חברי להקת "ג'ירפות" מציינת 15 שנה להוצאת אלבום הבכורה "משוחח עם כיסא", שנולד מתוך מופע סטנד אפ כושל שהריצו מייסדי הלהקה גלעד כהנא ויאיר קז ב"קאמל קומדי קלאב" עוד בשנת 94'. האלבום תפס במהירות הניב להיטים כמו "וואו", "יש לו בחורות כמו מים", "זזה בדאווין", ושיר הסטלנים "רמי מואשם באחזקת סמים קלים".

"האלבום נעשה תחת סוטול גדול מסמים, כל מיני, שונים, גם קלים", אומרים כהנא וקז, שלהקתם מוכרת גם מלהיטים כמו "גג". "למה להכחיש? כל אחד יש לו את המפתחות שבאמצעותם הוא פותח דלתות מסוימות. במקרה שלנו זה היה גראס מאוד מאוד איכותי.".

-15 שנה אחרי, אתם במיינסטרים.
"כשאתה אומר 'אלבום סטלנים' צריך להבין, שהמון מהמדינה שלך מעשנת גראס, המון. אנחנו מיינסטרים, זה המיינסטרים, זו הנורמה שלא מדברים עליה משום מה מספיק, סטלן זה לא מישהו שניגש אליך ברחוב ואומר לך 'אחי...'. סטלנים זה אני ואתה, הרופא שלך יכול להיות סטלן, המתדלק שלך".

יאיר קז: "בהתחלה הסטנד אפ של גילי הפריע לי"

כיום הם כבר אנשי משפחה, אבל לא איבדו את רוח ההתרסה. גלעד כהנא נחשב לפרפורמר הכי לא צפוי בארץ. לפני הופעות הוא מתנתק משאר חבריו ללהקה, שותה כמויות גדולות של בירה, ועל הבמה מוציא את כל מה שיש לו בראש, בלי פילטרים, בקטעי סטנד אפ ספונטניים, מאולתרים, ולרוב נוקבים, ביקורתיים והורסים מצחוק. חבריו של כהנא שומעים את ה"פנינים" שהוא מוציא מהפה בפעם הראשונה על הבמה, ללא הכנה מוקדמת.

"בהתחלה הייתי היסטרי לגבי זה", מודה הבסיסט יאיר קז, חשבתי שהוא הורס את הרצף ופוגע לנו באנרגיה, בהתחלה הוא לא היה שם לב שאם לא צוחקים אז צריך לעבור לשיר הבא. היום אני נהנה מהרכבת הרים הזאת, ואני לא אנאלי שכל רגע יהיה מוצלח". הצד השני של הסטנד אפ של כהנא מעורב באגו טריפ ושטלתנות, כיאה לסולן כריזמטי שהכל על גבו.

כהנא: "הבת שלי צועקת: 'שוקו! שוקו!', ואני מביא לה"

כהנא גם חושף את הפן המשפחתי שלו, כמובן שבהומור האופייני: "אני נמצא בבית, פתאום אני שומע צעקות 'שוקו! שוקו!', ומחפש מי זה קורא י ככה. מסתבר שהבת שלי הקטנה צופה בטלוויזיה ורוצה שוקו. אני מביא לה שוקו, היא יוקת ואומרת 'אין פה חלב'. אז אני עונה 'נכון, נגמר החלב, זה בעיקר מים', ואז היא מתחילה לצעוק 'חלב! חלב!' זה מה שהשתנה בנו".

ב-17 וב-18 באוקטובר (חמישי-שישי), יציינו גלעד כהנא, יאיר קז וחבריהם ל"ג'ירפות", 15 שנה להוצאת האלבום. זה יקרה בצמד הופעות מיוחדות, אשר יתקיימו במועדון בארבי בתל אביב. בהופעות יארחו על הבמה חברי ההרכב הנוכחי של ג'ירפות - כהנא, קז, הגיטריסט ארז רוסו והמתופף אסי ששון - שניים מחברי ההרכב המקורי, שכבר עזבו את הלהקה - הקלידנית רותם דרור והמתופף דידי ארז. זו תהיה הפעם הראשונה מזה עשור שההרכב המקורי של "ג'ירפות" נפגש. ביחד הם ינגנו שירים מאותה תקופה, כולל כאלה שלא נכנסו לאלבום ובעצם לא נוגנו מעולם.