חיכינו חודשים ארוכים, מדינה שלמה הייתה בטירוף, ועכשיו, לפחות רשמית, זה מאחורינו, ונועה קירל במקום השלישי. נועה נתנה את כל כולה על הבמה, לא פיספסה אף תנועת ריקוד, לא זייפה - ונתנה לנו המון, המון, המון כבוד. אחרי הצבעות השופטים והקהל, נועה קירל סיימה במקום השלישי עם "יוניקורן", כשמעליה לורין השוודית עם Tattoo. פינלנד במקום השני.

ההמתנה לתוצאות הייתה מורטת עצבים - שוודיה פתחה פער עצום בשלב השופטים בזמן שישראל נותרה עם 177 נקודות בלבד, אבל הקהל הדביק את הפער ונתן לנועה את המקום השלישי 362 עם נקודות.

נועה קירל, מסרה מיד לאחר הביצוע: "וואו, אי אפשר להסביר במילים כמה מרגש היה לייצג את המדינה שלי, כשמאות מיליוני עיניים ברחבי העולם צופות בכל תנועה וצליל. מחכה לתוצאות, אבל בינתיים מנצלת את הזמן להגיד תודה לכל מי שמלווה אותי, תומך, אוהב ושולח אנרגיות אופטימיות. תמשיכו רק עוד קצת!". אוהבים אותך.

01:04 ההצבעה נסגרה!

00:45 מופע ספר השירים של ליברפול

נטע ברזילי הופיעה בחלק האומנותי שמוקדש למוזיקה שיצאה מליברפול, העיר המארחת של גמר אירוויזיון 2023, עם קאבר לשיר You Spin Me Round. כפי שנחשף בחזרה הגנרלית, הישראלית ירדה מהתקרה כשהיא תלויה בגובה של 10-12 מטר. לפני עלה מחמוד לבמה והופיע עם Imagine. עוד הופיעו: קורנליה ג'ייקובס משוודיה, דאנקן לורנס מהולנד, סוניה, כוכבת הפופ הבריטית שייצגה את הממלכה באירוויזוין ב-1993 וסאם ריידר, שסיים באירוויזיון 2022 במקום השני.

00:20 ההצבעה נפתחה!

אירועים מרכזיים מגמר אירוויזיון 2023

0:16 בריטים ולישון (סתם, מחכים לתוצאות)

בשעה טובה הגענו לשיר האחרון של הערב. בריטניה מביאה פופ קליט שמעולה לרדיו ולמועדונים. על הבמה זה לא הכי עובר ואחרי המקום השני בשנה שעברה בריטניה חוזרת למטה.

0:13 זה היה דבר אמיתי שקרה במציאות עכשיו?

קרואטיה המטרילים של השנה עם שיר נגד פוטין מעיפים את כולם עם שצ' אחד גדול. שמח שהשיר הזה יצליח ולו מהסיבה שזה יוכיח שהאירוויזיון לא שייך רק לצעירים.

0:09 סלובניה חמודים, אבל למי אכפת?!

הלהקה מסלובניה חמודים. מי הקשיב להם אחרי ההופעה של נועה? שיר טוב אבל למטה למטה.

23:59 לילה טוב ליטא

עוד רגע זה מגיע, אבל לפני נועה -  זכינו בשיממון הליטאי. היא צורחת עליך שתישאר ואתה רק רוצה לברוח. שיר מיותר שלא היה צריך להיכתב.

23:56 פריקי העולם, התאחדו

השיר הגרמני מעולה לז'אנר שלו. גלאם מטאל מרעיש שלא זורם באירוויזיון. מקום אחרון הערב?

23:52 "התקווה", זה אתה?

אלסנדרה מפתיעה עם ביצוע מעולה אחרי שבחצי הגמר ובחזרות הזיופים חתכו את האוזניים. אולי בסוף היא גם תצליח להתברג למעלה כפי שטוענים ההימורים.

23:48 וואלה, מגיע להם

אנשים לא מבינים למה אוקראינה מככבת במקום השלישי בהימורים. גם אנחנו אמרנו כבר לפני חודשיים שתהיה בצמרת. אלקטרו אר אנד בי עם ההפקה המוזיקלית הכי טובה השנה והבימוי הכי טוב. ראוי לטופ גם בלי המלחמה.

23:43 קצת פולקלור לא הרג עוד אף אחד

מולדובה מביאה את הפולקלור שלה ומבטיחה כבר מעכשיו 12 נקודות מרומניה. פאשה, שכבר התחרה באירוויזיון בעבר, מביא אחלה שואו אבל לא מדוייק קולית.

23:38 הברונטית הרדימה

ברונט מארמניה מאוד בלטה ביום חמישי, אבל היום קצת נעלמת בין שירים טובים ובערב יותר ארוך. קורה.

