ליהי עטר, זמרת נאה עם שם לא מוכר, מובילה כבר שבועיים את טבלת מצעד ההשמעות בתחנות הרדיו, עם החידוש של ל"איתו לנצח" (במקור של להקת "קרח תשע"). מפסגת המצעד משקיפה עטר בפער ממוצע של כ-30 השמעות בשבוע על אמנים גדולים וותיקים ממנה בהרבה, כמו אייל גולן, הדג נחש וסאבלימינל.

"קיוויתי להגיע ליום הזה, זה החלום שלי", אומרת עטר בחיוך. "כבר שנים שאני חושבת על זה, עומדת מול המראה ומדקלמת טקס כאילו אני עם הפסל ורוצה להודות להוריי שהביאוני עד הלום. זה מרגש, זה כיף וזה בא לי בהפתעה. הרגשתי ממש טוב עם השיר כשעבדתי עליו באולפן עם המפיק המוזיקלי שלי ניצן קייקוב, אבל לא ידעתי שזה ככה יצליח. זה סינגל רביעי, ואין לי הסבר למה זה עבד והאחרים לא. גם השיר הראשון 'לא אותך' קיבל חשיפה ברדיו אבל לא כמו 'איתו לנצח'. אני לא יכולה לשים את האצבע למה בדיוק".

-כי זה קאבר מוצלח.
"העובדה שמדובר בקאבר עבדה לטובתי, אבל היא גם סיכון, כי תמיד יכולים להגיד שהמקור היה טוב ועכשיו היא באה ועושה משהו אחר. צריך או להשתוות למקור או לעלות אליו או לקחת אותו למקום אחר, ואני לקחתי אותו למקום אחר לגמרי ואנשים התחברו, כי הביצוע שלי כיפי ושמח וכיף להקשיב לו, הוא קליל".

"נעם רותם התלהב ואיחל לי בהצלחה"

-איך הגעת דווקא לשיר הזה?
"ישבתי באולפן עם ניצן באחד הערבים ונזכרנו בשיר. הוא התחיל לנגן והתחלתי לשיר ואמרתי שזה יהיה ענק ובו נעשה לו חידוש. התקשרתי לנעם רותם, הסולן של 'קרח תשע' שכתב את השיר והוא התלהב ואיחל לי בהצלחה. גם שלחתי לו את השיר לפני שהוא יצא והוא התלהב ואמר שלקחנו אותו למקום ממש יפה. כשהשיר יצא הייתי ילדה, אבל הוא להיט שהחזיק הרבה שנים ועדיין היה מושמע כשהייתי בת 15-16 כזה".

-איך הגבת כשהבנת שמדובר בלהיט?
"כשזה רק יצא הרגשתי ממש טוב והרגל שלי כל הזמן זזה, כי השיר עשה לי את זה. הגוף לא יכול להימנע מלהגיב. לא אמרתי לעצמי שזה יהיה להיט, אבל הרגשתי וקיוויתי. דידי הררי נתן לזה השמעת בכורה ברדיו והשמיע כמה פעמים ואז זה הגיע לשאר התחנות והתגובות היו ממש חיוביות. זה חיזק אותי, ואז זה גם עלה. כל יום הייתי רואה עוד השמעה ועוד אחת. אני עדיין מאוד נרגשת וזה נותן דרייב להמשיך לעשות ולייצר ולהסתכל קדימה".

-כלומר?
"אני מקווה לעוד להיטים. העבודה רק התחילה. יש לי אלבום שכמעט מוכן ונמצא בפינישים אחרונים וייצא אחרי פסח. לפני זה ייצא שיר נוסף ונצא להופעות. כרגע יש הופעות במועדונים עם זמרות ליווי ועשיתי כמה הופעות אקוסטיות עם גיטריסט ופסנתרן. אני גם רוצה להמשיך ולהתפתח כיוצרת. באלבום הזה יהיה שיר שלי שנכנס והשני כבר בעבודה. בעתיד אני רוצה לגעת בעוד נושאים כמו משחק. עדיין לא מצאתי סופית את הפינה שלי".

