קולאז ריהאנה, גאגא, ביונסה
מי תיקח את 2012? ריהאנה, ליידי גאגא, ביונסה

שנת 2012 היתה נתונה לשליטתה הכמעט מוחלטת של ריהאנה בתחום כוכבות הפופ, התחום שהיה למשמעותי ביותר בפופ העולמי בשנים האחרונות. מדונה עשתה סיבוב הופעות ריווחי מאוד אבל לא המריאה. בריטני בלכה לאיבוד בטלוויזיה, קולה של אדל כמעט ונדם, ניקי מינאז' המשיכה להתקדם אבל היא עוד לא שם, ג'יי לו עשתה מה שהיא יודעת - להיטים עם פיטבול אבל רחוקה בהרבה ממה שהיתה בעבר. לנה דל ריי אלטרנטיבית מדי וקרלי ריי ג'פסן היא נכון לעכשיו סוסת פוני של להיט אחד. ריהאנה, מכונת הלהיטים, התמונות עם ובלי ביקיני והאיטמים הלוהטים עקפה את כולן בקלות.

אבל זה שייך להיסטוריה. 2013 כאן, ואיתה שבות מן האוב שתי כוכבות גדולות שעתידות להוציא בקרוב אלבומים חדשים. כל אחת מהן שונה מהשניה (למרות ששיתפו פעולה בהצלחה בעבר), כל אחת מהן היתה מלכת העולם בעבר ולכל אחת מהן יש מספיק כוח כדי לתת בשנה הקרובה פייט רציני לריהאנה, שמצידה לא הולכת לשום מקום, הוציאה לאחרונה אלבום חדש מלא בלהיטים, הכריזה על סיבוב הופעות עולמי, ולא מתכוונת לוותר על הכתר כל כך בקלות. סמכו עליה שהיא כבר חושבת על האלבום הבא.

אין תמונה
אולי תקראי לו "5"? ביונסה באולפן ההקלטות בנובמבר האחרון

שתי הכוכבות שיכולות לסכן בשנה הקרובה את ריהאנההן כמובן ביונסה נואלס (או בקיצור: ביונסה), וסטפני ג'רמונטה, הידועה בשם הבמה ליידי גאגא. ביונסה העבירה את השנה האחרונה בשחרור סינגלים שנשארו מהאלבום הקודם, טיפול בבתה בלו אייבי, ברקיחת האלבום החדש, בחתימת חוזה חסות ענק עם "פפסי" ובהכנות ל"סופרבול" הקרוב, ב-3 בפברואר, בו תבצע את מופע המחצית הנחשק וככל הנראה תשיק את השיר הראשון מהאלבום החדש שלה.

ליידי גאגא, לעומתה, העבירה את השנה האחרונה בסיבוב הופעות בעייתי במזרח אסיה ושירים על מוות, וכמובן בפרובוקציית ה"שמנתי-רזיתי", ריבים עם מדונה, הקאה על הבמה, שירים על עוגות, התחפשות לחד קרן וחשיפת שם האלבום הבא. את השנה היא קינחה בהופעה עם הרולינג סטונז. יפה לה.

הדיבור: ביונסה תשיר עם מיגל וטימברלייק

אז מה צפוי לנו אצל ביונסה? בנובמבר האחרון היא שחררה תמונה מאולפן ההקלטות בה היא נראית בבגדים יומיומיים מול המיקרופון והעלתה את מפלס ההתרגשות של המעריצים הרבים. באלבום היא עתידה לשתף פעולה עם קנייה ווסט, ראיין טידר, היט-בוי, The Dream וסביר להניח שגם עם בעלה ג'יי זי, שצולם איתה באולפן, לראשונה מאזש שהפכו הורים לבלו אייבי. מכאן השמועות על שיר משותף שיוקדש לילדה מרקיעות שחקים.

