מהפכה משפטית באירוויזיון? בעקבות זעם הקהל על ניקוד השופטים באירוויזיון 2023, תאגיד השידור האירופאי בוחן שינוי של שיטת ההצבעה בגמר התחרות. הדבר נחשף בישיבה של תאגיד השידור הנורווגי. במהלך הישיבה חשפו בכירים בתאגיד הנורווגי כי איגוד השידור האירופי בוחן שינויים לשיטת ההצבעה ויקבל החלטה עד חודש ינואר הקרוב.

הוסיפו ושמרו את פלייליסט אירוויזיון 2023

הרצון לשנות ולהעריך מחדש בא בעקבות מחאה וכעס של צופי האירוויזיון על המשקל הרב מדי, לשיטתם, שניתן לשופטים בתחרות על פני הצבעות הקהל. באירוויזיון 2023 ניתן היה לראות זאת בקלות: בעוד שלורין ושירה Tattoo זכו ל-340 נקודות מהשופטים והיו במקום הראשון בבחירת השופטים, היא הגיעה למקום השני בקרב הקהל עם 243 נקודות. "צ'ה צ'ה צ'ה", השיר של המתמודד הפיני קארייה, לעומת זאת, זכה למקום הראשון בקרב הקהל אולם למקום הרביעי בלבד בקרב השופטים.

הדוגמה החריפה ביותר היא אולי Queen of Kings של הזמרת הנורווגית אלסנדרה, שזכתה ל-216 נקודות ולמקום השלישי מהקהל, אבל למספר זעום של 52 נקודות מחבר השופטים. בימים שלאחר התחרות התבטאה אלסנדרה גם היא בנוגע לפער החריף בין הקהל לשופטים, והצהירה: "כששיר חדש יוצא, זה לא תפקיד של חבר שופטים להגיד אם הוא טוב או לא, זה התפקיד של האנשים". בראיון ל-mako התייחסה אלסנדרה לתחושות אחרי הגמר, וגם לדיווחים לפיהם תתארח בהופעתה של נועה קירל בפארק הירקון.

כעס מסוים נרשם כלפי שופטי האירוויזיון גם בישראל, כאשר הועדה הישראלית העניקה דוז פואה לשוודיה. חברי ועדת השיפוט מצידם, הגיבו לסערה: "בסופו של דבר זה המקצוע שלנו, לשפוט מה השיר הכי טוב, בלי לתת לישראל, ואם היה אפשר לתת לישראל אז ברור שהיינו עושים את זה".