אין תמונה
"כמראיין אמנים נפתחים בפני, אני לא מחפש את הצהוב". עמוס בן דוד

למפיק המוזיקלי עמוס בן דוד, בקרוב 35, נולדו תאומים במהלך העונה האחרונה של "כוכב נולד". עכשיו לו ולאשתו יש כבר שלושה ילדים, אתגר לא קטן כשנזכרים בכמות העיסוקים של בן דוד. בימים אלה הוא מגיש עונה שלישית של תוכנית הטלוויזיה "רעש מקומי" בערוץ הראשון ובמקביל מפיק מוזיקלית את האלבום של עידן עמדי ומעבד באלבום של דיאנה גולבי, תחת ניצוחו של המפיק לואי להב. באופק הקרוב הוא כבר  מתכונן לעונה הבאה של "כוכב נולד", שם הוא מוביל כבר 8 עונות את להקת ה"בינלאומיות", ותופר מדי ערב חליפות מוזיקליות לכל מתמודד ומתמודדת.

"העונה השלישית של 'רעש מקומי' (שבת, 18:30, ערוץ 1) ממשיכה עם אותו קונספט של שני אורחים מרכזיים בכל פרק", מסביר בן דוד. "יש לנו אמן מתחיל בפינת ה'אינטרו' של מגישה דלית רצ'סטר, שגם מגישה מצעדים קלילים כמו ילדי הפלא, ויש כתבות שטח של לאון פלדמן. אני ממשיך כמראיין וזה מרגיע לי נוח וטבעי כי העניין הוא מוזיקה. אני רגיל כמפיק מוזיקלי להסתובב סביב האמן, להקשיב לו, לנסות להוציא ממנו דברים בשיחות, להגיע איתו לכנות ואותנטיות, וזה דומה לראיון. בעבודה מול אמן יש המון שיחות ופסיכולוגיה, זה ממש דומה".

עלמה זהר משתפכת, שלמה גרוניך מג'מג'ם

-אמנים נפתחים כלפיך יותר כמראיין?
"אני מהצד שלהם ולא מחפש את הצהוב, בא ממקום של שיחת מוזיקאים, אז הם נפתחים וקורים דברים שמול עיתונאי אולי לא היו קורים. כי אני גם מוזיקאי אז מראש נקודת הפתיחה היא אחרת, הדבר הכי מרגש של שנינו בחיים זה המוזיקה. אנחנו גם עובדים באותה תעשייה".

-מי הפתיע אותך?
"קורה הרבה שאני יושב ומקשיב ואומר איזה מזל שזה מוקלט כי אני יכול לעצור ולהרהר בדבר שאמרו לי. השבוע ראיינתי את עלמה זהר לתוכנית הבאה על נושא הפליטים והיא נתנה לי כמה דקות בצורה מאוד משולהבת ונרגשת על כל הפעילות והמעורבות שלה איתם. התחשק לי לעצור ולחשוב על מה שהיא אומרת לי. היתה לי חוויה מוזיקלית יפה עם שלמה גרוניך - מתוך שעה וחצי של ראיון - שעה ניגנו, ג'ימג'מנו, זה היה נורא כיף וחזק ומאוד הפתיע אותי. לא ציפיתי שזה יקרה. קיוויתי שהוא ידגים משהו על הפסנתר וממש לא תיארתי לי שננגן. אלה חוויות נורא יפות".

"למרות הפורמט של כוכב נולד אנחנו עושים דברים ראויים"

-כמו שאליך מתייחסים אחרת, אתה מרגיש שינוי ביחס של הברנז'ה לכוכב נולד?
"היחס משתנה כי רואים שלמרות הפורמט הקשוח, שהוא מונחה רייטינג לחלוטין כי זו תכנית בידור עם גבולות ברורים, אנחנו מצליחים לייצר דברים ראויים וטובים. רואים לאורך השנים שיש אנשים שיוצאים מהתוכנית ומצליחים למנף את הפרסום לקריירה. זה משנה את התדמית של התוכנית ממשהו שמייצר רק אינסטנט למשהו שממנף קריירה".

-עשרה מבוגרי העונה האחרונה כבר הוציאו סינגלים. זה מזכיר את שתי העונות הראשונות.
"תמיד קפצו על הבוגרים כי זיהו פוטנציאל מסחרי. מה שעושה את ההבדל בסופו של דבר, ולא יאמר לזכותנו, זה משהו באישיות שלהם, ואז זה לגמרי לוטו, כי אתה לא יכול לדעת מי באישיות שלו יהיה מספיק רציני ונכון לעשות דרך וימצא חיבור נכון של ניהול, ומצד שני יידע להיות קשוב לעצמו, לא להתבלבל מהמקום שהגיע אליו".