"אני במשבצת שונה מרוני או מיכל אמדורסקי"

בקרוב עומדת עטר להוציא את אלבום הבכורה שלה, ממנו יצאו עוד לפני "איתו לנצח" השירים "איך", "משאיר סימן" וכאמור "לא אותך".היא אוטוטו בת 25, חולונית במקור, גדלה כילדת סנדוויץ' בין שני אחים, בן 28 וחייל, במשפחה חמה עם אמא עקרת בית ממוצא פרסי ואבא ממוצא עיראקי שמתמחה בשוק ההון. אף אחד מבני המשפחה לא מתעסק במוזיקה. בצבא שירתה בלהקת חיל החימוש עם רוני דואני, מתגוררת בימים אלה בראשון לציון עם חבר שצמוד אליה כבר ארבע שנים ועובדת כמנהלת משרד בחברת המיתוג "אופן".

-מה הטעם שלך במוזיקה?
"אני אוהבת פופ ושומעת פופ. מאז שאני זוכרת את עצמי אני רואה אמ.טי.וי. היום אני צמודה לביונסה וקייטי פרי ו'וואן ריפאבליק' ופינק וג'יימס מוריסון. פופ בעיני זו לא מילה גסה. כל מי שאני מסתכלת עליו בחו"ל מתויג כפופ, אבל אין לי מישהי שאני רוצה להיות ממש כמוה, אלא שילוב של כמה דברים. אני מעריכה מאוד אמנים ישראלים, אבל לא רוצה להיות כמו אף אחד, אלא כמו שאני".

-קשה להיות זמרת פופ-נטו בארץ. כבר ניסו לא מעט לפניך, כמו רוני ומיכל אמדורסקי.
"אני במשבצת שונה מרוני או מיכל. אני רוצה לשיר את מה שעושה לי טוב וזה מה שחשוב לי, לא נכנסת להגדרות או לפינות".

"כוכב נולד זו לא הדרך שלי"

-כוכב נולד?
"כולם שואלים אותי למה לא הלכתי. לא הרגשתי שזו הדרך שלי, לא מה שאני רוצה לעשות. ידעתי מה אני רוצה ולא רציתי שישרטטו לי דרך. רציתי לעשות את זה בעצמי. דגדג לי ללכת לאודישנים והמשפחה שלי שאלו אבל החלטתי שאני לא הולכת".

-המראה החיצוני שלך יכול לעזור לך?
"לא מרגישה ככה. אני מרגישה טוב עם עצמי ועם איך שאני נראית ואפילו לא חשבתי על זה, זה לא עבר לי בראש. אני לא איזו דוגמנית. זה לא הפאקטור המשמעותי אצלי".

-משהו שהיית רוצה שיידעו עלייך?
"הייתי רוצה שיידעו שאני פה כדי להישאר, זה קלישאתי אבל זו האמת".

-ומשהו שלא היית רוצה שיידעו.
"שגם אני לחוצת חתונה".

"אני מתה לקבל הצעת נישואין כמו רוני"

-שרתת עם רוני דואני בצבא.
"כן, היא הגיעה קצת אחרי. היה כיף ואנחנו עד היום בקשר. היא מדהימה, על הקרקע לחלוטין. לא יודעים שהיא סופר-אינטליגנטית ומקצועית ברמות שיכולים רק ללמוד ממנה. בניגוד למה שחושבים היא ממש לא מלוקקת ולא מזויפת, בתור אחת שמכירה אותה טוב".

-אולי תהיו מתחרות.
"אנחנו מפרגנות אחת לשנייה. דיברנו לפני כמה ימים כי הייתי באירוע ההשקה ויום הולדת והצעת נישואין שלה והיה שמח, ואמרתי 'איזה כיף לך', כי גם אני מתה לקבל הצעת נישואין, אבל זמני יגיע, אני סבלנית, לא צריך להיות היסטריים".

-מה את היית עושה במקומה, במקרה כמו שקרה לה עם החזיה השקופה?
"זה מביך, היא גם היתה נבוכה. פאלטות קורות, מתגברים וממשיכים הלאה".

-תארחי את נעם רותם לביצוע משותף של "איתו לנצח" במופע ההשקה לאלבום?
"בטח, למה לא, אני אשמח".