23:32 שוב הדיסקו כאן

גוסטאפ הבלגי מאוד שמח להגיע לגמר, פעיל זכויות להט"ב במדינות בלגיה, הולנד ולוקסמוברג, עם אג'נדה גאה גם בשיר הדיסקו המקפיץ הזה.

23:26 יהיה בסדר, נו, מבטיחים

כשאוסטרליה חתמה על חוזה מול איגוד השידור האירופי להשתתפות באירוויזיון נקבע כי היבשת הדרומית תשתתף 7 שנים, כך שאם לא ייחתם חוזה חדש - זוהי ההופעה האחרונה. שיר רוק מעולה, ויש לנו פינה בלב לסולן הלהקה, יהודי דובר עברית עם משפחה בבית זית. בנוסף הוא ממש גאווה של כל אם יהודיה: עורך דין מצליח לענייני הגירה, שייצג את הטניסאי הסרבי ג'וקוביץ' שהגיע לאוסטרליה לאליפות הטניס מבלי שחוסן לקורונה.

23:22 המנון פמיניסטי שלום

להקת וסנה מצ'כיה מנסה להרשים את הקהל אחרי הבאזז של פינלנד, והאמת? זה מצליח להן. הן הלכו על מופע שונה מההרגל שלהן כהרכב רוק, ולגמרי הוידאו ארט המצטיין של הערב.

23:18 איטס קרייזי, איטס פארטי, טנק יו!

הקהל משתולל, פינלנד עולה על הבמה וההתרגשות גם במרכז העיתונאים בהתאם. קארייה מעיף את הארנה. מה זה מעיף, שובר את התקרה ומרסק את הקירות. מרגע לרגע מסתמן שהוא המנצח הערב.

23:14 אסטוניה מנומנמת

הבלדה המשמימה של אסטוניה די נעלמת אחרי הרושם שהשאיר האיטלקי. לא משנה כמה הזמרת הזו טובה המבטא פשוט מעצבן. זה לא יגיע גבוה.

23:11 הכוכב האיטלקי

מרקו כוכב גדול באיטליה ברמה של נועה קירל כוכבת בישראל וזו הפעם השנייה שלו באירוויזיון. בוא צ'ארמר אמיתי, אולי חוליו איגלסיאס של ימינו. כמו אז, יסיים בתחתית העשירייה הראשונה

23:05 אריזה משפחתית

הזמרת מאלבניה מביאה לבמה אתניות בלקנית מדהימה בגיבוי ההורים שלה, שתי אחיות ואח בטיול משפחתי על חשבון משלם המיסים האלבני.

23:01 לורין עלתה

שוודיה ממוקמת בראש טבלת ההימורים כבר חודשיים וחצי. דממה באולם, כולם מרוכזים בביצוע. אין מה לעשות, לורין מהפנטת את המסך ונותנת ביצוע מצוין, יותר טוב מהביצוע בחצי הגמר.

22:53 מסובך מדי לאירוויזיון

גם לספרדיה קוראים בלאנקה אבל זו יודעת לשיר. שיר ספרדי אותנטי שמבקשת שכשתמות יקברו אותה בירח שתמיד תוכל לראות את הבן שלה. זמרת ענקית ושיר מצוין אבל איכותי ומסובך מידי לתחרות הקרקסית הזאת. יפתיע מאוד אם יצליח.

22:50 יש לה הכל

קפריסין מפגיזה. יש פה הכל. שיר מצוין, ביצוע מעולה, הרבה מים והרבה אש. יכול להיות שקפריסין חוזרת לטופ 5 לראשונה מאז פואגו.

22:44 מלקקת לשופטים?

לה זארה הצרפתייה מתחילה את השיר גבוה מעל הבמה. ההימורים מנבאים לה הצלחה, אבל יש לזכור שסגנון השיר הזה הוא יותר פרו שופטים שכבר קבעו את הניקוד שלהם אתמול והוא היה מלא זיופים. לא תהיה לה הצלחה.

22:39 לפחות הגיימרים יאהבו

לוק בלאק נותן הופעה ביזארית על הבמה בשילוב של מכסחי השדים ופרנקנשטיין. אין ספק שזה השיר החביב על קהילת הגיימרים.

22:32 ד"ש מענבל ביבי

אחרי שיוון הודחה בחצי הגמר, ובצדק, רמו פורר משוויץ הוא צעיר המתמודדים בגמר הזה. מזלם שבשנה שעברה מיכאל בן דוד הוא זה שזכה באקס פקטור, כי הכוריאוגרפיה גנובה לחלוטין מהנאמבר של ענבל ביבי שלא כל כך מכירים באירופה.

22:26 ישברו את המנחוס?

שיר מספר 2 נחשב באירוויזיון למנחוס. בכל 67 שנות התחרות מעולם לא זכה השיר במקום הזה ורק פעם אחת הגיע למקום השני וגם זה היה מזמן ב-1965. את המנחוס הפעם קיבלה פורטוגל שגם הפעם לא תשבור אותו. ההופעה הקברטית מדליקה אבל לא יכול להפסיק לחשוב כמה חבובות קיפחו את חייהן בשביל השמלה הזו.