"בן אבו, עמדי ודלומי מחוברים לעצמם"

רוני דלומי פרומו צהובה (צילום: רונן אקרמן)
"היא עם שתי רגלים על הקרקע, פשוטה, במובן הטוב של המילה". רוני דלומי | צילום: רונן אקרמן

-למשל?
"רוני דלומי עם שתי רגליים על הקרקע, מחוברת לעצמה, פשוטה, במובן הטוב של המילה, לא מתבלבלת, כנ"ל אבי בן אבו וכנ"ל, לחלוטין, עידן עמדי. בתוכנית היה קל לאהוב אותם בגלל אותה פשטות ואותנטיות, שאנחנו גם מחפשים באודישנים. אולי היום יש יותר אנשים כאלה, אולי חזרה התמימות של העונה הראשונה. בסופו של דבר זה מה שעושה את ההבדל ולאו דווקא משהו שיצרנו בתוכנית, אולי דווקא משהו שזיהינו".

-אבל אם אתה הולך על פשטות אתה עלול להחמיץ את המארינה הבאה, הבת נטף, אדר גולד או האוהד שרגאי הבא.
"גם מארינה לשיטתי פשוטה מאוד, במובן של אותנטית. היא לא מנסה להיות משהו אחר. יש לה יכולות כמעט בלתי מוגבלות. אדר ובת הן גם אותנטיות, הן טיפוסים וזה נהדר וזה מה שיפה, כי יש מה לאהוב או לא לאהוב. אותו דבר אוהד, לגמרי. אלה אנשים עם אישיות שמצליחה להיות אישיות מוזיקלית. אתה מקבל מהם משהו ואז בוחר אם לאהוב. זה מגניב, כי זה לא רק מישהו ששר יפה".

-ספר על העבודה באלבומים של עידן ודיאנה.
"הסגנון הוא אחר לחלוטין. עידן הוא סינגר-סונגרייטר, פולק-ישראלי, כותב הכל בדיסק שלו, מילים ולחנים טובים, זה יפה מאוד, מרגש. הריגוש שהיה ב'כאב של לוחמים' ממשיך בשירים הבאים שלו. הוא אותנטי ואמין מאוד. דיאנה לא כותבת מספיק אז אוספים חומרים. זו שיטת עבודה אחרת, לראות מה מתחבר אליה, איפה היא נשמעת 'בבית', מה שנשמע אותנטי ואמין עליה. היא הרבה יותר רוקרית. עבור שניהם זה מסע חדש. הם עברו הרבה, התבגרות מהירה, ועכשיו הם ניצבים בפני הדיסק המקורי שלהם שזו חוויה חדשה לגמרי וראשונית וכיף ללוות אותם בזה".

דיאנה גולבי, עידן עמדי, הופעה 1 (צילום: אלעד דיין)
"היא רוקרית, הוא פולק ישראלי". דיאנה גולבי ועידן עמדי | צילום: אלעד דיין

-מי הם בעצם?
"עידן הוא זמר פולק ישראלי. השירים שלו מאוד יפים והם על חוויות אישיות שמאוד קל להתחבר ולהתרגש איתן כישראלי. ודיאנה היא נערת רוק שיש לה יכולות להיות מאוד כסאחיסטית ומאוד לרגש ולהיות עדינה ואפילו לרגעים קצת שבירה בדרכה, היא נעה על הציר הזה. אלה האזורים שבהם אנחנו יוצרים".

-לאור מה שהם הציגו בכוכב נולד אלה כיוונם מובנים מאליהם.
"הם יכולים לעשות מה שהם רוצים ולהתפרע ואז כנראה שלא יממנו אותם מחברת תקליטים או חברת ניהול אמנים והם יצטרכו לעשות דיסק אינדי. הדמות שלהם בכוכב נולד זאת הסיבה שהם הגיעו למקומות הראשונים, שזה אומר אהבה מהקהל, זה מה שהתחברו אליו. הדמות הזו, ככל שהיא יותר אמינה, מתחברים אליה יותר.

"לכן בכוכב נולד וגם עכשיו אנחנו לא מנסים לדחוף אותם למקומות שבהם הם נשמעים טוב, אלא לוקחים את האישיות המוזיקליות שלהם והולכים איתה, בודקים איתה את הגבולות של עצמה, כדי להעביר בצורה הכי אמינה וכנה מי האנשים שהגיעו אלינו, ובזה הצלחנו בגדול במהלך העונה. אתה תופר את החליפה לפי הבן אדם, ולא הפך".

נעזר באבא

-כמוזיקאי אתה ממשיך את דרכו של אביך, יוריק בן-דוד, מנכ"ל אקו"ם?
"ברור שזה חשוב לי ונעים לי כשמשהו מצליח כשהוא אומר לי שהוא גאה בי, כמו כל ילד אחר. מה שמייחד את הקשר שלי איתו בהקשר הזה זה שבגלל שאנחנו עובדים באותה תעשייה אני יכול הרבה פעמים להיעזר בו מאוד, לשאול, להתייעץ, לקבל המון עצות טובות ממישהו שיש לו פרספקטיבה מאוד רחבה. הוא בעצמו כישרון אדיר, מוזיקאי אדיר, והעצות שלו ברמת תעשייה וההתנהלות בתוכה זה תמיד היה זה יתרון אדיר. אני ממשיך אותו לגמרי. לגמרי".

>> החדשים של סופי צדקה, אסתר שמיר, יעל לוי, אביגייל רוז ועוד