באנגלית קוראים להם "One Hit Wonders" - כוכבים של להיט אחד בלבד, שהעלים את שאר הקריירה שלהם, וזוכרים אותם ומזהים אותם בעיקר, או רק, איתו ובגללו. הם זרחו לרגע ככוכבים, אבל לא הצליחו לשחזר את ההצלחה. האם זו מתנה שקיבלו כאנשים רגילים שפעם היה להם להיט שכל המדינה הכירה, או האם זו טרגדיה של אמנים וזמרים שלא הצליחו לפרוץ מעבר לשיר הבודד?

כזה הוא ירון חדד, כבר בן 50,  שכיכב בקדם אירוויזיון עם שיר הדיסקו "זודיאק", שמאז הפך לשיר קאלט בריקודי עם, בדאנס-ברים ובמסיבות. חדד אומר היום: "הייתי אז כוכב, קיבלתי פרחים וכרטיסי גירוד ללוטו, ועד היום מזהים אותי ברחוב. יש לי עוד תקווה קטנה שיום אחד אני אהיה זמר, זה מה שאני רוצה, לשיר, ויש לי עוד תקווה קטנה".

כזו היא מלי ברונשטיין, שלפני 40 שנה היתה זמרת בלהקת "חיל התותחנים" וחברתו של יוני רכטר, ששרה את הלהיט "בלילות הקיץ החמים", אותו מצאה במחברת של חברה ללהקה, המוזיקאי מירון מינסטר. היום היא אומרת: "השיר הזה נשאר שלי, הוא כרטיס הביקור שלי. אולי יום אחד אוציא איזה דיסק לזכר הימים".

כזה הוא גם יוסי הרי, "מיסטר הרי" בכינויו המוזיקלי, שטוען עד היום שלהיטו הגדול "אל תשכחי אותנו" העיב על שאר שיריו: "אומרים שאני זמר של להיט אחד, אבל זה לא נכון, היו לי עוד שירים, השיר הזה, כמו שהוא עשה לי טוב,  קבר לי את שאר השירים".

"זה לא מניח לי לרגע", ממשיך הרי, "לפעמים כשאני חושב על זה, על כל ההתגלגלות של כל העניין הזה, יכולתי להגיע, הכדור כבר היה ברשת". בימים אלה הוא ממשיך להופיע ברחבי הארץ עם מופע משלו.

גדעון כפן כיכב בעבר עם הלהיט "ילד השדה", שהיה במקום הראשון במצעדי הפזמונים. "בחברת התקליטים אן.אמ.סי הוא מספר שאמרו לו: "יש לנו את שלום חנוך וחוה אלברשטיין, תמשיך להוציא שירים, אולי יהיה משהו". למרות זאת הוא נשאר בתעשיית המוזיקה, בעיקר מאחורי הקלעים, ובימים אלה מקליט אלבום חדש ולא מוכן לוותר על החלום.

>> דודו אלהרר מנסה להוכיח שהפלסטינים הם יהודים