אין תמונה
חוזרת לכושר. ביונסה בהופעה בלאס וגאס בערב השנה החדשה

כוכב עולה שאמור לקחת חלק באלבום הוא זמר האר אנד בי מיגל, שפרץ השנה בגדול: "אני נרגש לשמוע את הכיוון של החומר החדש שלה, ומקווה להביא מעצמי משהו מיוחד שיאתגר את הפרספקטיסה שלה", אמר מיגל. אבל השמועה הכי לוהטת בכיוון האלבום של ביונסה היא על שיתוף פעולה חוזר עם ג'סטין טימברלייק, שנצפה מחוץ לאולפן בניו יורק יחד עם ביונסה וג'יי זי. הפעם האחרונה בה טימברלייק וביונסה שיתפו פעולה היתה ב-2007 בלהיט "Until the End of Time".

ב-16 בפברואר, כשבועיים אחרי שביונסה תככב ב"סופרבול", צפוי להיות מוקרן בערוץ HBO האמריקני סרט תיעודי אודותיה, שהיא שותפה בבימויו. חלק מהסרט יוקדש לתיעוד העבודה באולפן על האלבום החדש. ומתי ייצא האלבום? דה דרים חשף לא מזמן ש"ביונסה הקליטה בקיץ ועכשיו היא מוכנה להתחיל לחשוף את הפרויקט. אני מאמין שעד הסופרסבול היא תוציא כבר שני שירים". אשרי המאמין. דה דרים מעריך גם שביונסה עשויה לציין בשיר חדש דווקא את ה-7 בינואר, יום ההולדת של בלו אייבי. הערכה אחרת אומרת שביונסה, שאוהבת את המספר 4, תשחחר את סינגל הבכורה ב-4 בפברואר, יום אחרי הסופרבול, או לפחות את הוידיאו שלו.

ליידי גאגא: טיזינג, עוגות, עירום וגראס

אין תמונה
הסוד הוא בניחוח. ART POP של ליידי גאגא

"ליידי גאגא היא כל כך 2010" הוא משפט שהפך שגור בשנה האחרונה, אבל לגאגא חוקים משלה. היא לא מפסיקה לשוחח עם המעריצים בטוויטר אודות האלבום החדש, "ART POP", שיהיה הרביעי שלה, וכבר זרקה כמה פנינים כמו "כתבתי לקראת האלבום החדש 50 שירים, ומהם אני בוחרת, אבל ככה גם עשיתי באלבומים הקודמים שלי".

עם כזו כמות של שירים, עלה בסביבתה של גאגא הרעיון להוציא אלבום כפול, אחד עם שירים שמיועדים להצליח ברדיו ולהתחבב על קהל רחב כלהיטי פופ לכל דבר, והשני עם חומרים נסיוניים יותר. מעניין איתה. מומחים לפופ בעולם אף העלו את ההשערה שהשיר שלה "Cake" שיצא כבר בספטמבר, בהפקת דיג'יי ווייט שאדו וכולל למעשה קטעי ראפ שלה, הוא הוא למעשה הסינגל הראשון מהאלבום הנסיוני, שיצא כמעין בלון ניסוי מכיוונה. אבל "Cake", שאגב יש לו קליפ מדליק, לא הוכרז אף פעם כסינגל רשמי וקשה לראות איך גאגא מכריזה עליו בדיעבד.

ומה בנוגע לשיתופי פעולה עם כוכבים אחרים, כמו שעשתה בעבר עם ביונסה? גאגא ענתה לשאלת מעריץ בניין הזה שהיא מתכוונת לשחרר שיתופי פעולה בשנה הקרובה - בין אם מדובר בשירים שייכנסו לאלבום שלה ובין אם בקליפים ושירים שיעמדו בפני עצמם. "אני יכולה לשחרר חומרים שלא יכללו באלבום שלי, שלדעתי עומד בפני עצמו, זה מה שיפה בעולם האפליקציות", ענתה גאגא.