22:22 וו דה פאק איז אדגר?

אוסטריה נבחרה לפתוח את התחרות. טיאה וסלינה בגרסה האוסטרית לפולופולופופו מנסות לברר מי זה אדגר אלן פו. פתיחה של מסיבה לאירוע הגדול הזה.

22:14 נועה צועדת

נועה קירל צועדת כמנצחת. רואים כמה שהיא מתרגשת ומצד שני מאוד גאה ובטוחה בעצמה. עוד כשעתיים היא תעלה על הבמה שוב, בשביל לבצע את "יוניקורן".

22:00 יצאנו לדרך, נועה עם 5% בהימורים 

רגע לפני שהגמר הגדול התחיל, נועה קירל ו"יוניקורן" במקום הרביעי, אבל עם עלייה של אחוז נוסף בסיכויי הזכייה. להקת קאלוש אורקסטרה שזכתה בשנה שעברה בתחרות פותחת את האירוויזיון האוקראיני על בימת בריטניה ומיד לאחריו מצעד הדגלים המסורתי. נציג איטליה מרקו מנגוני צועד עם דגל איטליה ביד אחת ודגל הגאווה ביד השניה.

את האירוע מנחים השנה המגיש הבריטי גרהאם נורטון, ששימש כפרשן האירוויזיון של ה-BBC עוד מ-2009. לצידו יהיו האנה וודינגהאם ("משחקי הכס", "טד לאסו"), והזמרות ג'וליה סנינה (אוקראינה) ואלישה דיקסון (בריטניה). אצלנו יפרשנו את התחרות אסף ליברמן ועקיבא נוביק, שיוחלף על ידי דורון מדלי, שנמנה גם על צוות כותבי השיר שמייצג אותנו בתחרות, עד שתצא שבת.

21:55 פאוור קאפל

נועה ונטע משדרות רוגע מאחורי הקלעים עם קריאה אחרונה - הצביעו 23.

View this post on Instagram

A post shared by Noa Kirel (@noakirel)

21:30 צ'או איטליה 

עד שהכל יתחיל, אולי תרצו לראות את נועה קירל קוראת לאיטליה להצביע לה באיטלקית דרך חשבון שגרירות ישראל באיטליה.

21:10 נועה קירל אחיינית של דנה אינטרנשיונל?

ג'וס ריבה הטריל את חובבי התחרות בליברפול רק עם עובדות לא נכונות על נועה, חוץ מאחת.

View this post on Instagram

A post shared by mako (@mako.il)

איך מצביעים לגמר אירוויזיון 2023?

במהלך גמר אירוויזון 2023, תיפתח האפשרות להצביע לביצוע שאהבתם. שימו לב - בניגוד לשנים קודמות, השנה לא ניתן להצביע באמצעות הודעות sms, אלא באמצעות אתר האינטרנט של האירוויזיון, או באמצעות האפליקצייה של תאגיד השידור הציבורי (כאן).

בכל מקרה, קחו בחשבון שלא תוכלו להצביע לישראל - לכל מדינה אסור להצביע למדינה שלה. 

עוד שעה לפתיחת האירוויזיון!

20:45 יו ני קורן

המעריצים של נועה ויוניקורן כבר מתאגדים מסביב לארנה בליברפול, ומחכים לראות את הנציגה הישראלית הערב.

 20:20 הקיץ של אביה

כמו בכל שנה, נפתחה עמדה פרו-פלסטינית מחוץ לאולם שבו יתקיים גמר האירוויזיון. אולי זה רק אנחנו, אבל נדמה שמשנה לשנה הם מקבלים פחות תשומת לב מהאנשים בשטח.

אירוויזיון 2023
עמדת פרו-פלסטין בליברפול

19:30 מדלי מבטיח, אפשר להירגע

אחרי הפדיחה עם המכנסיים של נועה בחזרה הגנרלית, דורון מדלי משתף בסטורי שלו שאפשר להירגע ומדגים את שליפת המכנסיים הזריזה באירופה.

@jahronsito

♬ צליל מקורי - גונסאלו מונטיאל

18:50 אין כמו אמא אילנה

אחרי החזרה האחרונה של נועה, אילנה אמה שנמצאת איתה צמוד בליברפול כבר שבועיים דאגה לבשל לכל המשלחת. בתפריט: קציצות דגים, אורז וכמובן מטבוחה. אנחנו בפומו של החיים.

17:49 נועה חביבת הקהל

באיחור של יום - יוצאת ההודעה לתקשורת הישראלית שנועה זכתה בתואר חביבת הקהל בשיתוף פעולה עם טיקטוק. יכול להיות שניסו להסתר את זה משאר המשלחות?

16:29 פסיכופטית

נועה מטיילת מאחורי הקלעים ומצטלמת עם הלהקה הגנובה מקרואטיה. היא נראית תמימה מדי לידם.