש יוצא, זה לא תפקיד של חבר שופטים להגיד אם הוא טוב או לא, זה התפקיד של האנשים". לדבריה מצטרף גם יו"ר הקדם-אירוויזיון הנורווגי, סטיג קארלסן: "חייב להעריך מחדש את המשקל של השופטים והקהל בתחרות", הצהיר קארלסן. "האנשים צריכים לקבל תחושה שיש להם כוח, והדיון שנוצר עכשיו בנושא הוא מבורך".


הפער בין השופטים לקהל במקרה של נורווגיה בולט במיוחד: בעוד הקהל העניק לאלסנדרה 216 נקודות, השופטים בחרו לתת לה 52 נקודות בלבד. לו תחרות האירוויזיון הייתה נקבעת רק על פי קולות הקהל, הייתה עולה נורווגיה למקום השלישי, ופינלנד בפסגה. ישראל, לעומת זאת, הייתה מגיעה רק למקום החמישי. לעומת זאת, אם היינו מתחשבים בקולות השופטים בלבד, ישראל הייתה מזנקת למקום השני. ואם בישראל עסקינן, גם אצלנו ניתן לראות את הכוח של השיר הנורווגי: במצעד הישראלי היומי של ספוטיפיי, Queen of Kings תופס נכון לרגע זה את המקום הרביעי עם 55 אלף האזנות ביום.

הדיון אודות שיטת ההצבעה באירוויזיון הגיע עד הפרלמנט הנורווגי, שם התייחס לנושא הפוליטיקאי סביינונג רוטווטן, שדרש גם הוא כוח לעם: "בתחרות מוזיקה פופולרית, לא ייתכן שהעם הוא לא זה שיחליט, אלא שופטים מומחים אנונימיים שאין להם רוב", הכריז. "אני מאמין שצריך לסיים עם המוסד של שופטי האירוויזיון, אני לא רואה לזה שום סיבה. זו לא תחרות אמנות, זו תחרות מוזיקה פופולרית, ולכן האנשים הם אלו שצריכים להחליט". פאוור טו דה פיפל. אולי יכללו את זה בתיקון לחוק הנורווגי.