רועי אביטל פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"בכוכב נולד נאלצתי לתעסק במה אני לובש, פחות במוזיקה". רועי אביטל | צילום: רונן אקרמן

רועי אביטל, 27, יוצא העונה האחרונה של כוכב נולד", מוציא היום רשמית כסינגל את השיר "מעל כל מכשול", אותו ביצע באודישן לתוכנית (שנערך לו בהפתעה), ובהמשך גם בשלב גלגל ההצלה. הסינגל לקוח מאלבום הבכורה של אביטל, שכבר הוקלט, בהפקה מוזיקלית של גיא ויינגרטן, וצפוי לצאת בחודשים הקרובים.

את "מעל כל מכשול" כתב, כזכור, רועי אביטל, לאמו חדווה שעברה תאונת דרכים קשה בשנת 2006 ואחרי שיקום ארוך נשארה נכה. "זה קרה לפני כמעט שש שנים", נזכר אביטל, "השיר נוצר כדי לעודד אותה במצב הקשה אליו היא הגיעה. עד היום היא יוצאת מהבית בעזרת כיסא גלגלים או קביים בלבד. אלה דברים שלא יכולים להשתפר, אבל אנחנו מתמודדים.

"אנחנו בודקים אפשרות לשלב את השיר בקמפיין של עמותת 'אור ירוק' נגד הבלגן שקורה בכבישים של התאונות 'פגע וברח' וכל זה. חשוב לי לזעוק את זה החוצה, כי אנחנו נפגענו אישית מזה במשפחה ואם השיר שלי יעזור אני מאוד אשמח".

"כל מי שמזהה אותי מספר לי איך התרגש באודישן שלי"

רועי אביטל פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"אני עובד כברמן בזאפה ומתחכך עם המון מוזיקאים". רועי אביטל | צילום: רונן אקרמן

-אתה מוציא כסינגל בכורה שיר ששרת באודישנים ובהמשך בתוכנית. זה מזכיר את "כאב של לוחמים" של עידן עמדי, אבל הוא הוציא אותו פחות מחודש אחרי הגמר, למה חיכית עד עכשיו?
"עד עכשיו התעסקתי בהכנות, הכנת השטח. הסינגל היה מוכן הרבה זמן אבל חיכיתי לעיתוי המתאים. לפני כוכב נולד ייצגתי את עצמי והפקתי את עצמי, את הסינגל והאלבום. אחרי התוכנית חיברו אותי למשרד שמייצג אותי, של דודו אבני, שעבד עם מתי כספי. הם ראו מה שעשיתי עם הסינגל וחשבו שצריך משהו יותר ממוקד ויותר מעוצב. דברים נסחבו והגענו לחגים, אבל כל עכבה לטובה. אי אפשר לדעת מה יהיה. יכול להיות שהשיר לא יצליח ומצד שני הרבה מאוד יכול לקרות איתו, וזה מה שאני מאחל לעצמי".

-מה הציפיות שלך?
"הציפיות שלי הן שהשיר יצליח, כמו שאני כל יום מקבל ביקורת מפרגנת ברחוב ואזכורים על האודישן והביצוע. אתה לא מבין כמה, זה מהאדם הכי פשוט עד מישהו שלא תצפה ממנו בכלל שיראה כוכב נולד. אנשים מזהים אותי ואומרים לי: 'אני בכיתי, כל המשפחה התרגשנו ובכינו' כל מי שמזהה אותי מהתוכנית מדבר על השיר הזה ואני מקווה שאנשי המדיה יתנו לו להתקדם הלאה כמו שהציבור רוצה לשמוע".

"טוב שלא המשכתי ב'כוכב נולד' יותר מדי"

-מה נתנה לך כוכב נולד?
"בעיקר המון חשיפה. ביטחון ועניינים כאלה כבר היה לי, כי הופעתי לפני זה. דווקא בתוכנית עצמה הייתי חסר ביטחן לצערי בכזו פלטפורמה גדולה ועוד הפתיעו אותי, זה לא שבאתי לשם מבחירה. לא בכל הביצועים רעדתי, אבל היו לי נפילות קטנות, כשאתה צריך להתמודד מול כמות אסטרונומית של אנשים שצופים בך באותו רגע. הבעיה שלי היתה שפחות התעסקתי במוזיקה, שזה המקצוע שלי, כי אני מוזיקאי, אלא נאלצתי להתעסק במה אתה לובש, איך אתה מסתכל למצלמה, איך אתה שם יד על המיקרופון, והביקורות של השופטים שהוציאו אותי מפוקוס".

-למה לא רצית ללכת לכוכב נולד?
"לא רציתי ללכת כי אני מכיר את עצמי הכי טוב. היתה לי דרך משלי, בניתי הכל מאפס, פתאום קיבלתי הזדמנות מטורפת ב'בום', פריים טיים בערוץ 2, שבו כידוע מי שעולה מהר נופל מהר. אז איפשהו טוב שלא המשכתי בתוכנית יותר מדי. אני בכל מקרה נחשב 'יוצא כוכב נולד' אבל חששתי מהניתוק של כוכב נולד, כי לא משנה מה אני אוציא לרדיו אני אכלל באותה קטגוריה של 'כוכב נולד'".

"אני כבר שלושה חודשים בתל אביב, מתרוקן מהכסף שלי"

-אתה כבר בתל אביב?
"אני כבר שלושה חודשים בתל אביב, מתרוקן מהכסף שלי, יקר פה בטירוף. אני עובד כברמן במועדון 'זאפה' בתל אביב ומתחכך עם המון מוזיקאים, נגנים, אמנים, הפקות ועניינים. ראיתי שם את מירי מסיקה, יאיר ניצני, עברי לידר ועוד רבים וטובים".

-יש לך הופעות?
"הופעתי לפני שבועיים עם נעמה כהן שגם היא מכוכב נולד בפסטיבל נאות קדומים, באירוע לרגל מאה שנה ללאה גולדברג. הופענו יומיים ועשינו כמה פריצות מאוד מוצלחות, היה יופי של שיתוף פעולה. נראה מה הסינגל יוליד ונצא לדרך מבחינת הופעות. יש לי הרכב ואנחנו בחזרות כבר תקופה, ואולי נופיע בקרוב בתל אביב".

-תן לי לנחש, זה יהיה בזאפה.
"עוד לא בזאפה. בינתיים אני במדרון אחורי, משקיף לעבר המטרה".

>> לירן דנינו בשיר "כל המילים"

>> קלרה סבג בראיון ושיר הבכורה "אל תלך"