מאיה בוסקילה מופיעה בהשקת הדיסק שלה שוברת שתיקה (צילום: שוקה)
יש לה את הקול, ועוד כמה יתרונות בולטים. מאיה בוסקילה | צילום: שוקה

שנת 2011 נפתחה ואיתה ההכנות לאירוויזיון שיערך בחודש מאי בדיסלדורף שבגרמניה. בניגוד לשנים עברו בהן בחרה ועדה או בחרו מנהלי רשות השידור את הנציג הישראלי והקהל הרחב התבקש לבחור את השיר איתו ייסע לתחרות (כמו, למשל, במקרים של הראל סקעת ואחינועם ניני ומירה עווד), השנה החליטו ברשות להחזיר את קדם-האירוויזיון.

התחרות אמורה להיות פתוחה לכלל הזמרים שיציגו בפני הצופים א השיר שלדעתם יביא את הדוז-פואה. על פי הפרסומים, גורמים בהפקת הקדם פנו כבר למספר אמנים ישראליים במטרה לעניין אותם בתהילת עולם, או במידה והקהל יעשה בחירה שגויה, בבושת עולם. שני השמות שבולטים כרגע בבורסת השמות הם מאיה בוסקילה, היותר מתאימה, וולדי בלייברג בחירה פחות מוצלחת לטעמי.

אז מה יכול לנצח עבורנו את האירוויזיון למרות המצב הפוליטי הבלתי אפשרי? גרמניה זכתה בשנה שעברה עם הזמרת לנה והשיר "satellite". ללא ספק אחד השירים החמודים והמוצלחים שהמדינה שהולידה את "מודרן טוקינג" שלחה לתחרות, שיר אשר עוד לפני שריקת הפתיחה של האירוויזיון כבר גרף מעל ל-4 מיליון צפיות ביוטיוב ועד לכתיבת שורות אלה עקף את רף ה-28 מיליון. ככה יוצרים להיט אירוויזיון אמיתי, ואולי כדאי שנלמד משהו מהגרמנים.

בלי פירוטכניקה, בלי מופעי דראג

רוני דלומי, צביקה פיק, אסתי גינזבורג (צילום: יוסי צבקר)
היא כבר רגילה לזכיות. רוני דלומי | צילום: יוסי צבקר

מנגד, ובמיוחד בשנים האחרונות, נשלחו מטעם מספר מדינות נציגים שמקומם לא יכיר בעולם הפופ עכשווי, כמו אוקראינה של 2007 ששלחה דראג קווין בצורת כדור דיסקו, או להקת טיפקס עם ביצוע שמסביר למה שונאים אותנו באירופה. חייבים לבחור השנה ביצוע  לאירוויזיון שלא יחזיר אותנו לאותם ימים השחורים של פינג פונג אלא לימים העליזים של דיווה או שירי מימון עם "השקט שנשאר".

שיר אירוויזיוני לא חייב להיות עם טוויסט או מפגן פירוטכניקה שנלקח ממצעד הגאווה האחרון. הזמר או הזמרת צריכים קול גדול וכובש, לאו דווקא חזק. מראה חיצוני מעניין ומושך, לא אמרתי בר רפאלי. ושיר, אלוהים, השיר צריך להיות שיר טוב, שמתפתח. תעזבו אתכם מהקונפליקט הישראלי-פלסטיני, כל העולם כבר יודע שיש כאן בעיות. יש עוד נושאים בעולם חוץ ממלחמות. אירוויזיון זה פאן וככה צריך להתייחס אליו.

יש בארץ המון כישרון

מאיה בוסקילה יכולה להביא לנו המון כבוד עם קולה המצוין ומרפסת השמש. אבל חוץ ממנה יש עוד כל כך הרבה אמנים מוכשרים בארץ שיעשו חיל. דמיינו את אמילי קרפל בביצוע פופ-דאנס קצבי כמו הסינגל שלה "נמשים", או את טרי פויזן בסגנון הלהיט ההיסטרי "Smak Snak".

או אפילו חברתו של ולדי בלייברג לגמר, המנצחת הגדולה רוני דלומי, עם להיט בניחוח ספרדי כמו הסינגל המוצלח "תן" (היא כבר רגילה לזכיות - כוכב נולד וזמרת השנה), או ליהי עטר המצוינת עם שיר כמו הסינגל "לרקוד". ואם חשקה נפשו של עם ישראל בבלדות מחץ - דור דניאל, ששובר כאן שיאי השמעות ברדיו, יכול לעשות את העבודה. יש כל כך הרבה מבחר בארץ וכל כך המון כישרון, שאין סיבה, עם בחירה נכונה, שאירוויזיון 2012 לא ייערך בירושלים.

>> עמוס בן דוד מפיק את האלבום של עידן עמדי ומעבד לדיאנה גולבי