ברי סחרוף, עצמאי בשטח (צילום: ענבל צח)
ממשיך בחפלה. ברי סחרוף | צילום: ענבל צח

אחרי "רז'לה", הדואט עם שושן, שיצא בתחילת החודש, נראה שברי סחרוף ממשיך במגמת החפלה ומשחרר קאבר נהדר ל"בזכרי ימים ימימה" שבוצע במקור על ידי צלילי הכרם.

כמו בימים עברו, לאחרונה סחרוף עובד טוב עם הקולנוע הישראלי ובדומה לשיר הקודם שקידם את "המשגיחים", הפעם השיר מקדם את "הדילרים", הסרט שיצא השבוע לאקרנים.

לא קשה להבחין שרן שם טוב תיפקד כאן על העיבוד, ההפקה המוזיקלית ורוב הכלים, עם סאונד "איזבואי" כל כך מובהק אי אפשר לטעות. למעשה, השיר נשמע כמו המשך ישיר של "סוכר", שיתוף הפעולה הקודם בין איזבו לברי סחרוף. השיר של "צלילי הכרם נשמע מצויין בפרשנות של נסיך הרוק הישראלי לקלאסיקות ים-תיכוניות.

 

איתי דיילס - "העיר שלי"
יש משהו מייגע בעצם הכתיבה על העיר תל אביב ותחושת הניכור בה, אבל איכשהו איתי דיילס הצליח להתגבר על המכשול וסיפק סיפתח מוצלח במיוחד לקריירה שלו. "העיר שלי" הוא הסינגל הראשון מתוך "התחלה אמצע סוף", אלבום הבכורה של היוצר הצעיר, שכתב, הלחין והפיק מוזיקלית את כל האלבום.

ההפקה המרשימה נותנת תחושה שמשהו התבשל כאן תקופה ארוכ,ה בניגוד לאמנים צעירים פזיזים אחרים שלא חושבים פעמיים לפני הקלטה והוצאת שיר לרדיו. קשה שלא להזכיר את השם אסף אמדורסקי שההשפעה שלו מרחפת בבירור מעל "העיר שלי". אמדורסקי הוא מהבודדים ששילב בין רוק למוזיקה אלקטרונית בצורה אידיאלית, כך שלא יזיק אם יצטרף אליו בודד נוסף בשם איתי דיילס.

 

הקלישאות מתחלפות כמו גרביים
שנה אחרי "זה שם לאלבום זה?!", אלבומם הראשון של "הקלישאות", הלהקה החביבה הזו כבר בדרך לשני ומשחררת סינגל ראשון מתוכו. בשיר שנקרא "כשאמצא אותה", החברים ממשיכים בקו הקליל והמשעשע שמאפיין אותם, אבל לעומת "בחורה ישראלית" ו"סטלניקו", הסינגלים הקודמים, מדובר בבלדה רומנטית שעשויה להגדיל את הקהל סביב הלהקה.

נדמה שבכתיבת הטקסט, כמו בשם שהעניקו לעצמם, "הקלישאות" נקטו בדרך ה"הפוך על הפוך" וכתבה מעין פרודיה על התקוות הקלישאתיות שמטפח בחור בחיפוש אחר "האחת". סביר להניח שמי שאהב את "הדורבנים", יהנה גם מהשיר הזה שנועד בעיקר להעלות חיוך. ואם כבר חיוך - את "כשאמצא אותה" מלווה קליפ יצירתי בכיכובן של גרביים שמתחלפות בהתאם לסיטואציות בשיר.

 

הרידינג עושה כבוד לקלאסיקות רוק ישראליות

אבי בללי, נקמת הטרקטור, הופעה (צילום: אורית פניני)
יפרגן לאריאל זילבר. אבי בללי, "נקמת הטרקטור" | צילום: אורית פניני
בחודש ספטמבר תושק ברידינג סדרת מופעים בשם RESPECT! (ריספקט), במהלכה הרכבי רוק ישראלים בוחרים להקה או יוצר ישראלי שהשפיעו עליהם ומעלים מופע חד פעמי ליצירתו. לקהל המלווה את הרוק הישראלי מאז הניינטיז, צפויה חוויה אמיתית נוכח הלהקות שישתתפו והאמנים שבחרו לפרגן להם. בשנים האחרונות אמנם שבענו ממופעי מחווה מהסוג הזה, אבל נראה שהפעם מדובר בבחירות ממש לא מובנות מאליהן ואפילו מפתיעות שקשה לדמיין איך יישמעו העיבודים המוזיקליים.

מבין שלוש ההופעות, מה שנשמע הכי הגיוני הוא המחווה של מופע הארנבות של ד"ר קספר ללהקת תמוז, שני הרכבים שאפשר להקביל ביניהם בזכות האנרגיות והפרפורמנס המעולה. אגב, זו לא תהיה הפעם הראשונה בה הקספרים עורכים ערב מחווה לשירי "תמוז" - הם כבר עשו זאת במסגרת פסטיבל כפר-סבא בשנה שעברה.

נקמת הטרקטור בחרו לפרגן לאריאל זילבר, אחרי שנים בהן האמן הורחק מאור הזרקורים בשל דעותיו הפוליטיות. יהיה מלהיב ללא ספק לשמוע איך הלהקה עם הסאונד הקודר והמורכב תבצע שירים קלילים של זילבר כמו "בטי בם", ו"רוצי שמוליק".

אבל "הליהוק" הכי מרשים לסדרה הזו, הוא המופע בו "תערובת אסקוט", הטריו שהתפרק לפני עידנים, יעלה מחווה ל"אהוד בנאי והפליטים". התקליט החשוב ופורץ הדרך הזה אמנם זכה למספר מחוות, אבל אם אסף אמדורסקי, ירמי קפלן וג'נגו ייכנסו בהצלחה לנעליהם של אהוד בנאי, יוסי אלפנט וז'אן ז'ק גולדברג, כנראה שיצא משם מופע חד פעמי. תאריכי המופעים יפורסמו בהמשך.