בינתיים גאגא השתתפה בסינגל וקליפ של קנדריק למאר "Bitch, Don't Kill My Vibe", לא בגרסה הרשמית כמובן, ממנה היא התחמקה בתירוץ ש"היא לא הספיקה להקליט בזמן שירה באולפן בגלל לוח זמנם צפוף", אלא ברמיקס שיצר, נכון, ווייט שאדו.

ואם חשבתם שגאגא יכולה לעבור תקופה בחיים בלי להתמרח באיזה קרם ולחשוף אתה הגוף - אתם טועים. גאגא שחררה לאחרונה קטע קצר מקליפ נוסף ל"Cake" אותו יצרהבמאי טרי ריצ'ארדסון. ב-20 השניות האלה היא נמרחת בתוך עוגה ואחר כך מנענעת ישבן בג'קוזי. ככה אנחנו אוהבים אותה.

בהתאמה, הכריזה גאגא השבוע בשיחה עם מעריצים אצלה באתר: "באלבום הזה אני מפסיקה לעשן מריחואנה באולפן, אבל מריחואנה באמבטיה? חה חה חה". הגימיק האחרון מכיוונה של הליידי הוא פרסום אודות ייעוץ נפשי בחינם מדי מומחים שיקבלו מעריצים שיגיעו להופעות שלה. ייעוץ נפשי לפני הופעה של ליידי גאגא? הוצאת לנו את המילים מהפה.

עוד אלבומי פופ מעניינים שצפויים ב-2013

אין תמונה
אל תספידו. ספירס

בריטני ספירס: באופן מוזר, בריטני לא השתמשה בחשיפה העצומה שקיבלה כשופטת ב"אקס פקטור" כדי להוציא שירים חדשים. אבל לפי דיווחים היא כבר עובדת על אלבומה החדש והשמיני במספר עם כוב השירים וזוכה ה"גראמי" אלייג'ה בלייק, שמבטיח להוציא לאור צד "בלתי צפוי" של דיוות הפופ. ספירס כבר הספיקה לעדכן את המעריצים שהיא "עובדת קשה, משתפת פעולה עם כמה מפיקים מלאים בהשראה, וממש מתמקדת כרגע במוזיקה שלי". האם לבריטני יהיו את הכוחות לאיים שוב על המשולש החזק ריהאנה-ביונסה-גאגא בשנה הקרובה? שאלה מצויינת. בינתיים הלהיט החדש שלה עם וויל איי אמ מוכיח את עצמו בגדול.

אין תמונה
"האלבום הבא יהיה אפל". קייטי פרי

כוכבת פופ נוספת שכב מזמן שייכת למועדון הגדולות היא קייטי פרי, שאחרי ההצלחה הגדולה עם "Teenage Dream" שיצא כבר לפני שנתיים, צפויה להוציא בשנה הקרובה את האלבום הבא. כבר בנובמבר אישרה פרי שהיא מקליטה עם מפיקים כמו גרג וולס ובוני מק'קי, ומקווה להוציא את האלבום החדש בקיץ הקרוב. "האלבום הזה יהיה ה'קופסה השחורה' של מי שאני באמת, כלומר הוא עומד להיות באמת פאקינג אפל". סביר להניח שאחרי גירושיה הכואבים מראסל בראנד קייטי לא סתם מטזרת. יאללה, תני בראש.

ג'סטין ביבר וסלינה גומז
יאללה תביאו דואט. ג'סטין ביבר וסלינה גומז

ג'סטין ביבר: ג'סטין ביבר יוציא ב-29 בחודש אלבום-קצר (EP) חדש בן 8 רצועות בלבד. מדובר באלבום אנפלאגד שנקרא "Believe Acoustic" וכולל ביצועים אקוסטיים למיטב להיטי אלבומו האחרון, מתוך תקווה להעניק למעריצים "חוייה אינטימית" בניסיון האקוסטי השני שלו.

בת הזוג של ביבר, סלינה גומז, זמרת ושחקנית בפני עצמה, צפויה להוציא אלבום חדש בחודש מרץ הקרוב. אין כרגע יותר מדי פרטים על הפרויקט, אבל גומז אמרה שהיא מעוניינת להרחיב את אופיה המוזיקליים ותשמח להקליט עם החבר'ה מהלהקת "Fun" ועם טיילור סוויפט. "כשהאלבום ייצא אהיה בת כמעט 21, ולכן אני רוצה להיות מסוגלת להוציא משהו בוגר יותר, למרות שזה נשמע מפחיד", אמרה גומר לחדשות אמ.טי.וי.

מיילי סיירוס (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
נכנסת ל"איזור המסוכן". מיילי סיירוס | צילום: Christopher Polk, GettyImages IL

ואם דיברנו על סלינה גומז, איך אפשר לזנוח את המתחרה הגדולה שלה, מיילי סיירוס. בין התחככויות בחשפנים על הבמה להוספת כתובות קעקע לאוסף שלה, "הילדה הרעה" של הטין פופ החלה לעבוד על אלבומה הרביעי ששמו הוא כרגע "Danger Zone" - השם הכי הולם. לפרויקט שותפים מפיקים כמו פארל, היט-בוי והראפר מאק מילר. סיירוס הבטיחה שיר חדש לפני ששנת 2012 נגמרת אבל טרם הוציאה אותו. למגזין "Us" אמרה שהיא מאוד גאה באלבום החדש ושהוא כנראה הדבר הכי טוב שעשת בחיים שלה. כל כך שונה ממה שעשתה קודם". כדאי, אגב, לאוורר גם את מאגר הקלישאות לפני שמוציאים שירים חדשים.

דה וונטד (וידאו WMV: Joseph Okpako, GettyImages IL)
כבר הקליטו 8 שירים. דה וואנטד | וידאו WMV: Joseph Okpako, GettyImages IL

דה וואנטד: אחרי שהיריבים מ"וואן דיירקשן" הוציאו שני אלבומים במהלך 2012, לחברי "דה וואנטד" יש מה להוכיח. לכן הם מתמקדים במאמץ להוציא את אלבומם השלישי כבר בסמוך לתחילת השנה החדשה. חבר ההרכב טום פארקר חשף כבר בנובמבר שהחמישייה כבר הקליטה שמונה שירים, שנבחרו מתוך כ-30 שעמדו על הפרק, וששירים נוספים צפויים להיכתב במהלך החודש הקרוב. קדימה למה אתם מחכים.

האחים ג'ונאס: בין כל להקות הבנים החדשות קל לשכוח שהאחים ג'ונאס היו אלה שהחזירו את הזקאנר לאופנה. כבר הרבה זמן שהם לא הוציאו משהו חדש ביחד. באוקטובר נחשף בהופעה השיר "Wedding Bells" ומאז הם הספיקו לבשר שהפעם הם נוקטים בגישה חדשה למוזיקה מבחינתם, כשהם כותבים בעצמם את כל השירים ומנגנים בעצמם בכלי הנגינה, בהפקתו של האח ניק ג'ונאס. האמת? למה לא.

מריה קארי: מריה קארי, סוג של דיווה, תשפוט בקרוב ב"אמריקן איידול", מה שיהווה עבורה הזדמנות מצויינת להתניע מחדש את הקריירה. רנדי ג'קסון, המנהל של קארי וחבר לפאנל השופטים, אמר שהוא מתכוון להוציא את האלבום הבא וה-14 שלה במספר, בחודש מרץ. הסינגל "Triumphant (Get 'Em" עם מיק מיל וריק רוס שיצא כבר לפני ארבעה חודשים היווה פתיחה נאה לפרויקט. גק'סון גם הבטיח שקארי, שלא הרבתה עד כה בסיבובי הופעות ברחבי העולם. תצא הפעם, בעקבות האלבום החדש, לסיבוב עולמי גדול. נו, מי מביא אותה לארץ?

.